1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501423 inlägg · 4187 ämnen
« · 3022453 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season
Smurfen: Som sagt så tror jag vägen framåt är att Karlberg som nu verkar klar får sätta sin egen konstellation i båset.

Jag tror varken styrelse eller Hink kommer att flytta på sig så vi hoppas att Grundberg kan guida Hinken när han är på spelarjakt.

Sen tror jag vi måste behålla en klar stomme av spelare för ska vi byta ut 15 spelare igen så kommer vi vara ett mittenlag nästa säsong.

Znark: Man kommer nog köpa ett ståplatskort till höst ändå

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga: Semi nr 7 i Nobelhallen 13 apri
dempa: kastar inte skit på modohjärtat foppa, men ingen i styrelsen , laget eller ledningen har i närheten vinnarskalle som nån från 73orna. Foppa sa så sent som i våras "hinken ska vara kvar" i stridens hetta hade foppa varit vansinnig på coachningen , lojheten och apatin.
.
Hinken är en katastrof för klubben, grannens grabb som spelar för att vinka åt polarna likaså. Resultatet ser ni i kväll mina damer.

Bad_Brett:

Men Modo skall ju klara av det själva pga. sin egen kompetens. Inte för att någon oligark går in och "styr" upp det.

Det valet är ju det enda valet Modo haft någonsin.

Resten av det du skriver är ju rena tramset. Trams! Som det sas i ett berömt tillfälle.

I det här fallet är det tom. Löjligt.Fjantigt. omoget. Inkompetent.

Smurfen: Klart du ska fortsätta gå på matcherna. Önskar att man haft närmare och mer tid över för att besöka Hägglunds.

NuMo: Är själv på väg att fundera hur man vill som nästa säsong , har gått gått matcherna i över 50 år men har nog aldrig varit så less och besviken när man har gått hem efter varje match även trots vinster (missade vinsterna mot Löven och AIK) som denna säsong.

Frågan hur länge man pallar med att hela tiden få vara besviken.

Vet att många i min generation har nästintill sluta att gå på matcherna !!

Frontschwein:

Det är fakta. Du är inkompetent det är ju också fakta. Du älskar inte Modo tillräckligt mycket för att ta dig an rollen, det är ju också fakta.

dempa: Det smärtar att säga det, men jag håller med.

Peter Forsberg har varit min absolut största förebild genom hela livet. Inte huvudsakligen för att han var så bra, utan framförallt för att han aldrig gav upp. När jag har varit nere på botten, så har jag tänkt på alla hans fotoperationer och hur mycket smärta han uthärdade, trots alla miljoner, enbart för att kunna fortsätta tävla.

Men... Titta på lite klipp från 73:ornas storhetstid. Det var inte samma sport då. Det blir som när Björn Borg skulle göra comeback med träracket. Forsberg och Hinken är fossiler. De begriper inget om dagens ishockey. De försöker applicera samma strategier som fungerade när de var unga, och blir frustrerade när dagens bortskämda hockeykids inte fattar grejen.

Om Peter verkligen vill att MoDo ska lyckas, så ska han inte agera puppet master åt Hinken, utan säkerställa att en långsiktig satsning kan göras, där fokus läggs på att få in de absolut mest kompetenta personerna i landet. Testa att ge Evertsson ett bud på 10 miljoner t.ex. Det hade varit djärvt och sexigt.

Om nu våra före detta NHL-proffs verkligen har så stora MoDo-hjärtan som de påstår, så borde inte vara några problem för dem att gå samman och skjuta till lite så att MoDo kan få ihop ett slagkraftigt lag och en sportchef som inte är oduglig. Men det tycks vara viktigare att ge polarna jobb än att föreningen ska lyckas...

dempa: ja, jag kastar skit på foppa för det är enbart pga foppa vi fått inkvoterat den sämsta sportchefen I svensk hockeys historia. Annars hade hinken aldrig fått ett jobb inom elitsport.

