1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534233 inlägg · 4126 ämnen
« · 125153 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Poängjakten modohockey.se
NuMountain: Ja det var det jag anade. Att det istället gällde att vara mest "ologisk" i sitt laguttagande för att liga bra till. Det var därför jag slängde in Warg i mitt lag som en "joker". Det visade sig ju också att Warg tilldelades det avgörande målet i straffomgången. Kul dock att Högardh och Johansson också satte sina straffar...

Sv: Dunca på
Wewillwintoday: Glöm inte heller Lewerström. Vad göra med han? Personligen tycker jag fortfarande det är fel att Lewerström blev utlånad till ÖSK. Ska det lånas ut så ska det lånas ut till ÖSK och därmed basta.

I och med att Lindström är borta på tisdag och kanske även Peter Öberg så antar jag att Morten Green är tillbaka i laget då eller tar Brithén upp någon junior? Varför inte Kristoffer Persson 84an som blev draftad i sommar av Calgary Flames och gjorde tre mål på turnén i Göteborg och Ängelholm i helgen med J20 laget.

samjo:

Jag vill bara göra dig uppmärksam på att jag faktiskt låg på vinna pris-plats ett ganska bra tag i Dream Team i förrfjol, eller något sådant. Så det så. Dessutom placerade jag mig inte direkt sist i tippningarna på modohockey.se ifjol. Till på köpet har jag faktiskt vunnit pengar på fyra hockeymatcher samma dag!

(Om mike66 ser det här kommer han säkert dragande med att han nästan vann en TV i DT. Bara så att ni vet.)

Warg tar över...??
Tror Warg kommer att ta över rollen från Weinhandl att vinna straffläggningarna i år. Hans straff mot malmö var riktigt mega säker.

samjo: Som det varit, så är det en fördel att inte kunna göra fullständigt trovärdiga analyser.

Wewillwintoday: Skicka honom till Sportsnack ;)

Wewillwintoday: Jag tror vi låter Lehtinen träna extra när vi andra går på puben och äter och dricker gott.

Poängjakten modohockey.se
VA!?

Knaskamilla leder ligan HS:are hitåt!
Måste vara nåt tillfälligt fel skulle jag tro. Hon kan väl inte tippa? :)

Paddan:
Sportsnacket på lördagarna tycker jag är rätt meningslöst..Hade hellre hört hur de går i slutet på första perioden då.
Nu är de fikahämtningsstund.
Istället för att lyssna på när dom fikar menar jag..

knaskamilla: Japp. Väldigt roligt.
Tror dock han blir sjunde back nu när Damgaard kommer tillbaka.
Jag undrar hur vi gör med Lehtinen?

Wewillwintoday:

De där skadorna...

Såg förresten att Enström fick beröm i AB. Skoj.

knaskamilla: P.Öberg klev också av planen skadad efter första perioden. Hoppas han kan vara med på tisdag.

Paddan:

På tal om vägsalt:
Idag åkte jag tåg. Jag passade då på att läsa den rosa delen av Aftonbladet. Någon som läste uppslaget "Aj! Aj! Aj! (eller om det var "Aj, aj, aj")? Tydligen lät det roligt när jag först läste om skadorna i de två första matcherna och aj-ade, för att sedan reagera på ett helt annat sätt när jag läste om det tredje aj-et, enligt min stolsgranne.

Allvarligt talat...skada sig när man gör en high five? Snacka om tjaskigt läge.

Jejje (ha!). Var i alla fall trevligt att få de två matchresultat jag fick via sms igår, när man gick omkring i Skövde och önskade att MP3-spelaren hade innehållit en radio också. Ser fram emot tisdagsmatchen!

Dunca på
Måste fråga om det är någon som överhuvudtaget insett nödvändigheten av den radiosända kaffestund som de kallar Sportsnack i lördagssportextra? Eller är det bara ett sätt för att säkerställa Tommy Engstrand och Annica Duncans rätt till löneuttag från Sveriges Radio? Eller är detta inlägg bara ett enda långt, "vad menar karln egentligen"?

Junior5:an
Aftonbladet har sitt DreamTeam, MODO Hockey har sin poängjakt och inom kort kommer MODO Officiella Juniorsida att ha sin junior5:a.

Vad är då detta? Upplägget ungefär som MODO Hockeys och vi kan också utlova fina priser.

När, var och hur anmäler jag mig? På en juniorsida i din närhet. Mer information kommer inom kort.

Sv: Räkna med MoDo
westerlind: Arsenal har slagit rekord i att göra mål i anlat matcher i rad... Mål i 47 matcher i rad. Brynäs i hockey har 0 matcher i rad. Kommentar:

Sv: Släktenär värst II
KPs andra mål för dagen...

56.34 1 - 5 EQ MODO 43. PERSSON, Kristofer
(6. ENSTRÖM, Tobias)

MartinSedin:Morgan Strömgren i MoDo blev nu utvisad två minuter för tripping.

MartinSedin:Notervärt just nu är att Marcus Falkheden i Rögle åkte på en tio minutare efter 49,02.
1-5 är det läge till nu.

Kimby fortsätter att övertyga i sin nya klubb. Någon som vet varför han flyttade tillbaka?

21.02 0 - 2 EQ HIF 11. KIMBY, Robert
(20. OHLSSON, Joakim)

Matchen verkar avgjord...

