1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534114 inlägg · 4126 ämnen
« · 116189 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Startuppställning för matchen imorgon..
Deas: Ja och vad var felet med den i så fall? Hade det funnits en 13:e plats så hade MoDo fått den av mig med den form de hade just då.

Sv: Tippa på
Paddan:

Vem gör första målet i matchen TIK-MODO? Styf

Vem tar första utvisningen i matchen? Wennerberg

Vilken målvakt börjar för MODO och hur länge håller han nollan? Riket, 24 sekunder in i 1:a perren.

Matchresultatet? 4-2

Målskyttar Timrå: Mackan 2 , Styf 1, Chrippe 1.
Målskyttar MoDo: Milo 2.

Tippa på
Tänkte fråga lite:

Vem gör första målet i matchen TIK-MODO? Werner

Vem tar första utvisningen i matchen? Wennerberg

Vilken målvakt börjar för MODO och hur länge håller han nollan? Riket, två perioder.

Matchresultatet? 2-4

Målskyttar? Pettersson, Johansson, Milo, Öhman

Sv: "DreamTeam-spamming"
samjo: Vill bara göra ett litet tillägg också. Kategorin ni ska söka efter heter: (Friskvård/Träning/Motion). Se länktips på de som redan anslutit sig.

"DreamTeam-spamming"
Fick i uppdrag av mike66 att uppmana alla seriösa modoiter att gå med i Hockeysnacks egen liga på DreamTeam (liganamn: Hockeysnack). Väl mött!

Kan även passa på att tipsa om Deas liga i Fantasy Hockey (NHL).
Liganamn: salmonleague (lösenord: modo)
Följ länktipset och gå med i vår liga. Om du inte redan är medlem, så regga dig först. Tävlingen är snarlik Aftonbladets egen DreamTeam, men med NHL-spelare och dessutom är den gratis. Ditt lag består av 7 spelare (1 center, 2 wingers, 2 defensemen, 1 goalie + 1 extra attacker). Väl mött där också.

Information om detta finns även på min presentationstext.

Sv: Registreringsnummer på hjälmen
westerlind: Eller ska man kanske säga att tråden är avregistrerad....

knaskamilla: det verkar som att du med nöje hade tagit det jobbet??

westerlind: *asg* du är för rolig du =)

Paddan: OK, då klubbar vi det... Här tar tråden slut.

westerlind: Jo, det får vi ta och göra. Börjar kännas som att det går allt mer på tomgång.

Sv: För framtids segrar...
Paddan: Ett dussin snarare.

Paddan:

Nä, det där tror jag inte på. Det vet väl alla att utrustning som man får släpa på har ett eget nummer numer? Naturligtvis ska klubban ha en egen skylt. Hur skulle det annars se ut om målvakten tappar fattningen? Ska han då räknas som klubblös, eller ändå låna en klubba av/ur en back och bli avstängd pga felaktig klubbregistrering?

Nä Paddan, nu börjar vi nästan komma på lägre nivåer än vanligt. Ska vi låta detta ämne i huvudsak anses färdigoutrett, och blicka framåt mot nya spännande utvecklingsmöjligheter inom hockeyn?

ModoAnte: ...tänkte väl mest att för att kunna ta en hutt för varje mål som Foppa och gänget gör när de kommer hem så måste det väl till en tunna med whisky, eller två!!!!

ModoAnte: Eller?

Paddan: Till att fira alla segrar

För framtids segrar...
...kan det ju vara värt att bland annat beställa en tunna whisky.

westerlind: Antar att spelarens registreringsskyltsnummer också kan avläsas på hockeyklubban (så kallad klubbtillhörighet) så att den, till exempel i den händelse de måste slänga klubban för att omarrangera någon motståndare, på ett smart sätt kan återbördas till rätt ägare.

knaskamilla:

Nu tolkar du mig, vänligen sluta upp med det.

Deas:

Det förstod vi alla, även Frisco. Så det så.

Ack, jag glömde ett komma tecken.

westerlind: Hahaha, att jag inte tänkte på den. Nä, nu är det dags för lite lunch.

Paddan: Inbjudningshandling, s k kompass.

Björn VII, Frisco: Jag syftade, precis som knaskamilla antyder på den tidigare rankingen då de hade modo på 12e plats.

westerlind: Hur kan det komma sig att det bara är de dåliga lagen som får respass? Hur tar sig de andra lagen runt när de ska på turneringar i andra länder utan ett respass?

Paddan: Ok tack för det hur kan man följa den matchen då någon som vet?

ModoAnte: Bör väl vara den artonde september idag och om jag inte missminner mig så var det idag som de skulle spela match mot de utbrunna stjärnorna.

Paddan: spelar modo mot leksand ikväll eller?

westerlind:Hahaha.....och jag som trodde att de ofta utvisade spelarna istället var tvungna att betala för långtidsparkering......