NuMo: 100%

Smurfen:

Det går nog inte. Vi Modoiter har nog blivit av med alla ganska snart.

Smurfen: Det blir inte lätt men jag tycker att Widebro är ett bra första steg. Sen ör frågan vilka man man vill ha kvar i laget som bärande stomme?

Smurfen: denna säsong såg väl ut ungefär som den föregående? Uselt backspel, inga stjärnor levererar, ingen spikad förstakedja, knappt någon fungerande kedja för den delen, vi ser inte ut som ett lag.

Helt felkomponerade lag.

dempa: Du har att göra med en riktig hard Core MoDo älskare.

Znark: Undra hur dom skall vinna tillbaka folkets/fansens förtroende igen då ?

Bad_Brett: 100 %

Framnäs: Tack!

Det som känns viktigt när är att Karlberg väljer sina kollegor.
Sen hoppas jag att man beaktar vikten av att ha en coach som är strategisk och påläst i special teams.

Jag ser gärna att man har minst 1 i staffen som kan mycket om statistik och underliggande siffror

Smurfen: Det skulle de väl göra redan förra säsongen? Jocke Grundberg skulle analysera vad som hade gått snett. Undra vad de kom fram till den gången.

Znark: Ja, det var ju inte Hinkens fel i varje fall. Han värvade ju rätt "karaktärer". Hur skulle Hinken kunna veta att dessa rätta karaktärer inte sedan skulle göra det som de hade kommit överens om...? Eller att de rätta karaktärerna han värvade året efter inte skulle göra det som de hade kommit överens om...? Eller att karaktärerna han värvade till denna säsong inte skulle göra vad de hade kommit överens om...?

Enbart korkade fans som inte begriper ishockey som har mage att kritisera detta hockeyorakel...!

Frontschwein: du sitter alltså och kastar sten på Foppa nu?

Smurfen: rättare sagt vad som gick snett när vi tog steget upp. Visst vi gjorde en godkänd första säsong i shl men det var vår 1:a kedja från allsvenskan som bar oss.

Bad_Brett: sagt i flera år att hinken är den sämsta sportchefen vi någonsin haft , svartvadet inräknad. Hans enda avtryck som tränare var assisterande vid degraderingen.

Klipp alla band med foppa om han inte pyntar in typ 40 mille för riktiga spelare. Annars är han lika aktuell i moderna modo hockey som rolle stoltz och Ulf sterner.

alfredshem1921: jag gissar på LP från Narvik

Hoppas verkligen att föreningen verkligen går ner på djupet på vad som blev så fel denna säsong !

Att vi inte ha lyckats sätta ett grundspel på hela säsongen är ju helt galet sjukt !

Bad_Brett: Jo så är det kanske även om.jag tror att han skulle vara en nyttig spelare. Vi bör värva spets då vi även ska in med susse jr och malcolm.

Gavelo: Det var på TV4:

Henrik Gradin är tydlig med sina tankar.
- Det blir två nya tränare till nästa säsong, säger han till TV4.

- Vi gick in i säsongen med den ledande trion som vi hade och trodde stenhårt på det. Jag tycker absolut att det är ett misslyckande.

- Micke Karlberg är ett av namnen som vi har diskuterat under den här resan. Vi får väl se vad som händer här framöver.

Znark: Vore det samtidigt inte lite av en alibi-värvning?

"Oh, shit...! Fansen är arga! Vad göra???"
"Ehhh... vi tar tillbaka Widebro. Och Berg. Och EJK. Och kanske Wahlberg kan göra sensationell comeback som kapten?"

Folk har fortfarande inte fattat att det inte är brist på kontinuitet som har gjort att MoDo harvar i Hockeyallsvenskan - Tvärtom är det allt fokus på nostalgi som är parian. "Vi är the heart of hockey!", "Vi är Sveriges bästa plantskola", "Vi fick fram Peter Forsberg och Markus Näslund". Det är den där förbannade självbilden som pajade allt. Att vi ständigt hade inställningen att vi var "lite bättre".

