1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536921 inlägg · 4132 ämnen
« · 223270 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lehtinen stannar!
NallePhu: Lätt vet jag inte, blev väl 2-2 i matcher Vf-Modo i grundserien :)

MartinS: Jag hoppas att ni får möta Frölunda i Kvarten pga ni är det lag inte Frölunda vill möta när ni haft lätt för dom under grundserien, Och även under dom flesta slutspel så jag hoppas ni plockar fjädrarna av dom i kvarten MoDo!

nikki88: Oh, härligt! Guldlaget håller redan på att ta form inför nästa år! :P

nikki88:

Härligt! Detta har jag väntat på och framförallt hoppats på. Mika kan bli en otroligt viktig kugge i slutspelet och även nästa år. Om man bara kunde få honom lite mer försiktig med klubban så är han en av ES bästa backar i defensiven.

Lehtinen stannar!
Enligt modohockey.se har Lehtinen skrivit på för ett år till.

Sv: Falcon Rinksite
65 Selander:

Alla lag som inte spelar i KS kanske...:)

eddie1: Vem bryr sig när det finns ett spännande KS att följa ;)

samjo: nja inte jag heller hehe..

samjo: jo jag förstår dig att du håller på ditt lag:)o jag önskar dig lycka till må bästa lag vinna om vi möts*L*

henke skall tyvär inte stå idag men hoppas norrena håller sifrorna nere iallafall fas jag har inget större förtroende för honom men i kvarten så står henke som tur är det har Conny själv sagt*L*

det bästa vore o möta typ timrå eller nått i semifinalen o själv så tror jag att HV71 kan skälla dom ser starka ut nu helt plöttsigt..

samjo skriver inte helt grammatiskt korrekt alla gånger, men han försöker iaf...

eddie1: Ett är iaf säkert. Ni kommer att ta det rekordet om Henrik Lundqvist står i målet. Man kan väl nästan räkna de matcher han släppt in mer än två mål på ena handens fingrar. MODO hade väl exakt 100 insläppta mål -99, den gången de var totalt överlägsna men ändå fick spö av Brynäs i sista finalmatchen.

Så om jag vore Frölunda skulle jag inte vilja möta det lag som placerar sig som nr 5-6 i serien i en final. Där skulle pressen enbart ligga hos Frölunda. Det vore annat om man mötte FBK. Många tippar ju VF-FBK i finalen men jag tror att det finns lag som kan skrälla i slutspelet. Själv hoppas jag på MODO såklart :)

Sv: Stafettfiasko.
samjo: Det var nog inte så roligt för Brink på prisutdelningen, eller blomsterceremonin som man kallar det. Det såg ut som att han ville försvinna bakom skidorna där han stod. Nä. Det har gått över nu. konstigt. Det känns som att det bara var ett par-tre år sedan Sverige var en världsmakt i stafett, frågan var ju vilka som skulle bjuda upp bara.
Fjorton år sa de att de va. Hmm? Var det så länge sen så var man ju ung, och hur ung var man? Med tanke på hur kort tid det känns som, så kan man inte ha varit så ung ändå. Åren har gått väldans fort och relaterat till hur lång tid fjorton år borde kännas som, så är frågan om jag inte är närmare pension nu, än de dryga tjugo jag var då. Med tanke på det så var jag ju nästan nyss född när Sverige tog guld sist och nästan död kommer jag kanske att vara innan de tar sitt nästa.

samjo: Fredriksson tar guld på femmilen!

65 Selander: knappast att frölunda förlorar idag det blir en solklar seger o vi tar rekordet om minst antal insläpta mål i elitserien vad sägs om det??

NuMountain: Vad ska man säga? Visst kändes det snopet när Brink gick in i väggen och de andra två "flög" förbi honom. Men inte på långa vägar liknar den känslan den som inbefann sig i TV-soffan en sen natt då Tommy Salo tappar in en puck över huvudet som betyder 4-3 till Vitryssland.

Men om jag får gissa så känner sig nog Mattias Fredriksson som mig vid det tillfället. Killen gjorde ALLT rätt och kämpade kopiöst för varenda futtig tiondels försprång till de bakomvarande lagen under den andra sträckan. Men "stolpe ut" är rätt signifikativt för Fredriksson under detta mästerskap. Jag tycker nästan lika synd om Fredriksson som jag gör för Jörgen Brink för tillfället.

NuMountain:

Hade kunnat ttagit en 3:E plats om vi hade haft Norge bakom oss men att förlora emot Norge i skidor det svider....

Ser hellre att Uganda slår Sverige!!!

Björn VII: Naturligtvis är man inte bättre än man är, men nog verkar svenskarna blåsta på konfkten. Norrmännen som har haft magsjuka så det står ut genom öronen känner nog att de hittat en vinstlott.

Hylla dem som hyllas bör:

Fredriksson visade vilken otroligt bra skidåkare han är och vilken enorm kämpe som bor i den kroppen. Starkt åkt, Fredriksson.

NuMountain:

Definitivt succé, om referensramen är världsmästerskap i Falun. Dessutom var det mycket varmare där jag såg på eländet i år.

NuMountain:

Trea. Va faen. Jävla SKIT!!!!

Stafettfiasko.
Brink har vallat med ett helt lass stenkross. Frågan är om vi klarar tiondeplatsen nu.

Sv: Allvarlig olycka vid Kempis!!
poffa: Tydligen blev Hedlund och Wennerberg drabbade då de andades in gasen. Båda fick dock åka hem efter kontroll.

65 Selander:

Ja, MoDo är verkligen med i tiden och lägger mycket kraft på att utveckla sin grafiska image - lite tråkigt att Brynäs envisas med att behålla ett traditionellt klubbmärke. Ska bli spännande vad de hittar på till nästa säsong:

IT är ju lite coolt så vad tror du om MO@DO?

westerlind: Bara bra för Interpool at få en uppdaterad bild på henne!

