1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534276 inlägg · 4126 ämnen
« · 132133 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ok...(ett par totalsågningar)
Paddan: Ja, de har nog nästan redan vunnit den :-)
Jag tror modo haft minst ett 3 mot 5 läge i varje match hitills i år.

Nä, nu måste jag sova. Ska försöka gå på en tidig föreläsning imorgon. Det är 10-90 att jag klarar gå upp, men jag måste försöka...

Mitt tips inför Luleå på torsdag. Om vi ska vinna måste vi köra på 3 rena femmor. Ta upp Persson och sätt honom med Wennerberg.

Sen får vi hoppas på att Påhlsson och Svartvadet kommer hem...
Tror dock inte så mycket på det...

Wewillwintoday: Man börjar nästan undra ifall det instiftats någon "Flest 3-5 lägen under säsongen"-pokal och att MODO har gett sig den på att ta hem den pokalen...

Wewillwintoday: Det var som Conny Evensson sa, om MODO satt någon av sina tidiga farliga målchanser hade det kunnat vara en annan matchbild

samjo: Nja utklassning skulle jag inte vilja säga. Som jag sa så var Frölunda inte speciellt imponerande 5 mot 5. De var t.om ganska dåliga. Som sagt väldigt effektiva och många powerplay gjorde att siffrorna skenade iväg..

I tredje perioden blev Martin Johansson för övrigt bänkad för Hedlund som kom in igen.
Hedlund försökte skapa något och slog som vanligt bra passningar och bra skridskåkning.
Jag är helt seriös när jag undrar om man inte skulle kunna testa honom i fjärdekedjan istället för Warg eller Green.

Att låta en sån talangfull spelare sitta som sjunde back är inte bra.

Wewillwintoday: På väg hem från innebandyn ikväll plockade jag upp mobilen och läste ett meddelande som min kompis Peter från Trollhättan hade skickat. Det stod kort och gott: "Göteborg - Norrland: 6-1. Utklassning!"

Jaja...den gode Peter kanske har rätt?. Nog kommer Frölunda att vara ett topplag alltid, det vet vi nog alla. Det fanns ju innan säsongen tre st givna TOPPLAG. Dessa var FBK, VF och HV 71. Någon av dessa kommer vinna. Det tror jag inte ens Leffe Boork kan undgå att missa. Just nu har Timrå tagit FBK:s plats, men knappast efter 50 matcher.

Jag sa ju det. VF är äckliga i Scandinavium. 6-0 mot DIF senast och nu 6-1 mot oss. FBK - VF blir det nog i SM-final i år. Då tror jag faktiskt VF vinner.

Vi får ta nya tag. Jag har ju tippat MODO som 7:a och det är ju fortfarande en realistisk målsättning. Man måste ju tänka på att inget annat lag är så skadedrabbat som vårat. Inte ens Malmö och Brynäs.

Paddan: Från vad jag hörde från Poffa i tidigare inlägg här på HS, så skall uppenbarligen Kristoffer Persson vara en liten Janne Öberg kopia, som inte är nån bländande tekniker men jobbar hårt i skymundan. Jag tycker man borde ta upp honom, låt han spela istället för Morten Green som verkar vara rädd för tacklingar...

knaskamilla: Jo, i normala fall så. Men så slut som han sett ut efter en rusch på planen så måste det vara något fel.
Men det är klart, man kan ju alltid hoppas att Lulematchen blir den kick i rätt riktning som han verkar behöva.

Paddan:

Luleåmatch på torsdag. Borde inte det innebära att TP visar sig från sin bästa sida?

Wewillwintoday: Så Tommy P ser seg ut fortfarande. Tyckte ändå att han verkade lite piggare i matchen mot Brynäs, men i matcherna innan dess så var han helt under isen, såg ut som om han hade gröt i benen om man så säger.

Hmm, fler skador, mer "chanser" för Warg att få spela, inte bra.

