1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534710 inlägg · 4127 ämnen
« · 142671 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Östersund-Husum
Wewillwintoday:

Skönt att du vill bygga på den här trådens längd, inte alla division-1 lag som får så mycket gratis reklam...

Brunflo? 5 November blir det värdemätare. :-)

Sv: Vem tar över?
Wewillwintoday:

Sture Andersson.

...har jagt sagt sedan hösten 1991. Men folk bara skakar på huvudet åt mig. Gillar Brithén i de idéer som han för fram och sin framtoning offentligt. Men det som avgör mitt slutliga omdöme är hur han rider ut den här situationen, oavsett vad våra multimiljonärer må tycka så måste vi inom några år ha en tränare som har psyket för att bänka en Peter Forsberg.

Det är kravet, och den tränare som ska stå i båset den dagen ska klara av att få fason på eventuella underpresterare idag.

Gör det.

Björn VII: Det går bra för min moderklubb, BrunfloIK...

Vem tar över?
Jag tror knappast att Jimpan kommer få förlängt kontrakt efter den här säsongen(bara om han vinner sm-guld). 'Fast man vet ju aldrig i och för sig.

Jag skulle vilja se den gamle hederlige "the one and only" Tommy Sandlin, he did it 1979, och kan göra det igen. Vi kommer nog att behöva en person med mycket erfarenhet av ´ny konstellation känsla. Och vem kan göra det bättre än gamle Tompan. Sen att han hade en mindre lyckad sejour i Brynäs tycker jag är irrelevant!

Frisco:

Joo, för Svedjeholmen kan det ju knappast finnas någon som tycker att de är värda gästboksutrymme. ;-)

Björn VII: Säger de nåt slutresultat lovar jag att fortsätta tråden än en gång...

Östersund-Husum
Skall du köra matchrapporter kan du väl få en riktig tråd?

Sv: MODO-Timrå
Frisco:

Det låter bra, hade spekulerat i tresiffrigt.

Björn VII: Det rapporteras på Radio Wästernorrlan att Husum ligger under med 8-0 efter 2 perioder.

Björn VII: Just det. Glöggtält med kaminer alt. öppen eld.

Frisco:

Glöggtält åt folket!

Riiksman: Nähä, men berätta varför du inte vill det då.

Frisco: De vill inte jag

Björn VII: Jag däremot vill ha utomhushockeyn tillbaka. Värmande glögg, god glögg och berusande hockey.

Frisco:

Angående din gårdag. Tänk på att jag i grund och botten är född i Ö-vik och känner en svår dragning åt att sätta mig på sittplats och gnälla i största allmänhet. Att ha så där roligt på en hockeymatch känns nästan litegrann som att jag skulle ha gått och tagit åt mig av utrikiska seder och bruk.

Alkohol på hockeymatcher är f.ö. överskattat, när man embarkerar i exempelvis Kinnarps Arena i smått onyktert tillstånd kan mitt glada humör råka på kollisionskurs med hockeysveriges mest trevliga kycklingar, för att inte tala om den halsbrytande lutningen som ståplats har.

Men mitt mest tydliga exempel på att alkohol och hockey (nog) inte hör ihop har jag fått i Dalarna, derbyna mellan Mora och Falun på 80-talet är nog att betrakta så nära ordet "grisfest" man kan komma. Den mest skräckinjagande upplevelsen under dessa matcher var alltså inte Mats Gröttings skägg, utan snarare de gällivarehäng som istort sett varenda moring som blev omhändertagen för fylleri hade.

Ve och fasa, jag vill ha evenemangsarena nu. :-)

Sv: Samme gamle Påhlsson...
Paddan: Kan ju förstå att han inte ville ge upp en NHL-karriär. Samtidigt behöver vi honom...

Hur är det med Svarten förresten?? Finns det nån som helst chans att han kommer?

Samme gamle Påhlsson...
Har nu börjat producera poäng för Cincinnati Mighty Ducks. 2 assists i matchen mot Chicago Wolves, 1 assist i matchen mot
Houston Aeros.

cincinnatimightyducks.com/02-03%20Schedule/Oct/Fri10-18.htm

cincinnatimightyducks.com/02-03%20Schedule/Oct/Sat10-19.htm

Domarplusen i AB. Ngn som vågat sig på en gissning innan de läst matchrapporten?

(Två plus. Igen.)

Jejje. Sovdags.

Sv: Modo is stupid
Frisco:

Usch då , hur ska det här gå? Har Arsenal förlorat sin första match sedan december 2001? Tack för att du är med mig i tider av motgång, Frisco.

