1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545183 inlägg · 4159 ämnen
« · 2606829 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo Hockey - Linköping HC 23-11-30 Borta
Gavelo: HV har väl en "lätt" match mot IKO, i övrigt inga lätta matcher!

Monno: Sämsta insatsen iaf, helt dött ikväll.

Rytter: Mycket bra sammanfattat, kunde ej sagt det bättre själv det är sällan vi är överens men nu slog du i spiken klockrent 👍.

Monno: två mål på nio perioder, eller om man så vill två mål på 82 skott. så kan det gå

Costanza: Matchcoach mästare Karlin är åter skoningslöst usel på att ändra en matchbild, inga fysiska direktiv, mellanmjölk i närkamperna huvudlösa anfall och svag defensivt ansvar.

Förlust 4/0 mot ett riktigt dåligt Linköping säger rätt mycket om modos icketaktiska gameplan.

Som sagt, kvalplats till Jul känns givet i dagsläget

{5647}: Måste vara säsongens sämsta match det här? Åtminstone sämsta 2a och 3e period. Ser ju ut som att vi har totalpunka i hela laget...
Vinner inte en kamp. Inte ett pass sitter på ett blad.
Allmänt ostrukturerat.
Nä fy, detta var trist. Hoppas det är tillfälligt.

Sen måste vi lära oss hantera alla smyg interference på något sätt, tycker vi tappar otroligt mycket fart på det. Medan vi lämnar öppen gata åt motståndarna....

{9315}: Yes det är tunt och det visste vi egentligen redan före säsongen.

Men det är lite talande hur svårt vi har att engagera backar i 5mot5 nu i SHL, något som var vårt adelsmärke i HA. Återigen, det fattas snabba beslut, skjut direkt, passa snabbt. Vänta inte på att de ska positionera sig och kunna täcka bort alla passningsvägar och alla skottvägar. Det är precis som att det går troll i allt vi gör just nu. Södergran, Walli Ohlsson Pettersson och EJK kommer eventuellt också kunna stänka dit någon retur om vi börjar spela så.

Costanza: Dom går ju själv ut med att dom inte har pengar för att förstärka truppen !!!

{5647}: Haha det gjorde du verkligen inte, dina förminskningar rinner av en som en gås!

Costanza: 2 mål på 3 matcher nu. Jag mår så dåligt när det går dåligt för MoDo!

{9315}:

Tycker inte det är ett systemfel. Tycker vårt spelsystem ser ut att hålla bra både offensivt och defensivt.

Däremot är det tydligt att vi saknar offensiv spets. Med den zontid och de lägen vi skapar i både denna och mot Växjö så ska det bli ett par mål.
Det är här man hade behövt Rååma leverera som förväntat, med dessutom oregan borta och ranta som inte producerar enligt förväntningar så blir det för svagt.

Man kan inte räkna med att den allsvenska förstakedjan från förra året ska bära offensiven varje match även om de gjort det sjukt bra.

Man behöver göra förändringar för att få igång offensiven. Börja med att försök byta bort eller sälja Rååma, in med en ny förstacenter. Sedan köp en ytter av klass, testa med Jesse P.

När oregan är tillbaka testar vi med en helt ny förstakedja.

O'regan-ny-ny

Räcker inte pengarna kan det funka med

O'regan-ny-Ranta

Något måste göras för det är vår bristande skärpa och vår förmåga att vara klinisk när vi får lägen som sänker oss.

{10322}: Helvette vad orimligt negativt det är här inne. Vad har ni förväntat er? Att laget spelar på 110% varenda match?
Det kommer dippar varje säsong. Sitt lugnt i båten, det är INTE storm.

Frontschwein: Det var ju han som dödade vår uppåtgående trend efter Örebromatchen. Fattar inte hur han gör varje jävla gång. ”Aagaard är het” Aagaard direkt efter: 0 poäng på tre matcher

{5647}: "Värva som galningar"? Med 2/3 av tilltänkta förstakedjan skadade känns det väl tämligen motiverat att värva en ersättare?

Dessutom har väl premisserna hela tiden varit att se vilka spelare som håller för SHL och sedan agera? Och vi värvade ju för bövelen fyra spelare under förra säsongen.

Smurfen: Vem bryr sig. Vi är i SHL och måste lära oss att trycka till i närkamperna och inte längta hem till chipsskålen.

{10322}:
Tycker att det sitter delvis i huvudet idag man kommer lite av sig. Idag försöker många göra lite för mkt på egen hand, så blir det lätt när det låser sig. Försöker man bara spela enkelt så kommer det släppa.

Dundee: Du verkar hitta på rätt mycket. Det du skriver har ingenting med mina synpunkter att göra, så varför hänvisa till mig?

{10015}: tråkig trend vi har nu tyvärr men någon gång måste det vända. Är väll bara bita ihop nu och hoppas på bättre lycka i nästa match. Då jävlar vill jag se krigande

Dundee: Vart tog insamlingen motSHL.nu vägen , fattar fortfarande inte varför MoDo själva såg till att det dog ut.

{7639}: målisen med fem minuter kvar jaja värt försöka men 4-0 direkt

{7639}: Otroligt pinsamt. Alla stirrar puck, ingen går på kropp.

Modos 6 mot 5 när man blir sämre än motståndaren! Alla blir 40 % sämre hockeyspelare.

{5647}: Som vanligt förvränger du allt som folk skriver. Vart har jag skrivit att vi ska värva som galningar tex? Värva 1 spelare kan gör en offantlig skillnad om det är en bra topp som kommer in kan göra att en hel kedja får en skjuts i rätt riktning. Det handlar inte om att värva 4-5 stycken utan värva 1-2 spelare som gör att vi kan sprida ut produktionen mer samt förhoppningsvis ge resterande en skjuts i rätt riktning i kedjorna.

