1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 542554 inlägg · 4147 ämnen
« · 2940558 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nybro Vikings - MoDo Hockey 2025 11 21 omgång 21
Sigge: Slappna av. Det är på våren MoDo går upp!

Sigge: vi får tacka Werner för att vi inte ligger under

Vilken räddning!

Gavelo: När laget med den "bästa forwardssidan" inte ens kan göra mål mot ligans sämsta defensiva lag. Ja då är det verkligen läge att agera

modomille: Vi skapade fler målchanser på 1:10 med nya kedjorna än vi gjorde på hela första perioden.

Costanza: Bra där! Jag insåg att lagret var slut på findricka så öl får duga här.

Willow: seriöst minns du gamla karlin? Han visade känslor, ryade i åt spelare å va på allt å alla! Nu känns det mest depp från min guru...

Nu har Karlin gjort om lite i kedjorna

NuMo: Jag dricker en liter kryddig Massimo rödvin, så är nöjd oavsett.

Smurfen:

Positivt jämfört med förra matchen är att vi inte tvingas jaga hela tiden. Förra matchen jagade vi våra egna passningar, motståndarnas passningar, motståndare mest hela tiden.

Nybros kapacitet verkar ju inte så stor och vi går inte bort oss lika mycket. Men så länge vi inte klarar av vanlig puckkontroll med klubban så blir det svårt att både passa oh ta emot passningar.

Det blir inget flyt och allt stannar upp och så måste vi börja om igen.

Gavelo: Jag har sett en del matcher Nybro spelat - det är inget jag njuter av i alla fall. Modo skapar i alla fall oftast en hel del och föredrar att se det.

Men självklart så måste dom spela efter förmåga och då är det tråkhockey som gäller. Men som sagt så är jag tacksam att vi har en annan budget. Hade varit deppigt annars.

Willow: Det har vi ju redan testat då vi bytte en andretränare mot en annan. Vad har det fått för effekt?

Willow: Haha, det här måste vara första gången i mitt liv som jag hör kommentaren:

"Det är en coachfråga - sparka tredjetränaren!!!"

Sigge: Nybro (0-0), BIK (0-0), MIK (0-1), Kalmar (0-0), ÖIK (0-0), SSK (1-3) så japp, det var exakt 6 matcher sedan.

Men senaste första perioden vi vann? Lägg då till Troja (0-1), VIK (0-2), AIK (1-1), BIK (0-1), Kalmar (1-0!)

Så senast vi lyckades få ett övertag med oss från en förstaperiod var 11 matcher sedan.

Tuppen: Det är knappast mer roligt att ha 5 ggr högre spelarbudget men spela lika dåligt.

Sigge: Vi ligger ju inte under I alla fall

Bössa 68: Jo, jag tycker att det verkligen är en coachfråga, men får mig är det inte Karlin som är det stora problemet.

Skeppa fullständigt värdelösa och energitjuvande Sundell. Ta in någon med analytisk förmåga som kan komplettera Karlin!!!

Gavelo: Nybro stressar rätt bra, det får man ge dem.

Glad att man inte är ett Nybro-fan i alla fall. Så sjukt tråkig hockey dom bjuder på.

NuMo: Har laget inte 3-4 ledande spelare på isen, spelar det ingen roll vem som står i båset.
Tränarollen därmed överskattad, det är ledande spelare som ska leda laget på isen.
Vi har dessutom en tom tunna i båset och noll ledande spelare på isen, därmed ser det ut som det gör.

Vi har väl en uttalad vision om att direkt nå SHL, med denna backsida o målvaktsprobematik, bör nog den målsättningen sänkas till att förhoppningsvis nå en semifinal.
Vi kan ju inte ens städa av ett bottenlag med stora backproblem, det är faktiskt pinsamt att se hur uruselt det är och spelmässigt ser ut.

Willow: Fy fan så uselt.

Vakna nu Karlin

Sigge: väldigt enkelt för Nybro komma in i vår zon, pass höger eller vänster sen åka in och försöka skapa.

Willow: kanske en coachfråga,

Bössa 68:

Om en spelare tappar klubban varje byte han är inne så är det såklart ledningens fel i förlängningen så där har du rätt.

