1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 494367 inlägg · 4172 ämnen
3001696 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: …Till blondinerna…

Läggdags här också snart.

Tarasov: God natt! Hockeysnack! Nybäddat och man längtar..

BurkLeffe: I Georgiska andraligan finns det en forward som skulle kunna ta Dahlens plats. Ekonomin är ju inte den bästa, så det är dessa man måste värva.

BurkLeffe:
De kallade mig Quasimodo i skolan så får bli Costanza som fixar dem

Zource:Jag ska försöka skaka fram en forward också, så har Nubben ersättaren till Dahlen klar.

BurkLeffe: Tvåvägsback från Sunny Beach. Han kommer nappa direkt!

Zource: Jag ringer till han efter att jag ringt hinken. Jag ska lura på han nån gammal division 3 spelare i från Bulgarien.

puffe4: Klart vi kan! Modo 4 ever!

Från Smålands mörkaste skogar.

Zource: Gillar Dej, men kan aldrig gilla Skövde, hoppas vi kan vara MoDoiter ihop ändå. Lycka till mot Åseda då..låter som ännu ett Smålandslag?

BurkLeffe: Ring Nubben istället.

Jag funderar om man ska ta och ringa upp Hinken och reta upp han lite så här på kvällskvisten.

puffe4: Det är så det fungerar. Ni måste buga för Skövde! Seriefinal mot Åseda på Söndag.

MoDo växlar upp nu, var så säker!

Zource: Inget fel med det, tvärtom(även om jag ogillar att Skövde plundrade Tibro inför säsongen). Viktigast är att man mår bra, svårt som MoDoit denna säsong såklart.

Men mindre alkoholintag är nog aldrig fel, dock lättare sagt än gjort.

Sköt om Er alla MoDoiter och hoppas vi ses i en SHL-arena snarast

puffe4: Ska inte Roland med?

BurkLeffe: Var glad om du får käka nattmat i Grums, lokala guiden Elitofoso(eminent FBK:are) guidar oss dit

puffe4: Måste erkänna att jag nuförtiden mest dricker 3,5or och går på Div 3 hockey.

Tarasov: Det tackar vi för. Är det du som fixar brudarna?

Tarasov: Får man ta med sej sin katt? Hörde nåt om att en grabb tog med sej hunden till himmelen

BurkLeffe:
Du är det första namnet jag plitar ner när bussen ska fyllas
Nr 2 är costanza
Nr 3 puffe 1-4

Zource: Vill inte glorifiera alkohol på denna sidan, men 7,3 är messmör

Zource: Ja, du kan grisig hockey! Det behövs mot JanneG. Det kommer att smälla.

Costanza: Inga veganska fiskpinnar som gäller nu. I slutspelet krävs det protein, Åbro 7,3or och en jävla massa hat! 😡

Willow: Vad tror du, Willow. Ökar MoDo med 35% nu när pucken släpps? Min snorre gick ju ner med samma procent, men jag var ju i poolen..

Tyler Durden: Är de bra nog som Hermansson och Gästrin. LP var inte tillräckligt bra helt enkelt för att helt förtjäna en plats.

Jag hade hoppats att man skulle ha tålamod ändå då hans potential var större än Trues och Jaseks, men...

Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
BurkLeffe: Nu har vi roligt. MoDo är i slutspel. Trissan in i Kryllan!

Tyler Durden: Läste du mitt inlägg? Jag skrev ”om vi mot all förmodan går upp i SHL”. Problemet blir om vi är ett SHL-lag. För en sak är säker och det är att han inte hanterade juniorerna korrekt ifjol. Men vi kommer nog inte gå upp och Sundström stannar max en säsong, så det lär inte spela någon roll.

För framtiden med juniorer och SHL är det dock en viktig fråga.

Zource: Det är överskattat att ha roligt

Zource: Kul att du håller dej till rätt tråd, tycker själv att MoDo är en fin plantskola, den bästa

Zource: Ja. I Timrå IK vill de bara hem nu till Sundsvall och gå på BiteLine, beställa bira. Jag kan Sundsvall. Bott på Skönsmon. Sett allt.

Costanza: Skål gamle gosse!

Vargen: Du tror på allvar att Karlin skulle sinka Sundström jr. Tycker du Gästrin fått lite speltid iår?

Costanza: Jag har hört att i Timrå kan man dricka alkohol… Utan att ha roligt!

DrCox: Det suger som fan och något MoDo måste ändra på. Äter chilinötter och inser att det kunde ha varit värre, man kunde ha varit Timråit..

Fint ändå att Hudiksvall har SD-reklam i arenan. Får hoppas på ett avancemang till HA!

Costanza: det är bara synd att så länge vi spelar i HA så lär dom hamna i SAIK,Brynäs eller Luleå eller liknande skräplag.

Vargen: Rätt sjukt att MoDo pumpar ut kanonlirare som Gästrin, Herman och Milan. Behöver inte skämmas då att jag gormat om att MoDo är Världens största klubb! Nåt är dock fel att klubben inte kan ta vara på alla som kläcks ur MoDo-ägget.

Jimmy Hamrin på EP om Milan i sin stock watch efter/inför draften:

Stock Rising 📈
Milan Sundström, C, Modo Hockey U20 (2027 NHL Draft)

The new ruling for U17 players in Sweden this season states that they can’t play in the U20 league unless they get exceptional status midway through the season. Milan Sundström was one of two players who earned that this season, and he has certainly taken the chance to show himself worthy of it, with 20 points and 12 goals in only 12 games. When I saw him in his U16 year, I thought he had similarities to Anton Frondell, with his offensive game and big body, in combination of good vision, high-end puck skills, and a dangerous shot, but also lacking intensity and speed. From what I have seen this season, he skates more with the puck, takes more initiative in transition, and competes more too. Sundström is a first-round candidate for 2027.

Han har alltså bara blivit bättre. Nästa säsong blir oerhört intressant att följa!

smyl: Se bara till att ni har med pruttpåsar på bussen.

BurkLeffe: Vi har ändå mycket gemensamt. Skål!

3001696 · »