Vargen: Tror inte Löven blir särskilt darriga av att se något att de här lagen spela. Maken till hafsigt spel. Inte två passningarna i rad från någon typ.
Gavelo: Nej, och det talar inte för oss mer att det blev århundradets soppatorsk 2022 när vi i semin mot dem torskade med 3-8 i match 7, med ett cirka 10x bättre och mer samspelat lag.
smyl: Alla i laget kan nog kraven från oss och sig själva, men det finns en motståndare som kom före i tabellen och har het hemmaplan. Serien är lång. 21+ perioder..
Costanza: Du har rätt men grabbarna måste ju leva efter byte till byte, match till match. Det ska inte finnas någon annan mentalitet i spelet än att de ligger under med 0-3 i matcher - VARJE MATCH.
Görs inte det här så blir det inget SHL eller final.
Domsjö: Linus och Jesper är två stora besvikelser, säkert två av dom bäst betalda och ser bleka och ointresserade ut, en som dock steppat upp är Bjerselius. Kul dock att vi nu verkar ha två bra målvakter, Hellsten ser trygg ut och har hittills hållt oss kvar i matchen
Bad_Brett: Jag tycker att man borde ha mer än poäng i beaktning när det ändå är en spelare som Olofsson som står som representant för föreningen. Han orkar bara när han har medvind i ryggen och enkelt kan trampa framåt.
modomille: Precis. 0-0 borta i en första grismatch. Svårt att gnälla och grymta som en grinig gris. Alltid rädd för de första minuterna i andra dock, haha!
Gavelo: Ja, det fanns en anledning att Sundell och Karlin fick gå. Gällande passningsspel, åkvägar och annat offensivt har ingenting blivit bättre. Det är defensivt vi ryckt upp oss, även om andra halvan av första perioden var ett stort steg åt fel håll.
Gavelo: Ser det ut så här i första semifinalmatchen mot BIK, vågar jag inte ens föreställa mig hur vi kommer kura ihop oss i första finalmatchen borta mot Löven när de laddat för fulla muggar i deras chans of a lifetime att gå upp i SHL.
Bössa 68: Är lag alltid så här jävla osamspelta när man ramlar ner från SHL och bygger ett nytt lag?!
Jag trodde i min enfald att med 5-6 spelar från SHL truppen ändå skulle ge oss en viss rytm redan från början och att vi skulle kunna sätta en bra standard redan från början.
Robin Ztorken L: Överskattad tycker jag. Ibland lyckas han med nån snygg ass alternativt skott. Men mer ofta klantig i puckhanterandet. Ett plus är han framstår som väldigt sympatisk i intervjuer.
Steken84: Vi har en spelare som gör sitt och det är Hellsten, ser bra och stabil ut. Linus Andersson gör ingen människa glad, han borde nöta lite bänken ett par matcher nu. Bidrar inte med ett skit och så har hela säsongen sett ut.
Vargen: Han har dålig statistik I slutspel tyvärr.
Jag tycker vi började helt ok, men sedan har det blivit oerhört passivt. Man tvekar I många situationer, så istället för att gå för det backar man av och erbjuder ytor.
Våga gå för det. Ska det gå åt helvete så ska det gå åt helvete med dunder och bråk. Inte pga ett ickebeslut.
Ett djävla tjat om vila. Det är väl fem dagars vila. Det ska inte påverka ett djävla skit faktiskt. SSK kan få jobbigare, men inte vi.
Vargen: Imponerande med deras systematik, hur de verkligen är först i situationerna. Å andra sidan har det inte gett utdelning för dem, och vi kanske kommer in mer i rytmen till andraperioden.
ZingoHojt: Ja, man är inte entusiastisk efter 20 min direkt. Karlskoga känns kolugna och stänger ned oss metodiskt. Fortsätter de så här har de malt ner oss inom 5 matcher.
Bössa 68: Är så less på det här "nervösa" gäng. Det är fanimej samma skit som förra säsongen när vi inte kunde vinna trots 4-0 ledningar. Fram med bollarna nu.
Vargen: Jag tycker Modo är alldeles för långsamma när vi ska spela oss ur egen zon, backarna måste röra på sig mycket mer, full fart. Det är väl därför vi aldrig får skottlägen från blå för att backarna är alldeles för orörliga på blå.
Vargen: I fem mot fem har de väl knappt haft en målchans menar jag. En massa plockpotatis mot mål utan skymning och en massa tid längs sargen. Fem mot fyra var de bättre.