1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 493487 inlägg · 4171 ämnen
« · 2995666 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo Hockey vs IK Oskarshamn 2026-03-04
DrCox: Berglund inne när dom spelade "Iconic" vid tekningen. Just saying.

MÅÅÅÅÅÅÅL

Vargen: inte riktigt Helvetet ska frysa till is först.

Vargen: Kul att se hur genuint glada alla blev när han fick in pucken, Kellehers rusning mot honom är riktigt fin

bengt88: Jag har svängt. Om Berglund kan göra mål så kan grisar flyga. SHL kanske är möjligt ändå.

Willow: Vems ansvar är det då menar du? Zajkowski?

snowden: No kidding 😂😂

Vargen: Meanwhile at HS
Uppladdat:

500x0-alrpgj.jpg

Vargen: Heter det sjukhuschef för att den personen tar alla beslut på sjukhuset? Personen är ansvarig, men jag vore förbannat orolig om inte medicinska beslut delegeras.

Vad fan händer? En back följer med i en andravåg. Berglund gör mål i pp.

Heyerdal: PROFETIAN! Vi går upp det är ett tecken!

Tuppen: Nu kommer Berglund ALDRIG bli utbytt från PP. Gradin springer i korridoren nu ner mot avbytarbåset med ett 3-års kontrakt.

Nu vänder de hehe

Blake: STORT !!

Blake: nr 51 gör sitt första mål i match 51!

Blake: Det här trodde jag aldrig.

Äntligen !

Gavelo: Mu lossnar det! Blir poängkungen i slutspelet.

Smurfen: Jag också! VAD I HELVETE?!?

Så välkomnar vi Bella i målprotokollet

Willow: Jag såg Berglund skjuta slagskott i Måååååål !!!!!

Vargen: Det är ju välkänt. Det är givetvis så att sportchefen skriver kontraktet. Ser till att det finns lägenhet, bil, stöttar eventuell sambo att få jobb om det krävs, för diskussionen med agenten (och möjligen spelaren själv) och har en budget att följa.

Däremot vore det extremt konstigt om en person som inte alls har kompetens att bedöma målvakter skulle ta beslutet att värva en. Tidigare målvaktstränare i MoDo har i praktiken tagit beslutet om man ska värva en målvakt eller inte.

Domsjö: Man läser mellan raderna i den intervjun och Sebbe är inte nöjd med speciellt mycket!
Jag förstår honom, det här spelet Freddan har satt i Modo är kanske det sämsta jag sett sedan Huras var i föreningen.

Willow: Varför har vi en sportchefstitel enligt dig? Varför heter det inte kontraktsgubbe?

Vargen: Fast du säger ju att Hinken tar besluten. Då hade scoutens arbete varit helt onödigt.

Nu är det dock så att sportchefen i MoDo inte fattar besluten ensam. Man har tagit majoritetsbeslut vare sig du vill tro det eller inte. Ordagrant hörde jag en intervju där Hinken säger att han kan värva en spelare han inte själv tror på för att de övriga i ledningen är i majoritet.

Styrelsen tar heller inte sportsliga beslut baserat bara på egen kompetens. Man frågar säkert fd spelare och andra som kan hockey.

Willow: Jag tror att detta är hur du önskar att det hade fungerat. Men så gör det inte. Hade det gjort det hade det varit välkänt i hela hockeyvärlden sedan tidigare. Oavsett om en målvaktränare tränar målvakter och har den kunskapen, har en målvakttränare ingen insikt i att värva spelare.

Vikingmodo : Som sagt. Dumhet vore att tro att en sportchef, oavsett hockeylag, tar beslut gällande målvakt om denne inte själv varit målvakt. Så fungerar det inte. Man är inte så in i helvete dum att man inte överlåter beslutet på kompetenta personer gällande målvakter.

Lite som att beskylla sjukhuschefen för beslut en läkare fattar.

Vikingmodo : Sebbe snackar om inställningen. Han är den enda som trampar på och visar intensitet.

Vargen: Om folk undrar kring backlånet AIK gjorde från HV så gör han succé och verkar ruggigt taggad på slutspel. Ser mycket bättre ut offensivt än vad folk trott.

Haha, det slår aldrig fel...

Willow: Nej, en scouts uppgift är ordagrant att titta på matcher och turneringar, bedöma spelare i skridskoåkning, spelförståelse, puckkontroll, fysik, arbetsmoral, att skriva scoutingrapporter, hålla koll på marknaden, och framförallt rekommendera värvningar för sportchefen. De är alltså ett stöd till sportchefen. De är inte ett komplement som ligger på samma nivå som tränare och målvaktstränare.

Mitt inlägg talar inte emot mig då scouter är TILL för att stötta sportchefen. Det är inte målvaktstränare, tränare eller styrelsen. Och där har styrelsen redan misslyckats med att lägga sig i.

jonsson: Nu är jag väldigt orolig, men med noll att spela för så hade det kunnat vara att man sparar sig likt när vi vann SM. Då var urusla de sista matcherna inför slutspelet.