Det sista vi ska göra är att titta på varför vi gick upp 2023. Stjärnorna råkade stå rätt just då, men det går inte att peka på någonting specifikt Hinken eller Karlin gjorde som var förklaringen. I ärlighetens namn hade vi ett betydligt bättre namn under pandemisäsongen, som Glader hade värvat ihop, tillsammans med den föraktade Sundlöv. Sedan följe en fiaskosäsong efter att Karlkvist, Johnsson, Tambellini, Björklund, Olofsson, Rosdahl, Enström, Norlinder, Hedberg, Berglund, Bartosak, Hellkvist med flera lämnade. Där kan vi snacka om att börja om på ruta 1.

Glader värvade likväl spelare som Aagaard, EJK, Sebbe med flera som skulle bli nycklar till avancemanget. Men, det faktum att han inte lyckades ersätta alla tappen, gjorde att han direkt blev hängd av sekten. Botet var Hinken, som av en "slump" är Foppas bästa vän.

När Glader fick gå var det ingen som sade "Men, han byggde ju det bästa laget i Hockeyallsvenskans historia!", utan istället lades allt fokus på fiaskot säsongen efter.

Men Hinken verkar ha obegränsat med livlinor. "Han värvade ju några bra spelare sommaren 2021, så då kan han ju inte vara kass!!!".

Helt bisarrt.

alfredshem1921: det är väl Victor Öhman eller nån annan albispelare om vi inte hunnit byta sportchef.

2+4 i slovenska fjärdeligan , men bodde på varvet nära gradins och en kille med riktigt bra attityd.

Znark: nån som vet vilken poängkung det är de pratar om som vill skriva på för Modo?

Rundblad lämnar han får inte nytt kontrakt!

henkeiskogen: Jeppe Olofsson har haft en intressant resa i MoDo.

Efter att MoDo har gått upp och klarat kontraktet första säsongen i SHL så vänder han hem och skriver på ett 5-årskontrakt. Han är sedan med och spelar ned laget och nu ryker vi i semi mot Karlskoga. Lite samma som med Freddan. Kliver in i båset under kvalet, vi förlorar, får sedan ta över huvudtränarjobbet och förlust mot Karlskoga.

Monno: Var inte swetlikoff vår andra center på förhand? EJK tror jag presterar bättre än både han och en ung Gästrin sett över en hel säsong.

henkeiskogen: vi värvade fel Olofsson. Han fick säkert kontrakt för att lura hem brorsan. Han har varit en besvikelse sen dag ett.

NuMo: Du behöver mer kärlek från oss. Så fint att du gör allt jobbet att städa undan efter oss.

Jag var smart nog att inte titta på matchen, skulle se den i efterhand om vi vann. Är helt ärligt inte särskilt besviken, klart hoppet levde om ett mirakel, med vad tusan. Jag har varit en realist och när spelet inte klaffat på så länge är jag inte förvånad att vi åker ur i semin.

Det var ett ihophafsat lag där stommen inte levererat. Men vad skulle man göra när ingen vill komma och spela i Ö-vik? Våra egenproducerade stjärnor vill inte ens komma tillbaka längre. När de kommer hem får de mest skit (Olofsson).

Alla som är otroligt negativa och skriver i affekt och redan visste att det var kört, har ni inte lyckats assimilera att vi inte skulle gå upp när ni konstaterade att laget var helt kört redan i början av oktober? Lite märkligt ändå att ni inte var bättre förberedda på att åka ur.

Hägglundsmaffian: signa alla tre. Med en ny tränare kan dom nog bli en giftig kedja. Prio ett är bort med budgetsänkena berglund, rundblad och Olofsson.

Skicka HA på han med kontraktet och tvinga fram en flytt om det inte går att bryta kontraktet. Emil Wahlberg är en bättre back

Frontschwein: Riktigt oroligt också att läsa det Expressen Mattias skriver om det kaos som har varit i föreningen denna säsong , tydligen hela föreningen enligt han !!

