1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481743 inlägg · 4079 ämnen

J18

« · 1482145 · » Till forumet


Sv: J18
bj21: 9-0 mot SSK i finalen, Sen är jag inte helt hundra på om det blev 6-3 eller 6-4 mot Tornbergs Kiruna i semin.
Kommentera

Sv: J18
Wayne Gresky:Ja jäklar vilket gäng! 9-3 i finalen va?
Kommentera

Sv: J18
Peja: Nej det är ju så det fungerar med bra juniorverksamhet. Åker A-laget ur så fylls J20 på, åker J20 ur fylls J18 på. Jag minns när jag var och kollade på när MoDo spelade J20-slutspel i Södertälje 1993 med Forsberg, Näslund, Wernblom, Salomonsson, Jonsson, Svartvadet, Söderberg, Timander, Eriksson, Sundström och gänget. Det var inte jättespännande...
Kommentera

Sv: J18
Frisco: Vi får se om Modo kan studsa tillbaka uppe i Ö-vik. Brynäs blev jäkligt mycket starkare i samma sekund som J20 åkte ur och några A-lagsspelare kom tillbaka från skador/sjukdomar. Nu mönstrar man ju bland andra Elias Lindholm (vinnare av poängligan i J20 top10 och utsedd till bästa spelaren i en ES-match) och Oscar Dansk (kanske Europas bästa 94-keeper) i J18-laget. Inte samma lag som Modo piskade enkelt för några veckor sedan...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: J18

Slut:

Färjestads BK - MODO Hockey (J20 SM-slutspel) 5 - 3

Brynäs IF - MODO Hockey (J18 SM-slutspel) 2 - 0

Linköpings HC - MODO Hockey (SM-slutspel Damer) 3 - 6

Kommentera

Sv: J18

Efter period 2:

Färjestads BK - MODO Hockey (J20 SM-slutspel) 4 - 3

Brynäs IF - MODO Hockey (J18 SM-slutspel) 1 - 0

Linköpings HC - MODO Hockey (SM-slutspel Damer) 2 - 4

Kommentera

Sv: J18

Frisco: Efter första perioderna:

Färjestads BK - MODO Hockey (J20 SM-slutspel) 0 - 0

Brynäs IF - MODO Hockey (J18 SM-slutspel) 0 - 0

Linköpings HC - MODO Hockey (SM-slutspel Damer) 1 - 2

Kommentera

Sv: J18
Peja: Här är jag.
Kommentera

Sv: J18

Peja: "Molin är oerfaren som ledare och har mycket att lära där. Men om jag skriver mer om det kommer Huge och Arnio att spamma sönder den här gästboken med försvarstal,"

Ähh, småsaker.
Lite tjafs och motståndarledare som kliver in i ens eget bås och gormar får man väl tåla på den här nivån.
Det är trots allt juniorelitnivå vi talar om och ingen lekstuga....

Kommentera

Sv: J18
Poffa: Nä, det låter inte snyggt. Molin är oerfaren som ledare och har mycket att lära där. Men om jag skriver mer om det kommer Huge och Arnio att spamma sönder den här gästboken med försvarstal, så för allas bästa väljer jag att inte fortsätta älta Molin ;) ... Men Molin är ju assisterande i Brynäs J20, inte i J18?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: J18

Peja: Alla spelare hade åkt av, domarna hade lämnat och ledarna likaså. Ensam kvar i båset fanns Molin som fortfarande fäktade med armarna och muttrade något ohörbart.

Den delen var väl inte speciellt grov utan mer bara komisk, men när man är i motståndarnas bås och gormar då har man gått för långt.

Kommentera

Sv: J18
Poffa: Okej. Förstår dock inte detta ..."samt vägrade lämna efter matchen trots att alla andra gått av." Var Molin kvar helt själv? Antar att jag missuppfattar det där. Om han stod kvar och surade helt själv, så var det väl itne till skada för någon annan. Hoppas att Brynäs och MODO möts i J18-slutspelet. Kanske det blir lite hypade hatfulla möten (nej, jag propagerar inte "våldshockey" men tycker det vore kul om J18-slutspelet någonsin fick uppmärksamhet).

