Goalies 35. Werner, Adam 60. Olofsson, Edvin 1st Line 2. Rundblad, David 7. Anderson, Matthew
17. Hermansson, Elton 10. Fitzgerald, Gerry 22. Carlsson, Måns 2nd Line 51. Berglund, Victor 64. Bengtsson, Jacob
19. Kelleher, Tyler 90. Swetlikoff, Alexander 26. Larsson, Emil 3rd Line 37. Persson, Viktor 34. Hallin, Hugo
92. Olofsson, Jesper 24. Topping, Kyle 91. Andersson, Linus 4th Line 33. Svensson, Oliver
12. Pettersson, Oscar 15. Bjerselius, Jacob 36. Ohlsson, Sebastian Extra Players 25. Mattsson, Carl (CE) IF Björklöven (Green) 4th Line 77. Hemmyr, Philip 16. Kangas, Gustaf 29. Wännström, Sebastian
57. Cairns, Matthew
3rd Line 39. Mustonen, Joel 18. Ottosson, Axel 71. Possler, Gustav
28. Maione, Mathew 26. Sjöström, Oliwer
2nd Line 91. Tellström, Oscar 19. Dower Nilsson, Liam 37. Killinen, Lenni
8. Nordsäter, Lucas 64. Malmström, Anton
1st Line 10. Nilsson, Marcus 32. Olofsson, Jacob 89. Ihs-Wozniak, Jakob
Gusse: b>Rapport: MoDo Hockey vs IF Björklöven MoDo Hockey: Rank 4, 60 poäng (Senaste 5, 12 poäng (4) IF Björklöven: Rank 1, 78 poäng (Senaste 5, 12 poäng (2) Senaste Form och Heta Spelare (5 matchers snitt)
MoDo Hockey (Senast 5 matcherna) Gerry Fitzgerald: 4G 3A (7P) Tyler Kelleher: 4G 1A (5P) Victor Berglund: 0G 5A (5P) Jesper Olofsson: 4G 0A (4P) David Rundblad: 1G 2A (3P)
IF Björklöven (Senast 5 matcherna) Liam Dower Nilsson: 2G 5A (7P) Oscar Tellström: 4G 2A (6P) Gustav Possler: 3G 2A (5P) Oliwer Sjöström: 1G 4A (5P) Jakob Ihs-Wozniak: 1G 4A (5P)
Tarasov: Förstår inte heller varför man spelar Hermansson och Carlsson med Fitzgerlad, eller Olofsson med Topping och Andersson, dessa kedjor är bara så fel och obalanserade.
JoJo2613: Vi är inte många. Men jag älskar att matchen börjar 20.30 på en lördag. Blir fin inkomst för Modo i en sån här match. Kan även bli en vild överförfriskad publik som höjer stämningen ordentligt vid ledning eller ett dåligt domslut
JoJo2613: Skönt att glida in och skriva ett inlägg där du klagar på skribenterna som klagar på spelarna ☠️
Personligen hoppas jag på mycket från Mattan, jag vill se att han bidrar eller iaf kommer bidra med saker och kvaliteer som vi saknar, jag vill se att han tar mycket skott och följer med i anfallen. Sen vore det ett plus om han kan axla rollen på point i PP.
Repeter: Vissa äger sin arena och även försäljningen i arenan. Ju senare match en lördag desto mer alkohol kommer säljas. Bra profit ikväll ekonomiskt.
NuMo: Vi behöver backar som följer med upp i ryggen på motståndarna åtminstone. Det är som våra backar glidit med upp istället för att komma med fart och hjälpa forwards få tryck. Sedan måste de våga pincha och stå kvar längre än de gör. I dagsläget är de en hel till halv zon före motståndarna när vi ska försvara så de blir stillastående på en blålinje man inte kan försvara för man har ingen fart.
Robin Ztorken L: Du gormar ofta att spelare ska bänkas, så om Bella ska bänkas, vem/vilka skulle ha spelat? Hur ser din backsida ut och du får inte räkna in Matt Anderson eftersom vi pratar om Modo fram till nu.
S-vikaren: Berglund har varit kass hela säsongen och borde var max sjunde back med sporadiska inhopp. Han är usel både i offensiv zon och lika dåliga/svag i egen zon
Sigge: En match som kan komma att definiera säsongen. Jag tål en förlust men då skall vi ha gjort en bra match som helhet. Om vi gör ännu en ojämn match med gårdetsågårdethockey som bygger på några individers skills ger jag upp den här säsongen. Vid vinst kommer jag att tänka på att allt kan hända i ett slutspel. I eftermiddag har jag sett ett urstarkt SAIK leka med FBk i Karlstad… wow vilket lag, spel och hög nivå. En förening som har en spelidé som man följer och rekryterar spelare och ledare utifrån. Dit skall vi oxå!
Det vi behöver spelmässigt är ett nytt mindset för att backarna skall ha framgång.
