1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533842 inlägg · 4126 ämnen
« · 102479 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs-MoDo
6 Lundström: Jo, självklart är det aldrig kul när man förlorar.
Inte förvånande med Lärking, tillhör definitivt inte någon av favoritdomarna.
Jag vill korrigera en sak i mitt förra inlägg. Det jag ville, var att höra din åsikt ifall du tror att er juniormålis Lundström har någon chans att tampas med Jamie Ram om platsen som förstemålis.

knaskamilla: Nä, jag var lite klantig.Tänkte inte på att kärran kunde vara där. Jag satt mest med 65selander och storljög. Oerhört trevlig kile faktiskt. Dessutom är han från Härjedalen: Han vet en hel del om Östersund och fartfylld hockey från Gavlerinken.

Sv: Hockeylive??
Wewillwintoday: Vi ska forsoka losa intervju problemet i vinter. Varat storsta problem ar att vi inte har ett portabelt radioset vilket innebar att vi var fastlasta till presslaktaren och vara intervju offer Mattias Wennerberg, Staffan Ling och Peter Blomqvist var tvingade att uppsoka oss.

Vem vet, vi kanske jobbar pa att fa andra priser an MODO kepsar denna sasong....

Paddan:Ja ja! Visst gör det ont när man torskar? Vi hade vunnit om ni så haft Roy i mål! Wernblom är ju för fan en större primadonna än Ove Molin! Det var pinsamt och se wernbloms agerande i dag, så fort han åkte på en tackling så åkte han fram till Lärking och gnällde! Tillägas ska att Lärking var en skandal!

6 Lundström: Jaha, jag visste det, Högriskman i målet. Inte undra på att ni vann då :-)
Den där Lundström verkar ju sköta sig riktigt bra i målet. Ingen risk att han petar er "japan".

westerlind:

Var din morsa där? Min morsa var där. Såg du henne?

knaskamilla: Vi har ju som sagt en stolt :-( tradition att förlora mot de sämre lagen i elitserien, men sedan så kan man ju heller inte bortse från att MODO nog har förlorat i slagkraft jämfört med ifjol. Backspelet har stundtals varit kaotiskt och Hirsch har ju inte direkt ännu visat sig från någon av sina bättre sidor.

westerlind:

Det där Brynus var en ny erfarenhet. Det måste ha varit dålig erfarenhet som knäckte Modo. Kanske skall man försöka uppdatera sig lite om det...Brynys. Samling hette de visst.

Paddan:Självklart var jag på plats,annars skulle jag aldrig ´skrivit det jag skrev! MoDo hade dåliga avslut, brynäs juniormålvkat Lundström spelade stabilt i kassen,Wernblom tog inte sitt ansvar.Bäst i MoDo var Anders Söderberg! Hirsch gjorde några riktigt svettiga räddningar!

Nuknas: Nu är jag tillbaka från Norrtälje.Måste säga att jag blev imponerad av MoDo. Flera av MoDos artister spelade bättre än morsan.

6 Lundström: Jasså, jag visste inte att vi hade ett lag som tävlade i latrintömning.
Men du, var du på plats i Norrtälje och fick se den strålande insatsen på plats, eller? Skulle vara roligt att höra något mer om matchen än bara målskyttar.

Paddan:

Jag funderar lite på om MoDo gör som MoDo brukar göra (d.v.s. förlorar mot alla de sämsta lagen, framför allt på försäsongen)...eller om MoDo inte är särskilt bra i år. Har inte haft möjlighet att se dem mer än i matchen mot proffsen, och det var ju inte direkt någon värdemätare...

Paddan:What ever! Ni har ett skitlag, det fick vi bevis på i dag!

6 Lundström:Lekstuga och Bolibompa, jag som trodde att BIF handlade mer om Långvården och Livslust :-) Nej, ärligt talat så verkar ni ha börjat säsongen bra, men som sagt så handlar det ännu bara om försäsongen. Ni verkar också ha ett antal spännande yngre spelare i BIF. Men lek rommen av er nu ni Brynäsare så kommer vi istället och tar över när det börjar gälla något!

