Peja: Jag skulle vilja beskylla ffa Göteborgsregionen för att vi har så många Smålandsklubbar i HA. Frölunda är ju en av Sveriges bästa talangfabriker. Det är en stor region med hyfsat många spelare och har bra breddklubbar som Hanhals, Kungälv, Mölndal, Borås m.fl. Sjukt att man inte tar vara på det utan tycker att det: "e la käckt att spela i Småland istället, enna.." Hata, hata, hata Göteborg! ;-)
Finns inget att tillägga mer än att den där incidenten med skolan var inget annat än ett misstag då Leksands ekonomiska förehavanden hamnade på samma bord som den skolan som ändå skulle läggas ner pga för dåligt elevunderlag.
Annars är de spot on.
Hoppas man lärt sig av sina misstag och ser till att man sätter rätt personer på rätt platser.
Min kompis dotter som är 18 och tar studenten från Ekonomiprogrammet skulle göra ett bättre jobb med ekonomin i Leksand är föregående personer.
Bedrövligt illa skött för att vara en förening med " elitsatsning "
M Horava: Ja, halva HA består av Smålandslag. På nåt sätt har föreningarna därifrån blivit ”best of the rest”, dvs varit bäst i division 1 och lyckats ta klivet upp. Nästan alla HA-klubbar som inte kommer från Småland är ju betydligt större klubbar med fina traditioner osv.
mattias - 74: Jag hoppas på att ni/du ändå kan få igång lite rivalitet med Mora. Det gör gott för själen. Tolka mig rätt men HA blir så mycket mer intressant om tex. Mora sätter dit Leksand på försäsongen. Likaså att Östersund/Hudik tvålar till MoDo.
mattias - 74: Det bär emot att säga detta då du förmodligen är min favoritskribent på hela HS, men... Leksand had it coming. Trottoarkanter, sämre skolmat, trollande med sign-off-bonusar och hur Tjomme på egen hand lyckades ställa in säsongen 19/20...
Jag hoppas att detta blir en nyttig läxa och att Leksand sakta men säkert kan bygga upp det goda rykte man en gång hade som klubb.
Även vi har gjort en hel del pinsamma grejer med hockeymuseum och annat, men tack och lov börjar det kännas som att vi har avtjänat vårt straff nu...
mattias - 74: Kul att ni är nere i HA! Som MoDoit hoppas jag såklart att ni kommer tycka att det är askul att vara i HA och är här för att stanna några evigheter. Jag håller med dig om att topp åtta typ är riktigt kul med HA men jag saknar djupet och en större spridning på lagen. Hade jag fått bestämma så hade serien mått bra av ett lag från västkusten , typ Borås eller Halmstad Hammers. Helst ett Göteborgslag som hade lirat på Frölundaborg (kapacitet 7600) och gärna större spridning med exv. ett Malmölag i Malmö isstadion (5800) eller Baltiska hallen (4000), Nyköping i PEAB arena (5500) och självklart Norrköping med Vita Hästen och Himmelstalundshallen (4300). Sen hade det varit kul med ett norrlandslag till typ Boden, Björknäshallen (4000) om nu inte Hudik kliver upp. Men Vimmerby och Nybro är just nu två Smålandslag för mycket.