1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 336397 inlägg · 4165 ämnen
« · 2977832 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Kalmar HC: 2026-01-28
Zource: Otroligt tacksamt att spela boxplay mot MoDo. Man vet att alla kommer stå still på sina postitioner och att Kelleher kommee slarva till det.

Makarov:

Jag tvivlar på att det har med rättvisa att göra.

Tränarstaben har valt det här av någon anledning. Det är inte bara vi här som ifrågasätter valet av sju backar. Även Tidningen, t.ex.

Men står på sig. Jag gillar ändå att vi inte har tränare som gör sina val efter den populistiska åsikten. Man har en tydlig tanke.

De är experterna klubben valt. Så måste det ändå vara.

Gavelo: Kelleher är alldeles för slarvig i pp

Gavelo: Kelleher gav bort två uppställda spel

Kalmar läser spelet och står rätt hela tiden. Är inte så svårt heller då kelleher håller i för länge

Willow: Berglunds är så het så han spelar både BP och PP nu.

NuMo: Vi får se nu. Man saknar ju Bernie…

Zource:

MoDos BP har ju blivit så många klasser bättre sen tränarbytet.

Nu spelar man med närmast perfekt avvägning mellan press och box. Tänk om det hade varit lika lätt med PP.

Härligt Nybro!

Willow: verkar vara förbjudet att ha spelare på bänken. Alla ska spela anars blir det orättvist.

Willow: Hermansson måste vara uppe i 10-15 onödiga utvisningar. Grabben ligger ofta steget efter

Vilket jävla PP Kalmar har

NuMo: Hermansson har verkligen varit bedrövlig de senaste matcherna. Det där är korkat, men varför spelar vi tretton forwards och sju backar? Idioti.

NuMo: där ställde Berman till det synd risk för 1-1 nu

NuMo: Hade varit bättre att inte ge spelarna lön 😉

Elton för taggad där

Willow:

Nu var jag lite ironisk angående publikprotest. Det var ju någon/några här i gruppen som tyckte det var en perfekt idé.

Normalt folk tänker nog inte så.

Sigge: 13.50.41, siffror att minnas.
Kl 13.50 i match 41 då Berglund för första gången lyckades skjuta förbi första täck.

NuMo: kommer bli stabila 0 Pp idag för MoDo. Illa när domarna inte ens tar för 6 man

Bad_Brett: man kan tro att Svartvadet hänger på HS - riktig gris till att vara surmulen på MoDo

Vikingmodo :

Redan i första bytet sitter man och tittar efter att Modos skall göra ett misstag som ger målchans till motståndarna, så har det ju brukat se ut de första bytena under säsongen.

Så blir jag lugnad att laget lyckas lösa första kniviga situationen perfekt.

MÅÅÅÅÅÅL! Härligt. Skall jag sluta med min analys nu? NÄ!

Jävligt snyggt mål måste jag säga.

Nåväl. Vi klarar av att spela ut pucken ur zonen på ett perfekt sätt. Men så spelas pucken, med en lätt passning till Sebbe som fortfarande befinner sig i vår zon. Han är okoncentrerad och missar pucken och så plötsligt har allt de som nyss var perfekt vänts till, nästan en katastrof.

Nu hade jag önskat mig, som läget är nu, att man "offrar" Sebbe från ledningens håll och att man nästan i Tichonovstil ryter till honom, ansikte mot ansikte. - Va i helvetet! Koncentrera dig! Du var helt ensam, fick en helt perfekt mjuk passning och du orkar inte ens ta emot den ordentligt!

Det skulle ge en chockeffekt till resten av laget att nu fan är det allvar. Sebbe skulle överleva.

Paninaro: Haha, ja. När de andra är påkopplade, han man lita på att Berglund är sig lik.

Hägglunds Arena kan liknas med ett bibliotek ikväll

Thors 22: Nu har vi börjat bra. Det brukar betyda att alla går ner sig enormt senare i matchen.

Tänk om Hallin fick sätta den i kryllan

Lååångt låångt anfall. Avslutas med skott från Berglund.... i magen

Gavelo: Mål på vartannat skott, fortsätt så.

