Bad_Brett: Hur överlägsen man än är blir det jämt till slut på något vänster. Kelleher har dessutom förmågan att knipa en match per serie, kan Werner sen knipa en så…
Frontschwein: Såg jag rätt på videon med Sebbe framför klacken, en som stod i en SAIK tröja och höll upp en MoDo halsduk å stod hoppade på sittplats 🤔😅
Gusse: grym kämpainsats! Min fetjinx lyckades. Sjukt vilken skillnad med rundblad /matt .bella fortfarande skakig och lat. In med en back till tack så vi kan hålla undan rejält i boxplay.
Unna er lite kalorier ikväll grabbar! Så jävla bra
Sigge: Lumberjacks har en buss bokad tills på måndag. Avgång kl 08.00 från Arenan. Så förhoppningsvis får vi ett riktigt jävla fint tryck i den lilla skolådan.
Bad_Brett: Två till backar behövs. Sverre räcker inte riktigt när tempot går upp. Sedan bör Berglund vila och Hallin återgå till J20. Persson får bli 7'e. .
På pappret ska vi dock kunna utmana dem, och är väldigt lättad över att styrelsen vågade agera. Löven är såklart fortfarande storfavoriter, men vi är inte chanslösa om vi kan spela som vi gjorde ikväll.
Bad_Brett: Nu har vi med detta spelet till nästa match, slipar på detaljerna och använder självförtroendet detta ger till att få alla bitar inspelet på plats. Samtidigt kanske spelarna som är under isen lyckas komma igång!
Willow: Rundblad, Anderson och Bengtsson (och eventuellt Sverre om han kommer tillbaka) är en bra topp-3-4 Men om Sverre inte kommer tillbaka behöver vi få in två backar till. Kommer Sverre tillbaka räcker det med en.
När han innan matchen klev in på isen och hamnade i bild så var min första tanke; Markus Näslund. Men sen blev han olikare för varje gång jag såg honom.
Bad_Brett: riktigt fin insats av Anderson. Knappast lätt att komma in under dessa former med fullsatt läktare och möta ligans näst bästa lag men han var riktigt kylig och hade en sån kemi med kedjekamraterna att det såg ut som att det var hans tjugonde match och inte den första.
jonsson: Det spelar ingen roll. Ikväll visade vi att vi kan vara med och tävla, det gjorde vi inte senast vi möttes. Vi gjorde inte en perfekt match, men period två och tre var riktigt imponerande att se. Och Anderson gav mig nästan Aucoin-vibbar. Dvs, vi hade förväntat oss en offensiv PP-back, men han spelade så oerhört disciplinerat över hela banan i 60 minuter. Jag är oerhört imponerad.
Gavelo: Jag var ironisk, här inne verkar det som om att MoDo är på väg att åka ur serien och att allt är katastrof. Detta ska avgöras i ett slutspel och jag anser som tidigare att MoDo har bra chans att spela om det. Om Löven vinner serien överlägset så betyder det inte att dom tar platsen i SHL. Många verkar dessutom glömma Kalmar som kan bli livsfarliga.
Bad_Brett: Vi får se i nästa match hur mycket han red på ruset av att få ovationer så att hela huset donade av publiken. Måste varit väldigt mäktigt för honom.
Grym stämning i arenan. Synd att vi inte kan sluta upp oftare.
Hur överlägsen man än är blir det jämt till slut på något vänster. Kelleher har dessutom förmågan att knipa en match per serie, kan Werner sen knipa en så…