1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 493541 inlägg · 4171 ämnen
2996699 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo Hockey vs IK Oskarshamn 2026-03-04
Framnäs: Frågan är hur pedagogisk Conny är. Han är som du är inne på en vagabond och har väl varit sin egna värsta fiende många gånger.

Jag tror att en del kommer falla på att för att genomföra de varianterna krävs en spelare av Connys kaliber. Han hade ett riktigt fint spelsinne och väldigt bra teknik, så att bara ersätta honom med en annan spelare är verkligen inte enkelt.

modomille: Där han skulle kunna hjälpa är just PP-varianter, det är ju något vi vet att han brunnit för i en spelarkarriär där han inte brydde sig om mycket annat.

På ett sätt gör Socker-Conny sig själv till ett evigt offer, ja. Men för en gångs skull tänker jag ge honom rätt. Alla vet att han direkt skulle vilja hjälpa till vid en förfrågan - men klubben vill inte förknippas med en irrande vagabond och undviker kontakt.

Sättet han kom tillbaka till Sverige med en fet, röd bok av PP-analyser och som ifrågasatt värvning plötsligt blev coach inom spelformen av sin nya klubb Örebro, det är ju en ganska häftig story ändå.

Alla sade ju att Allsvenskan inte längre var på den låga nivån som när han spelade i Tierp, sen blev han direkt poängkung i HA. Klart det finns mycket bra att hämta i hans röda bok.

modomille: Kan någon göra PP 5% bättre tar jag det alla dagar i veckan.

Gavelo: Är faktiskt tveksam till hur mycket Conny skulle kunna hjälpa men jag gillar inte heller riktigt hur Conny har blivit behandlad av Övik/MoDo.

Willow: Saxar denna från Yngwie, en gamma HS legendar.
Uppladdat:

500x0-img2880.png

Paninaro: Det ryktas lite lätt om att det kommer att bli förändringar i lhc’s backsida om dom klarar kontraktet vilket dom ser ut att göra.
Det pratas om att man kan/vill köpa ut Berna för att göra sig av med honom, på så sätt kommer man billigare undan rent ekonomiskt samt att man öppnar för att plocka in en bättre back.

grimiss: Rhodin och även Dahlin sägs ha haft input på pp. Det är nog inte så enkelt så att allt Freddan gör är dåligt och allt Rhodin styr över blir bra.

jonsson: sagt det tidigare, det är ju nåt jävligt märkligt med hela hans skadesituation

Vilar en drös med spelare inför Almtuna

Dålig magkänsla får man ändå när Fitz tränar för fullt och Freddan ”bara hoppas” att han är spelklar till
slutspelet, känns sådär faktiskt

Hägglundsmaffian: tänkte precis på rhodins pp skills. Han om nån var väl en jävel på att hänga nackskott i PP?

Har Anderson fått pilla på med pp lite på egen hand fram tills nu när Rhodin kan släppa bp (eftersom det sitter så jävla bra) och kan styra upp skiten?

Jag är säkert fel ute och helt känslostyrd men jag har efter senaste månaderna ett skyhögt förtroende för Rhodin och absolut noll förtroende för freddan

SPOODI: Blir det inte lite väl trångt för honom i brynäs forwardsuppställning nästa säsong när Järnkrok också ryktas vara på väg dit.

2996699 · »