Thors 22: Undrar om inte publikprotester av det slaget inte är det mest ointelligenta förutom att hota ledare typ.

Willow: Då räknar vi in 8:e backmålet för säsongen

Larsson nuddade väl inte den?

Zource: VA fan hände? Backmål?

Bra spel där

Thors 22: Har Lumberjacks bojkottat matchen?

Thors 22:

Ja det skulle ju ske en publikprotest. ;)

Thors 22: Tobias Aronsson är väl en tidigare MoDojunior? Nr 5 i Kalmar.

NuMo: Väldigt glest på läktarna.

Zource:

Nu har vi ju inte sett honom i direktsändning än. Annars så såg han ju ut som vanligt.

Men.. Angående det "lata" bytet. Här hittar jag konstigt nog en psykologisk sak för att höja tempo och speciellt taggning i laget.

Tränarna skall inte bortse från kritiken från supportrar angående den typen av byten. I stället skall de poängtera det. Bytena skall vara koncentrerade och snabba och tränarstaben skall betona det under matchens gång. Spelarna tillåts inte hamna i den typen av slummer och man kommer automatiskt få en avhyvling för att man inte gjorde det och man tvingas omedvetet att vara på tå hela tiden.

Nu vill väl inte ens tränarna göra den typen av psykologisk manipulation. De har ju spelat själv och vet själv vilka tjuvar de var.

Jag antar att en del inte förstår att det skulle ge en psykologisk positiv effekt, det har ju inte direkt med spelet att göra. Men, men.

Gavelo: ser på tv-sändningen att endast Fitz saknas, jag ser inte Mattson heller, sjuk, petad el skadad?

Zource: Verkar obrydd och nästan irriterad över att få frågan om agerandet. Säger lite om självbilden. Även Olofsson i ÖA ger sken av inte förstå problemen när man beskriver det som att ”det är ingen stress”. När är det stress då om spelet inte sitter efter 40 omgångar?

modomille: Rundblad ser ju helt uppgiven ut. Nästan drogad.

Thors 22:

Den raka vägens spelsystem verkar ha dränerat spelarnas hjärnor. Det såg ut som att vi var på rätt väg, men sen så blev spelet hockey för svårt för spelarna att acceptera igen. - Blod - svett och tårar.

Hockey verkar vara för dem som har höga siffror på högskoleprovet.

Vem visste det?

modomille:

Det tror jag inte på.

Jag vill höra när han kan deklarera nyförvärv. Vilket jag iofs förstod att du antagligen menade.

När Tomten aldrig verkar komma så blir man bra otålig.

Gavelo: Hm, Freddan ger de vuxna en chans att visa att de är ett starkt lag. Hoppas det funkar… Freddans snitt är nu sämre än Karlins. Så problemen ägs av truppen. Jag hoppas slippa bli besviken på allt utom vår tf VD.

ÅHHHHH jävla TV4 in med hinken för fan och inte Widebro, det är hinken vi vill höra!

Vad är det för kaffefilter Kalmar har på sig?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Ja truppen ifjol var inte särskilt bra. Men vi hade en bra period ett par månader ungefär i mitten av serien. Ett genomuselt lag skulle inte kunna gjort det Modo gjorde under den perioden. Ser man på helheten så underpresterade Modo, särskilt gällande själva spelet på isen. Poängsnittet var ok.

Gusse:

Dags att stänga ett par trådar för matchtråden. Hoppas att de som behöver det har grinat klart och gjort klart med sina malande vendettor mot vissa ledare och spelare.

Nu kör vi match.

Vikingmodo : Har inte glömt förra säsongen. Tycker vi hade sämst trupp på pappret. Då är det stora chanser att man åker ur. Vilket vi också gjorde. Vilket lag hade sämre lag än oss?

Gusse: Oj snacka om att hårdvinkla. "Bara i år vi underpresterat rejält". Har du glömt fjolårets haveri? Samt att försvarsspelet har havererat i snart tre år i rad. Så jag skulle säga att Modo konsekvent underpresterar numera

Gavelo: aha helt missat!! Just den sitsen är väl iof inte hinkens fel..men jävligt tråkigt om så är fallet

« · 2977832 · »