1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536957 inlägg · 4132 ämnen
« · 229267 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: kållesseum
HENKEBUS:

Tveksamt om det värkligen va så få som 3å9 i lördags.
Tror MoDo fuskar med redovisningen lite =)

Sv: Match 2
MoDo har en chans idag förutsatt att:

*Riksman spelar lika bra som i lördags
*MoDo gör det första målet
*MoDo inte drar på sig några skit utvisningar typ Peter Öberg (holding)

Sv: Tifo
Johan:

Kan ju ses som ett färgpolitiskt ställningstagande, om man känner för det, ungefär som att vissa skriver MoDo istället för påbjudna "MODO". :-)

Tifo
Lite otaktiskt att ha Röd-vit-gröna stripes som tifo när Frölunda kommer på besök...? Eller?

HENKEBUS:

Anledningarna har redan diskuterats ett flertal gånger, bemöt de resonemang som redan finns istället för att försöka starta om diskussionen från noll.

HENKEBUS: förstår inte att det var så lite folk på kempis senast intresset borde vara på topp även i ö-vik eller så kände många sig besegrade innan änns matchen hade börjat:)

Frisco: Det var den som var på bilden ju... Den är STARK!!!
Beställ en och prova på en skinkmacka (ej i arslet).

HENKEBUS:

180:-

Inte så svårt att se dagens match. Har man tillgång till PPV så är problemet löst. 69:- är dessutom avsevärt mycket billigare än att punga ut med flera hundra. Som idag till exempel då vi lär bli tiotalet som tittar här. Inte ens en guldpeng per skall med andra ord. Jag förstår att många inte har råd att gå på hockeyn då det är så många matcher.

kållesseum
tungt för er som inte kan se holmgången idag,,

det lär ju bli drag!!!

men publiken i kempeh. måste skärpa sig. 3900,, även om det är bästa av sju så borde intresset va bättre...

har de chockhöjt biljetterna eller?? vad kostar den billigaste sittplats biljetten i slutspelet??

Sv: Publik i Kempehallen, i slutspel.
Per HApps: ...sa han, som inte vart me 'i leken' på flera decennier... Välkommen in i Hetluften!!
The HEAT is ON!!

Sahlander: Hittade den som skulle behövas. Beaver Jalapeno Mustard (4 oz). Vilken fart det skulle bli på dem då.

Sahlander: Hlinka ska ju sitta på bänken idag och där lär det inte bli mycket fart på honom, men kanske Högardh och Hedin borde sitta där istället med tanke på senaste matchens insats? Då var de nämligen inte bra.

Och angående Danielsson hoppas jag han höjer sig ett snäpp, annars får vi hoppas på en ny domare till nästa match.

Frisco: Du är inge snäll du inte... :-)
Synd om Hlinka om han skulle bli bänkad och SITTA hela matchen i så fall....

Johnnys Rular men denna skulle nog göra ändå mer "nytta" www3.mailordercentral.com/mustardmuseum/products.asp?dept=0&pagenumber=6

Sahlander: När det gäller de två sistnämnda så skulle kanske en tub Johnnys senap att smörjas in i de bakre regionerna vara ett bra sätt att få lite fart på dem?

Match 2
Nu börjar det dra ihop sig...

Några kommentarer som jag måste få ut innan...

Martin Wilde? Hoppas han inte slår nån indian (bildligt & bokstavligt)

Danielsson kan ju inte vara sämre än sist eller???

Högardh och Hlinka (ev petad idag)? Finns det form att köpa på burk (ej dopingklassat) åt dessa 2???

Per HApps skrev: -Varför skall Ni bygga ut när det inte ens kommer 4000 i den första kvarten??!!

Alla som går på hockey är inte i åldersgruppen 14-25 med "pigga" ben som inte har nåt emot att stå och titta på matcherna. Ingen tvekan om att en nybyggd Arena med fler sittplatser och som dessutom ligger i närheten av Öviks centrum skulle lockat mer publik.

När sedan NHL-lirarna väljer att återvända kommer det att åka busslaster med supportrar till matcherna. Säkert också från Sundsvall med omnejd :)

Vad beträffar alla andra kommentarer om den "dåliga" publiksiffran, se Björn VII's inlägg för ett historiskt perspektiv.

Per HApps:

Ett utmärkt resonemang när det saknas historia att vara stolt över och framtid att längta till.

- Dagslända var ordet, sa Bull!

Zigge:
Om några år?????????????
Det är NU som livet levs!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Björn VII: Säg som n'Ingmar: Dä lönscht förklar för dom som int begrip! Se o begrunda länk:

Per HApps:

Varför ska man skaffa sig en utbildning om det jobb man är intresserad av kräver det? Det måste ju vara bättre att skita i allt och klaga på en dum och oförstående omvärld, eller?

Zigge: det kanske e fler som vill se foppa....4000 är kanske lite i underkant...=)

Per HApps: Om nåt/några år, DÅ kommer det att vallfärda folk till Foppa Dome Arena, DÄRFÖR ska vi bygga nytt!!