Sprang på en Modo site på nätet också men den kanske ni redan känner till. Det var ganska kul att se alla klubbmärken som dom har haft.

knaskamilla:
Är du orolig att någon på Hockeysnack fortfarande inte vet hur du ser ut?

65 Selander:

Okej, då vet jag. Jag ska genast gå in och ändra. Sen ska jag sova. Gonatt allesammans!

knaskamilla: Här får du ett stalltips lova att inget säga till dom andra!

Brynäs spöar Frölunda i morgon! "Veckans säkra" ;)

Nu är det spännande. Sista grundserieomgången innan Rinksiteslutspelet sätter igång!

Ställningen för tillfället:
1 mike66 159 14 31 Timrå
2 knaskamilla 155 8 41 Modo
3 frisco 155 5 30 Modo
4 sorkenn 150 9 46 Djurgården
5 westerlind 148 2 38 Brynäs
6 riha 144 7 38 Modo
7 G.L.M.C. 139 3 35 Modo
8 krullis86 114 3 27 Modo
9 Skalpjägaren 104 12 18 Frölunda
10 ginnan 104 2 30 Modo
11 ida9 96 13 28 Modo
12 Soid 67 7 19 Modo
13 samjo 56 4 13 Modo
14 NuMo 37 2 5 Modo
15 Modorulez 7 0 3 Modo
16 Lindstrom27 4 0 1 Brynäs

Det kanske inte är så spännande, trots allt...?

Sv: Glad vs Sur
westerlind: Låt dom sitta under korkeken för sig själva. Vem har tid för en massa tävlingar när det ska konsulteras kvalångeststips på hög nivå.

scim:

Det tycker säkert du också.

För övrigt var mina första oneliners motiverade.

knaskamilla:

Ja det märker jag att du tycker.

scim:

Jag gissar att den enda som kan överbevisa dig är ngn med tillgång till alla borttagna inlägg... ;)

Det är roligt med rekord, ju!

Björn VII:

Vi har tretton. Jaja, om det krävs en MoDo-seger så håller jag mig ödmjukt undan.

knaskamilla:

Du får gärna försöka överbevisa mig.
Ditt rekord utökades just till 8 i rad. Mitt modereringsrekord står intakt.

scim:

Hur vet du att det var rekord?

scim:

Grattis till rekordet...:)

poffa:

Vem som vann tävlingen har jag glömt. Men något jag inte hunnit glömma är kamillas numera officiella rekord på antal oneliners i följd: 7 st på 20 minuter är det rådande rekordet. Av dessa innehöll dessutom en endast ett ord.

Detta har givetvis givit mig ett liknande modereringsrekord.

westerlind:

Ni har 12 flaggor i taket, vi har 1.

Vi har rätt till distriktsmästerskap utan inblandning av HS medborgarrättskämpar, sådeså! Anordna era egna DM, i era egna sandlådor vetja. Tävlingen kommer hursomhelst i sina döende ögonblick att kräva ett så pass stort mått av MoDoitiska känslor så att eventuella Brynäs- och Timrå-kameler inte kommer att komma igenom nålsögat med heder och annan-lags-tillhörighet i behåll.

MoDo Hockey *klapp-klapp-klapp*

Björn VII:

Nej, jag är tack och lov varken enögd eller modoit. Visst har jag länge förstått att du traktar efter att bli MoDos egen Alan Eagleson, men tro inte att du så lätt ska lyckas mygla fram en modoit till seger genom att luta dig emot samma rättvisa och nobla principer som ständigt används för att till varje pris ge Kanada segern i Canada Cup och World Cup.

Sv: 22 ute-spelare tränade idag....
Wewillwintoday:

Och jag som trodde att du förträngt Wilde. Man vill liksom göra det rent undermedvetet...:)

poffa: Green glömde jag bort ^^

Wewillwintoday:

Japp. Vilken av Green, Almtorp och Wilde hade du missat?

poffa: Hmm. Du har så rätt det är 23 utspelare med Karlin och 24 med Leverström...

knaskamilla:

Vem var det som vann NuMo:s tävling ifjol? Jag bara undrar??

westerlind:

Det finns enbart plats för MoDoiter i denna traditionstyngda och prestigefyllda tävling, så: är du stolt MoDoit?

knaskamilla:

Ääh, han försöker bara skapa hets mot folkgrupp. Här är den korrekta listan:

Flitigaste skribenterna # inlägg
1 knaskamilla 3369
2 Frisco 2389
3 NuMountain 2334
4 Paddan 1622
5 poffa 1485
6 scim 1271
7 westerlind 1256
8 Wewillwintoday 1154
9 Lumber Jack 1119
10 Björn VII 1073
11 samjo 804
12 mike66 520

Naturligtvis tycker nog Björn att han är riktigt slug när han genom att gömma sig bakom unken bygdepatriotism utesluter de två hetaste vinstkandidaterna från Timrå och Brynäs. Listigt ändå att kasta om listan lite slumpvis så där - det var säkert ingen som märkte det.

Dessutom får han ju själv vara med på det viset...

Wewillwintoday:

Där har du nog fel... Räkna igen.

knaskamilla:

Ok - jag förtydligar mig:

Ingenting är uppe för diskussion.

Björn VII:

Det var en fullt befogad fråga, med tanke på ri-aras internetvanor.

Wewillwintoday: 22 spelare innebär också att Karlin börjat träna.. ska bli kul och se vad han kan uträtta för saker nästa säsong. Jag tror fortfarande enormt mycket på honom!

« · 223270 · »