Chamez: Här är det mer ett val att vänta och vara passiva. Det syns ju att vi tar djup hela tiden istället för att forechecka, ligga nära och behålla fart på skridskorna. Det här är faktiskt mycket sämre än inledningen ifjol. Nu har vi överlägset spelarmaterial, men väljer att ge bort initiav, is och chanser åt ett juniorlag.
När vi backar hem i mittzon, så försöker vi inte ens vara rörliga i det. Vi blir som stenstoder och då är vi fullständigt chanslösa när motståndarna kommer med fart. Samma sak som sagt när vi kan forechecka. Då kliver en fram lite försiktigt, men får inte understöd. Då är det väl hur lätt som helst att spela förbi och få ett numerärt överläge.
Jag var övertygad om att Karlin är en alldeles för skicklig coach för att låta det bli såhär. Det gör mig kopiöst förvirrad. Vad är det som händer, vem är det som styr skutan?
raggarroffe: Svårt att känna motivationen att heja på när man ser att spelarna inte bryr sig. Ingen i vårt lag såg det som en chans med oprövad motståndarmålvakt. Alla vill ha en skön stund a la söndagsåkning på rinken.
Bad_Brett: hjälper ju inte att hinken värvat en totalt oduglig andrekeeper heller. Vad gör vi om Werner går sönder. Lärde oss iaf inte ett skit I våras.
Tjockisen måste fan öppna börsen på vid gavel och värva backar trots att marknaden alltid är iskall. Måste ju finnas hundratals backar runt om i världen som kan tänkas byta klubb. Det finns ingen kall marknad Bara snåla sportchefer.
Oavsett hur det går så ska Hinken bort. Går vi upp duger han inte för shl. Går vi inte upp så är också det ett misslyckande. Att han ens fick bygga detta lag var ett fail.
Halloj alla! Leder AIK med 7-0 eller? Det verkar så när man läser kommentarerna här inne. Nu kör vi en Karlskogaperiod i sista och tar hem det här! KÖÖÖÖÖR MoDo!
Vargen: Det känns lite som SHL sist när backar och fw inte är synkade med varandra. Allt går lite för långsamt. De måste få upp farten. Bänka Berglund..
Frontschwein: Nja, vem har sagt att vi ska leka hem HA? Tvärtom är alla smärtsamt medvetna om att detta året är sannolikt bästa chansen, men det finns andra bra lag som inte kommer att lägga sig.
Chamez: Om vi hade spelat så här i SHL hade vi nog slagit världsrekord i insläppta mål på en säsong, så med det i bakhuvudet är det en lättnad att vi spelar i HA.
Problemet är att vi återigen inte-spelmässigt - har annat än en 50/50 match än så länge.
Vi är inte bättre än dem och då blir det fånigt i mina ögon att deras goda insatser förminskas genom att det är pga. våra dåliga insatser och tvärtom.
Vi har inte fått någon islossning spelmässigt ännu. När vi får det så kommer inte de här situationerna att uppstå i så stor utsträckning.
Vi har stor chans att vinna den här matchen, men det kommer antagligen att bero på individuellt plötsliga insatser.
Sen kan de insatserna bero på att vi lite tar över spelmässigt i tredje. Så har det lite sett ut hittills. Hoppas att vi ordnar det, för det borde i kunna.
Nu har vi en man mindre igen. Skall vi lämna handikapp efter det eller inte?
Willow: Sen finns det ju ingen tanke när vi checkar, för i nära på 100% av gångerna vi inte vinner pucken så kan AIK vända spelet med 2 passningar innan man passerar våran blå.
Hägglundsmaffian: vi skulle ju leka hem allsvenskan. Ser snarare ut som att löven precis som jag befarade leker hem serien. Dom förlorar nog max 5 matcher på hela säsongen. Ja, så mycket vassare är dom
Hägglundsmaffian: Ser faktiskt inte hur vi ska kunna slå Löven på något sätt i år, känns som samma läge som 19/20. Möter vi dem i slutspelet är vi stekta.
Bad_Brett: Svårt att gnälla på försvararen som faktiskt gör rätt och plockar bort klubban, men det ville sig inte ändå. Sen är det klart att Hallins miss i att stänga vägen ger helt öppen gata. Men han är en erfarenhet rikare
Asså Hallin, väger han 30 kg eller? Andra gången han försöker stoppa en anfallare men flyger iväg som en vante.. Den här gången ledde det till att AIK gjorde mål. Kanske borde bli bänken.
Det här är faktiskt mycket sämre än inledningen ifjol. Nu har vi överlägset spelarmaterial, men väljer att ge bort initiav, is och chanser åt ett juniorlag.
När vi backar hem i mittzon, så försöker vi inte ens vara rörliga i det. Vi blir som stenstoder och då är vi fullständigt chanslösa när motståndarna kommer med fart.
Samma sak som sagt när vi kan forechecka. Då kliver en fram lite försiktigt, men får inte understöd. Då är det väl hur lätt som helst att spela förbi och få ett numerärt överläge.
Jag var övertygad om att Karlin är en alldeles för skicklig coach för att låta det bli såhär. Det gör mig kopiöst förvirrad. Vad är det som händer, vem är det som styr skutan?