Lilljanne: Vi är alltid ute efter gåvor från andra föreningar. Sedan att dessa inte varit alltför givmilda med oss när vi varit på resande fot utan istället girigt rånat oss på poäng som vi "trodde" redan var våra gör saken värre. Men vi tar alla gåvopoäng vi kan få, oförtjänta eller ej!
Frisco: Från "Gullregnsgatan på Brynäs" ?? Har dom inte städat efter finalen -99 ännu? Hoppas du visar vördnad, du befinner dig på klassisk mark... ;-)
knaskamilla: 0-0, 0-0, 0-0, 0-1, Ja, nog var det som att ni inte heller hade någon match, åtminstone för de som betalat in sig och beskådade eländet. Sportradion sänder väl i regel allt annat än hockey om de kan. De inleder med barnradio och har de annat att rapportera från än ES-hockeyn så gör de det, även om det så är curling eller pilkastning.
2 p är aldrig fel, inte ens om de är oförtjänta. Fast jag skulle förstås hellre ha sett att ni förlorat så ni inte fått tillfälle att dra ifrån oss i tabellen. Vi har ju Frölunda borta närmast efter uppehållet så jag räknar mer eller mindre med stortorsk. Fast ingenting är omöjligt, förstås, utan bara mer eller mindre svårt. Frölunda borta räknar jag som mer svårt.
Ska du upp till Luleå när Paddeländet m.fl. har tänkt att dra sig uppåt? Jag lovar att agera välkomstkommitté i så fall och har ni bara tid till det kan ni få en rundvandring i våran nygamla arena.
Nej, dags att dra ut på krogen. De har ju öppnat ett nytt ställe igår som jag naturligtvis måste få tillfälle att undersöka. Är det lika sugigt som Cleo kommer jag aldrig mer att gå ut här i stan.
Nåja. I princip hade inte vi någon match idag heller...nästan inget på radion när man ville lyssna, inga mål och en tappad poäng till BIF (det känns faktiskt så, trots att MoDo inte direkt spelat lysande på bortaplan den här säsongen). Till på köpet gjorde Hedin ett jättsnygg mål - på en dag då det inte är Hockeykväll på fyran och då det enda sportprogrammet på teve bara visar fotboll.
knaskamilla: ES-uppehåll är plågsamma, och särskilt plågsamma är de för oss som inte hade någon match idag. Vad göra? Försöka ha ett liv? Uteslutet - det finns alldeles för mycket onödigt att göra för det. Grattis till de 2 poängen i alla fall, och ograttis till de 1 poäng som ni borde ha kunnat plocka.
Tjena alla glada MODOIter.. tänkte bara passa på att fråga dom som hörde på radion om ni tyckte det var bra tryck... Hoppas ni som va där gillade TIFOt och jag hoppas LIF-MODO matche är glömd nu... Bilder från klacken o tifo kommer upp lite senare på vår sida... MVH Martin PS.Vill tacka alla som stödade MODO och Stötade MODOTIFO med att skänka pengar(vi fick ihop över 250kr=))
Jag vet inte, men efter att ha sett målet känns det som om vår mest frekvente gefliga skribent här i MODO-gb:n slutligen har fått allt sitt tidigare snack om stor hockeykonst och dylikt paketerat i en endaste spelarprestation.
Vem ska man tro på, tro på, tro på när...du säger att det var det snyggaste mål han sett på länge, och sorken att det var det snyggaste MoDomål han sett?
Den omtalade ludvikasonen sitter just nu och äter ostbågar i Gävle. Bubblande av glädje tjoade han att Hedins mål var det snyggaste han sett på länge: "Säg att det var ett riktigt Beljavskij-mål!"
Usch, nu vill jag inte höra något mer om den här oviktiga matchen. Finns det förresten ingen MoDorator som kan ta bort den där fåniga resultatskylten upptill? Matchen är ju över, för fanken.
knaskamilla: Försök att skriva när du har online rapporteringen igång utan att förhandsgranska så skall du se att det fattas ord eller bokstäver! *ler*
Det jag skulle skriva i det första inlägget var iaf att det ryktas om att Hedin gjorde en Sasha och att det var det snyggaste MoDo-målet Ludvikabon någonsin sett.
Jag fick mig dock en kort pratstund lite senare, jag försökte lura gävleresenären med ett glädjande chockbesked om att IFK ICA hade blivit direktnedflyttade, men han hörde inget, bra drag i MODO-klacken?
Jag vet inte hur det skall tolkas, men de bajare som man mötte på vägen ut tyckte tydligen att det var väldigt lustigt att det blir någon match till på Ruddalen i år. (för det blir det väl?).