1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534692 inlägg · 4127 ämnen
« · 141631 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MODO-Timrå
Dream Team:

Försök inte, du har redan övertygat mig. :-)

Björn VII: Det är nog ett favoritskap vi inte vill bära och vi ska inte göra det heller. Den bördan ger vi hellre bort till HV 71 eller Frölunda.

Men det känns helt OK att vara i toppen av tabellen... Vore kul att möta MoDo i en ev. slutspelfight, vilket tryck!!!

Dream Team: Nja. MODO är väl uppenbarligen inte på topp idag. S
Sen har vi för viktiga spelare skadade i för lång tid. Det håller inte...

Dream Team:

Det tror jag med, grattis till favoritskapet till SM-guld. Hoppas det inte känns betungande. ;-)

Björn VII:

Tvivlar aldrig på en lallare ;) Ska också i fortsättningen befinna mig i din närhet och hjälpa till med lallningen på denna gb.

Pucken vill inte in för er idag.

Blir lite lalltrall idag i vilket fall som helst.

Lall on lall on!

TIMRÅ DOMINERAR!!!!!

MoDo verkar vika ner sig på hemmais? Det brukar man inte se, kanske möter man ett lag som för dagen är lite för bra...

Björn VII: Det är nog så... börjar det blåsa så blir det lätt storm

Amb-41:

Kan vara känsligt det här, så jag undviker nog att säga något. Du kan nog dra dina egna slutsatser.

Dock kan jag säga att viss coachning av Per Bäckman höll mycket låg nivå och skadade utvecklingen på ett antal lovande spelare. Men vad gör man? Skulle säkert vara jättemysigt att återigen göra en "Stor-Foppa" och låta en ungdomstränare följa med hela vägen upp till A-laget...men skulle en sådan klara av den här typen av kritik när det väl börjar blåsa?

Wewillwintoday: Okej, tycker att de är lite väl hård mot honom i radion

Amb-41: Nja. I slutspelet när vi gick till final ifjol, coachade han riktigt bra och fick mycket beröm.

När det inte går som det ska är det väl ganska självklart att folk ifrågasätter.

Björn VII: En fråga, de sa rent ut att han är värdelös på att cocha?? stämmer det??? Ni som är modoiter vet nog, har svårt att tänka mig att han är så dålig som webbpratarna vill ha honom till

Björn VII: Jag har stängt av eländet.

Varför får inte Almtorp och Lindström spela istället för Warg.
Warg är den sämsta spelaren jag sett på en hockeyplan förrutom Green.

Wewillwintoday:

Vet inte om du lyssnar på webbradion, men det är just Brithéns coachning som får den största släggan av kommentatorerna. Tydligen så försökte han lite grann i slutminuterna iaf...t.ex. en kdeja med Högardh, Öhman och Wennerberg.

Jag är förvisso hyperpositivistikern på denna gästbok men om saker som går att göra något åt inte åtgärdas, blir jag lite ledsen i alla fall.

Sv: MoDo-Timrå
Det var ngn här i veckan som sa att de skulle visa "lillebror" vart skåpet skulle stå!

Det verkar som storebror i så fall har gått på en riktig röd-vit hockeydynamit!

TIK POWER -- THE RED MACHINE

Zigge: Det var något man hade på känn, att MODO inte ens skulle bjuda upp för match. Det verkar som om MODO bestämmer sig innan match om de kommer försöka spela hockey eller inte...
Sen är det tamme fanken under all kritik att inte Warg blir megabänkad...

Nästa match är dessutom HV71 borta. 3 raka förluster är det upplagt för. För så blir det tyvärr :(

Beroende på hur de lagen som ligger bakom oss spelar, annars kommer vi hamna under strecket..

mike66:

Lall on, lall on!

Tvivlade du på mig?

Zigge:

Jepp, jag orkar då inte gå in på officiella och ta upp en givande läderdiskussion med den fejkade Alfred iaf. Jag trivs bättre här, där jag kan sitta och titta på mina positivismer, i mörkret.

Björn VII:

Det är en perre kvar, så lalla på nu ;)

Björn VII: OJ, måste Du besvara dig själv???
Tungt nu, men vi får väl hoppas o tro på det bevingade:
'Finns inget så svårt som att leda med 3-0 inför sista perren!'
Vare Leffe DumBurk elr Håcke Södergren som va först??