Sv: Poängjaktsresumé.
danoj:

Nej, jag var inte där när han sa det.

Övriga MoDoiters åsikter om fallet finns i de första inläggen av tråden "Modo is stupid", tror jag.

knaskamilla: läste idag på textv att lehtinen hade sagt "modo is stupid" ,något du kan kommentera? :)

Paddan:

Fan, det går sakta men säkert neråt... (NuMo, varför väntar du inte på mig utan klättrar uppåt på det där viset?!?)

Lite konstigt att poffa sade att han hade samma spelare i laget som mig, men jag ändå fått fler minus än honom. Jag tror att det beror på att han är förvirrad.

Ang. dagens match: att de skulle förlora mot TIK var inte oväntat, men att de spelade så dålig hockey var enormt tråkigt. Bara att hoppas på att MIF inte är på väg att bli bättre, för en vinst om en vecka vore jäkligt bra att ha (HV-matchen räknar jag som förlorad redan nu. Antingen det, eller också vinner de med 6-1...för ngn gång ska ju LJ ha rätt).

Nu är jag väl ungefär så långt ifrån en hockeycoach som man kan komma, men jag förstår verkligen inte varför Brithén inte tog time out vid något väl valt tillfälle!

Att Lehtinen gav allt när han väl fick chansen är inte direkt konstigt. Frågan är om han vill spela sig till en plats i MoDo eller försöker imponera på något annat lags värvningsansvarige...?

Paddan: Förra gången var jag den enda med minuspoäng. Nu var -2p istället ett ganska "bra" resultat. Måste medge att det är i tider som dessa som agnarna skiljs från vetet. Känns lite småtungt att vara MODO-supporter för tillfället.

Däremot har jag fått min Wernblom-halsduk nu och den kommer hädanefter användas flitigt på Campusområdet. Min förhoppning är att den ska bringa tur i framtida matcher. Framförallt hoppas jag på en mirakulös helandeeffekt vad gäller MODO:s skadade spelare. Jag vill se de bästa på isen nu! Tror nämligen inte att MODO skulle vara lika dåliga då. Ingen topp3-kanditat, men väl 5-6...

Det enda positiva med kvällen var HV:s vändning och vinst mot Luleå samt Frölundas 2p mot MIF. Ingen tappad placering ännu, men risken är desto större att det sker så efter nästkommande match.

'zzzZZZzzz' på er tillsvidare... Det är bara att härda ut!

Sv: Look on the bright side
Ser att MoDo vinner skotten rätt klart. I andra vinner ni med 10-2, men perioden slutar 0-2...

Paddan: Så var det då dags igen.
Kul att se att man inte var ensam om att få -13 poäng den här omgången!

HS:are hitåt !

Namn Poäng / Supertotal Senast
1 Rickard Hägglund (gizMODOs) 28 / 19 poäng (-11)
2 Linn Engvall (Kapusta) 19 / 17 poäng (-4)
3 thomas gustafsson 18 / 12 poäng (-13)
4 Johan Pahlin (Vader) 14 / 9 poäng (-4)
5 NuMo 12 / 2 poäng (-11)
6 André Söderholm (Deas) 11 / 0 poäng (-13)
7 Morgan Stafrin (Paddan) 11 / -2 poäng (-13)
8 Linda Persson 10 / 3 poäng (-2)
9 R Eriksson ( L. Jack) 9 / -5 poäng (-9)
10 Samuel J (samjo) 6 / -4 poäng (-2)
11 ria-ra 6 / -9 poäng (-4)
12 Anderas svedin "Modoante" 5 / -1 poäng (-2)
13 Knas 4 / -2 poäng (-13)
14 Mattias Viberg (scim) 4 / -8 poäng (-2)
15 J. Westman (radiosaigon) 3 / -11 poäng (-4)
16 Per Lundgren (poffa) 2 / -13 poäng (-11)
17 Kerstin Andersson 0 / -8 poäng (-11)
18 Frisco 0 / -12 poäng (-9)
19 Magnus Börlin (cadburus) 0 / -16 poäng (-11)
20 Mikael Lundvall 0 / -16 poäng (-13)

Så här vinner vi SM-guld:
Hedin - Lehtinen,
Wilde - Enström,
Damgaard - Milo (alternativt Hedlund när han kommit i form)
låter väldigt bra i mina öron.
Martin Johansson har för dåligt självförtroende för elitserien.

Skicka Warg och Green till ÖSK och värva en förstklassig center samtidigt som Karlin och Staal kommer tillbaka.

Hoppas verkligen Staal kommer tillbaka nu.. han behövs verkligen. Pålitlig målskytt som han är, och kapacitet som få...