Paddan: Paddan: Nä, sånt trams. Det räcker med den vanliga legitimationen: Icehockey Deed, ID. Ofta utvisade spelare får istället ett Dirty Deed, DD.

Paddan: Typiskt, skrivfel. "FÅR göra några inhopp ikväll" ska det ju vara.

MartinS: Intressant att Enström fortfarande ingår i Modos trupp. Kan ju alltid hoppas på att han för göra några inhopp ikväll.

westerlind:En fråga, Måste spelarna åka omkring med registreringsbevis på sig för att om tveksamhet råder kunna bevisa (vid uppmaning från domare) att personen bärandes registreringsskylt xxxxxxx är den spelare som han utger sig för att vara och inte gör sig skyldig till olovlig lirning?

MartinS: App, där fick jag svaret.

"På bänken har MODO Peter Hirsch, Tobias Enström, Mika Lehtinen och Morten Green. Backen Erik Lewerström är magsjuk."

MartinS:

Han är bänkad.

Wewillwintoday: Hmm, är Green skadad eller petad?

poffa: Werner bli viktig för modo och om han kan få fart på målskyttet så blir han ännu bättre

Taddy:

Frågan är väl om det bara handlar om hur många poäng Wena gör. Att han är het kan ju också betyda att han är en pådrivare av bästa slag, en som alltid står upp och som kan vända matcher på egen hand. Just den typen av spelare har han varit i de flesta av de 13 matcherna.

Sv: Är du alvis?
sorken:

Man tackar.

Är du alvis?
Har hört att Hägglunds Vehicle kommer att byta namn till Alvis Hägglunds. Dags att plocka ner jumbotronen kanske?

Grattis Poffa!

westerlind: Ajdå, det har du ju rätt i. Det är någonting som vi får notera i det officiella dokumentet. I och för sig så kan ju också "Right" misstas för att vara tobaksreklam och "Left" kan anses som nedvärderande av de utländska spelarna "What do you mean, I´m the only one left?" Eller så kan det vara känsligt för de spelare som har en annan politisk tillhörighet än det som står på hjälmen. En del kanske vill att det ska stå "slightly to the left".....

Paddan:

Hmm, blir lite osäker där. Kan det inte bli förvirrande om det står "Right" eller "Left" om man är center?

westerlind: Förlåt, läste ditt inlägg lite för snabbt. "CD" hahaha, ja varför inte. Eller ska man använda sig av de där importskyltarna som brukar finnas på privatimporterade bilar?
Ska det också anges på hjälmen ifall ägaren är höger- eller vänster "styrd"?

westerlind: Jamen, det där skulle ju kunna användas för de med artistkontrakt ;-)

Paddan:

Jag funderar lite på hur vi ska göra med utländska artister - De kan väl jämställas med ambassadörer och få "CD" på skylten? Fast det kanske bara gäller dom som har skivkontrakt?

westerlind: Jasså finns det en sån redan! Dags att ta fram ritningarna igen och börja fundera på nytt då ;-)

Paddan: Menar du sportspegeln?

westerlind: Vem skulle inte vilja ha en äkta registreringsplåt från sin favvospelare, helst lite bucklig också så att det syns att den varit med i hetluften.

Förresten, kom på en sak på bussen hem som varje utseendefixerad försvarsspelare inte kan vara utan. En backspegel! :-) Kan även med fördel användas av anfallsspelare för att lokalisera lagets egna försvarsspelare och eventuellt framstormande "goons".

Taddy: Du verkar väldigt pessimistisk.. :)

Visst, jag håller med dig till en del.
Dock var väl förra säsongen i det närmsta identisk. Vem hade trott att Wahlberg och Högardh skulle producera den volymen av poäng de faktiskt gjorde???

Hockey handlar om ständig utveckling, spelare kommer och går, vissa utvecklas mer än andra etc. Potential är nog det viktigste. Har man rätt omgivning, bra stämning, bra lagkamrater etc kan många prestera bra hockey och vi får bra avkastning.
Vi har ju definitivt sett att vi har talangerna.

Jag tror att det finns stora möjligheter att t.ex Jocke eller Wennerberg kan producera mycket poäng i år.

Wewillwintoday:

Har ganska svårt att säga om detta verkligen ser bra eller dåligt ut.

Söderberg brukar ju vara bra på försäsongen för att sedan försvinna när första visslan piper i ES.

Att sedan folk i kvällstidningar blåser upp att Werner skall vara
glödhet är väl kanske en aning fel, med tanke på att han gjort 4+1 varav 3st mål i en och samma match. Vilket typ sedan blir 1+1 på övriga 13 eller hur många modo nu spelat.

Warg har överaskat men frågan är om det är något som håller.

För att detta skall se någorlunda fint ut så måste Hlinka spela som i slutspelet och Jocke PÖ Wennerberg fortsätta utvecklas.

På backsidan tycker jag däremot att det verkar vara bra stabilitet.

Frisco:

Deas kanske skrattar fortfarande?

« · 116189 · »