{7426}: Karlin säger inför 2a perioden att det är viktigt att vi är kliniska i egen zon. Verkar som att ingen spelare lyssnade för maken till felpass och felbeslut i egen zon var länge sen man såg.
modoitmagnus: 1 Skott på mål 11 minuter in i andra perioden men fortfarande inget från Karlin fortsätt spela Woods och Jasek 🙏🙏 Förlåt man får ju ej ge kritik till Karlin här inne han är den bästa tränaren i SHL!!
Bad_Brett: Precis! Hur skulle du själv känns för din prestation om dina kollegor sitter och slappar hela dagarna menas du försöker rädda företagets ekonomi!
Tyvärr så är vi inte nära i den här matchen. Vi har inte tillräckligt fantasi åt något håll och vi blir sönderlästa åt båda hållen.
Vi blir helt robotaktiga. Som ex. LaDue försöker lägga in pucken mot målvakten när vi har anfall trots att det ser ut att vara typ fem-sex spelare i skottlinjen. Helt omöjligt, men han lägger den där ändå, vilket är helt omöjligt och vi får en enkel kontring på oss.
Vår kreativitet är i den här matchen helt förlamad.
Bad_Brett: Samtidigt har HV åtta raka eller vad det är. Och det är ju för att Blomqvist ställer krav och spelar de som är heta, bland annat drivna juniorer.
Bad_Brett: Han bryr sig inte och det skiter Karlin & Hinken i. Att man får reducerad speltid vid dessa fasoner var bara spel för galleriet. Brinner man för laget och har talang får man däremot ingen speltid.
Karlin sa garanterat inget i periodpausen heller. Vi kommer ut svagt med låg energi och svagt närkampsspel.
{7426}: Jag sticker ut hakan och förutspår Karlins matchsammanfattning redan nu:
"Mjaaa... Tycker vi kommer ut riktigt bra första 10. Sedan får vi ett powerplay emot oss som de såklart gör mål på. Därefter tycker jag vi går ner oss lite. Vi har en bra chans att komma i kapp i powerplay, men då gör vi ett individuellt misstag som de såklart gör mål på.
Andra perioden är vi inte alls nöjda med, vi gör ingenting av det vi har pratat om och vi ska vara glada att det bara står 4-0 efter två perioder.
I tredje tycker jag ändå att vi går det för det, grabbarna gör ett tappert försök att komma ikapp, men det räckte inte hela vägen."