Hägglundsmaffian: Larsson är den forward i HA som gjort flest mål på en säsong i SHL av samtliga. fler än Jesper Olofsson och fler än Fredrik Forsberg. Är det uselt?

Problemet är kanske inte Larsson, utan spelet vi har?

Monno: Jag har väldigt svårt att se hur detta lag, som trots allt är väldigt starkt på pappret, skulle kunna spela sämre med en annan tränare i båset. Nybro har släppt in 78 mål på 20 matcher - är det nu de håller nollan?

Monno: När var senaste gången vi gjorde mål i första perioden? Måste vara minst 5-6 matcher sedan om inte mer.

NuMo: hur kan du säga så? Allt ett lag gör handlar om styrning/ konsekvens som tränarna bestämmer, just nu är det obefintlig coatchning.suger.

Bad_Brett: Tänk JFK som såg fler HA-matcher än SHL-matcher ifjol av det som inte var oss. Vilket lidande.

MorganaLefaey: Uppspelen är ju bedrövliga. Går så segt. Och går det inte segt är det mediokra pass.

Gavelo: Speciellt underhållande är det inte i varje fall. Ser ut lite som en försäsongsmatch.

Bössa 68: behövs 2st backar, 1 forward och en 2a målis.
Sen undrar jag hur man sålde in CM när han värvades.
Osäker, men tror inte det var med han får några få minuter då vi kan slänga in han när vi har bp.

Vad gör ens Larsson i en första line? Vi hade iofs Södergran förra säsongen så man är inte förvånad. Kan Karlin hockey? Man börjar undra.

Sigge: jag trodde alla förstod att det man säger inte alltid behöver överensstämma med verkligheten

jag tror väldigt få behöver förklaringen, men likväl. säger man en sådan sak så har man förmodligen verkligen fått in fler spelare, men pga ekonomi eller brist på spelare har man inte lyckats.

nu tror jag ytterst få inte förstått hur det fungerar för det begriper väl alla som följt hockey ett litet tag?

Sigge: Jag tycker att den här truppen bör kunna dominera matcherna men vi kan ju knappt spela hockey!

Vad har Karlin egentligen tränat laget på?!

Är det någon som förstår eller ser en röd tråd i modos ”spel” ?

Sigge: Man får definitivt flashbacks till det

modomille: ja han har åkt på många misslyckade soloräder senaste matcherna. Litar inte på kedjekamraterna?

Vargen: Tror Larsson att han är McDavid bara för att han spelar i HA nu? Han väljer att inte leta kedjekamrater utan bara åka rakt fram med puck

Bössa 68: Glöm inte bort att han var "supernöjd" med truppen som åkte ur SHL och som ej behövde förstärkas.

Kan Larsson snälla sluta leka Patrick Kane?

Modo4321: Hockeyallsvenska-spelet är så långt ifrån roligare än SHL. Det är bara så sjukt trött.

Gavelo:

Ja, det ser nästan omöjligt ut om vi inte råkar få slumpen med oss.

Den tekniska briljansen hos spelarna som man borde kunna kräva finns ju inte. Knappt någon kan ta emot en puck utan att tappa den. Fundamentala passningar missas grovt om den ens kommer.

Vi har skapat tryck ett par gånger, men det slutar i tidsnöd och chanspassningar som vi aldrig vinner där det kan vara avgörande för målchans.

Inget av det här har att göra med ledarskapet på bänken.

Gavelo: hinken påstår att ' det är ingen panik att värva en toppback" jag kräks i kaskader.

Paninaro: Tycker Jeppe ser pigg ut idag

Bad_Brett: Finns det något i det här laget som fungerar? Offensiven är usel och vi slarvar i defensiven konstant. Men då får man bara höra "det är inte nu vi ska vara bäst".

Bad_Brett: Jag sticker ut hakan och säger att Modo gör första målet!

Kontroversiellt , jag vet…

Bad_Brett: Satan vad dåliga vi är!!!!!

Gavelo: "Sveriges roligaste liga"

Det är en jävla gåta hur Måns har gjort över 40 poäng i HA när man ser honom nu. Betong händer deluxe.

« · 2940558 · »