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: J18
Poffa:Ska vi verkligen be Det där komma hit och skriva dynga?
Kommentera

Sv: J18
arnio: Upplys oss då om vad som verkligen hände.
Kommentera

Sv: J18

Peja: Westlund, i Brynäs J18. Samt några Modospelare. Via Twitter.

Ove Molin blev sur på domaren, kastade saker omkring sig, var in i Modos avbytarbås och vrålade samt vägrade lämna efter matchen trots att alla andra gått av. Det var för övrigt inga snälla ord den lille smurfen sa.

Kommentera

Sv: J18
Poffa: Om du vetat allt så hade du förstått Brynäs reaktion, ibland är det nödvändigt att sätta ned foten och visa var colaflaskan ska ligga.
Kommentera

Sv: J18
Poffa: Källa? Och vad gjorde Ove Molin?
Kommentera

Sv: J18
Hahl Bundy: Man blir illa berörd när man ser sånt beteende. Det påminner mig om ett tillfälle vid ett besök på en Timråmatch. Jag sitter på sittplats och ett par rader nedanför mig sitter en ledare med Timrå IK-mundering tillsammans med en större samling ungdomar i typ 10-årsåldern. Under loppet av några minuter så drar ledaren av harang efter harang mot domaren, som han uppenbarligen tycker är sämst.

Han var uppenbarligen så inne i matchen att han helt glömde bort att han satt där som ledare och inte som privatperson. Rollen som ledare och det ansvar som medföljer får man aldrig tumma på. Jag kunde såklart inte hålla tyst utan sa exakt vad jag tyckte. Jag kommer fortfarande ihåg blicken jag möttes med. Vi kan väl säga såhär, han återupptog sin roll som ledare och höll sig ifrån svordomarna resten av matchen.
Kommentera

Sv: J18

Poffa: Exakt, det var den situationen jag tänkte på. Såg oerhört komiskt ut.

Lite signifikativt för Brynäs som förening kan man tycka. Det börjar i tidiga år.

Kommentera

Sv: J18
Icing-Ove:haha! Jag älskar det där klippet! Han är verkligen skitsur där  :)
Kommentera

Sv: J18
Bittesehr: Det var när Modo fick straff. De spelade BP och hade fyra utespelare på isen, trots det var det sex utespelare som var framme och gnällde på en av de mest solklara straffar jag någonsin sett.
Kommentera

Sv: J18 Kommentera

Sv: J18

Poffa: Fruktansvärt illa.

Jag skulle vilja se Huge, arnio, Erat, Zappaholic mfl snacka bort det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: J18

Poffa: Man blir inte förvånad.

Det var lite komiskt att under en situation i matchen så stod sex (!) st Brynäsare runt domaren efter en situation och gnällde.

Ångrar att jag inte tog ett par kort på det hela.

Kommentera

Sv: J18
Icing-Ove: Ove är ledare för Brynäs J20.
Kommentera

Sv: J18

Poffa:

Får Ajsing-Ove spela J18 för att han är gammal smurf? 

Kommentera

Sv: J18

Brynäs spelare har alltså efter dagens match kastat in öppna colaflaskor i Modos omklädningsrum. Detta efter att ha blivit förnedrade på isen med 5-1 och endast skjutit 8 skott på 60 minuter.

Börjar bli en följetong detta med att Brynäs juniorlag skämmer ut sig i samband med besöken i Övik. För ett par veckor sedan var det Ove Molin som skämde ut sig i 60 minuter.

Kommentera


Sv: J18
Gustafsson: Efter helgens klara segrar emot TIK och BIF så bärgade man seriesegern.

Och Boorken som skrev att MoDo inte hade nån juniorverksamhet att tala om. Pffft!

Nån som har bra koll på hur slutspelet är utformat btw.
Kommentera

Sv: J18
Har i och med med helgens två segrar (4-1 mot Leksand och 5-1 mot Almtuna) klättrat upp på en andra plats i en något haltande tabell. Med endast Timrå och Brynäs kvar att möta har man nu allt i egna händer i kampen om en Top 2 placering och därmed en direktplats till SM-kvartsfinalspelet.
Kommentera

Sv: J18
I kvällens match, borta, emot SAIK får målisen William Silwerfeldt Öhman assist på MoDos andra mål.

