Framnäs: Ja det är en viktig nyckel, i alla fall att få behålla betydligt fler än ifjol. Men det gäller att behålla rätt spelare och komplettera med spelare som passar in så vi får en bra balans i laget.
jonsson: Känns helt orimligt att AIK ska köpa loss två år. Och om de gör det så vinner vi förmodligen på det, då de gissningsvis hade kunde nyttja pengarna på ett bättre sätt.
Tuppen: OP säger att det blev en kalldusch att inte nå finalen, när klubben sagt att man var bra nog att studsa tillbaka till SHL direkt:
"Det blir ju som tvärt, liksom, vi hade ju en större målbild och ett högre krav på oss själva, så ja, det blev ju tvärt på nåt sätt. Liksom, det blir ba 'vad fan ska jag gö imorrn?' Klart att det är surt och en besvikelse, både från fans och ledning. Och spelarna, ja, vi hade ju en hög förväntan på oss och har inte levt upp till den vare sig under säsongen eller nu när vi åkte ut då, så nej, det var surt!"
OP menar att det inte vore så bra att ha samma spelaromsättning nu igen om klubben ska göra det bättre framöver:
"Hoppas att vi kan behålla rätt så många ändå, så att vi kan ha nånting att bygga vidare på, fast det vart som det vart nu då. För jag tror nog att det kan vara en nyckel till att ta sig framåt. En trygg grupp, det komma vi långt på."
Vikingmodo : Väldigt meckigt att ta sig till Visby. Tänk om det blir Visby istället för Umeå. Hoppas verkligen att det blir Glada Hudik. Det är tillräckligt långa resor som det är.
Men kan vi få en grym backsida på plats nu inom kort ?
DrCox: Går Visby upp kommer spelschemat garanterat göras att bortamatcher för ett lag på Gotland spelas onsdag och fredag alternativt fredag och söndag. Så gör man bort bägge bortamatcherna direkt
Zource: Det lär krävas att dom tänker till när dom lägger våra bortamatcher Mot Visby det funkar inte att ha Visby borta på Onsdagen och sedan ha hemmamatch på Fredagen får det lär väl knappast gå några Färjor sent på kvällen om matchen börjar 19.00?
det skulle funka om vi har Visby borta och två dagar senare Oskarshamn borta för att ta ett exempel.
M Horava: Jag börjar bli lite trött på nordamerikaner nu. Ser hellre Modo värvar grovjobbande svenska spelare med fokus på defensiven. Det kommer garanterat bli mycket bättre. Jag var först tveksam till Caderothvärvningen men ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag det.