1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 542131 inlägg · 4144 ämnen
2937819 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
1921ofHockey: Man kan också värva rätt ledarskap likt Skröder, Jan Larsson och Horava den äldre.
Nu låter det som att jag är hundra år vilket jag inte är😅 bara sett de två förstnämnda spela men har läst mig till att Horava var en sån som höjde kravställningen med sin blotta närvaro.

Finns fler och färskare exempel också såklart, men kan inte dra nåt namn ur röven just nu

Gavelo: På annat ämne: Lucas P är bra i Brynäs för att bra spelare presterar i bra byggda lag. Kolla på Aagard i Skellefteå, som maxat sin potential där. Sätt Bernhardt i Skellefteå med förtroende och han skulle säkert ha vispat ett helt gäng baljor och strösslat med assistpoäng. Omvänt exempel: Caito, Cehlarik m.fl. får skit i Leksand. Det är för att laget är för dåligt/felbyggt. Det behövs en Oscar Lindberg, Anton Lander, eller Max Friberg för att bli ett topp 6-lag i SHL och få sina egna talanger att blomma ut i egen miljö. Annars är det HA och fri lek och hoppas att de tar för sig där innan de går vidare. Slutsats: Modo skulle behöva att det kommer hem någon ledare från NHL, men Modo har inte haft samma flyt som Skellefteå, Timrå och Brynäs haft de senaste åren. Tråkigt men en stor anledning till varför vi inte etablerade oss förra vändan skulle jag säga.

Zource:
Framförallt får man vinna lite 😀

Gavelo:
Så jäkla gött med pengar in i verksamheten 😀

KulltorpsOlli: Man fick inga pengar, däremot lånade man 4 milj med fast amorteringskrav, det fanns heller inget bindande krav att pengarna skulle gå till ett upprättande av ett museum även om det var argumentet man framförde för att få låna.
Pengarna skulle öronmärkas på ett kommunalt konto och betalas ut i omgångar allt eftersom men det gjordes aldrig.
Lånet är sedan länge återbetalt till kommunen.
Det hade varit mer rakryggat om Modo bara lånat pengarna för att ekonomin var kärv än att mörka det bakom ett museum.

Oetiskt Ja

Vargen: Jag skulle inte säga att han är en Brynäs bästa spelare, tämligen osynlig senast förutom målet, men sett till vad man icke betalat för honom så är det utan tvekan spelaren som gett dem mest bang for the buck och han sticker ut i ett stjärnfyllt lag med sin smartness och ruskigt fina skott

Men jo det lär inte hända, Brynäs är alldeles för bra för att missa slutspel eller play in så det kommer nog stanna vid en dröm, men man får hoppas!

Znark: Har han sagt att det finns fler än två kön också? 😂

Perfekta matchtider idag. Först kan man glo på Löven-Kalmar och sen Modos match. Så här trevligt hade man det aldrig på en Söndag i SHL!

KulltorpsOlli: De bygger ut det just nu.

Znark: Vet du om modos styrelse löst problemet med ett hockeymuseum som man fick pengar av kommunen för att bygga, för ganska många år sen?

:-)

Gavelo: En av 1800 sidor från EP:s draftguide 2025, som är kul att läsa, så inga problem upphovsrättsligt. Inser nu att man behöver ett par läsglasögon för att tyda texten…

Eftersom att Lucas just nu är en av Brynäs absolut bästa spelare, och att transferfönstret stänger redan 15:e februari, samt den nivån Brynäs håller i jämförelse med andra lag, kommer det scenariot inte bli mer än en våt dröm. Tyvärr.
Uppladdat:

500x0-img5235.jpeg

Vargen: Känslan jag får är att Milton är en spelartyp lik Järnkrok, extremt hårt arbetande center som är lika bra i båda ändar av banan, spelar tufft, gör poäng och trots att man inte är en ”Stenberg” stjärna så kommer han mest troligt att ha en lång NHL karriär för att han passar in i den rappa dump and chase hockeyn.

Min lilla våta dröm just nu är att Brynäs hamnar i ingenmanslandet, lånar ut LP till Modo som bildar kedja med Gästrin och Olofsson som senare skjuter Modo till SHL.

Ha VA , det vore nått 🤩

2937819 · »