23:37 1-2 (EQ) MODO 38. Olofsson, Victor
39. Sandberg, Jonas
45. Silwerfeldt Öhman, William
Kommentera

Sv: J18
Frisco: Känns som att Hedberg, Possler och Hägg kommer vara hyfsat dominanta.
Kommentera

Sv: J18
Dags att ta sig ner till arenan för del 1.

MODO Hockey
Goalies
1. Gradin, Niclas
45. Silwerfeldt Öhman, William
________________________________________
1st Line
37. Backström, Gustav
7. Norberg, Fabian
 
15. Nyström, Isak
41. Öhman, Victor
31. Possler, Gustav
________________________________________
2nd Line
14. Hägg, Robert
8. Carlson, Albin
 
33. Andersson, Marcus
17. Gunnarsson, David
50. Hedberg, Edvin
________________________________________
3rd Line
20. Nordenberg, Nicklas
11. Ingman, Josef
 
44. Westerlund, Tony
22. Eriksson, Emil
42. Engström, Simon
________________________________________
4th Line
39. Sandberg, Jonas
25. Byström, Robin
 
40. Söderberg, Oskar
19. Hörnqvist, Daniel
38. Olofsson, Victor

Kommentera

Sv: J18

Nån som vet hur det gick för J18 i träningsmatchen mot Löven idag?

Målvakt, målgörare, skott ect?

Kommentera

Sv: J18
Frisco: Är han spelskicklig? Får för mig att han är en liten skridskoskicklig rightare med bra blick för spelet.
Kommentera

Sv: J18
mrpm: Målet han gjorde var ett placerat skott från blå i krysset.
Kommentera

Sv: J18
Frisco: Andreas Nordin, 96 backen verkar vara rätt bra. Hur ser han ut? 
Kommentera

Sv: J18
MODO Hockey - Asplöven HC   
Game starts at 13:00 at Fjällräven Center


Idag blir det hockey!!

Kommentera

Sv: J18
MoDo verkar dominera. 3-0 efter 1 period.
Kommentera

Sv: J18
Skaplig lineup dom har ikväll!

Goalies
45. Silwerfeldt Öhman, William
29. Edman, Isak

1st Line  
37. Backström, Gustav
10. Åhman, Mathias
 
24. Samuelsson, Henrik
41. Öhman, Victor
50. Hedberg, Edvin

2nd Line  
28. Byström, Ludvig
8. Carlson, Albin
 
15. Nyström, Isak
17. Gunnarsson, David
31. Possler, Gustav

3rd Line  
14. Hägg, Robert
7. Norberg, Fabian
 
40. Söderberg, Oskar
19. Hörnqvist, Daniel
38. Olofsson, Victor

4th Line  
20. Nordenberg, Nicklas
39. Sandberg, Jonas
 
44. Westerlund, Tony
23. Karlström, Arvid
42. Engström, Simon
 
Kommentera

Sv: J18
Salle: Någon som ska dit och kolla?
Kommentera

Sv: J18
2011-11-26 MODO Hockey - Luleå HF     Game starts at 16:00 at Fjällräven Center

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: J18

mrpm: Kramfors har inte längre nån  tillväxt, var det en tillfällig boost de hade, med Westinarna mfl? Elr har MoDo's Plantskola blommat upp på allvar?

Nu när de lägger ner 2 av 3 högstadieskolor, blir det väl helt dött i Robert Linds gamla kommun, snart bara äldreboenden kvar.

Kommentera

Sv: J18
Frisco: Efter kvällens 3 assist har Öhman 20 poäng på 7 matcher. Helt sjukt bra!
Kommentera

Sv: J18
Slut.

3 - 7 (0-1, 0-3, 3-3)
Skott 20-47 (10-15, 2-20, 8-12)
Kommentera

Sv: J18
55:04 3-7 (EQ) MODO 4. Jonsson, Martin
41. Öhman, Victor
Kommentera

Sv: J18
53:37    3-6 (EQ)    SUN    29. Fahlander, Emil
Kommentera

Sv: J18
53:18 2-6 (EQ) MODO 25. Byström, Robin
23. Karlström, Arvid
Kommentera

Sv: J18
50:28    2-5 (PP1)    SUN    41. Hällberg, Rasmus
Kommentera

Sv: J18
47:16    1-5 (EQ)    SUN    3. Andersson, Vincent
Kommentera

« · 1482145 · »