1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534341 inlägg · 4126 ämnen
« · 133511 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Första perioden slut..
Wewillwintoday: Slut på andra perioden. Fortfarande 2-1.

Wewillwintoday: Söderberg skjuter i stolpen!

Wewillwintoday: Alldeles efteråt gör Högardh mål efter perfekt pass av Öhman! Bra jobbat MODO!

Straff till MODO... WARG SKJUTER RÄTT I PLOCKEN PÅ HENRIKSSON!

Första perioden slut..
1-1.
Målvaktstavla igen av Hirsch.

Sv: OJ OJ!! Dusan Milo bänkad (!!!!)
Wewillwintoday: Måste säga att det är HELT rätt av Brithén. Milo
var under ALL kritik i matchen mot Frölunda...
Riktigt sunkigt dålig var han....

OJ OJ!! Dusan Milo bänkad (!!!!)
Skadade: Kim Staal, Mattias Karlin, Joakim Lindström, Peter Öberg, Jonas Almtorp.

MODO Hockey

--------------------------------------------------------------------------------

31. HIRSCH, Peter
Goalkeepers 34. RIKSMAN, Juuso

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 3. HEDIN, Pierre 6. ENSTRÖM, Tobias
17. WARG, Fredrik 4. ÖBERG, Jan 26. WENNERBERG, Mattias

2nd Line 23. HEDLUND, Magnus 7. DAMGAARD, Jesper
10. SÖDERBERG, Anders 30. HLINKA, Miroslav 9. WERNBLOM, Magnus

3rd Line 27. JOHANSSON, Martin 32. WILDE, Martin
11. PETTERSSON, Tommy 33. ÖHMAN, Stefan 14. HÖGARDH, Peter

4th Line 16. MILO, Dusan
29. GREEN, Morten

Sv: MODO - Luleå
Jag hoppas att han lyckas bra... så skulle det stå.
Men jag skulle hellre sett Riksman i målet. Han har gjort två bra hemmamatcher (1-2 mot HV 71, mål i slutsekunderna av serieledarna + höll nollan mot Brynäs). Riket som förstemålis vore inte fel. Efter 10 spelade matcher tycker jag Brithén borde utvärdera sin tvåmålvaktersprincip. Visar det sig att Riksman är klart bättre ska han också stå minst 80% av resterande matcher. Är målvakterna likvärdiga så kan han få fortsätta som han gör nu.

Paddan: Haha...darrålsimitatör. Det var väl inte så snällt sagt. Vi får väl se hur "darrålen" lyckas ikväll. Jag hoppas det, men jag har som sagt onda föraningar angående slutresultatet i kvällens match...

Sv: Inget igen på TV4 sporten
Helg Ernest: Det står i din felvisande länk att publiksiffrorona i Sundsvall har ökat. Konstigt tycker jag för de spelar väl ingen bra hockey för tillfället.

Ikväll är det väl hockeykväll då borde det visas från alla arenor. Om inte så struntar jag fullkomligt i det.

Mot Kempis....

samjo: Låter ju intressant ifall din berg-och-dalbane teori skulle visa sig stämma ikväll. Men med den darrålsimitatör till målvakt som vi har så kan man aldrig vara säker på någonting annat än att Tomas Andersson är domare ikväll.
Eller det kanske inte stämmer det heller.
Nej, nu är det dags att ladda upp med lite käk innan det bär iväg till Kempis.

samjo:

Vi vet icke vad som kan röra sig i huvudena vid polcirkeln, allt för outforskat territorium för min del. Rykten säga att man föredrar assists framför mål och utvisningar framför spel, kanske låter hoppfullt? Nu skall jag bodybuilda lite för att få upp testosteronhalten.

Davs!

Björn VII: Kan inte Tavoola vara lika "smart" som Nokelainen och bestämma att det nog är dags att låta andrekeepern få känna på hetluften i just denna match. Får vi 4-0 gratis i första perren så vore inte 6-0 ett sådant orealistiskt resultat :)

Bo Bly: Det är hårda tider nu... =/

samjo:

Vårt första HS-derby sedan lulingarna etablerade sig här, jag förväntar mig några förlorade retoriska tänder och ett och annat blått polemiskt öga.

