Vi kan alltså inte behålla en spelare av Khellers kvalite han är för dyr. Han går istället till en konkurrent som är fattiga så det finns inte. Vad är det för jävla budskap denna klubb sänder ut? Hur i sin vildaste fantasi tror dom detta säljer årskort eller vill få sponsorer med sig. Nä jag saknar ord hur allting hanteras av klubben. Det är tydligt det behövs rensas ut på högre positioner i klubben.
"I nuläget ryktas Måns Carlsson, Emil Larsson, Linus Andersson och Gerry Fitzgerald ha osäkra framtider i MoDo. Gällande Larsson och Andersson hänvisar Gradin till att de har befintliga kontrakt, även om de enligt rykten skulle kunna brytas. Carlsson och Fitzgerald blir däremot kontraktslösa och enligt Henrik Gradin för MoDo en dialog med duon. "
Smurfen: En massa one-liners som inte betyder nånting. Helt klart en tröttsam retorik att få till sig. Fler spelare ska ju in i alla lag i HA antar jag? "Ingen panik i båten"...skönt. Nu blev jag övertygad om att detta blir bra.
Men tror väl snarare det är att ställa om till seniorhockeyn igen som är den verkliga utmaningen.
Visst skulle det kunna finnas en mental och fysisk trötthet, men som junior borde man väl snarare gå på ångorna efter en sån upplevelse snarare än tvärtom...?
Vilket även verkar ha varit fallet med DIFs juniorer, och det talar väl ganska mycket emot snacket om att juniorer per automatik "går ner sig efter JVM".
Det kanske i viss mån stämmer generellt, men i grunden handlar det nog i slutändan om talangnivå.
Framnäs: Det roliga är att detta "fenomen" inte drabbade någon av DIF-junisarna som kom tillbaka och var tongivande direkt, dvs fick upp DIF på rätt köl igen efter JVM.
DIF var ju i fritt fall fram till att de kom tillbaka.
De är ju dock på en liten annan hylla än Gästrin, men ska man vara ärlig var han egentligen bara riktigt bra i början av säsongen. Sen hade han dessutom en rätt undanskymd roll i JVM, så snarare borde det ju vara en spelare som kommer tillbaka extremt hungrig, jämfört med DIF spelarna som hade mer tongivande roller där.
Att det här ändå blivit någon slags "sanning" känns mest som ett sätt att skydda det faktum att juniorer i grunden är ojämna.
Sen har ju många under åren blivit rätt färgade av den fartfyllda hockeyn som spelas under JVM, vilket gör att man nog lätt får en övertro på vad juniorerna ska kunna göra direkt när de kommer tillbaka till seniorhockeyn.
Nucky: Jesper Ollas verkar ju gå bara på namnet, så som det låter. Tror inte vi pratar någon djupgående scouting av LIF här...
"Det här pågick bara i två - tre veckor nu", säger han om processen att signa Kelleher.
"Vi väljer honom framför allt för offensiv spets. Han har visat att han kan producera i Hockeyallsvenskan, men det jag verkligen fastnat för är hur han kliver fram i större matcher."
Oh boy, han är troligen tänkt som ledande spelare snarare än jokern då. Nej, här tackar jag Hinken som inte belönat karln med ett bättre kontrakt än han redan haft.
mattias - 74: han är bra, men är man inte hv71 så är han inte tillräckligt bra för att ösa pengar på. Isf ska du få sjukt mkt bang for the buck resten av truppen.