Vad är felet ???

Kräver ett studiebesök 23 mil norrut av nån/några i föreningen inom kort !!!!

Bad_Brett: av Fitz, Topping och Kelleher så hade jag helst haft kvar Topping. Men Hinken tänker tvärtom alltså?

Visst Topping har inte presterar så som man hoppades men han är åtminstone konsekvent med en relativt hög lägstanivå och är sällan borta.

Fitz, borta mkt och känns för liten.

Kelleher, borta ofta, kan vara lika dålig som han är bra, måste vara en plåga att spela med ibland.

Znark: EJK lär nog vilja ha en topp 2 position efter sin produktion i DEL2. Så hmhan går nog in i laget även med Bjersa pch Cederoth eller vad han hette i laget.
Sen om han är en topp 2 center är en annan femma. Men BIK har ju Jellvert i 2a som är mer begränsad och han ägde ju oss i denna matchserie så.

19MoDo21: Gradin säger att det inte bara blir Karlberg, utan även en helt ny assisterande tränare. Han tycker inte Freddan tog chansen.

Som jag skrev tidigare så förväntar man sig ett rakt och ärligt svar av styrelsen. Om hur planen är för framtiden, för inför denna säsong sas det öppet att vi har 3-4 år på oss att fortsätta satsa hårt för att komma tillbaka. Nu ska man sänka den målsättningen? Hur kan det komma sig inte kan väl ekonomin havererat på 1 år?. Jag förväntar mig ett bättre lag nästa säsong inte ett sämre på papperet lag. Vi var inte tillräckligt bra i år nej då måste vi vara bättre nästa eller ska vi börja snåla nu och göra som sist vi var nere stanna 7 år? Detta måste styrelsen kunna gå ut med i morgon, det ska finnas klara direktiv hur man tänkt i dessa banor.

Men väljer man att satsa långsiktigt så tror jag det tyvärr kommer straffa sig rejält med intresse från fans sponsorer samt nyförvärv. MoDo ska alltid ha som mål i allsvenskan att vara top 4. Ska man backa från det så är det ruskigt illa. Nä här har styrelsen ett jobb att presentera hur man tänker gå vidare för det som står i tidningen just nu är inget som intresserar mig för fem öre, då kan vi lika gärna bygga laget enbart på juniorer exakt samma sak som att värva medelmåttor i Allsvenskan då kastar man pengar i sjön.

Vill se handlingskraft

Södertälje dunkar in Bagenda på 3 års kontrakt idag, då sänder man signaler om vi kommer köra på nästa säsong med. Vi pratar om namn som vi redan har spelat roller för. Vi kan ej ta in fler spelare som ska vara i en 3e 4e kedja. Milton och Elton stannar förhoppningsvis och dom ska spela på dom 3 första. Då kan vi inte värva utfyllnads spelare som Anton Ohlsson som ska ta en plats där. Nä grymt besviken om man ej tänker bygga ett bättre lag. Jag har sagt sedan september kommer vi 4a och när semin är det godkänt, men då förväntar jag mig att nästa säsong ska vi vara i final och eftersom årets trupp ej räckte måste vi ha en bättre nästa år och så ska vi nedgradera laget ännu mer.

Hoppas Falkenhäll krigar på som satan och tar en tröja.

Dexter : levererar man inte resultat finns det bättre kandidater. Så är det i alla högavlönade jobb . Och säkert alla andra elitklubbar. Blir det ingen konsekvens tror jag ledningen kommer tappa väldigt mycket sponsorer, supportrar och trovärdighet.

Hur länge kan man hålla hinken , foppas usla agentur och grannens lata grabbar om ryggen.

Jag tror att dett kan bli en riktig isbrytare. Antingen agerar man och visar missnöje uppifrån , eller så blir klubben flera tusen fans fattigare och vissa får nog höra glåpord på affären och krogen från sura hantverkare och allmänt bekanta.