En sak som jag glömde som var ganska väsentlig var att Frölunda verkligen inte var bra heller. 5 mot 5 tyckte jag modo var bättre. Men som sagt effektivet har Frölunda garanterat...

knaskamilla: Självklart missade jag incidenten, utan såg bara när han låg och jämrade på isen. Han hade väldigt ont, dock kan jag inte avgöra om det var i axeln eller armen. Han begav sig därefter direkt till omklädningsrummet, arg och besviken...

Wewillwintoday:

De verkar rätt ojämna i år, MoDo. Eller också är det väldigt ojämn standard på de lag de möter (döööh).

Vad hände med Öberg?

Ok...(ett par totalsågningar)
Jag är en fattig student som inte har råd att åka och se modo i år annat än när de spelar i Scandinavium(hence, i live here).

Det här är några korta kommentarer.

MODO spelade riktigt bra de första 10 minuterna 5 mot 5. Hög intensitet och bra skridskoåkningen. Dock enormt tafatta och dåliga avslut. Bla hade Högardh ett hyfsat läge som han total missade. Detsamma gällde för Wernblom.

Ok, nu tar jag det här om Hirsch. Visst skall inte Hirsch lastas helt ensam för förlusten. Men bra var han tamme fan INTE. Hans fladdriga stil kändes som om den skapade stor oro bland backarna, och returer rätt ut. Ett par puckar som man "tyckte" att han skulle ta...

Förrutom att Warg satte en straff, så var han totalt värdelös i matchen ikväll. Segare skridskoåkning och sämre dribblare får man leta efter. Han spelar ju inte ens fysiskt? Morten Green var likaså väldigt dålig, och gjorde inte mycket nytta. Är det inte bättre att ta upp Kristoffer Persson istället för honom, ni som sett honom??(sämre än green kan han ju knappast vara).
Frölunda gjorde självklart mål på deras första riktigt farliga målchans(i powerplay) och var väldigt effektiva genom hela matchen. MODO tror uppenbarligen att man vinner matcherna genom att ta dumma utvisningar. Bästa exemplet var efter att MODO just reducerat till 1-3, och i ett och samma byte lyckades "radarparet" Milo och Damgaard dra på sig varsin meningslös utvisning och vips spelade MODO 3 mot 5 i 2 minuter. Godnatt.

Damgaard var för övrigt inte alls bra i kvällens match, oskärpt och felpassning hit och dit. Tommy Pettersson såg det enormt tungt för...

Tobias Enström som gjorde en helt klart godkänd insats, försökte ta initiativ, byggde upp bra anfall, bra skridskoåkning och väldigt bra passare.
Wernblom kämpade på som vanligt och var helt klart bäst i MODO-dressen ikväll. Stefan Öhman får också helt klart godkänt.

Annars var det inte mycket att hänga i julgranen förrutom just de första 10 minuterna.

Till råga på allt skadade sig Peter Öberg nog rätt allvarligt i slutskedet av matchen och kommer nog missa många matcher.
I så fall har modo nu 6 forwards borta... då blir man faktiskt lite orolig när man vet att 2 av de som spelar är Green och Warg...

Sv: Dagens match
Björn VII:

Och, ja. Jag är medveten om att det är Rundvik som är den ursprungliga orten att tacka för fjolårets Ogie O.

NuMountain:

*paddan-påkoppling*

Njae, jag har faktiskt sett Mikael Ståhl gå sönder i den första match jag såg honom i. Ingen generationsfråga, idag lyckas vi hitta gräddan av köttet, om vi sätter det i perspektiv.

Hur många ES-spelare har Nordmaling skapat egentligen? Var rädda om Norrskenshallens få bidrag till eliten.

Sv: VAKNA MODO!!!
Lumber Jack: Håller med dig helt Satsa på Riksman som förstermålis.