Är det ingen som vet varför det plötsligt står att han är långtidsskadad i ryggen, när det var ljumsken han hade problem med???

Jag tycker också man ska skicka Warg och Green till ÖSK, och Antos. Han må vara populär men ibland måste man ta impopulära beslut, och ska sanningen fram, har han inte "haft det tungt" de senaste 8-9 åren? Han har ju alltid varit lite av en målsumpare som Salle var, och att leva på enbart skridskoåkning håller inte i längden. Kan inte förstå att snurrarna ut mot hörnen fortfarande är så populära hos folket efter alla dessa år för effektiva är de ju inte... men i ÖSK skulle de snurrarna kanske gå hem och då skulle Antos även få bättre självförtroende och kan komma tillbaka som en målskytt.

Hur som helst, kasta in Almtorp istället, och när Staal och Karlin är tillbaka senare har vi ju tre ersättare på dessa tre spelares platser (må vara att Green spelar ytterst lite redan nu, men ändå). Och våga även bänka etablerade backar om de inte känns tillräckligt heta, och kasta in någon annan. Idag var t.ex Lehtinen rätt bra när han väl fick chansen, vilket även det var förvånande efter senaste tidens händelser...

Men felet nummer ett är nog inte vilka som är på planen utan vad de gör, t.ex misstaget att alltid passa istället för att skjuta, fick se åtskilliga exempel på detta idag. Att i power play passa fram och tillbaka 43 gånger och inte "våga" skjuta är inte bra, för att förr eller senare tappar någon pucken eller så kommer någon skridsko eller klubba tillhörande motståndarna i vägen. Skjut mer, det kan misslyckas men det är värt ett försök, det kan ju lyckas med!

Zigge: Henrik,Daniel och Martin Sedin. Vilken drömfemma det skulle bli :)

MartinSedin: YESSS, look on the BRAJT sajd:
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,217046,00.html

Angående Enströms bänkning.

Ctrl C + V från aftonbladet:
Du är inte rädd att du knäcker 17-åringen på det sättet, Brithén?
- Tvärtom. Han hade gjort två grova missar på raken. Jag bänkade honom för att rädda honom från att knäckas och få en djup svacka.

----
Kan nog hålla med om detta konstaterande från Brithén. Det var nog helt rätt gjort.

MartinSedin: Jag tror du har delvis helt rätt.

Det hoppas jag även att Brithén insåg i och med dagens match.
Skicka Warg och Green till ÖSK, däremot att skicka antos vore tjänstefel, visst han har det tungt, men det släpper när som helst.

Att Enström plötsligt blev bänkad tror jag bara var en gångs företeelse. Brithén kände att han var tvungen att testa Lehtinen och gjorde väl bedömningen att ta bort Enström efter den missen denna match. Ett smartare val kanske hade varit att bort Johansson eller Hedlund(japp, jag erkänner).
Dock är jag helt övertygad om att Enström som vanligt, spelar från start nästa match.

Jag är också övertygad om att Jocke spelar från start, jag hoppas även på Almtorp, men det är väl inte så säkert. Jag vet inte riktigt varför Warg får fortsatt förtroende när han inte är bra någonting på isen, förrutom att skjuta straffar då...
Han kan inte dribbla, han kan inte passa och han kan inte spela fysiskt.

Look on the bright side
MODO gjorde en plattmatch idag men det finns dock några ljusglimtar.

Tycker Joakim Lindström gjorde ett inhopp som lovade gott inför framtiden.

J20 laget vann i Sudden nere i Södertälje. Kristofer Persson(KP) avgjorde än en gång. Kanske dags att testa han i Elitserien? Han borde ju vara bättre än iallafall ni vet vem.

Kommentarer från kvällens match.

Jim Brithén valde att bänka Tobias Enström efter ett misstag vid 3-0 målet. Ska man inte ge unga spelare fötroende? Vad sänder detta ut för signaler? är det bättre att sätta in Mika L som gått till skarp kritik mot MODO i ÖA i veckan?

Warg fick spela hela matchen? Why? Söderberg blev bortplockad och Antos har haft stora problem denna säsong. Varför inte skicka iväg några spelare till ÖSK för att få igång självförtroende osv?

In med Almtorp och Jocke från start i nästa match

samjo: Inte så jättebra att HioHåVe drar ifrån så väldeliga redan nu. Efter nov.uppehållet tror jag MODO kan starta jakten UPPÅT, men fram till desss......får man väl glädjas me TIK..???
/Zigge, TIK-medgångare, men ur-MODOIT.

