Heyerdal: Bra att det kostar. Han får betalt för slutspelsmatcherna. Inte den trötta serielunken mot lag som Almtuna. Nu kostade han oss en viktig match och potentiellt även hela matchserien.
JoJo2613: Han hoppar in n tackling som tar klockrent i skallen med tillhörande sjukhusbesök. Larsson ska nog vara nöjd med bara fyra matcher. Dessutom som Modo uppträder lär vi bara spela två matcher till denna säsong, dåligt spel, attityd och inställning, som resten av säsongen sett ut
JoJo2613: Vad är det i hela situtionen som alla andra förutom du ser hur tydligt som helst? Det är helt glasklart att tacklingen tar rakt i huvudet. Som om det inte redan var nog hoppar han in tacklingen. 4 matcher är riktigt billigt för en så pass allvarlig förseelse. Må hända ej avsiktligt menat om man nu vill killgissa men nu är detta ändå vad vi ser.
Jag skulle föredra Löven i Semi Då slipper vi förlora finalen mot dem om vi ändå skulle förlora, Vi har tenderat att tända till och har spelat bättre och mera ”skärpt” när motståndet eller situationen har varit mera ”kniven på strupen”
modomille: Ja den som lever får se! "Han har rätt?" Hur vet du det? Om Löven får oss i semi istället för AIK kanske de tycker det är en vinstlott oavsett hur bra du och andra tycker vi är.
Framnäs: Äsch då, Gradin vet bättre! "Ingen vill möta MoDo minsann!😉 Gaptrast... Har man inget vettigt att säga är det bättre att vara tyst eller fåordigt tråkig.
Saleva: den tar axeln å sen huvudet men solklart matchstraff för charging och avstängning. Inte värre än den tacklingen Leksandsspelare gav på Ang. Skulle gissa 2 matcher. Boije har också ett ansvar han ser ju Larsson komma flera gånger
Tror inte ni behöver oroa er för att det ska bli någon avstängning. Willow/JFK har ju redan bekräftat att det inte är något fel på tacklingen överhuvudtaget.
modomille: Lustigt att ni försöker få det att låta som ngt annat än vad det var. Alla ser ju tacklingen. Det var en av de värsta på länge, ja. Och av en spelare med en liknande historia.
Hade en AIK spelare gjort samma sak mot en Modospelare så hade hela Övik gått bananas.
Stå upp för vad det var. En fruktansvärt ful tackling! Punkt!
När det återstår 3 minuter och 40 sekunder av den första perioden åker AIK:s nummer 63, Sid Boije, med pucken nedanför den förlängda mållinjen. Han är uppvaktad av Modos nummer 17. Som tredje man in i situationen, från motsatt håll, kommer Modos nummer 26, Emil Larsson, och hoppar in i en tackling på AIK-spelaren. Axeln träffar i huvudet. Emil Larsson kommer in i hög fart, hoppar in i tacklingen och träffar huvudet. Stor skaderisk.
Emil Larsson anmäls för Illegal checking to head alt. Charging.”
Dom får det att låta som den värsta tacklingen i historien och ett mordförsök. Vad tror vi mer än tre matcher?
Nieminen: Jag tycker Hinken ska ta sig ner i båset. Inte helt fel att vara en till där när Freddan inte kan hålla humöret istället för att peppa spelare och vara kreativ.
Bad_Brett: Vi har gett bort två matcher i rad. Att vara så odisciplinerade när vi har 3-0 i matcher vittnar om det jag sagt hela säsongen. Laget saknar moral och kommer inte att ta steget upp i SHL oavsett hur den här matchserien slutar. Nu är det ett mentalt spel och AIK leder på poäng. Snacka om tändvätska att vara laget som vänder ett 0-3-underläge mot säsongens förhandsfavoriter Modo.
MoDo är experter på att sätta sig själv i usla mentala lägen. Vi hade 2-0 mot HV i kvalet i fjol, i match 3 när man kan slå in spiken i kistan (pga den mentala aspekten i kval) gör vi en icke-insats. Att den här typen av lättja kan få fortgå är för mig helt obegripligt.
modomille: Sätter vi förlorar på är dock extremt frustrerande. Ta Larssons tackling t.ex. Nu är det såklart alltid fel att skicka folk till sjukhuset, men ska man satsa fullt så ska det vara på en ledande spelare. Det finns ingen som helst poäng med att proppa en 19-åring på Colby Armstrong-manér. Det är spelare som Pooley och Åkerström vi ska tackla. Inte för att skada, utan för att stressa dem.
modomille: haha såklart ingen kung. Det är inte för mig det här är ovärdigt, det är för klubbmärket. Alla gör som dom vill, jag checkar ut för resten av säsongen och återkommer nästa säsong.
Jan-Erik : Det var väl inte så konstigt beslut egentligen. Leksand hade dåligt med pengar och fick på det viset in en del (oklart hur mycket). Det finns dessutom inget som säger att AIK skulle lyckats sämre än oss om de hade gått upp.
DIF hade med största sannolikhet vunnit mot AIK oavsett. Vi ledde redan med 2-1 i matcher och i den första matchen Gidlöf stod vann vi med 5-0. (AIK sköt 17 skott) Det är möjligt att Hävelid kanske hade släppt ett eller två av dem men vi hade vunnit iaf. Jag tvivlar starkt på att AIK tagit tre raka efter det.