Att vi behöver gå in i banan och attackera målet i stället för att gå bekvämt utsida tjata det ju om och man har väl det i tanken, tills man känner att det är bra bekvämt att gå utsida ändå.
Men när det gäller backarna så tror jag de måste sluta vänta till sista hundradelen innan de tar skott. De gör det antagligen för att det tar så jäkla lång tid innan vi får forwards på mål. Resultat blir allt som oftast skott i täck.
Så svaret är att backarna snärtar in pucken framför mål, innan täcket kommer, att forwards inte är inne framför mål är deras problem och de är de som har ansvaret för det.
Det kommer att ta emot för backarna, men avbrutna anfall pga täckta skott är ännu mer frustrerande och det är bättre med bara ett fel än två fel.
Det gäller för spelarna att ta sig in framför mål utan tvekan och rädsla. Där är mindsetbytet och det med hjälp av ständiga påtryckningar från medspelare och ledningen i båset.
S-vikaren: Ehhh, våra backar har knappt gjort 10 poäng ihop. Är det något vi behöver så är det just exakt det vi behöver. Berglund är vår absolut sämsta back, sett till förväntat, han borde nöta bänken, usel bakåt och helt kass framåt
Sigge: MoDo behöver ingen ny back som har styrkan i skottet. Bella har stor potential där. I PP kan skottet primärt från forwards. Om Matt är en spelfördelande back på hockallsvensk nivå så det är en bra början.
Greg P: haha vi har väl inte lyckats sätta hög press på backar på hela säsongen? Vinner vi är det för att Werner står på huvet och tyler och Jeppe avslutar kliniskt i kryssen
Ikväll vinner Modo 6-2. Löven har sista 6 matcherna en sämre trend och prestation framförallt spelet i egen zon. Tror Modo gjort läxan och kommer sätta hög press på Lövens backar då vinner ni.
Willow: Idag skulle jag vilja se att vi är hyggligt nära Löven. Såklart vill jag helst se en vinst, men på sikt vore det nästan bättre att känna att vi rår på dem spelmässigt än om vi stjäl en vinst utan att spela bra.
Willow: Får inte riktigt till det. Aagaard har spelat sju matcher, men det blev först 11 innan det korrigerades till 8. Ska vara sju. Målvakter har Löven bytt riktigt ofta. Touhimaa och Ek har stått en var. Det är många som stått en match där...
Historiska möten (5 år) 2025-11-28 MoDo Hockey - IF Björklöven 0 - 2 2025-10-17 IF Björklöven - MoDo Hockey 3 - 2 (SO) 2023-02-10 IF Björklöven - MoDo Hockey 3 - 0 2022-12-30 MoDo Hockey - IF Björklöven 1 - 4 2022-11-26 MoDo Hockey - IF Björklöven 5 - 2 2022-10-08 IF Björklöven - MoDo Hockey 5 - 1 2021-12-18 MoDo Hockey - IF Björklöven 7 - 1 2021-12-17 IF Björklöven - MoDo Hockey 7 - 3 2021-10-30 IF Björklöven - MoDo Hockey 8 - 1 2021-10-29 MoDo Hockey - IF Björklöven 5 - 2
Sammanfattning (10 matcher) Poängfördelning: 10 - 20 (MoDo Hockey vs IF Björklöven) Målskillnad: 25-37 vs 37-25 Skott totalt: 292 - 326 Räddningsprocent: 88.7% - 91.4%
H2H Poängligan MoDo Hockey Riley Woods.....: 6 GP, 4 G, 5 A, 9 P, -4, 2 PIM Patrik Karlkvist..: 4 GP, 5 G, 2 A, 7 P, +7, 2 PIM Johan Harju.....: 4 GP, 3 G, 4 A, 7 P, +7, 2 PIM Mikkel Aagaard.: 8 GP, 5 G, 1 A, 6 P, -7, 12 PIM Markus Modigs.: 4 GP, 3 G, 2 A, 5 P, +4, 2 PIM
Fem mest utvisade Mikkel Aagaard....: 12 PIM David Bernhardt...: 11 PIM Oscar Pettersson.: 10 PIM Adam Pettersson.: 6 PIM Daniel Sylwander..: 6 PIM
H2H Poängligan IF Björklöven Axel Ottosson.......: 10 GP, 5 G, 5 A, 10 P, +1, 10 PIM Gustav Possler.....: 13 GP, 4 G, 6 A, 10 P, +5, 6 PIM Alex Hutchings.....: 12 GP, 5 G, 4 A, 9 P, -2, 18 PIM Olle Liss..............: 8 GP, 2 G, 6 A, 8 P, -5, 4 PIM Alexander Wiklund.: 12 GP, 3 G, 4 A, 7 P, +0, 8 PIM
Fem mest utvisade Alex Hutchings.....: 18 PIM Axel Ottosson.......: 10 PIM Daniel Rahimi........: 10 PIM Alexander Wiklund.: 8 PIM Francis Perron......: 7 PIM