MartinSedin: Bra, för jag tycker det var väldigt lyckat för mig som bor här nere i Götet. Har ju inte möjlighet att åka till kempis så ofta...

Jag brydde mig inte om tävlingarna så mycket om jag ska vara ärlig. Men andra kanske tyckte det var roligt.
Intervjuer hade jag gärnat sett lite mer av dock.

Annars tyckte jag att ni gjorde ett bra jobb.

Brynäs-MoDo
Vilken lekstuga Brynäs hade idag"Bolibompafemman" hade stor show och gjorde 2 mål i num underläge!

Wewillwintoday: Hockeylive kommer att leva kvar aven i vinter. Fran Kempis kommer ni att fa nojet att lyssna till mig och min kollega Andreas Olsson.

Vi har mojligen nagra fina nyheter pa gang men inget ar klart an sa dessa vantar vi med. Vad tyckte ni forresten om tavlingarna fran ifjol? Mera tavlingar iar eller inga tavlingar alls? Mera intervjuer? Detta ar ERAN mojlighet att paverka sandningarna.

Wewillwintoday: Får ju hoppas det. Visserligen skall ju hockey helst avnjutas live, men finns det ingen möjlighet till det så får man förlita sig till de teknologiska landvinningarna.

Eller så kan man genomlida P4:s lördagssändningar med den "o så spännande och fullt nödvändiga" diskussionen med Annika Dumburkan. Halva lördagsmatcherna hinner ju nästan spelas innan P4 börjar rapportera ställningen i matcherna.

För att lindra abstinensen lite så kan ni ju beundra de fina hockeykorten som finns på länktipset.

Hockeylive??
Kommer man att kunna följa Modo genom hockeylive såsom förra säsongen!!??

Amazoner på glid
Nu när det blivit så populärt med brassar i svensk fotboll så väntar jag bara på nästa trend: brasilianska hockeyspelare i elitserien. Vilket lag blir först med att plocka upp "isens Pele" i sin trupp. TIK brukar ju vara ett pålitligt kort när det gäller att plocka spelare från nya länder. Som framgår av länken så verkar de ju i varje fall spela rollerhockey i det landet.

Sv: Matchstraffen
Paddan:Undrar om det var Hirsch som stod idag? Man skulle i sådana fall kunna säga att vi har en Riksman som förste målis och en Högriskman som båsdörrsöppnare.

MartinS: Det är ju bra då att BIF-arna får vinna lite mot oss innan serien börjar så att de inte surnar till sen när vi ger de en ordentlig omgång. Verkar annars som att BIF har gjort en hyfsad värvning i Niclas Anger. Vet inte om han målade idag, men har för mig att han gjort mål i alla Brynäs tidigare försäsongsmatcher.

Wewillwintoday: Aj då! ;-)

Hört många bra rapporter om Damgaard. En spelare jag inte fattade varför man värvade. Kul att man har fel ibland, men försäsong är ju som sagt försäsong.

Olov: Jan Öberg har väl aldrig riktigt varit någon ängel på isen.. tycker inte det var så konstigt :)
Angående Lewerström har jag hört att han skall uppenbarligen vara en liten bråkstake, men det kan jag dock inte bekräfta själv.

Brynäs är grym Modo hade inte en chans FAN vad skönt att spöa
er å de kommer bli mycket roligare att spöa er i serien se.

I LOVE MODO: nej med modo losa med 4-1

Losa modo mot brynäs med 1-5?

Olov: 5-1 till brynäs om nån är intresserad

Jonsson8:

Håller med...vid sådana tillfällen är det helt rätt att ta matchstraff
(åtminstonde då det gäller träningsmatcher).