Sv: VAKNA MODO!!!
Varför i helvete kan inte Brithén satsa på Riksman som förste målis?
Inte för att Hirsch ska lastas för segern, men med en förstemålvakt kommer backspelet att bli tryggare. Det ser så förbannat ängsligt och taffligt ut att man skäms. Backarna ser inte ut att ha samma förtroende för vår kära dansk som för Riksman.

Björn VII: Vad beror det på. Är det för mycket dökött i dagens Modospelare?

Peter Öberg svårt armskadad, troligen.

"armen hänger" enligt Hockey Live.

Suck.

VAKNA MODO!!!
vad håller do på med nu får dom ta och spela hockey och ska det vara så Jäv... att hålla sig från utvisningbåset.

NuMountain: Jag sitter och kollar på matchen, det är förskräckligt många onödiga utvisningar Ni tar.
Grabbarna ser trötta ut, det är ingen fart alls i benen.
Och då ska jag även nämna att jag tycker att Frölunda inte gör någon höjdar match än så länge.

Modo verkar inte vara direkt intresserade av att åka skridskor ikväll i alla fall, med tanke på världsrekordet i tagna utvisningar som man försöker sätta. Mycket olyckligt mot just Frölunda som faktiskt klarar av att göra mål i powreplay tom. mot bra lag. Det här kan knappast ha med backarna att göra i första hand även om de är de som åker ut i parti och minut. Misstänker att det är öppna spjäll för frölundas spelare över hela banan.

MoDo Hockey ser enligt swehockey.se online ut att ställa det redan nominerade laget på skridskorna i afton.....

Målvakt:
31 Peter Hirsch
(34 Juuso Riksman).

Backpar:
16 Dusan Milo,
7 Jesper Damgaard –

27 Martin Johansson,
32 Martin Wilde –

3 Pierre Hedin,
6 Tobias Enström

23 Magnus Hedlund

Centrar:
30 Miroslav Hlinka,
33 Stefan Öhman,
4 Jan Öberg.

Ytterforwardspar:
10 Anders Söderberg,
9 Magnus Wernblom –

14 Peter Högardh,
11 Tommy Pettersson –

17 Fredrik Warg,
29 Morten Green –

26 Mattias Wennerberg,
18 Peter Öberg.

Referee: Vinnerborg, Marcus

Sv: En fundering bara.....
Albert Hall: Hoppas i varje fall på en situationsrik och, gärna, målrik match. Sen så får vi väl hoppas att det inte behöver gå så långt att vi börjar att likna någon jädra klipp-och-klistra förening igen.

Paddan: Hoppas vet jag inte. Inte hoppas på DET, om det var du trodde. Men jag hoppas att siffrorna blir lite jämna i alla fall.

Albert Hall: Jo, fortsätt hoppas du. Själv så räknar jag med en riktig fin underhållning nu på torsdag, med Thomas Andersson som förste flöjtist och allt.

Sv: Påhlsson
Paddan:

Ok, hittade det annars på ducks hemsida också, men tack ändå!

Vader: Om du menar att Påhlsson spelar i farmarlaget så hittar du det under "transactions" på USA Today till exempel.
Artikeln i Tidningen Ångermanland om Påhlsson tror jag bara finns i pappersupplagan.

Paddan: Jo, det måste ju bli så då att.....
Hoppas! :-)

Albert Hall: Tänk efter riiiktigt noga. Riksman stod de två tidigare matcherna, vilar idag. Vad kommer du då fram till för svar? :)

Paddan:

Var kan man läsa det?

Paddan: Nä, jag har inte tippat Modomatchen faktiskt.
Ehummmmm.... betyder det..... att Hirsch står på torsdag också?

Albert Hall: Ett av Brithéns små infall antar jag. Har tydligen bestämt sig för att Riket och Hirsch får stå två matcher, vila två.
Sprack dina tips nu?

Paddan: Onekligen ett uttalande som går att tyda på fler sätt.
Ska Hirsch stå ikväll? Varför?