Den här gången hade man däremot velat se någon form av linjer i spelet.

Nucky: Det är i grunden Hinkens fel att Werner är utsliten. För tredje året i rad och fyra av fem år totalt har han värvat en alldeles för dålig reservmålvakt. Dumsnålhet när den är som värst. Men allt får konsekvenser

modomille: Freddan ringer Karlin till veckan sen löser alla knutar upp sig.

Bra powerplay faktiskt det finns hopp

Ja, och Freddan säger att det känns i laget att det börjar närma sig, vet inte vem dom försöker lura
Uppladdat:

500x0-img2541.jpeg

Monno: du måste ha glömt hur trubbiga vi var framåt även med Karlin denna säsong. Var knappt någon som gjorde mål då heller.

Vargen: Man anlitar scouter för att få fler ögon och åsikter. Sedan sätter i alla fall MoDo sig ner och ser spelaren och tillsammans fattat man beslut. Så har man i alla fall jobbat, men kanske man ändrar det när man bytt ledare.

Enligt dig borde ju inte scouter behövas för du och många andra anser att sportchefen värvar spelarna efter eget huvud. Ditt inlägg talar däremot EMOT dig.

Costanza vart är under match? Gråtsuper du?

modomille: Varför spelar han ens? Vi har värvat en målvakt med liknande meriter och som behöver matcher, men vi fortsätter stampa ner Werner i skorna.
Lagom till slutspelet har vi en utsliten målvakt och en iskall målvakt..

Monno: Klar för Löven om de går upp i shl. #ironinärdenärsomsämst

Willow: Werner ser inte ut att avsluta på topp inför slutspelet tyvärr.

Sen alltså våren offensiv, tror aldrig jag sett sånt fantasilöst spel från något lag. Dump, på dump ,på dump. Ser inte ut att finnas minsta sätt att spela i offensiv zon.
Nä hellre Karlins skitdefensiv än det här sorgebarnet till anfallsspel.

Willow: Kenttä har värvat spelare eftersom Bogren haft de tidigare*

Var slutar ditt resonemang? Det är Karlin och Sundell som värvade vårt nuvarande lag?? Det är Freddan som ville ha hit Granberg eftersom att han ansvarar för att träna forwards?

Framnäs: MEN ALLTSÅ BYT SÅLLET WERNER!!

Herregud vilket skämt till målvakt

Helt obegripligt att man inte har bytt ut Werner nu när vi faktiskt har en bra backup

DrCox: Om man ska vara diplomatisk så återstår det att se. Trots allt är det bara Karlin och Freddan som vart tränare under Hinken i Modo. En ny tränare lär ha en del att säga till om kommande nyförvärv. Med det sagt är Hinkens arbete pannkaka i detta nu

Vargen: Varför det? De har ju varit extremt tydliga med upplägget. Bogren har tagit med flera spelare som han ville ha för att ta Löven.

Varför värva en spelare som (huvud) tränarem inte gillar och inte kommer matcha? Om huvudtränaren säger att laget kommer bli mycket bättre med Fitzgerald så har nog sportchefen svårt att säga emot.
Hellkvist värvade ett par spelare till Löven precis som Bogren också gjorde inför den här säsongen. Vet inte om Kenttä gillade dem eller inte, men tränaren har generellt mycket mer att säga till om än vad forumet verkar tro.

Därför blir det jäkligt viktigt att sätta en tränare, förutom givetvis att dennes tänkta spelsystem kommer spela in i värvningsstrategin.

Tuppen: Som vanligt fjärdekedjan som ser vassast ut för oss i offensiven.

Verkligen upp-och-nervänt det här laget.

modomille: Hur svårt ska det vara? Tryck in puuuuuucken!

Willow: En liten fråga. Varför tror du man anlitar scouter till sportchefen i en förening, vilket vi satsat hårt på? För att ge sportchefen stöd i scoutingen av spelare, vilket är en del av sportchefens arbete. För den delen är Hinken själv scout i grunden. Så han ska ha bra analysförmåga när det kommer till spelare. Dessutom kan han i sitt arbete värva GENOM att fråga målvakttränare om vad de tycker, osv. Men en målvaktstränare har inte rollen att värva också. Isåfall hade det varit uttalat på papper sedan långt tillbaka.

Klockrent anfall

Gavelo: Varje gång jag tittar på MoDo den här säsongen så tänker jag: vad är det som är fel? Spelarna kan inte åka skridskor, inte vinna tekningar, inte slå en passning på bladet utan press, det är som att nån plockat ut både hjärta och hjärna ur alla spelare med Modos logga på bröstet.

Gång på gång blir vi utmanövrerade och utspelade av småländska hopplock av ratade lirare, trots att vi på papperet har spelare som i närtid levererat på SHL-nivå.

Gavelo: Minns du kelleher i DIF med de galna juniorerna? Har MoDo testat honom med Gästrin och Hermansson? Jag tror inte det men jag kan ha fel.

« · 2995666 · »