1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 544183 inlägg · 4153 ämnen
« · 2950195 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: special teams absolut men i synnerhet försvarsspelet måste bli bättre nu. Styrspel i mittzon, aggressiv mot puckförarn och vi har vunnit mycket.

Chamez: Nu får vi hoppas på 1-2 nya backar helst redan nästa vecka. Så Freddan och Rhodin får lite mer alternativ till backsidan.

Bad_Brett: Det var nog dax ändå.

Makarov: Kan ju vara bra med Rhodin. Blir nog ett helt annat tänk kring taktik och jag tror det kommer ändras i kedjor osv. Karlin är inte dålig men hans sämsta sida är väl att han är envis som satan. Har svårt att ändra på saker och få alla att gå åt samma håll. Jag tror vi kommer få se en positiv effekt. Iaf till en början.

Chamez: Klart det var rätt beslut. Hade hoppats på någon annan än Andersson men vi får se hur det blir. Jag hoppas Rhodin kan komma in och styra upp försvaret nu, utan att jag har stenkoll på han som tränare. Men det måste bli en nystart på försvaret, tyvärr har vi under en lång tid upplevt ett haveri och ytorna mot Vimmerby var i get annat än ett skämt. Tyvärr. Nu MÅSTE det bli bättre, det finns inget annat val

Bad_Brett: Div 1 here we come

Nu behövs nya backar

Makarov: Det blev ungefär som jag gissade, att Freddan tar över. Det fanns nog helt enkelt inga alternativ på marknaden, samtidigt som något måste hända.

Zource:
Lycka till Freddan ! !

Chamez: Skulle inte förvåna om Karlin står I båset hos SSK innan säsongen är över. Återförenad med Georgsson från Västervikstiden.

Sv: BIK Karlskoga - MoDo Hockey 6 Dec 2025
Tuppen: allt är förlåtet om de ger oss en julklapp på 4 raka vinster innan jul! 🎅

JoJo2613: Hoppas han är kompetent när det kommer till "special teams"

Chamez: Gillar Karlin men jag håller med.
Intervjun efter , jag tror det var, Troja Matchen kändes det som att det var dax. Tyvärr har Freddan aldrig varit min man. Men hoppas jag har fel.

Tuppen: Väldigt viktigt att han har kunskap i special teams. Annars kommer inte tränarbytet ge så mycket känns det som.

Tuppen: Har dålig koll på Rhodin. Assisterande i Fbk förra säsongen.
Jag tror det kommer presenteras värvning/ar nu innan jul. Gradin försöker rädda sitt skinn. Och det kan han om värvningarna är klockrena. Vill inte ha en Kotkansalo om han ej presterar.

Vargen: Om det stämmer så är det upp till bevis för spelarna att leverera nu. De kan inte komma och skylla ifrån sig på nytt. Det kommer snart att visa sig.

Chamez: Känns helt fel med Freddan som huvudtränare. Men nödvändigt med förändring på ledarsidan.

Tuppen: Han har inte haft något i år tror jag. Men han kommer från 4? år i Färjestad. Han var med och vann guldet 2022 och innan det var han sportchef i 3år. Ganska stor profil där nere.

Tuppen: jag hoppas det blir en hyllning till Karlin från supporterklubben nästa hemmamatch. Det vore vackert.

Sigge: Eller så kan inte ens Hinken blunda för hur spelet har sett ut!? Man hade på känn att något skulle ske efter bortaturnén.

Någon som har koll på Rhodin´s fördelar?

Makarov: Jag tycker det va det enda rätta beslutet faktiskt. Karlin känns utmattad och det behövs en nystart. Hoppas han hittar en bra klubb han kan styra över. För han är inte en dålig coach men det klickade inte i Modo nu. Sen hade jag gärna sett någon annan än Freddan som huvudtränare men vi får se hur detta slutar.

Vargen: Mest troligt. Nu är det upp till bevis.

hanzon: Känns lite som att Gradin fått ett ultimatum för ett nytt kontrakt. Antingen sparkar du Karlin eller så får båda gå.

Vargen: också behåller vi fågelholken. Otroligt att det inte går att hitta någon annan jävel.

Zource: Tyvärr har jag aldrig trott på Freddan. Hoppas verkligen att jag har fel.

JoJo2613: Då borde även Gradin lämna, ser gärna Jan-Axel Alavaara istället

Vargen: Ja han kommer igen, det ingår lite i jobbet. Tränaren har en utsatt position. Inte helt omöjligt att han kommer tillbaka till Modo en vacker dag.

Makarov: Detta måste skett på grund av ett spelaruppror.

JonathanF: vid det här utfallet hade man ju hoppats slippa Freddan helt ärligt

Fredrik Anderssons ilska igår var kul att se. Han kan leda denna grupp!

Tuppen: Riktigt sorgligt ändå. Hoppas Karlin hittar ett nytt jobb så snart som möjligt. Detta trodde jag fan inte efter igår.

Lulessss: what the fuck.

Herregud. Efter gårdagen känns det här väldigt tråkigt.

JoJo2613: tack för allt Mattias Karlin och för det oförglömliga ögonblicket den 30 april 2023! Stod på ståplats den dagen och är ett av mina främsta minne med Modo.

JoJo2613: Andersson? Känns sisådär men hoppas jag har fel.

Karlin och Sundell lämnar.
Freddan tar over huvudansvaret och Thomas Rhodin kommer in som assisterande.

Zource: Svåraste bortamatchen i serien.

Johannes : Bättre för ekonomin att ta sig till en final.

Har ni sett Ullmark räddning från inatt?
youtube.com/shorts/T-HTThVtlUk?si=_VyVS6-5zvTx34Lh

Såg precis matchen i efterhand. Normalt sett ska ju Karlskoga vinna en sån här match. Men jävlar vilka viktiga sista sekunder. De där känslorna behövdes verkligen! Och om Werner kan fortsätta vara en sån här stabil vägg, då har vi något att gå på. Att vinna borta mot BIK med deras vidriga spelare. Så jäääävla skönt!

Heyerdal: viktigt seger.

Makarov: Vinst idag igen för U20 mot Timrå borta 2-3 och 3 poäng!

JonathanF: Har också sökt. Den skulle man kunna betala för att se.

JonathanF: Tror framförallt inte att löven vill möta modo i en semi. Om nu löven tagit sig förbi kvarten.

Johannes :
Ja ser gärna att vi tar oss till Final och helst 3
Matcher hemma av ekonomiska skäl. Gör rätt mycket

JonathanF: Vad har det för betydelse? Om vi åker i en semi eller i en final?

Nucky: sa även detta:

” – Han kom in och tog tag i en av våra killar som tredje man. Det är lite det jag menar med att vi behöver stå upp för varandra. Vi ska stötta varandra till 110 procent i det här laget oavsett spelare, tränare eller materialare höll jag på att säga…”

Det är här en följdfråga borde komma

Peja: Precis, detta skrev jag också redan för 112 veckor sedan.
Brynäs och Malmö är nog väldigt intresserade och Leksand behöver om man kan få in externt kapital.

Brynäs är nog mest i behov men då kommer vi till det här att man gärna inte som Leksing går till Brynäs så det är svårt att säga vart han hamnar om Växjö släpper honom.

« · 2950195 · »