Per HApps: ribba9 är frölundait :)

ribba9:
Varför skall Ni bygga ut när det inte ens kommer 4000 i den första kvarten??!!

hur mycket ska kempis bli utbyggd till??

Björn VII o andra: Gonatt, blir jobbig kväll i morron kväll,
hoppas Lunkan har nåt hål, nånstans...

Sv: Tidig silly season...
Frisco: 'Sura-Pelle' himself...;-) Men vem är 'the man behind the Mask'? Salo's farsa?

Sv: Slutspelslutspelstråden
westerlind:
Det ved jeg ikke...jeg kan komme i tanke om mange pajaser...(ahhh...ordet pajas...smukt!)

Frisco: Glömde bilden.

Zigge: Han kommer från grannbyn sen har väl VIK Ungdom inget med gamla VIK att göra när det gäller nånting ekonomiskt. Jag önskar Bäckman stort lycka till i VIK om han nu ska dit.

scim: Bäckis - till VIK?? Va ska han göra där? Gå i personlig KK?

Aben: Javisst är det, tänker du på samma fotbollspelare som jag?

poffa: Jaså Beckham satte en rökare i krysset idag också? En rackare på att göra snygga mål i viktiga matcher han...

Pajas er et herligt ord

Björn VII: Den som kom på det Tifot kan inte vara riktigt frisk. Ähh, jag tar också midda. HEJA

Frisco:

Heh, såhär i slutspelstider finns det dock ett legendariskt mosaiktifo som jag drömmer om att det snart blir plagierat i en Kempehall nära dig ;-)

Go´´midda!

Björn VII: Tvåpinnarna är troligen tillverkade i Sollefteå eller i dess absoluta närhet. Det är svårt med Tifo på hockey eftersom det är nedsläckt ända fram till nedsläpp (i alla fall i Kempis). I fotboll exploderar alltid tifona när spelarna kommer ut på planen före matcherna. Ett samarbete med han som har hansd om lysknappen skulle vara bra för att det ska funka bättre i fortsättningen.

Frisco:

Håller med om det, f.ö. har det varit jäkligt svårt att få just hockeypublik i Sverige att lyckas göra sådant där förut, iaf på de bilder man sett.

Gillar dessutom tvåpinnsflaggorna jag sett på de senaste bilderna från Timrå och liknande, "falang"-rester och hangarounds som stått för dessa mästerverk eller? :-)

scim: Man ser en och annan gammelsmurf på bilden också.

Jonsson8:

De är smurfar.

Frisco: Tack för länken, det ser rätt mäktigt ut, undrar om det syntes i TV med? Hoppas de gör om det! :)

Men varför är personerna längst ner i bilden blåa?

Frisco:

Av vad jag snappade upp från HHöger-skvallret så var det reklam för GoSport Travel, samt en Modologga.

Björn VII: Jag vet inte. Men det såg ut som det var ett klubbmärke i mitten av det svarta. Det var lite misslyckat i mitten. Varför vet jag inte. I övrigt var det snyggt med stripes över hela långsidan.

Frisco:

Vad var det för flagga/bild i mitten?

danoj: Håller med till 100 procent. Jag ville bara förklara varför
kempis publiken kallas enögd, och det har nog mycket att göra med att media nämner det så ofta pga ett par skandalmatcher.

Ah, blir svårt imorgon, men jag måste vara optimistisk och tro på vinst :)

Högardh och Staal får tamme fanken börja skärpa till sig. Samma sak ifjol gällande Högardh. Sämst när det gällde...(ok lite starkt, så inga påhopp tack)..

Dream Team: Jag har inget att skämmas för personligen, var ju där själv. Men visst är det en dålig publiksiffra, till och med mindre än i den sista och rätt betydelselösa omgången mot Linköping...

Apropå publik, är det ingen som har en bild på TIFOt på sittplats innan matchen började, det var ett bra initiativ! :)

Dream Team:

Fortfarande berusad?
:-)

Wewillwintoday: Tycker disskutionen är fånig, från båda sidor, är i stuk med "min pappa är starkare än din" etc, hehe, pajkastning på låg nivå :)
Nu tar vi er imorgon, sådeså :)

Jag säger bara så här om 3901 besökare i en kvartsfinal i Ö-vik:

SKÄMMES TA ME FAAN!!

scim: Kan jag intyga om. Sist jag var i Scandinavium och MODO vann med 3-2 var det nästan dubbelt värre än Kempis.
I princip samtliga i hallen skrek glåpord till domaren.

Så kasta inte sten i glashus Frölunda supportrar, ni gör det lika mycket som i Kempis, det är bara det att en viss incident mot Djurgården -97(?jag är så dålig på årtal) har gjort att media nämnt det så ofta, att ni enbart tänker på det när MODO spelar.

« · 229267 · »