1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534862 inlägg · 4127 ämnen
« · 158928 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Xavier Majic
DEG91: Hoppsan, kan du svenska! Imponerande. Jag är ingen Modo-fan och är inte påläst om Majic. Men jag har varit i Düsseldorf, dock aldrig på hockey.

El Maco:

Hej El Maco!

Jag är den supporter av DEG Metro Stars som Frisco mener (Tack Frisco ;-) ). DEG mener Düsseldorfer EG och det vore kul om du kan berätta mig lite om Xavier Majic! Han ska spela snart här i Düsseldorf.

Tack för hjälpen! Andra kan naturligtvis ocksa skriva lite :)

Hälsningar fran Düsseldorf

Kathrin

Frisco: Det här kan du hälsa från mig

"Dear Düsseldorf-fan. For your information, DEG means dough in Swedish. Best regards, El Maco"

Xavier Majic
Xavier Majic har visst skrivit på för Düsseldorfer EG.
Har fått frågan från en DEG supporter om jag kan berätta lite mer om honom.
Nån som vill hjälpa till och säga nåt så ska jag maila över det sen.

Sv: Luleå - MoDo
westerlind: Har du druckit alkohol?

westerlind:

Fan, jag skrev fel. Jag menar förstås dalmål, jämte Öviksdialekten. Vem kan tycka om Brynäsmål - egentligen?

Frisco: Knas hälsar att Brynäsmål är det vackraste som finns.

El Maco:

Våld i hockeysverige har jag bara känt behov av på Kinnarps bortastå, men jag ska se vad som händer med mitt sinne i Stora Stolta Stånkan någon gång.

Rumpmasar, tja nu ser jag svaret från rumpmas reject redan kommit upp här på liven..såå.

El Maco: En rumpmas kommer från Avesta och dess närhet. Det är bara att se en karta över Dalarna för att förstå varför de kallas rumpmasar.

Björn VII: Du är lite hockeysnackgandhi dårå? Själv föredrar jag våld och hot om våld. Känns mer konstruktivt.

En geografisk fråga: Var bor rumpmasarna? Eller är det ett mentalt tillstånd snarare än ett geografiskt ursprung som ger den etiketten?

El Maco:

Det är liksom det som är poängen, tråkigt att du har missuppfattat graden av hotfullhet i den.

Tar dock gärna stryk för sanningen, varje dag.

Annars vill jag slå ett slag för östergötland. Den som li likhet med mig hört LHC-klacken skandera "bondjävlar" till bortalaget kommer aldrig att sluta skratta.

Sundsvallskan är ljuv såsom änglars harpospel. Ska ni ha stryk eller?

knaskamilla: Dalmål då? Vedervärdigt?

Wewillwintoday:

Ja, gnällbältet. De utsåg ju Eskilstunadialekten till Sveriges fulaste i Värsta språket.

knaskamilla: Dialekten i Örebro är dock tamme fanken värst.
Låter inte klokt på en fläck..

Björn VII:

Ja, Sundsvallska är gräsligt.

knaskamilla:

Ja, danska är vackrare än skånska. Sundsvallska är däremot vedervärdig, man kan inte sätta charlataneri i systematik genom att köra den som en dialekt.

knaskamilla: där har du min sympati :)

Björn VII:

Skånska, det är som danska ungefär. Fast fulare.

knaskamilla:

Vad är "skånska"?
Btw så vet jag att det finns inga fula dialekter, bara människor som bott på samma ställe alldeles för länge. :-)

Björn VII:

Jaså, är det? Är du besviken över att de glömde bort skånskan när de utsåg Sveriges fulaste dialekt, eller?

knaskamilla:

Jo, men det är så mycket skitsnack om dialekter där så jag lyssnar inte på det.

Björn VII:

Det heter inte var. Det heter vart. Tittade du inte på Värsta språket i torsdags?

knaskamilla:

Nåja, jag lägger mig. Men var jag vill komma just nu är iaf Sävstaås i Bollnäs.

Hejhejhej!

Björn VII:

Vart heter det, inte var.

För övrigt tror jag att min dator kommer att kännas jättesnabb när jag kommer hem. Då ska jag titta på matchklippen igen, och se hur straffen såg ut på riktigt. Nästan.

knaskamilla:

Ja, du ska köpa en ny dator. Var vill du komma?

samjo:

Om man tittar på matchklippen på en riktigt trög dator så ser man bara att han åker fram mot mål, och sedan får man se att han gjort mål. Mycket spännande.

Sv: Alltid rättvist
Paddan: Inte särskilt dyr? Jag bryr mig inte om pengar, bara kvalitet=)

samjo: Straffen såg ju nästan snyggare ut från den här vinkeln än från bortastå. Jag betalar för hockeylive och kan se klipp som är drygt en månad gamla, men jag behöver inte logga in för att komma åt dem.

Ojojoj vilket mål #27 gjorde! Titta och njut (se länktips).

Men passa på nu för klippen verkar inte ligga uppe mer än ca ett dygt efter matchens slut. Möjligtvis kan de som betalar för hockeylive se alla klipp från comhem även flera dagar efteråt? Det är mina egna spekulationer. Jag kan själv bara se de senaste klippen.

Thaikrydda
Tydligen funderar Brynäs på att värva den gamle "MODO-bekantingen" Likit Andersson som kom hit, fick lappsjuka och stack fortare än kvickt.

Sv:
Poängfabrikationen fortsätter efter en matchs "formsvacka". I nattens match mot Providence Bruins svarade "Matt" Weinhandl för ett av målen.

Sv: Kristofer Persson fortsätter att övertyg
3-0 till MODO och assist av Persson. Känns som det var ett bra val att ta med KP i Junior5an

Kristofer Persson fortsätter att övertyg
MODO spelar just nu hemma mot Leksand i J20 SuperElit. MODO är idag förstärkta med Enström, Almtorp och Öberg från alaget.

