1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 495741 inlägg · 4176 ämnen
3007339 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Vikingmodo : Detta laget skulle besegrat HV ifjol? Nja det har jag rätt svårt att se.

snowden: lugn nu memelord gör en meme på det istället

snowden: Topplag? Karlin hade precis som Hedbergs Leksand sämst lag på pappret. Har man det är det inte konstigt alls om man åker ur.Är det nån man ska gnälla på är det Gradin som gett oss för svaga trupper. Svårt att göra guld av sten.

Enda laget i mina ögon som överpresterar med tanke på trupp är Malmö.
Kollar gör ett jäkla jobb där

snowden: Sampo Ranta i Örebro gjorde 3+3 på 16 matcher och slutade -7.
Skönt han inte exploderade och var hur bra som helst i Örebro.

Blake: Karlin var den som inte bänkade Ranta förens omgång 48, Satte True i 4e först i omgång 38, spelade 4e kedjan i offensiv tek i måstematcher, torskade 4 raka i kvalet, gav bella oändligt med speltid & fast anställning i PP1, underpresterat med på papperet toplag hela säsongen, seriens sämsta BP, uselt PP, stjärnor som inte producerar osv.

HONOM SKA VI HA !

Blake: Vad är Karlin hockey, vad är hans spelfilosofi som verkar vara långt från andra tränares sätt se hockey på?
Frågar för att jag har ingen aning, men flera på forumet tycks ha synpunkter på det, vore intressant om någon kunde förklara.

Blake: Så fort Hinken fick mer pengar att röra sig med gick det åt helvete kan man säga. På det sätt han pratade om Rååmas skicklighet och Rantas skridskoåkning får mig att få kalla kårar nu efteråt. Ingen tanke på att bygga ihop ett lag där samtliga spelare köper sina roller och ger allt för laget. Hinkens värvningsstrategi i SHL var tvärtom.

Men trots det så tror jag Hinken lärt sig något. Vi har ett något mer slutspelsanpassat lag i år. Det lag vi har nu tror jag hade kunnat besegra HV i fjol.

DrCox: Det är Gradin som inte kan värva ihop en duglig SHL förstafemma och spelare som vill och passar in att spela Karlinhockey.

Karlin är do or die. Du kan inte slänga in spelare under honom som inte köper meep meep hockeyn till 100%. Inte heller verkar Karlin benägen att ändra på sitt spel.

Ändå är Karlin bättre tränare än Freddan om han får gruppen att underkasta sig hans spelfilosofi. Denna säsong såg det ut de första matcherna som att man försökte ändra på Karlinhockeyn med mer fokus på defensiven för att bli bättre förberedda på SHL. (Pannkaka av alltihop) Jag kände inte alls igen MoDo från åren innan.

Ge Karlinhockeyn fria tyglar nästa säsong, ge MoDo en identitet igen. låt han få vad han pekar på, (garanterar att det inte är dom mest betalda spelarna i Allsvenskan han vill ha.)

Tl;dr: Karlin in. Gradin ut!

Expressen skriver "Ante" Karlsson har funnits med i bilden hos både Linköping och Modo. Men någon flytt till Modo blir det inte, som valt att gå vidare med andra spår. "

Bra! Att man övervägt "Ante" ökar sanolikheten att Freddan ska bort. Dessa båda herrar hade ju inte någon succé ihop i Timrå.

Hoppet att vi får tillbaka Karlin lever.

grimiss}: www.expressen.se/sport/hockey/shl/linkoping-narmar-sig-tranarlosning--ante-karlsson-pa-ingang/

Reflektion från gårdagen

En hel period i utvisningsbåset, och även om min känsla är rätt, hade jag aldrig trott att vi skulle ge bort matchen till AIK, även om vi är grymma i PK, så blir det dåligt tempo och rytm.
Noterade dessutom att varken Pooley eller Oskar Nord noterades för ett enda skott på mål i hela matchen, dom som anses vara tongivande och ska va med och avgöra matcher åt AIK.

smyl: att Karlin är sur på Freddan säger väl en hel del. Tycker han att han är större och viktigare än MoDo?
Självklart ska MoDo vara prio 1 för Freddan.

smyl: det måste vara helt omöjligt att jobba ihop igen. Men jag tror inte riktigt på ryktena om Karlin.

DrCox: Freddan måste ju isåfall bort. Karlin verkar ju fortfarande vara bra sur på att Freddan inte delade med sig av informationen om hans avgång.

3007339 · »