Jag ser fram mot detta, medan isen i Hörnett kommer att erbjuda ett extremt annorlunda skådespel, vår egen Cobra från Hörsholm dyker och hugger på varje tänkbar fösare som pensionärskollektivet från BD kan tänkas prestera. Werner offrar några nagelband och snubblar in tre returer för att passera en Loppa och en son till Kabben i ES målliga.

TP hittar som vanligt formen mot sveriges mest sympatiska lag (och supportrar), sänker fem. Detta ger det slutliga resultatet 8-0, bara för att stanna ett kort ifrån ännu ett "rekord!" ...den där 9-0 saken från '99.

Vi är trevliga i år, i största allmänhet. Mot allt och alla, inga videokasetter, ingen chans till SM-guld och så där...

15 inlägg sen 8 i morse har dom flesta
övergett gästboken?

MODO - Luleå
Tänkte försöka testa min berg-och-dal-bane-tes och se om den fungerar:

1-5 (borta), 5-0 (hemma), 1-6 (borta), 6-0 ??? (hemma)
Nu är väl det ungefär lika troligt som om Hirsch skulle satsa på ett genombrott och själv sätta en av puckarna efter en dribblingsräd över hela planen.

Mer realistiskt är nog att vi loosar med 3-2 mot "surlule". Kanske 2-2 i sudden och vi får med oss en pinne. Brukar försöka vara optimist, men jag känner negativa vibbar idag. Jag hoppas för Hirsch skull att han gör en bra match.

Sv: Nya hockeyplaner på väg
westerlind:

Jag är däckad.

Får man komma med harskramla och mumsa på en Bullens-korv i pauserna åsså?

Björn VII:

Jamen det är ju just det jag försöker skapa, Björn. Tänk hur man skulle kunna utnyttja dessa isvägar inför match. Jag fick plötsligt en vision av ett omvänt VM-spektakel: Vid Sergels torg står en ompa-bompa-orkester och fullt med folk som viftar och tjoar. Sedan glider våra hjältar ut i full matchmundering och glider under publikens jubel bort mot Globen.

I täten kör en motivlackad ismaskin med sprakande fyrverkerier och dånande hårdrock till folket...

"Produkten är en totalupplevelse som konsumeras 24 timmar om dygnet och leveransen av denna måste fungera dygnet runt."

westerlind:

Äsch, räcker det inte med de anstöt...f'låt Anschutzliga stödpaketen till Sthlms ES-infrastruktur? Hursom måste ni i sådant fall börja visa lite entusiasm, och det idag.

Rör inte våra stoppade fåtöljer! (eller något sådant...)

westerlind:

Ypperligt förslag herr Westerlind! Har själv detta problem med sargen:-)

Sv: Inget igen på TV4 sporten
Läs detta och begrunda !!! Har vi rätt eller har vi rätt !
Erika Strandell Aftonbladet borde få Pullzerpriset

Nya hockeyplaner på väg
Här i Stockholm håller man på att tjafsa om cykelbanor dag ut och dag in. Att ingen ser det uppenbara: I Holland åker de skridsko på kanalerna fram och tillbaka, och där bara kryllar det av duktiga skridskoåkare.

Ha därför kvar cykelbanorna, men lägg kylslingor i asfalten. Då kan folk åka skridskor till jobbet och barnen kan spela gammal hederlig gatuhockey på Sveavägen.

Man vet aldrig, det kanske kommer fram några djurgårdare som inte behöver stödja sig på sargen också...

Sv: Varumärke
Lumber Jack: Nejdå, absolut inte!

Paddan: Har du redan glömt Inge Köhn?

Inget igen på TV4 sporten
Hej alla MoDo supporters !
Vi startade i förrigår kväll en aktion mot det bedrövliga TVutbudet och obefintliga opartiskheten för våra hockey lag.
Dvs. Vi säger vad vi tycker till TV4a.
Iom. att Dif ligger sist och SSK inte långt från dem har TV4 valt att knappt nämna Elitserien och dess övre halva i tabellen.
Stöd oss i vår kamp och gör dig hörd.

Ett enat Ishockey Sverige kan aldrig bli fel !

Keep It Up !!

Gå in på Länktippset + Forum & Chatt > sporten på 4an

Frisco: Ångermanland - Uppland 3-1 (0-1). Skott: 27-7 (10-6, 17-1)

SirPimme: Förstår inte varför jag skulle låta bli.

andra:2 - 1 EQ Ångerml 22. LINDHOLM, Björn

Lintner healthy scratch i nattens match mot Carolina.
Varför ska domare ha så anonyma efternamn som Andersson, när de kan heta Hasenfratz?