Janne Öberg? Ja det var ju en smula överraskande...är det någon som
har koll på om det finns någon riktig bråkstake bland nyförvärve

Sv: Brynäs - MoDo
NuMountain: 1-0 till brynäs skott 8-8 enligt lurken har brynäs haft ganska många målchanser det är Fredde G som har tagit reda på allt det här

NuMountain: jag tror att westerlund kan stanna hemma håller ni koll på va det står hehe

westerlind: ska bli skönt å slippa dig i några dagar =)

Matchstraffen
Enligt ÖA (se länktips) var det Werner, Peter Öberg, Wennerberg samt Janne Öberg som fick matchstraff, hur kommer det sig att jag kände på mig att de var just de som var inblandade? ;)

Förutom Janne Öberg då, han kan visserligen bita ifrån sig men trodde hellre på Hlinka eller så. Bra att man står upp dock, tydligen hade FBK spelat ganska fult med klubborna och om det är sant ska man inte tolerera det.

westerlind:

Vi syns om några dagar då. Ha dé.

NuMountain: Filåt, glömde att ni inte känner till talangfull och fartfylld hockey däruppe i de djupa skogarna. (Om Brynäs av någon outgrundlig anledning låter MoDo vinna så kommer jag inte att finnas här i några dagar. Kram. Nu åker jag.)

westerlind:

Brynäs?

Brynäs - MoDo
knaspoffa: Idag ska jag åka till Norrtälje. Det ska bli skönt att se när Brynäs krossar surströmmingsätarna. Nu igen.

Sv: Riksman var namnet, kom ihåg det!
Olov:

Håller inte med. Han har däremot inte levt upp till sitt rykte.

Wewillwintoday:

Har sagt det enda sen han dök upp och säger det fortfarande: Warg är
en underskattad spelare..

Paddan: Nä, nu är det dags att lägga ner verksamheten här på forumet för ett par timmar. Måste ju orka vara sällskaplig IRL om ett antal timmar också.

Wewillwintoday: Ja, kanske det. Har faktiskt ärligt talat inte lagt märke till honom särskilt mycket de tre träningsmatcher jag sett.
Kanske Brithén slår världen med häpnad och kör med 4 femmor. Då är problemet ur världen och Enström kan få en friplats :-)

Paddan: Tycker att många har klagat på Lewerström utan att han fått chansen att visa något än. Tror han kan ha varit ett bra förvärv. Dock får tiden utvisa. Känns just nu som om Damgaard, Hedin, Lehtinen, Milo, Hedlund är givna för Brithén, kanske Lewerström och Johansson får slåss om den sista platsen då.

NuMountain: Kunde inte sagt det bättre själv. Kul bild på presentationen, förresten.

Paddan:

Det andra alternativet är en liten putsning, och höjning när kritikerna påstår att Modo inte längre producerar de bästa juniorerna år efter år. Känns skönt att knäppa dem på näsan med något ännu mer uppkäftigt, men ändå sannare.

Wewillwintoday: Nej, visst. Sen så kan ju Janne Ö gå in och spela på backplats också. Av de du räknade upp så anser jag att Martin i varje fall bör komma före Lewerström i laguttagningen.

Numountain: Gillar din första slogan mest.

Paddan:

Helt klart. Det finns i dagsläget två alternativ till slogans.

1: MODO - Hockeysveriges diamantsliperi.

2: MODO - Sveriges genom tiderna bästa plantskola.

Paddan: Jag vet inte riktigt. Jag har nog sett Johansson för lite kanske för att avgöra det. Det är möjligt jag har fel men Damgaard, Milo, Hedlund, Lehtinen, Hedin och Lewerström är ju inte dåliga backar...

NuMountain: Jovisst, plantskolan eller ska vi kanske döpa om det till diamantsliperiet :-)
Tycker att Martin verkar spela med ett helt annat självförtroende jämfört med förra säsongen. Vågar gå in och utmana och ta för sig mer.

Paddan m.fl. :

Med tanke på kapaciteten MaJo hade i Löven vore det konstigt om han inte utvecklades i Modo. Det är ju faktiskt det Modo är berömt för; att utvekla talanger - slipa rådiamant. Jag hoppas och tror att han tar steget den här säsongen och blir en "Jansson" som Modo skall ha nytta av i flera år framåt.

Wewillwintoday: Så du menar att han inte skulle vara given i truppen. Vilka backar rankar du då högre än Johansson?

« · 102479 · »