1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534862 inlägg · 4127 ämnen
« · 159328 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fotbollsgalan
Frisco:

Jag tycker om dem. Dessutom vet jag inte om jag har betalat mer för sådana biljetter än för biljetter till Inter City-tåget jag ska åka med på fredag (20:-/styck för bägge biljetterna)...

knaskamilla: Glömde säga att jag tyckte X2 tågen var bra när de kom 1990 men efter 12!! år är de slitna och jag tycker det är otroligt att SJ tar ut ett högre pris för att åka med dem.

knaskamilla: Tänkte bara du ville veta.

Nu fick reservmålvakten Andreas Isaksson priset som bäste målvakt. Det måste vara Lars-Tommy som ligger bakom det hela. De gillar ju reserver och spelare som inte platsar i sina respektive lag.

Frisco:

Äsch då. Mig kvittar det. Huvudsaken att tåget går hela vägen och är bekvämt att åka med.

knaskamilla: Modellen på tåget du åkte med heter X2. X2000 är bara en simpel biljettyp. SJ har lurat hela Svenska folket inklusive dig. Fy på dem.

Frisco:

Jaså, såg jag det? Spännande. Eller inte.

Hmm...biljettyp, säger du. Tänk om man råkar få en X2000-biljett till ett Inter City-tåg, då...blir det inte lite knasigt då?

Sv: Dagens språkfråga
knaskamilla: X2000 är en biljettyp.

Björn VII: Kennedys mål mot Sundsvall såg till och med Knas live=)

Frisco:

Jaså?

Frisco:

Jag har lyckats hitta det nu, Froza Farnerud på Söders Maracanã :-)

knaskamilla: Det var duit jag ville komma denna hockeyfria dag. Det finns inga X2000-tåg.

Björn VII: Tv IV

Frisco:

Det var ett X2000-tåg. Så klart.

Frisco:

Vilken kanal är eländet på? Tror nog att jag sätter mig ner och gör en analys av LN 91:s anfallsvapen istället. Hörde på radion att det var någon reporter som snubblade över Bosse Ringholm när han försökte hitta Lennart Johansson. Ska det inte vara tvärtom?

Fotbollsgalan
Tänk om Djurgårdens reservmålvakt Andreas Isaksson blir vald till årets målvakt.

knaskamilla: Härligt härligt att SJ bryr sig om sina resenärer ibland. Gissa? Nej jag frågade.

Frisco:

Nej, inte hela vägen till Härnösand. Då måste man åka kvällståg. Det hade blivit klurigt att hinna till 13.15-föreläsningen då. Dock hela vägen fram till den ort som det stod på biljetten att tåget skulle gå till. En klar förbättring sedan i torsdags.

På fråga c) svarar jag: gissa.

knaskamilla: Hela vägen till Härnösand? Nej? Trodde väl det. Vad hette tågtypen?

Björn VII:

Hmpf!

Frisco:

Jag åkte ett tåg som gick hela vägen som det stod på min biljett att det skulle gå. Väldigt trevligt, faktiskt. En del dagar är bra tågdagar!

knaskamilla:

Jag har sett på programmet alla gånger det visats. Var vill du komma?

Sv: Golfboll
Paddan:

Hmm, så här gick det visst med min "48-timmarspaus". Nåja, jag skulle bara säga att jag anser att det sista stycket av "Brithén inför match" idag var något av den mest finstämda och väl avvägda sågning jag någonsin sett av en belackare. :-)

Mer retoriker och färre ÖA-journalister i MODOs bås!

Golfboll
Riksman fortsätter i målet i morgondagens match mot Djurgården. Wernblom gör comeback och kommer att spela i kedjan med Hlinka och Högardh.

Fönster mot Tyskland
Efter 20 spelade omgångar har de fd MODO-spelarna i Kassel Huskies följande facit:
Mikael Wahlberg 19 matcher 1 mål 9 assists 10 poäng 14 utv.min.
Lars Jansson 20 matcher 1 mål 3 assists 4 poäng 6 utv.min.

Conny Strömberg fortsätter att göra poäng i Weiden Blue Devils och har nu gjort 12 mål och 23 assists på 14 matcher. Blev dessutom utsedd till månadens spelare för oktober månad av klubbens supportrar.

Sv: Påhlsson vägrar prata med GP
Paddan:

Killen vill fortsätta spela i NHL. Hmm, då har han ju genom sitt agerande gjort bra PR för sig själv....

Frisco: Hehe, dom må ha haft problem med tunnelbanan här, speciellt den Gröna linjen som jag strax skall nyttja, men fjärrtrafiken har dom BENKOLL på, jag lovar.... ;-)

Ha det...

Huge: Om det du nyss skrev står i din tidtabell så undrar jag om det inte är Connex nya du fått tag i? De verkar ju ha noll koll på nånting och i vår ska de köra Norrlandstrafiken. Huga(e).