På tal om varumärken så hittade jag en kul artikel om olika förslag på Avalancheslogans för denna säsong.

Frisco: Du kunde inte låta bli va... :)

knaskamilla: Tycker nog det är mer stilrent med text istället för en massa kladd, men smaken är ju som baken och tur är väl det :)

westerlind: Som jag skrev tidigare: Nästa problemlösning för dig är att få Brynäs på fötter. Kan för övrigt inte klanka ner på BIF loggan den är om något en riktig klassiker :)

Som avslutning vill jag passa på att önska lycka till i morgondagens drabbningar, hoppas nu att guldkusten kammar hem full pott...

...nu har Colorado- Dallas börjat så det är dags att bänka sig framför teven!

NATTI...

westerlind:

Äh. Ska det vara så ska det vara ungefär som här till höger (både bild och text).

Sådärja. Nu fick min mor för sig att det är natt och dags för sjukliga döttrar att gå och lägg sig, medan hon surfar runt på HS i några timmar.

knaskamilla: Ja, pricis.

Eller S L U T på tröjan, då säger en del att det blir en logga. Inte så populär i Arsenal dock...

westerlind:

Som i muddar eller fransar då, eller?

knaskamilla: Hur man ska ha slut på en tröja.

knaskamilla: Fråga inte mig. Jag bara tryckte ctrl c på nån annans inlägg. Tror det var från den person som tycker att en bild består av bokstäver eller nåt sånt=)
Nej nu är det dags för den verkliga z. Ja inte han med raggarmuschen från Njurunda utn för ZZ z z zZ zZz .

Frisco & SirPimme:

Vilket slut är det som är diskuterat?

(Förlåt. Kunde inte låta bli. Jag tror att det var länge sedan sist.)

SirPimme: Om man sätter ihop 5 bokstäver till ett ortsnamn blir det ingen logga enligt mitt sätt att se det. Om man använder dessa 5 bokstäver på tröjan på samma ställe där övriga lag har ett klubbmärke så blir det inte nån logga i mina ögon utan 5 bokstäver. Det är vad jag tycker och på den punkten kan varken du eller min vän Westerlind få mig till att ändra mig. Du sa...slut diskuterat. Tala för dig själv du. Jag hade faktiskt rätt till ett slutord.

Frisco: Både namn och märken kan symbolisera en logga var för sig eller sammansatta.

Citerar tidigare inlägg av westerlind:

"logotyp sammanställning av bokstäver och eventuellt
symboler till firmanamn eller firmamärken."

...Slut citat.

Märk EVENTUELLT...

...slut diskuterat :)

Sv: Djurgården tappar tio poäng!
Vi får aldrig glömma Jiro Nihei.... Fast Japanen som försvann var en annan människa.

Dags att sova.

ZZ Z zz z Z z z zz.....

Sv: Söderberg
westerlind:
jag ska fråga om han åtar sej det ädla uppdraget.

ria-ra: OK, jag hoppas du låter BJ åka ståndsmässigt i den rosa raketen med LJ.

westerlind: nej tyvärr. jag skickar ner börje till gävle nu då men du måste rita upp en ny dress till honom för nu har han torontos dress.

Sv: Påhlsson
MartinSedin:
fan, jag är gammal. jag jobbade på dagis och passade unge molinder. var det inte igår?

ria-ra: Härligt ri-ara, Brynäs köper honom direkt - Har du Stig också?

Paddan: Jo, jag såg att ni höll på att smyglansera dem på ståplatslängsttillhöger...

Paddan:
själv fick jag mina klippdockor av farmor. hon klippte ut dem ur hemmets journal. ett tipps kanske. jag hade faktiskt börje salming, ska jag se om jag har den kvar?

Sv: Påhlsson
Frisco: Molinder som just nu är bästa målskytt i TV Pucken 2002 spelar för Ramsele och en inte alltför vågad gissning är att han börjar hockeygym till hösten.

Ännu en seger för ÖSK ikväll där Zajkowski tog över 90% och Johan Agu gjorde mål. Även mål av spelarna med MODO som moderklubb, Daniel Hållberg och Jens Öhman. Öhman har ju varit med så länge så det känns nästan som om han har Alfredshems IK som moderklubb.

Nya tag på Luleå imorgon.

SirPimme: Satt?

« · 133511 · »