Paddan: ja precis, du såg min lilla malör i inlägget, men jag menade precis det som du skrev :-)

danoj: Antar att du menade att vi INTE kommer att få så mycket att glädjas över. Vi brukar ju ha svårt nere i Scandinavium, men vem vet, Hirsch kanske gör en fantommatch än en gång och Wennerberg fortsätter att pytsa. Ska dock inte sticka under stolen med att jag faktiskt tippat MODO-förlust ikväll.

Paddan:

Det där var ju ungefär vad Brithén sa innan premiärmatchen mot Timrå också.

Paddan: du får väll låta grabbarna ha lite kul medans dom kan, efter kl 19 så lär dom ju få så mycket att glädjas över :-)

Vad menar GB med det här: Nu åker vi ner till Göteborg, gör oss en så trevlig dag som möjligt och sedan tömmer vi oss i samband med matchen."?
Jag trodde att de skulle ner till Scandinavium för att spela hockey och inte rumla runt på stan i Göteborg och behöva spendera halva matchen i omklädningsrummet för att det blev för många öl på puben!

Sv: Svarten
MartinS:

Angående svartens vara eller inte vara så tycker jag det är något man bör räkna in och det är att Frugan hans skall väl ha barn om 3 eller 4 veckor vilket medför att de inte lär flyga över nu och inte lär flyga över medans barnet är under 4 veckor.

Ja vem vet.

Paddan: Jaha, så var det då officiellt att Påhlsson gör Jonathan Hedström sällskap i Cincinnati Mighty Ducks och Rickard Wallin får börja säsongen i Houston.

knaskamilla: Jo, det blir lite kostsamt i längden och så blir jag så enormt uppladdad...

Albert Hall: Jo, vem gjorde inte det. Weinis verkade enligt rapporterna ha spelat riktigt skapligt och fick bland annat spela tillsammans med Yashin, men han är nu sen ett tag i Bridgeport Sound Tigers. Wallin gjorde ju riktigt skapligt med poäng på slutet men nådde inte ända fram.

Paddan:

Det där hasandet får du nog arbeta bort.

Paddan: Nog trodde jag mer på Weinhandl och Wallin än Ekman. Ekman har ju varit över och försökt förut. Han pallade inte då heller.
Att inte Jonte platsar förvånar mig inte ett dugg. Han var inte bättre än kanske 5-6 lulingforward ifjol, och har en spelstil som det går 13 på dussinet på där borta.

Albert Hall: Snart sagt varenda spelare verkar ju bli erbjuden proffskontrakt nuförtiden så då är det väl inte underligt ifall vissa frånfällen sker.

Men det är klart, ska man tro svensk stockholmscentrerad media så var väl Nisse Ekman så gott som självskriven i Rangers startuppställning. Tror dock inte att lille Nisse skulle våga sig på att köra på någon målvakt där på andra sidan pölen.

Får väl hoppas att en hel del av dessa svenska rookies får möjligheten att prova på hetluften under årets såsong.

Paddan: Dopingmedel har en enorm förmåga att ta sig in i kroppen de mest underliga vägar. Om man gjorde en undersökning på säg 1000 dopingfall så gissar jag att 999 har kommit in utan att den drabbade haft den minsta aning om det. Vi vanliga dödliga som inte genomgår dopingtest då? Hur många av oss går inte omkring och är dopade utan att veta om?
Kanske därför man byggt på sig fem-tio kilo muskelmassa dom senaste åren?

På tal om hockey igen. Svenska rookies verkar inte vara nått att ha i NHL. Åtta av tio får börja i farmen. Kan bli nio.
Men det kanske var en ovanligt svag kull vi skickade över den här säsongen?
Se länk.

Albert Hall: OK, kanske det. Vad vet jag, du tänjer väl bara gränserna för vad som betraktas som sanning istället.
Ungefär som Dieter Baumann, eller vad han nu hette, som hävdade att han fått i sig dopingmedlet genom tandkrämen.

« · 132133 · »