För att inte bryta mitt mönster när MODO förlorar, måste jag därför säga. Dags att Hedin värvar en center nu för i ******...

Som jag sagt. Att ha Karlin och Staal långttidsskadade håller inte att köra runt på 3 femmor.. speciellt inte när Warg aka stolpskottet får spela...

Sen måste jag fråga angående Staal. Jag hade för mig att han var långtidsskadad pga sin ljumske. Men nu står det att det är hans rygg. Är det nån som eventuellt vet nåt?

westerlind: Everton - Arsenal...... 2-1. Dags att skaffa några nya nationaliteter till ASSenal?

Nästa omgång:

13 To 2002-10-24 19.00 Timrå Isstadion Timrå IK - Färjestads BK
13 To 2002-10-24 19.00 Kinnarps Arena HV 71 - MODO Hockey
13 To 2002-10-24 19.00 Malmö Isstadion MIF Redhawks - Luleå Hockey
13 To 2002-10-24 19.00 Leksands Isstadion Leksands IF - Frölunda Indians
13 To 2002-10-24 19.00 Stångebro Ishall Linköpings HC - Brynäs IF
13 To 2002-10-24 19.00 Scaniarinken Södertälje SK - Djurgården Hockey

-----

Inte bra.

Frisco:

Man tackar. Jo jag hörde alldeles nyss att det var slut och att Timrå hade turen att vinna i afton. 3 min kvar av Lulä-HV.

HV har vänt matchen. 3-2 till HV...

mike66: Jag får gratulera till 3 pinnar. Ser det på text-tv nu.

Frisco:

Lät ju riktigt trevlig det däringa;) Synd att man inte kunde vara med och fira med er.

2-2 emellan HV och Luleå. Bäst om HV självklart vinner. Så de är fortsatt bakom oss..

Björn VII: Tillbaka på Nygatan efter eftermiddagens match..... Sammanfattning:
Period 1: Whiskey (observera stavningen, Amerikansk whiskey) i ett par små 4cl flaskor.
Periodpaus: Tillbringades vid en Sollefteåregistrerad bil av märket Tyskland, drickandes päronschnaps och whisky..
Period 2: Whiskey och tetrarödvin.
Periodpaus: Lugn sådan med HHögeranhängare och groupies.
Period 3: På HHöger smygandes med liten 4cl whiskey så jag inte skulle få skäll av en viss Kärran.

Resultat??? Ingen aning, Lördagsmatcher är kul.

Frölunda vann mot MIF i sudden. Det betyder att MODO fortfarande ligger före MIF i tabellen. Vi kan bara hoppas att HV 71 kvitterar mot Luleå också (efter två perioder leder Luleå med 2-1). I HV:s mål står Boo Ahl och inte Stefan Liv.

...Ligger Brithén risigt till???
MODO brukar ju inte i regel sparka tränare...

Dock hans coachning i dagens drabbning är under all kritik...

Timrå!!
Skönt att ta 3:poängaren *ler*

synd för modo *skrattar*

har ju ne far som e Modoit då kan man inte tycka mer än skit om MoDo Forza timrå vi tar er nästa gång ni kommer till Ladan grabbar/tjejer

synes i Ladan!!!

Kram Zäta

Wewillwintoday: Högardh verkar vara på bushumör idag. 14 utvisningsminuter. Tur att man inte har honom i poängjakten...

Bah! Vad surt att vi ligger under med 3-0. Dessutom leder både MIF och Luleå mot VF resp HV 71. Inte bra! Nä nu ser jag att Frölunda som tur var kvitterade precis. Joel Lundqvists nionde(!) mål för säsongen. Alla lag bakom oss i tabellen bör helst inte ta några poäng alls...

Wewillwintoday:

Nej nu ska jag göra något produktivt och upplyftande...en storfet jävla tvättkorg. Det kan bli skoj, relativt sett.

Go'kväll och lall on, lall on!

HV 71-MODO 0-1

Tredje Perioden

49.12 2 min MODO 14. HÖGARDH, Peter HOLDING

49.12 10 min MODO 14. HÖGARDH, Peter UN-SPORTS

47.41 2 min Timrå 4. RAJAMÄKI, Tommi HOOKING

Grattis. Äntligen bänkas Warg..

Björn VII: Okej, okej... Kul att se att andra supportrar kan uppskatta när Timrå vinner på eran hemmais...
Nej, man kan faktiskt inte annat än bli impad av hur Timrå spelar just nu. Men det jag menar är att det är ju en bra bit till slutspelet börjar, låt oss se var Timrå står då...
Men det ser som sagt oförskämt bra ut...

Lycka till MoDo!

« · 142671 · »