47.29 1 - 4 EQ MODO 43. PERSSON, Kristofer
47.01 1 - 3 EQ MODO 6. ENSTRÖM, Tobias
(10. HOLLSTRÖM, Filip
8. LÖF, Andreas)

Psykologiskt viktigt mål för MODO

39.56 1 - 2 EQ MODO 44. SONDELL, Daniel
(2. HOLMQVIST, David)

Kimby poäng i andra matchen på raken.

14.06 0 - 1 EQ HIF 22. GRANSTRÖM, Stefan
(11. KIMBY, Robert)

Glädjen inte långvarig.

28.56 1 - 1 EQ Rögle 10. BERGSTRÖM, Alexander

Släktenär värst II
Palm har just gett MODO J20 ledningen borta mot sitt fornalag, Rögle BK.

Second Period
27.05 0 - 1 EQ MODO 33. PALM, Gustaf
(19. BROMAN, Erik)
22.00 2 min Rögle 3. FALKHEDEN, Marcus HI-ST
First Period (26 min, total 26 min)
14.51 2 min MODO 23. EDBLOM, Pär ROUGH
14.51 2 min Rögle 3. FALKHEDEN, Marcus ROUGH
07.20 2 min MODO 44. SONDELL, Daniel CROSS
00.00 GK in Rögle 1. JOHANSSON, Magnus
00.00 GK in MODO 15. ÖHMAN, Robert

Slutsummering:
Nä nu har jag slut på poäng, så det känns poänglöst att lägga till något mer...

Tack för en intressant debatt och god natt!

ZzZzZzzzzzZzzzz...............................z........................z..........

westerlind: Du kan ha rätt där.

NuMountain:

Nä, jag minns bara att ni hade djupa meningsmotsättningar om ifall man börjar en match med noll eller en poäng, och hur ni sedan på något magiskt vis lyckades trassla in er i några gardiner...

Men intressant var det...

westerlind: Jaha, som om vi skulle ha något annat än pizza i Bjästa. Att den var god var nog bara en lyckträff, eller?

westerlind: Jag förstår din debatteknik och att den är MoDofierad. Men med bakgrunden att jag anser att man har en poäng med sig när man börjar en match och riaras kontradiktion därom, så trodde jag att du hade en poäng att erbjuda därom.

Paddan:
Apropå det. Min farsa var i Bjästa och åt en pizza idag. Enligt uppgift var den god.

Nej, nu är det dags att krypa till sängs och se ifall det där "räkna med MoDo" är lika effektivt som att räkna får. Få se: En modoit, två modoiter, tre modoiter....

Äsch, god natt!

westerlind: Jasså, är det kanske därför som så många amerikaner säger att de haft utomkroppsliga upplevelser och sett UFO:s.....

NuMountain:

Om jag har en poäng? Nu gör du mig oroad. Sedan när har det varit något eftersträvansvärt i våra diskussioner?

Paddan:

Nä, sådana där hemska upplevlser fick däremot min granne när han försökte röka dem...

westerlind: Man frågar sig när poängen kommer. Du har väl en poäng, eller?

NuMountain:
Nu gör du mig nyfiken. För en gångs skull känner jag mig som vanligt - jag begriper ingenting.

westerlind: Så du blev alltså kidnappad av aliens medan du smaskade i dig 5 hela flingpaket.....

westerlind: Vet inte. Men jag vet att du har "en poäng" kvar.

Paddan: Nja, jag räknar det snarare som en utomkroppslig upplevelse.

NuMountain:

Sluta skämta nu. Jag menar - har jag ett paket kvar eller har jag sex? Eller är det tvärtom?

westerlind: Jasså, det var självupplevt. Ja, där ser man....

Paddan: Hmm, ja jag är inte hungrig längre i varje fall.

westerlind: Tillfredsställelsen att ha ett paket över till en hungrig stund.

westerlind: En jädra plågsam magvärk!

Räkna med MoDo
NuMountain och riara:

Jag har med intresse följt era tankegångar kring matematikens mysterier. Nu undrar jag: Jag har sex flingpaket. Sedan äter jag ur fem. Vad har jag då kvar?

Sv: DreamTeam 2002
MartinSedin: Ja eller så går ni med i ligan LADAN I TIMRÅ.

Sv: Jocke skadad
MartinSedin: ....och därav uppkomsten av det nya ordspråket "Ur led är Jocke".

DreamTeam 2002
Vem är Sveriges bästa MODO coach i DreamTeam? Anmäl ditt lag till ligan MODO, må bäste man/kvinna vinna.

Ligapresident Sedin

Släkten är värst
MODO J20 förlorade idag plantmatchen mot Frölunda med 4-3 där ex MODOiten Lennon Eriksson avgjorde i slutet av matchen. Noteras från dagens J20 omgång var att även Robert Kimby gjorde sitt första mål för Hammarby, assist av Robin Granstad så klart.

Third Period (28 min, total 2h 7 min)
58.16 2 min VFHC 3. IVARSSON, Henrik ROUGH
57.43 4 - 3 EQ VFHC 11. ERIKSSON, Lennon
(3. IVARSSON, Henrik
21. ERIKSSON, Loui)
55.30 2 min MODO 16. JOHANSSON, Nicklas TRIP
47.32 2 min MODO 16. JOHANSSON, Nicklas SLASH
44.22 2 min VFHC 30. IDRIS, Sami ROUGH
41.41 3 - 3 PP1 MODO 43. PERSSON, Kristofer
(40. JONSSON, Tomas
10. HOLLSTRÖM, Filip)
Second Period (28 min, total 1h 21 min)