Nolaskogsare är till skillnad från gradin inte bra förlorare och även tjuriga segskallar.

Detta kan ha varit det bästa som hänt på länge. Egentligen bara synd att löven går upp och kommer sno ännu mer och synd att vi inte redan rök innan kvarten.

Agerar inte klubben kommer jag bara se på modo med förakt och en klubb för inbördes beundran. Händer nåt drastiskt kan jag tänka om. Tror många tänker i liknande banor. Det måste bara rulla huvuden.

Händer inget följer jag nog en annan liga.

Sa redan I oktober att spelare som jeppe är stor anledning till den usla attityden men det fick man inte antyda för en viss användare här. Vem hade rätt? Sa även att kentää är en tio ggr bättre sportchef än foppas korkade kompis. Ingen kan väl för fan ta hinken på allvar nu? Glöm att han får ett jobb som sportchef i nån annan klubb.
Han är körd förutom modo. Skulle aldrig fått jobbet från början.

Ren svågerpolitik.

Tyvärr tror jag inte mycket kommer hända förutom att vi har ett om möjligt ännu sämre lag till hösten och mindre chans till revansch. Karlin är för övrigt en bra coach, men hur fan ska han kunna coacha med mätta alibispelare som bella, jeppe och rundblad som vägrar följa direktiv om dom måste anstränga sig.

Stommen är orsaken .

Modo måste bestå av en ryggrad och ledning som inte ens bryr sig om att vinna.

Jag är säker på att Alexander bard och gunde svan skulle bygga ett bättre lag och ställa högre krav utan någon som helst kunskap inom ishockey åå den tid hinken, freddan och ledningen haft. Så inkompetent är dom . Skicka hinken till Colorado och scouta tjejer om vi måste betala för fanskapet och ta in en riktig sportchef.

Hinken har gjort så mycket tokigt med facit i hand. Kastade bort EJK och Berg. Så länge centern från Vimmerby inte är presenterad hoppas jag mer på EJK.

Gavelo: Ja. det hade varit klädsamt om han hade uppträtt professionellt och sagt:

"Det är bara att konstatera, det lag jag har byggt räckte inte till, och ingen är mer besviken på mig själv än jag. Men vi ska komma igen, vi ger oss aldrig, vi ska upp till SHL igen!"

Men istället skjuts med hagelbössa åt alla möjliga håll. "Spelarna gör inte det vi har kommit överens om. Och det gjorde att vi behövde sparka tränare. Vilket är ett misslyckande. Fast det var ju inte mitt beslut, utan det var någon annan i föreningen som kom fram till det".

Som en jäkla snorunge. "Jag har inte gjort någonting!!! Det var han! Skyll på honom!!!"

Kelleher om framtiden

Är Modo ett alternativ?
– Ja, absolut. Jag skulle gärna vilja komma tillbaka och göra klart jobbet här. Jag kan bara säga bra saker om Modo Hockey, personalen, människorna runt klubben, historiken och allt sånt, säger Kelleher och fortsätter:
– Det är synd att vi inte lyckades, men jag vill absolut komma tillbaka.

MorganaLefaey: Ja pass på stillastående spelare är det vi kommer minnas mest av Modos spel den här säsongen.

Bad_Brett: Hinken har konsekvent gnällt på laget, att spelarna inte gör som dom blir tillsagda.

Vet inte riktigt hur strategin är men känslan är ju att det kan bli svårt att locka till sig spelare om man framstår som sur och inkompetent i media ?!
Vem vill spela för en sportchef som kastar dig under bussen när det blåser.

Nä det hade varit sunt om Hinken avgick i morgon med respekt för Modos framtid.

Bad_Brett:

Ta han på fittan. Det kan vi ju göra, vi som kan.

Vargen:
Kan inte vänta..

« · 3022453 · »