Dundee: att gå ut och tigga pengar är oftast lämpligast när man har någon att lägga pengarna på, dvs när man har kontakt med en spelare som är villig att komma. mycket lättare att be fans/sponsorer pytsa in pengar för spelare x än "vi scannar marknaden och köper eventuellt nån"

{10015}: håller nog med, 30 oskymda skott.

{10015}: Inte ens nära.

pean: hoppas wennerholm räddar oss snart.

{10015}: jösses

{10322}: Det här är den överlägset mest deprimerande matchen på två säsonger.
Det är faktiskt oerhört förnedrande att se på.

Vi får ju ha lite tur också. Skitmatch givetvis men varför kan vi ALDRIG ta oförtjänta segrar???

{5647}: Tror att spelet/resultaten som var över förväntan ledde till att alla direkt fick mycket högre krav på gruppen än de gick in i säsongen med.

Dundee: Tror inte man går ut och tigger utan att ha något vettigt på kroken först.

Dundee: Så istället för att lita på ledningen som gjort att vi är den bästa nykomlingen på 2000-talet Så ska vi bli stressade och värva som galningar.

Synd att vi inte ligger sist som alla trodde vi skulle göra.

NuMo: tror defintiivt som jag skrev förut att motståndarna har koll på modos spel och vet vad dom behöver göra för att neutralisera dom om vi ska vara ärliga få hoten som modo har. detta kombinerat med att skicklighetsnivån offensivt hos modo är låg gör att det inte blir mycket mål alls, istället skjuts det från positioner där det aaaaaldrig blir mål.

det behövs mönsterbrytare och det behövs någon som fasiken kan skjuta ett handledsskott i krysset på en något så när regelbunden basis :)

ska vi vara krassa: södergran, walli, ohlsson, pettersson, ejk är inga poänggörare och kommer kanske aldrig att vara, sam är lite mer poänggörare men ingen som gör det regelbundet, niederbach är ung och har inte slagit igenom än, ranta har inte kommit igång och vem vet om han har något mer i sin arsenal, roma är gammal och skadad, oregan har knappt kommit igång och är ännu mer skadad... det finns inte många som kan göra det.

NuMo: Väldigt enkelt att "läsa" ett lag som inte tar en enda kamp.
Ett bra byte iaf..

{7426}: Heja Örebro.

{5647}: Någon gång är alltid den Första

{5647}: Slippa kvala är målet klarar vi det så har vi gjort en super säsong. Men då bör man agera och få in nån mer topp för vi är alldeles för sårbara om en topp går sönder.

Det handlar om att skapa bästa förutsättningarna och fortsätta med den bra start vi gett oss. Jag vill inte att vi börjar panik värva i februari förhoppningsvis ligger vi bra till i februari för vi agerade tidigare och slipper panik värva.

Förstår ej varför ej man går ut och ber sponsorer och lite finansiering samt supporters. Alla andra lag gör ju så varför skall ej vi kunna göra det för? Alla vet ju hur viktigt det är att vi blir kvar och vad det betyder för Övik. Ju hårdare vi kommer matcha vissa nu kommer det mer skador på posten. Nä gör som resten våga be om hjälp.

Gavelo: Tror jag inte. Så brukar det inte fungera någonsin.

Costanza: Ta det lugnt, Modo kommer inte några poäng kommande 5 omgångarna.
Vid Jul ligger vi på kvalplats tror jag

Nån som åker skridskor i Modo?

Costanza: Förnedringen fortsätter tyvärr i sällan skådat slag

{7426}: 2-2

Sigge: Brukar inte gnälla så här, men jag ser vart det leder om de fan inte börjar tända till!

henkeiskogen:

Satt och tänkte i de banorna själv efter tio minuter av matchen. Är vi sönderlästa?

jag har ju bara mina egna tankar om det och jag har en känsla av att vi vet att vårt offensiva spel som vi byggt på sen allsvenskan, visserligen gav en del chockpoäng de första tio matcherna men att vi samtidigt visste att det var naivt och skulle läsas så småningom. (Det gav mu mer bonuspoäng än vad vi kunde räkna med.)

Det har alltså varit tvunget att utveckla spelsystemet till något mer realistiskt. Så processen för spelarna och laget blir så motstridigt för spelarna att ta in. Vi har antagligen inte glömt hur vi spelar vårt frejdiga naiva spel. Men prioriteringarna har förändrats och det här tar tid. Det kräver dessutom en konsekvent trupp och konsekventa formationer för att det skall gå att träna in. Sen skall det skruvas och testas från lagledarna.

Om jag skall vara optimistisk så är vi inne i en process mot något bättre. men omvandlingen till det nya kräver så mycket för att det skall fungera gemensamt. Det räcker inte att en gör det om två är senare i utvecklingen.

Jag tror inte vi är sönderlästa. Jag tror att vi håller på att förändra. Sen är frågan om vi har kvalitet att göra det. Men jag anser att vi har det lag vi har. Det finns inget annat oavsett hur vi önskedrömmer om att den ena spelaren efter den andra skall bytas ut mot något bättre.

Hade det varit så enkelt hade vi redan skaffat de spelarna.

- jag tycker att vi visar att kvaliteten är så pass hög att vi kan undvika kval. men det är ju vad jag tror bara.

Sigge: Örebro leder iaf

Costanza: Det måste vara så jäkla skönt som försvarande spelare mot MoDos anfall. Dom vet att vi ska göra sköna pirruetter som inte leder nånvart innan vi till slut tappar pucken. Dröm som målvakt också när ingen skymmer eller skapar oreda framför mål

modomille: Lhc har full kontroll. Stabila backar och spets framåt i år.

Greenwolper: känns inte riktigt som att vi är vän med pucken

« · 2606829 · »