Björn VII:

Bra match av Riksman, nu bygger vi på det positiva.
(För att orka läsa ÖA efter matchen, det tyngsta av allt)

MODO-Timrå
Varför skrivs det i den där fejk-tråden?

Värre o värre...
VAKNA MODO, det är Match nu!!!

va fan: 0-2 Kalle Koskenkorva!!
Gravöl ikväll....

:-))))

4-1 till Timrå IK......Vi är bäst i Västernorrland,Sverige,Europa och hela Världen........
FORZA TIMRÅ IK..

Sv: Modotröjor
westerlind:
Jag känner på mig att du sitter där nere och är lite "avis" på din far som får vara i Kempis i dag.
För en gång skull så håller jag på att Djurgården kan få vinna mot Linköping och Färjestad bör göra sitt jobb och slå SSK. Skulle sedan MODO vinna så har vi tre lag på samma poäng.

Sv: Modo is stupid
Varför skulle jag missa den här "diskussionen"?

MODO-Timrå 19/10
I dagens match är Patrik Sjöberg från Gävle domare. Hoppas han håller sig "osynlig" på isen och kan hålla i matchen så det inte blir en massa tjafs.
Tycker att Wernblom har försökt hålla sig i kragen en del matcher nu, men nog fick Djurgårdarna gå väl långt innan de åkte ut.
Det är inte många lag som i längden orkar spela med mindre manskap på banan och stå emot baklängesmål, så MODO måste ha spelarna kvar på isen om de skall fixa seger idag.

Sv: När öppnar insläppet
Frisco: OK! Tack

Sv: När öppnar insläppet
LeinaD: 13.30

När öppnar insläppet
Jag undrar vilken tid insläppet sker i dagens match? Tänkte ta bilen och man vill ju va där i tid::

Bo Bly:
Wilde har visst gjort ett bra jobb. Han har tex varit grym i boxplay. Har sett honom spela i ett långt pass där man var 3-5 och han slet starkt framför mål. Han är stor och stark, men ändå bra på skridskorna.
Tror inte att så många motståndare vill åka mot honom och ta en tackling, för de flesta kommer att stuttsa tillbaka, det är säkert bättre att välja att åka runt honom.

Man måste komma ihåg att han spelat på små rinkar i USA och behöver lite tid att riktigt hitta sin plats. Det jag sett ibland är att medspelarna inte riktigt "kommer ihåg" honom och ger honom passen, när han står fri i anfallzonen.
I några matcher har han dragit på sig en del utvisningsminuter, men han har kanske inte lärt sig nivån på hur domarna dömmer här i ES.

Sv: fem myror i brallan är värre än tre
Kärran:

Klockan kanske går snabbare där uppe än här, jag vet inte... Jag menade idag när jag skrev idag. Så det så.

knaskamilla:
I natt menar du, eller har vi börjat en annan tideräkning.

westerlind:

Idag har jag faktiskt haft flera åsikter om hockey. Så det så!

NuMountain: Ropen skalla, hårdrock åt alla.
z...zZz.....ZzzZzzz............ZzZzzzzZZz......ZzZzzzzzZZzZzZzzzzZzzzZzzzZzzz.

westerlind: Det är nu den börjar bli intressant. Därför säger jag nog godnatt till alla smygmodoiter, modoidioter och alla andra kretins där ute.

ZzzZzzZZzZoooM

NuMountain:

Hahaha, mystiskt eller hur? Kärrans dotter badar tydligen. Hur ska vi nu komma vidare i debatten?

NuMountain: Ska man inte lyckas radera sig själv? Så orättvist.

westerlind: Tyck om hockey - kärlek - ångmaskin - WOW!

NuMountain: När pucken släppes vi sätter fart att
finta bort dom är underbart.

Bo Bly:

Ääh, de få gånger de går illa för Brynäs håller jag på MoDo, som tredje lag håller jag på Timrå. Tyck om hockey - kärlek.

NuMountain:Timrå leker!

Bo Bly: Det är för att du frågar i fel tråd.

NuMountain:

Tack, jag visste det. Men vad gör knas här? Hon är charmig och provocerande, men när hade hon sist en åsikt om hockey?

westerlind: Rätt! Faen!

NuMountain: Han själv.

fem myror i brallan är värre än tre
Vem skall bort?

knaskamilla

westerlind

Björn VII

Paddan

NuMountain: Ja, jag gör nog det.

westerlind: Så trevligt. Det känns bra.

knaskamilla: För en gångs skull kan jag hålla med dig.

« · 141631 · »