1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535573 inlägg · 4129 ämnen
« · 183612 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: PLANTSKOLAN
Paddan:

Vilken grafolog?

knaskamilla: Okelidokeli, då blev ju det klargjort! Är inte han längst till höger bland åskådarna lite lik den där grafologen?

Paddan:

Ja, någon av dem.

knaskamilla: Vem då? Tjecken, eller killen i röd tröja?

Paddan:

Han som ser lite aplik ut, va?

Frisco: Killen på läktaren, precis ovanför den fallande tjecken....

Paddan: Röd tröja? Vilken bild tittar du på?

Frisco: Att döma av den fina piruetten på killen i vitt så tror jag att den killen heter Anger. Killen i röd tröja tror jag spelar dataspel, tillsammans med killen i mysko ansiktsbehåring...

MartinSedin: Kan tillägga igen att varje dag på junis-vm sighten har de en pic of the day. Detta var bilden för 1 januari. Kanske känns spelaren igen av nån?

MartinSedin: Kan tillägga till alla att Tobias Enström gjorde 1+1 i 5-4 matchen mot Vitryssland i junis-VM.

Paddan: Fantastiskt. När du skrev Flim istället för film blev jag direkt att tänka på Flims i Scheweiz där det ska avgöras fina isracingtävlingar under denna månad.

Men först är det elitserieisracing på Kallehov i Örnsköldsvik Onsdag 8/1 klockan 19.00.

Först ser man Öviks bästa islag, ÖMK rundbana på onsdagen sen ser man de näst bästa MoDo Hockey på torsdagen. 2 perfekta isdagar.

Frisco: Därmed är MODO klara för semifinal. Morgondagens match mot Västra Frölunda gäller därmed ingenting, dock kan Frölunda eventuellt knipa en slutspelsplats.

I MODO verkar det som som Richard Dahllöf går mot det stora genombrottet. Skadad under stora delar av hösten men han leder poängligan så här långt. Ja, pappa heter Håkan om någon nu undrar.

Mikael Öberg verkar ocks ha kommit igång efter en tung höst säsong. Noteras kan göras att ingen av MODOs landslagsspelare bland 86orna har spelat en match så här långt(Hedman,Viklund,Enström,Hellström samt Sundh).

Det var förresten i denna cup för två år sedan som Joakim Lindström fick sitt stora genombrott. Vann skytteligan överlägset och sedan lät Bäckman han debutera några veckor senare.

Frisco: Eller så är det helt enkelt så att det handlar om flim, förlåt film...

Paddan: AXA? Jag trodde det var pasta.

Frisco: Har legat sömnlös på nätterna och funderat på vad den där Pirroeffekten skulle utgöras av. Det kristallklara svaret är tydligen hästkrafter!
Mer AXA med andra ord...

PLANTSKOLAN
FM Mattssons Cup
MODO Hockey - Timrå IK 5-0 (1-0,4-0)
10.41 1 - 0 PP1 MODO 35. ÖBERG, Mikael
21.41 2 - 0 EQ MODO 18. DAHLLÖF, Richard
32.30 3 - 0 EQ MODO 9. BRANCALION, Mikael
33.12 4 - 0 EQ MODO 26. HÅKANSSON, Sebastian
36.40 5 - 0 EQ MODO 26. HÅKANSSON, Sebastian

Sv: In Memorium (BILDFRÅGA 10)
El Maco: Jag har Dintur busskort. I övrigt endast B.

Frisco: Frid över dess minne.

Själv har jag busskort.

El Maco: Tat lugnt med tugget. Bilen vilar numera i sin sista vila.

Frisco: ...och har mannen på bilden rostskyddsgaranti på bilen?

In Memorium (BILDFRÅGA 10)
Vem var domare i matchen?

Sv: Vad drömmer man om på bortastå i Timrå?
knaskamilla: Jag älskar timråfans.

Frisco:

Fast en sak måste man ju säga om Timråfansen, i alla fall: de är då inte enögda. En publik som buar när en av deras egna spelare tacklas kvalificerar sig inte till cykloper.

El Maco: Jag vet inte riktigt hur det ligger till med arenan. Kolla in pdf-filen som följer med detta brev så kan du se och njuta lite i alla fall.
Klart mediakuben är vacker. Men man glömmer frtfarande bort att se repriser ibland, det är väl av gammal vana.

Tveksamt om Timrå skulle ha plats med den mediakuben i sin lada. Känns som den nästan skulle stå på isen i så fall.

Frisco: Så på bortaplan tar man inga treor och på hemmaplan har man ingen klack dårå? Tur att det finns en mediekub i alla fall, den är onekligen jättefin!

Hur går det föresten med evenemangsarenan som skulle ersätta Kempehallen? Är det avblåst efter nåt kommunalt nej eller har jag drömt det? Kan man sätta små hjul under mediekuben och rulla den genom stan till den nya hallen i så fall eller köper ni en ny och ännu större kub och säljer den gamla till Timrå eller andra behövande?

Fyra frågetecken och ett utropstecken.