Frisco: Jag har kollat i tidtabellen. Enligt denna avgår tåget från Järnvägsmuseet i Gävle men stannar ej för påstigande i Gävle.
Första stopp Långsele för at få med resande från Ö-vik, som anländer via buss. Slutstation LuleåC.

Frisco: Äsch, det får väl köra dubbla turer. Varannan vecka museiattraktion och varannan ett lilleputtåg. Är väl onödigt att köra på i samma hjulspår hela tiden!

Paddan: Undrar om inte återtåget står på station Lsd just nu? Kanske väntar det på avgång i vår eller är det Järnvägsmuseet i Gävle som kommer att få många extra många körningar under 03/04?

Sv: Påhlsson vägrar prata med GP
Björn VII: Hmm, enligt ÖA idag så blev det inget fika med Frölundas Christer Kellgren. Hade annars sett fram emot reportage med Påhlsson drickandes en Pucko med LHC, ätandes en korv med LIF, kaffedrickande med BIF och FBK, tunnbrödrulleätande med HV71 mm.

Lite oroande att han skulle stanna till i Ånge, tänk om de också har tänkt att fika med honom ;)

Frisco: Kan det ha varit ett återtåg? Eller trafikerar dessa kanske bara vissa delar av Dalarna.

NuMountain: Undrar vad knas åkte för tåg?

knaskamilla: Blää, vad tråkigt. Då går jag och lägger mig jag också. Skyll dig själv och kom inte till mig och klaga.

NuMountain:

Nej, jag är mer en Kronér-människa, kan man säga.

Rättelse: FÖRHOPPNINGSVIS ska jag åka tåg imorgon. Buss är supertråååååkigt.

Gonatt igen!

knaskamilla: Tåg igen. Har du något fuffens med Loket?

NuMountain:

Infla mationer ska man akta sig för. Nu ska jag sova, för snart ska jag åka tåg.

Godnatt!

knaskamilla: Hehehe. Jag hade en liten inflamation i nästippen en gång. Faen vad det gjorde ont.

NuMountain:

Se länktips. Mycket informativt.

knaskamilla: Michael Jackson har för ändrat näsan. Men ser det tyd ligt på bilden från 19sjuttio8:a gjämfört från bilden från 2001. Sanning en har alltså upp dagats att det kan röra sig om plastoperationer på näsan. Det mest troliga är att han sett annorlunda ut om han hållit sig från musiken helt och hållet.

westerlind:

Undvik särskrivningarna!

Vill man undvika felaktiga särskrivningar i en text bör man pröva att läsa texten högt i långsam takt. Då hör man om ett ord har sammanfattningsaccent och skall skrivas som ett ord (stortvätt) eller tvåordsaccent och skall skrivas som två ord (stor fest).

Tänk på att felaktiga särskrivningar kan vålla missförstånd. En grön sak behöver inte vara en grönsak. Att annonsera om kassa registersystem om man menar kassaregistersystem inger inte förtroende. Det är stor skillnad på rökfritt och rök fritt, liksom på svensk generalagent för ryskt företag och svensk general agent för ryskt företag!

Björn VII:

Såg du på Värsta språket nu då??

Sv: Luleå - MoDo
westerlind: Du verkade i alla fall mycket förvirrad.

NEj dags ZZZ z z z zz z

Björn VII:

Huuuuu, vilken känsla av ögon i nacken man fick där. Tror att det är bäst med en 48-timmarspaus. Någon som tror att jag inte klarar av det?

Hejdå, när jag kommer tillbaka har Samme fortfarande ingen es-klubb att spela för, det känns tryggt.

westerlind:

Erkänn, ni gestapo-moderatorer kan se ip:t på gäster också!

Björn VII:

OBS! Nu börjar reprisen på "Värsta språket". Det är säkert en och annan här som kan ha nytta av att titta på programmet.

Sv: Luleå - MoDo
Frisco: Nej.

Sv: Xavier Majic
DEG91: Själv håller jag på Timrå IK. TIK = bitch så dough är inte så illa... Men vi TIK:ar är bättre än både Modo och Malmö i år ändå.

El Maco:

Tack, ok, da pröva jag här lite ;-) ingen problem...

Men DEG (inte dough ;-) ) hade ocksa lycka med Magnussen och Vikingstad sa jag hoppas att Majic är ocksa en bra nyförvarv. Magnussen och Vikingstad är tva av den bästa spelaren i hela DEL och i DEG i varje fall.

Jag ska se pa www.swehockey.se

DEG91: När det gäller svenskan så ser det väldigt bra ut. För säkerhets skull får du fortsätta träna här. Übung macht der Meister.

Statistik på Majic finns på www.swehockey.se, välj databas/spelarinfo.

Han spelade ett par år i Elitserien men fick inte de stora rubrikerna. Elitserieklass men ingen storstjärna.

El Maco:

Tja, da är du överraskad vad? ;-) men min svenska är inte sa bra. Sa du vet inte mycket om Majic? Men han har ju ocksa spelat för MIF

« · 159328 · »