1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534280 inlägg · 4126 ämnen
« · 131301 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Påhlsson
Paddan: Min officiella ståndpunkt är alltid densamma som min egentliga. Annars skulle jag ju ljuga.
Jag ljuger aldrig.

Paddan: Nåja, jag tyckte inte du verkade ha några våldsamma problem att komma in i den lunken precis...... :-)
Ingen större temposkillnad.

Albert Hall: Jo, jag vet din officiella ståndpunkt, men vad du egentligen tror vill du som vanligt inte avslöja. Eller är du ute efter att göra av med hela pärmen med bortförklaringar?

knaskamilla: Jag tror det, kanske lite lätt hasande, annars så har man väl kommit in i den kommunala lunken :)

Paddan:

...och du går bra?

Paddan: Vi sparar nog huvudbryet till torsdagen. Du vet vad jag har för förväntningar på den matchen.

Albert Hall: Tänkte att ni lulingar kunde få en liten försmak på den huvudbry MODO kommer att förorsaka er på torsdag.

Paddan: Dina frågor som det är meningen att man ska underförstå blir allt mer svårbergripliga.

Albert Hall: .....och bilen går bra?

Paddan: Skulle det inte stått elitserieklubb hade jag gissat på ÖSK.
Absolut.

knaskamilla: Hmm, jag ser att den fina "idag (läs igår)" från ÖA-sporten även spridit sig till TÅ.

Paddan:

Ja, det kan man ju gissa på.

knaskamilla: Den som det visste, Timrå kanske?

Paddan:

Intressant. Vilka kan det vara?

knaskamilla: Läser i artikeln om Samme i TÅ, "Förutom Modo har även ytterligare en elitserieklubb visat intresse om det är så att Samuel Påhlsson väljer att återvända hem till Sverige igen."

Sv: SockerConny...
Lumber Jack: Nog för att Milan Blaha var kul, men tycker nästan att Michal Piskor är ett mer slagfärdigt namn.

Sv: Poängjaktsresumé.
mike66:

Hur i helskotta fick du henne att göra sina egna lag? Jag gissar på att hon är ute efter att klå dig (det är min enda teori).

Nästa gång jag träffar henne på skolan...ojojoj...det dröjer.

Paddan: 6:e plats inte så tokigt

knaskamilla:

Visst har hon gjort sina lag själv. Hon är kaxigare än den värsta MoDooist kan vara. Du kan väl hjälpa mig att plocka ner henne på jorden igen när du träffar henne på skolan nästa gång. Jag får ju inte en lugn sekund tackvare detta sömmersketips. Kan väl inte hålla så länge till. Såg att hon tagit med en Miffare i sitt lag så nu rasar hon i tabellen.

Sv: Svarten
MartinS: Enligt uppgifter i TÅ idag så ryktas det att MODO är beredda att erbjuda Samme ett femårskontrakt.

Samme, Svarten,
kamrater i vida världen.
Samme, Svarten,
de bästa här i världen.
När er NHL-färd är över
väntar vita ängars klöver...

Sv: Svarten
MartinS: Ja som ni kan se kan jag inte stava... jag får skylla på spänningen inför kvällens drabbning... :-)

Svarten
Nu kommer Svartvadet!

Kanske... Men iaf så fort jag hör nya rykten om gamla spelare som återvänder så kan jag inte få ur mitt huvud vem dom ska kicka för att få plats med dom. Ska dom skicka Gröna Faran till ÖSK för gott nu? Och vart ska Kalle Kanin få plats? Om drömmscenariot skulle inträffa och både Samme och Svarten kommer hem har vi ju en sådär sex-sju splelare som skulle kunna spela center... Guuud, va jobbigt det här är... ;-)

knaskamilla: I och för sig så har ni samma poängsiffra bara det att NuMo:s verkar vara lite mer negativt inställd.

Paddan:

Det där var en rolig lista. Där ser det ju inte alls ut som att jag och NuMo är oskiljaktiga.

mike66:

Har hon gjort sina lag helt själv, till och med?

Sv: En fundering bara.....
Smeknamn viktiga för hockeykommunikation, ja där ser man.
espn.go.com/nhl/playoffs2001/010605nicknames.html

När jag ändå är inne på smeknamn, en liten omröstning:
espn.go.com/page2/s/list/hockey/nicknames/010608.html

All-time nicknames:
www.sjsharks.com/sharks/library/nickname.html

knaskamilla:

Apropå detta med poängjakt så tycker jag du ska ta dig en titt på vad din hockeyointresserade klasskompis sysslar med. Följ länktipset.

Snacka om uppochnervändavärlden, nu lägger jag av med tippandet.

Albert Hall: Var det sån här skillnad på det "fula" spelat i matchen?
Hammarby: 3 (4) gula kort + 1 utvisning + 1 utvisad från bänken. Djurgården 1 gult kort på Stefan Rehn som domare Martin Hansson inte såg utan det var en av linjedomarna som dömde. Den varningen var felaktig på Rehn.

