1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537313 inlägg · 4133 ämnen
« · 242425 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nattens NHL
poffa:

Weinhandl fortsätter med att göra poäng. Sitt andra mål för i natt och därmed 2+1 hittills. Min gissning är att han är "star player of the game"

poffa:

"legal hit" enligt kommentatorerna, verkar ha fått en smäll när huvudet slår i isen. Spelaren ifråga är Brad May.

poffa:

Sundin skadar någon allvarligt? Var på toa och har inte hört det, vad var det, vem och hur gick det till?

NuMountain:

I canucksmatchen? Nä, inte ett skit i stort sett. Vancouver hade ett PP där 2xSedin lekte lite men inte fick till det riktigt. Lindgren har blivit skadad med en "upper torso injury" och kommer inte tillbaka i matchen.

poffa: hehe.

Det händer tamef.. ingenting i matchen.

poffa:

Svara inte...:)

NuMountain:

Vaddå fel?

poffa: Där blev det allt fel. Men jag håller med. Hur många poäng har han upp till Zäta nu? Det kan inte vara så många. ;o)

Sv: Kamillafestivalen
Weinhandl har nu 1+1. Lysande. Hans femte för säsongen.

Det här verkar som en lämplig tråd:
Gonatt, MoDovänner!

NuMountain:

Ja, och inte bara för honom.

poffa: Weinis har en ass nu. Hoppas att det smittar på de andra Modoiterna. Det har gått troll i målandet hos Näslund.

poffa: Det fanns inget intressant ur det jag plockade bort. Du har inte missat något.

poffa:

Lycka till.

NuMountain:

Har vi en deal eller?

poffa: Jo det skulle vara roligt att se.

westerlind:

Det lär ju vara ett antal som jag INTE skrivit och de har jag svårt att komma ihåg...

knaskamilla:

Nä, varför då? Det är ju roligare om jag kan få NuMo att lägga tillbaka dem.

poffa:

Nu får du väl skärpa dig: Om du inte kommer ihåg vad du skrivit, så ska väl inte NuMo eller scim behöva ta fram all smörja som skribenter utan minne och självcensur producerar?

Härlig svenskmatch som pågår just nu. Canucks mot Maple Leafs. Ett antal svenskar på banan.

Sedin har klubban högt i ansiktet på Sundin. Bertuzzi blir utvisad.

poffa:

Du skulle ha varit MoDorator...

NuMountain:

I natt när alla andra här på HS gått och lagt sig så kan du väl lägga tillbaka alla de meddelanden du raderat. Jag har ju varit borta och det är ett antal som jag inte läst...:)

Frisco: F-n... Jag kan öppna/ta hem alla j-a typer av filer härifrån utom mp3... Jag fattar inte vad som är fel...

Ursäkta franskan

westerlind: DiLeva sa du. Det blir min nattmusik.
-Everyone is Frisco everyone......

Z2

scim: Ja men med fint menar jag inte fint utan fint. Det är dalmål och betyder fint.
Jag tycker du ska drömma om stämning på läktaren. Ja då menar jag inte stämning som när 12044 sittplatspersoner klappar händerna och stampar i golvet utan riktig sång. Det är direktsändning i radion. Sången känner säkert alla igen. Ett rött lag från Liverpool började sjunga samma sång en massa år efter denna publik. Celtic Park heter arenan. Lyssna och njut.

Z z zz z Z z ZZz z z Z ZZZ z z z

Frisco:

I och för sig tycker jag du har en poäng där: Boork och kungen blir svåra att rubba, men knas kanske kan ersättas med Tomas di Leva eller Marit Paulsen, fast jag tycker nog knas har sina kvaliteter ändå. Tror du på allvar att di Leva eller Paulsen tillsammans skulle kunna komma upp i ens halva nivån av knas mystiska inlägg? Jag tror du skojar.

Frisco: Fint och fint, jag tyckte det var kul ;)

scim: Vad fint. Är det vad man ska ha i minnet när man ska sova?

westerlind: Hej.

Ett litet bidrag från eder Modorator! (se länktips)

Frisco:

Det där vill jag inte uttala mig om, tycker det är dags att någon MoDorator vågar träda fram snart.

westerlind: Vi måste ha nån normal i juryn.

Frisco:

Det tror jag också - för en gångs skull har du rätt. OK, då låter vi Leif Boork, kungen och knaskamilla rösta, vad säger du om det?

westerlind: Jag har för mig att det var en tävling om laglåtar på hockeysnack för nåt tag sen. Jg tror att de flesta som röstar på en sån tävling röstar mer på sitt lag än på den låt som de egentligen tycker är bäst.

Frisco:

Var nu inte så besviken att jag vägrar att lyssna på dina dalabröl, vad tycker du om de spännande visioner jag målar upp?

Frisco: Detta är bättre... Lyssna även på denna när dom startar upp den och den inte tänder på alla förrän efter ett tag... Låter som ett gammalt WWII stridsflygplan... :-))

Ta på hörlurar och dra upp volumebutton

Sahlander: Inte alls likt det ljud som är nu på F1-banorna.

Sahlander: Sitter just nu och försöker rensa huvudet från 2T-knatter med lite riktigt motorljud... Lyssna till denna Kompressormatade V16 på 1.5l från en 50-tals F1.

Sahlander: Inte helt grammatisk korrekt men jag skyller på 2-taktsoljeförgiftning och/eller Bäpa-febran...

Aben: Han går in i närkamp bakom motståndarnas mål... ser ut att hamna lite snett i tackling... åker sen direkt ut och byter utan att egentligen stödja på ett (vänster eller höger ;-) ) ben. kommer ej ut i matchen mer. Avalanche tappa spelet totalt nä 21 gick ut.

westerlind: Jag får väl sluta lägga ut små ra filer.

Frisco:

Jag säger som poffa, jag orkar inte lyssna på eländet, mest eftersom min dator lägger sig i koma när jag försöker använda Realplayer. Av bilden att döma så misstänker jag att det är dragspel och gnisslande fioler, så jag sörjer inte vad jag går miste om.

Jag antar att Södertäljes spännande låt i jämförelse är en hitliste-etta. Ändå ger du mig en idé: Tänk vad intressant om vi varje år hade en melodifestival för Sveriges alla hockeylåtar? Timrås dansbandskungar skulle säkert gå hem i stugorna, men jag hoppas Hockeyförbundet kommer ha vett nog att förbjuda hormonstinna amazonraggare att rösta.

Å andra sidan skulle det ge en välbehövlig uppryckning för fjollandet med musiktävlingar: Vilken befriande upplevelse att få se manliga hårdrocklåtar sopa banan med allehanda fjöllåtar som vi tvingas utstå varje år i Melodifestivalen.

Stay Metal.

Aben: Jag vet inte.

NuMountain:
Hvad er der sket med Foppa...så du hvad der skete?

NuMountain: Det var inte Zetterberg. Vilken otur. Foppa har de skadat också. Då får man hoppas på Tvillingar och frikyrkliga målskyttar senare i natt då.

NuMountain:
Virker også som om at Philly måske har fået en hed kæde....Amonte-Roenick-Primeau...to mål i aftenens kamp...skal blive spændende at følge den kæde...

Vaff. Matchen visas ju på tv:n. Zäta gjorde nyss ett fantastiskt spel till Hull.

Frisco: Bilden och denna låten hör ihop=)

westerlind: Skulle denna låten haft en chans?

Sv: Härliga hockeyminnen
Aben: Kul=))

« · 242425 · »