Modo-Målet: Ja, de där kan vi aldrig släppa upp i någon slags elithockey. Krävs några säsonger i hockeyettan innan de är mogna för allsvenskan med det här spelet tyvärr.
Willow: Kellehers insats på första är magisk. Han ser Sveningsson komma, låser honom lite lätt med klubban men släpper honom helt sen. Vad tänkte han skulle ske?
Costanza: Första gången sen Sundsvall brann jag ser en Modotränare så förbannad.Annars brukar minen vara som en tjurig femåring som inte fått lördagsgodis
Costanza: Galen markering. Swetlikoff går bort sig helt och tar samma som Hallin helt onödigt. Kelleher som verkade markera Svenningsson, men väjer undan.
Bad_Brett: Lite ovanligt att vi gick på tre högerforwards med Kelleher, Olofsson och tror det var Olsson istället för att som man brukar gå med tre centrar.
k1m: Fungerar inte så bra då med kravställningen då Tesla för andra året på taken tappat i försäljning och dessutom förlorat mycket i marknadsandelar gällande elbilar. Det räcker inte med kravställan.
För övrigt köpte han in sig. Han grundade inte Tesla.
Costanza: Är de någorlunda vältränade så ska det inte vara något problem. Annars hade jag kunnat tänka mig en lösning där Hallin får gå upp som ytter, och så kör vi med tre centrar och fyra ytterforwardspar.
Gavelo: Det är lite av puffes signum att svara på sådant man aldrig har skrivit. Ungefär som när hen häromdagen anklagade mig för att dra igång en politisk debatt när jag berömde modereringen.
Jag är ju inte direkt den som är rädd för att ge mig in i diskussioner med folk som tycker helt annorlunda än jag, men även jag måste erkänna att det är enormt frustrerande att gång på gång behöva svara på saker jag aldrig har skrivit.
Utbytet blir ofta så här:
BB: "Enligt SCB begår utomeuropeiska invandrare fler våldtäker per capita än övriga populationen" P2: "Så du vill stänga alla pizzerior? Bra då vet jag."
Eller:
BB: "Berglund har ryckt upp sig på sistone, 7 poäng på de 6 senaste" P2: "Och Norlinder är väl världens sämsta back enligt dig?"
Det går liksom inte att föra en normal diskussion på det sättet. Oerhört frustrerande. Där måste jag ge henem cred.
Gavelo: Norén har växt in bra i den hockeyallsvenska kostymen, tycker jag. Sedan hade jag velat se Sverre kvar inför det som stunda skall. Hans fysiska spel hade varit bra att använda, om nu inte vi får in nån stabil pjäs