El Maco:

Just i er ishall skulle jag mest önska:
1) 3 poäng (där hade du rätt!)
2) en mediakub (i stället för att önska en utvisningsklocka m.m. i separata punkter).

El Maco: 3 poäng tog vi hemma senast vi mötte TIK. 7-3 om jag inte minns fel.
Det med klack tror jag att du bara säger i ett försök att vara lite rolig. Om du var i ladan igår kväll så tror jag att du både såg och hörde oss litegrann.

Jag kommer till och med ihåg att Modo kallade till presskonferens för att meddela världen att man skaffat "mediekub".

Jag skrev tidigare en liten dikt på hockeysnack kallad "Ode över de vikande publiksiffrorna i Kempehallen" Jag återger den gärna
*harkel*:

Ismaskinen far
I lysrörens sken
Under mediekuben

Vad sägs? Kort men ganska uttrycksfull om jag får säga det själv.

Frisco: Jodå. Men jag tror att Modo skulle ha mer användning av mina förslag.

Sv: Rapport direkt MoDo - Luleå
Frisco:

Ja, något av de alternativen kan det också vara.

knaskamilla: Eller också har de en annan syn på hockeyn. Eller också är smärtgränsen olika. Eller också tror Matthiasson att det är så man ska göra. Han kanske brukar se på NHL Powerweek?

Frisco:

Timråspelaren kanske inte tyckte att målet var lika kul som Tommy P gjorde?

knaskamilla: Tommy P jublade trots krossen från Lindman för målet medan Matthiasson bara åkte mot Lehtinen och skrek. Underligt vad människor är olika.

Frisco:

Helt ologiskt är det inte heller att ta till en sådan åtgärd om man hamnar lite efter och en spelare är på väg att lägga in pucken i tom kasse, tycker jag. Retsticka eller ej.

knaskamilla: Spelaren är Lehtinen. #29 i Timrå Matthiasson är en stor retsticka på planen. Fulade sig själv efter avblåsningar i gårdagens match och var väl värd en liten petning med klubban.

knaskamilla:

Sådär. Då har man konsulterat Hockey Live, och kommit fram till att spelaren i El Macos fråga antagligen är Lehtinen.

För övrigt, vad det gäller vad spelarna säger till varandra på isen, så skulle jag väldigt gärna vilja veta vad Timråspelarna sa för att få Werner så arg.

El Maco:

I Luleåmatchen? Eller har vi bytt ämne i tråden?

El Maco: Tror inte du sett bilden.

El Maco: Vam var den nummer 2 och fd landslagsspelare som krossade Tommy P direkt efter att han gjort mål? Vem var den skurkige? 1-1.

NuMountain: Jag tycker att hockeyförbundet med Kjell Nilsson i spetsen ska låt Luleå prova att spela på ultimate i freesbee, alltså utan domare. De gör ju ändå aldrig några fel.

knaskamilla: Vem var den Modoit på efterkälken som slashade Mathiasson precis när han slog in fyran? Det var inte svårt att läsa på läpparna på sporten vad Mathiasson sa till honom efteråt... Men jag uppfattade inte vem den skurkige var.

NuMountain:

Man kanske skulle roa sig med att föra statistik över mot vilka lag de spelare som blir skadade blir skadade? Eller, nej, förresten. Det vore ju bara användbart om man skulle nämna det som besvärande mot något motståndarlag.

Frisco: Att Kim Staals skada kom till mot Luleå är ju något som vi aldrig skulle nämna som något besvärande mot det laget. Snarare är det väl ett faktum som vi fått lära oss leva med. Tyvärr så måste vi nog i fortsättningen ändå försöka undvika det oundvikliga om vi ska kunna tänka på vidare matcher mot de klassiska ES-lagen.

Frisco: Tre poäng och en egen klack antar jag?

Frisco:

Vad vackert.

Om de inte fixar en sådan där borde de iaf sätta upp en skylt där det står "kom ihåg att titta på matchuret när någon drabbas av en utvisning, om ni vill veta när utvisningen är över".

Vad drömmer man om på bortastå i Timrå?
Vad drömmer man om på bortastå i Timrå?

Sv: Dags att Cannabis tar över...
mike66: Färjestad klarade ju av att vara bäst hela förra säsongen. Det är väl ett av undantagen. Westerlinds Brynäs anno 1999 är väl inget undantag direkt. Hockey är ganska så orättvist jämfört med fotbollen i det fallet. I hockey gäller det att vara bäst sista matchen, i fotboll alla matcher.

mike66:

Jag har faktiskt en teori om de där flaggorna. Den går ut på att det är en prao som designat dem. Usch, blä och fy.

El Maco:

Asch då, tänkte inte på de. Men då kanske vi ska dra ner på tempot och släppa upp de andra lagen dårå? Eller går det verkligen inte att vara bäst en hel säsong när man i självaverket är bäst en hel säsong? Jag skriver som westerlind jag "konstigt."

mike66: Johorå! Vi vann ju kvalserien! Fast vi var sämst i januari.

« · 183612 · »