Spelet vi ser MoDo spela just nu, Det ger oss ett bättre och säkrare självförtroende i förlängningen! Ska vi ha en spottstyver av en chans mot Löven så måste det se ut så här och ännu bättre, inget ”dravlande” med spel och puck egen zon och uppspel
Tuppen: En av Noren och Hallin måste bort, helst båda. Annars tycker jag att det var längesen man såg oss ha så fint anfallsspel. Det är natt och dag jämfört med Karlin.
Gavelo: Vi har ju en helt annan precision i uppspelen och passningsspelet överlag, inte minst i powerplay.
Finns såklart en del att rätta till i försvarsspelet och Werner har inte varit på topp. Men var länge sedan jag såg MoDo fullkomligt äga spelet på det sättet vi gör ikväll.
Jag tycker alla pilar pekar i rätt riktning. Men kanske dags att kasta in Olofsson snart i hopp om att få lite konkurrens i målet.
Steken84: Personligen tycker jag det är skönt att Almtuna får in en billig där, nu minskar chansen till kollaps i sista. Spelarna tvingas ta uppgiften seriöst även sista 20 nu.
Om vi börjar med och låta laget få spela ett enklare och rakare grundspel, Kommer självförtroendet tillbaka möjligen?! Därefter låta de utmärkande spelarna få ta ut svängarna, I slutspelet så är det våra stjärnspelare som ska avgöra matcherna åt oss!
Vi kommer från ett läge (5-6 matcher sedan) där vi inte hade ett säkert grundspel som spelarna ville använda..