Med talangen i detta laget borde vi kunna forechecka fast Troja och alla andra lag på ett relativt komfortabelt sätt, men vi spelar ju med huvudet under armen i offensiv zon, vi ser ut som 3 individualister som jagar en stackars Trojan bakom mål, en trojan som slår sarg ut och sen har dom en spelvändning eller friläge på oss, varje gång!
Det hade ju varit betydligt bättre att bara stanna av på offensiv blå och förvara ist för att ständigt bli överspelade djupt i anfallszonen.
Sigge: vi har ju fått in en ny spelare, så vi behöver väl 1/4 till för att få till spelet. Jag förstår att de sökt slutspelsrävar o spelare som ska klara av den typen av spel bättre. Men om de är så bra på sånt, borde det gå att motivera dem till lite bättre novemberspel. Sen är känslan att vi ännu inte lyckats finna en fungerande enhet. Inga spelare verkar leva i symbios.
Men nu vänder vi o vinner o sen är det bara hoppas de hadt koll hela tiden o spelet sätter sig.
Makarov:nya backar måste in, kravbilden måste ändras och framförallt upp. Bara jeppes och berglunds attityd med att komma hem och "visa upp sig " för polare och familj är ju fan sjukt att det godtas. Snacka om fel inställning redan från början.
Karlin verkar ju dessutom lika loj och bekväm, och tydligt tappat omklädningsrummet. Hinken är apatisk och agerar inte. Dessa två ska inte ha förlängt , helst sparken innan advent
Sållet till andrekeeper kan vi skeppa tillbaka där han kom ifrån. Vilken usel målvakt
Gavelo: Vi har forwards som har kunnat spela försvarsspel tidigare men när dom kom till Modo så förändrades allt. Ytorna vi släpper i egen zon mot tabelljumbon i allsvenskan är fruktansvärt dåligt. Må så vara att backbesättningen ikväll rentav av är svag men kom igen, bättre än såhär måste det se ut!
Hägglundsmaffian: Jag börjar luta mer och mer åt att Karlin inte är rätt man för det här uppdraget. Att vi spelar så här efter så många matcher är under all kritik. Tänk var vi hade varit med Bogren som faktiskt implementerat ett fungerande system i Löven.
Bad_Brett: man mår genuint illa å se laget i sitt hjärta spela så fruktansvärt dåligt som nu! In med 2 gedigna backar asap gradin. å karlin försök knåpa ihop ett grundspel som laget behärskar. Ni har 1 jobb, gör det.
Gavelo: Jag håller med gällande spelsystemet. Det är väldig svårt att bedöma spelare givet att systemet absolut att inte fungerar. Tar man backarna finns ingen att spela. Man kan absolut skälla på Hallin för att ha ställt till det rejält ett par gånger, men var fan var forwards då?
Paninaro: Hans absolut största bedrövelse var att avvakta med Dickinson tills han ansåg att han inte hade råd. Det är mycket jag kan ha överseende med men det kommer jag fan aldrig förlåta.
Sakic: Givet att vi behöver typ 2 nya backar men jag tror jag är en av få som mer anser att det är forwards som inte kan spela försvarspel, eller rättare sagt, dom kan nog men Karlins spelsystem gör det omöjligt att vara starka defensivt.
Sakic: Hinken sitter lugn och båten, och jag citerar honom: ”Jag vet inte just nu om det är en eller två backar vi ska in med eller vad för typ. Därför väljer vi att avvakta”
Domsjö: Av det man fått se av Fitzgerald hittills är det svårt att inte bli väldigt förtjust i beslutsamheten i hans passningar och spel.. utstrålar otroligt mycket pondus.
Trots sin långa erfarenhet är han ung och han har visat att han kan. Så jag hoppas fortfarande på en god utvecklingspotential. Utveckling går ju ofta i sjok.
Kelleher ser spelsugen ut ikväll.
Hallin "drällde med pucken" som kommentatorn sa.
Får vi utdelning så kan det börja gå på räls bara av farten. Men vi spelar inte övertygande ännu i alla fall. Rena rama rallarhockeyn utan bra struktur från vår sida.
NuMo: Norén har så mycket vilja och inställning men han är så sjukt osmart i sitt spel. 2ggr på 5 minuter spelar han fast Rundblad när att han transporterar pucken från sin sida bakom mål och passar Rundblad, en pucktransport som deras forwards såklart läst och Rundblad har då 2 spelare på sig strax efter att han fått passningen.
Vi är taggade och av bara farten så gör vi samma misstag som tidigare. Ett skott utanför blir deras kontring, en tappad puck blir deras kontring. Vi hamnar för djupt. Vi har dålig tajming i anfallen. Jag hade önskat att vi börjar med våra 0-0 formationer, av vad det kanske bara finns en iofs. När vi börjar så här hårt så hamnar vi i osynkroniserat positionsmässigt på en gång om det inte ger resultat direkt.
Av de intervjuer Fitzgerald hittills gjort har han varit otroligt sammanbiten. Svarat kort på frågorna.
Det verkar uppenbart att han följt utvecklingen för laget och han verkar medveten om att han nu ses som "den store räddaren" Min tolkning.
Hoppas att han får tillfälle att släppa den inre spänningen så snabbt som möjligt. Om inte så är han en riktig tråkmåns i intervjuer. Otroligt tillknäppt och korrekt.
Det hade ju varit betydligt bättre att bara stanna av på offensiv blå och förvara ist för att ständigt bli överspelade djupt i anfallszonen.