nikki88: Då fick ju Brynäs en poäng till skänks. Brynäs har endast 6 utv.min mot MoDos obefogade 14. Det kan vara det som avgör matchen. Domare brukar fega och försöka jämna ut statistiken oavsett hur dum de framstår efteråt.
NuMountain: Jag hävdar absolut inte att Hirsch är usel, jag tycker han är bra. Men jag tycker vi borde köra lite som Färjestad förra året, med Gerber-Gerdén, att låta Juuso spela ett tag, säg 15-20 matcher, för att sedan låta Hirsch spela några..Det är bättre än att låta målvakterna bli instabila och oroliga för att dom inte kommer få stå om dom gör en dålig match. Så jag tycker man borde satsa på Juuso som förstemålvakt och låta han få lugn. Funkar inte det är det bara att slänga in Hirsch.
nikki88: Jo, han är stabil inget jag tänker argumentera emot. Men Hirsch är inte så usel som många vill hävda. Det du ser hos Riksman är oflaxeri. Hirsch är ung och behöver lära sig spela målvat på ett lugnare och smartare sätt. Därför bör han stå mycket. Håller fortfarande på att målvakterna skall alternera, men inte två matcher i taget som förut, utan som nu. låt målvakten stå till man ser en tydlig dipp.
NuMountain: Om Hirsch och Juuso hade spelat lika många matcher så hade nog Juuso haft bättre statistik ska du se..Fast det är sånt som man ej kan veta. Hur som helst tycker jag att Juuso har spelat stabilast i dom matcher jag har sett.
westerlind: Gavlerinkens fängelsementalitet kanske har sin befogenhet. I Kempis är det fritt fram att ta en sväng ut i "snödrivan". Frihet under ansvar alltså.
nikki88: Ingen statistik stödjer Riksman som förstemålvakt. Petter Rönnqvist är kanske den fladdrigast målvakt vi haft, kanske även den bäste.