2-0 är ställningen i början av den andra perioden och självklart har KP redan hunnit gjort poäng. Assist till det första målet och han gjorde själv det andra målet.

Det känns som att KPs debut i Elitserien inte alls är långt borta om han fortsätter att ösa in poäng på detta viset.

Nu finns matchklippen på ComHem om ni inte redan visste. Jag förstår varför Martin Johansson kallades "Kingen" i Umeå, fan vilken cool straff!!

Petningsspekulationer??
Vilka blir petade nu när kalle, stalle och werner kommer tillbaka???

Vi kanske dessutom får Påhlsson:

Så här ser det ut just nu:
----
Hedlund - Damgaard
Högardh - Hlinka - Wennerberg

Wilde - Johansson
Lindström - Öhman - Warg

Hedin - Enström
Söderberg - J.Öberg - Pettersson

Milo - Lehtinen
Almtorp - Green - P.Öberg
------
Vilka ska bort??
Vi ska in med 3 spelare, kanske t .om 4.

Jag tycker det känns som om Söderberg ligger risigt till, Pettersson kan nog dock känna sig lugn. Almtorp och P.Öberg ligger också illa till. Warg borde ju mega-petas, men det vet vi kommer ej att hända, han är ju Brithéns favorit uppenbarligen.
Green skulle väl normalt plockas bort först, men han har varit bra de senaste 2 matcherna.

Hmm annars kan man ju tycka att det vore smartare att satsa på 3 backpar istället för att få tillgång till fler forwards.

Vad säger ni som sett betydligt fler matcher än mig???

Sv: Påhlsson vägrar prata med GP
Björn VII: Det verkar inte som om GP har koll på NHLs regelverk direkt. Inte en chans att Påhlsson kommer att spela för Frölunda i vinter.

Det verkar dock som om Påhlsson girlfriend vill plugga design o denna utbildning finns tydligen bara i Stockholm och Göteborg. Något säger mig att MODO håller på att titta på en lösning på detta. Varför inte plugga i Stockholm och sedan köpa ett SAS årskort för henna(kostar 120.000SEK för ett år) och sedan kan hon ju pendla mellan Övik och Stockholm utan problemas.

Ni som är med i min MODO Liga i Aftonbladet DreamTeam kan kolla in den totala ställningen just nu i bifogad länk. Ni som inte är med kan enkelt signa upp er. MODO dock med stora bokstäver.

Nedsläpp i Kempis nu för J20 som jagar revansch för förlusten igår.

Björn VII: Jag förstår inte hur media kan vara så fruktansvärt
kåta på att Samme ska gå till Frölunda?
Har journalisterna på GP och Aftonbladet läst journalistik nån av dem???

Örnsköldsvik Allehanda är helt överlägsna. De har redan haft 2 klockrena artiklar om situationen. AB och GP kan lära av ÖA...

mgamill:

Fantastiskt att man kan komma på så mycket skit att skriva om. Eller, jag hoppas nog egentligen också att man kan "lita på att Frölunda tar kontakt" under helgen.

Det kommer att bli dyrt för dem, nämligen.

Ganska kul att ett land där media är så våldsamt intresserade av NHL att varenda minsta assist som gjorts av en svensk i tredjefemman framställs som "matchavgörande" kan ha så häpnandsväckande dålig koll på NHLs regelverk. Går det verkligen att göra sig så dum som Henrik Leman försöker i den där artikeln?

Luleå - MoDo
Hejsan!

Jag säger så här om Luleå - MoDo matchen. Om två lag kunde förlora vore det fallet i den här matchen. Enligt mig så var det två lag utan självfortroende som spelade. De enda jag tycker fick godkänt i MoDo var Hedin, Högardh och Riksman. Det var en allmänt dålig match och att Aftonbladet gav den 3 + förstår jag inte, måste ha varit en pryo som betygsatte den.

Straffarna var dåliga utom den M Johansson la som var en bakvänd foppa straff, grymt snygg!

Påhlsson vägrar prata med GP
Påhlsson är en jagad man idag, hoppas GP-journalisterna skrämmer iväg honom till Övik innan Alavaara visar hur mysig stad Götebörg är :-)

Sv: Auktion på Foppas tröja
Kärran: det=end knllkrkr som btlr stora smmr for sånt !

sdn ggr 2
vrkr int göra ngn större succe i..vncvr..,önskedr att få hem dom!

Auktion på Foppas tröja
Tröjan har Foppa spelat i hemma ( Denver ) 9 gånger under 2001. Det är den modellen med snören i halsen. Priset är just nu 17700:- . Den kan man säga blir en dyrgrip.

Weinhandl
Ser att Weinhandl inte fick göra poäng i åtta AHL-matcher på raken. Sviten bröts i matchen mot Philadelphia Phantoms där Bridgeport Sound Tigers förlorade med 1-4. Han ligger dock trea i den interna poängligan med 4 mål och 8 assists på 12 matcher.

Wewillwintoday: Vassego, men det kanske inte var till någon större hjälp egentligen. Fast man kan ju iofs maila gåbort och fråga vad de pysslar med.

Frisco: Hmm, den tröjan torde inte ha varit särskilt dyr i fjolårets utförsäljning av matchtröjor.

Varför har man aldrig några pengar när det är utauktionering på matchtröjor? Kanske för att man inte har några pengar i vanliga fall heller :)

Lulekickan: Oki. En får tacke..

Wewillwintoday: En av hockeylivekillarna säger att highlightsen rimligen borde ha varit uppe för länge sedan, och att om de inte är uppe ännu så ligger felet hos comhem. Inget Jante och Rob kan göra åt det med andra ord.

« · 158928 · »