NuMountain:
Listan blir ju lite annorlunda om man kollar Supertotalen:

1 Kapusta 14 poäng
2 TG 7 poäng
3 Vader 6 poäng
4 Rickard Hägglund 5 poäng
5 Knas 2 poäng
6 Modoante 1 poäng
7 samjo 0 poäng
8 Linda Persson -2 poäng
9 NuMo -2 poäng
10 Paddan -3 poäng
11 Kerstin Andersson -4 poäng
12 Deas -5 poäng
13 scim -5 poäng
14 Frisco -6 poäng
15 radiosaigon -8 poäng
16 L. Jack -8 poäng
17 Mikael Lundvall -9 poäng
18 poffa -11 poäng
19 ria-ra -11 poäng
20 cadburus -12 poäng

Sen så orkar jag inte köra sånt finlir som utfyllnadsprickar. Måste säga att jag just nu är inne i en oroväckande trend. Hade själv räknat med att ligga runt -35 eller något sånt.

Frisco: Verkligen ingen tur med domslut igår heller. Djurgårdens straff var minst sagt tveksam. Schlebrugge hade ju inte en chans eftersom bollen sköts stenhårt i handen. Dessutom var han utanför straffområdet när bollen träffade handen. Bajen hade en minst lika klar straffsituation när Traoré blev nedbrottad.
Sen offsiderna......
Gillar inte att gnälla på domaren, sånt jämnar ut sig i längden.
Men nog verkar det som att en förbannelse vilar över Hammarby i derbyna.

En fundering från min sida är om Martin Hansson med linjedomare är fotbollens svar på Thomas Andersson? Eller är det bara så att han tagit över Anders Frisks roll som rikspajas?

Citat från Sandlins krönika i dagens Sportbladet:
Sen kan man ju fundera över hur en linjeman som Mikael Nilsson från Stora Höga – svensk VM-representant 1998 ! – så kapitalt kan missa Antti Pohjas friläge och vifta offside. Pohja var inte bara på egen planhalva utan också flera meter på rätt sida om backlinjen. Avsätt karln!
Jag vet: det heter inte linjeman längre utan assisterande domare – men en tjänsteman som gör såna katastrofala misstag kallar jag vad jag vill; alltså en linjeman. Slut citat.

knaskamilla:

ZzzzzZZZzzzzzzzzZXXxXXXXXXX

NuMountain:

Gamla nyheter, med andra ord.

ZzzZzZZzZzzzZZz...

knaskamilla: ojojoj. Imponerande. Det gjorde jag redan igår.

NuMountain:

Inte? Jag borstar tänder.

knaskamilla: Det kostar att ligga på topp knas. Ingen av oss ger den andre något försprång.

NuMountain:

...och med vetskapen om vilka frågetecken det blir när man försöker läsa de nattliga diskussioner man inte deltagit i dagen efter, kan vi skratta oss till sömns åt de stackare som ska försöka följa den här diskussionen i efterhand...

knaskamilla: Är hon inte. Det betyder att hela den här kvällen är ett enda frågetecken för mig.

NuMountain:

Jag är ganska så säker på att min mor inte är en ko, faktiskt. Dock har jag bott granne med en massa kor i ett tidigare liv.

knaskamilla: Du har en klok mor, även om hon är en ko. Det kanske är dags att gå och lägga sig under korkeken. (Om den nu inte är en skruvkorkek.)

NuMountain:

Är det så? Det är ungefär vid den här tiden jag brukar få HS-mail från min mor om att det är dags att gå och lägga sig.

knaskamilla: Nä, nu är det dags att vakna.

westerlind:

Vekling!

Jag är trött. Godnatt. ZzzZzzzzzzzz................z...................z........

Björn VII:

När blev jag vuxen? Vad har det med en sittplats att göra?

Björn VII: Du behöver inte vara orolig. Jag är piklös.

NuMountain:

Det där inlägget skall jag analysera i sömnen för att inte missa att missa någon eventuell pik.

knaskamilla:

Du är vuxen nu. Köp sittplats.

Björn VII: Några miljoner! Det var verkligen många det. De måste verkligen föröka sig i en otrolig takt.

Björn VII:

Är det däri tricket ligger. Måste prova det någon gång. Vore rätt praktiskt att vara så j-a lång, faktiskt, så kunde man se saker på isen även om man hamnade bakom t.ex. LJ på ståplats i Kempis.

westerlind:

Här pallrar man sig iväg och gör sig ett par rejäla nattmackor och passar då även på att titta mig i spegeln och jag slår mig för bröstet och vrålar ut min grottman. Tänkte dock inte på att delar av min familj låg och sov och att klockan var mitt i natta. Och vad får man läsa när man åter har slagit sig ned vid burken?!

Blygsam är mitt andra jag.

Hälsningar Miiiiike.

knaskamilla:

Mmm, då är det jobbigt. Tur att man är så j-a lång så att man bränner några miljoner hjärnceller i månaden på att slå i dörrkarmar.

« · 131301 · »