Ja, det är verkligen bedrövligt. Ingen tar ansvar för sin egen prestation. Vi ligger en meter bakom i allt försvarsspel.
När vi anfaller så passar vi inte på bladet utan långt ifrån. Vi har ingen fart från egen zon, igenom zonen och vi har inget gemensamt tryck i anfallszonen.
När vi missar i passningarna i anfallszonen så ligger så fel att allt blir farliga kontringar.
Så det är svårt att hitta positiva saker Men lätt att hitta ursäkter.
Färdkost: Att Rundblad fått vara kapten tre säsonger i rad nu är en sån gåta att jag vet inte ens var jag ska ta vägen. En sämre förebild på isen får man fan leta efter.
{11085}: Tänk om vi hade fått höra efter degraderingen att vi skulle spela som kattskit hemma mot jumbon och ligga under med 2-0 en torsdag i november.
Vargen: håller med. Trodde då fan aldrig jag skulle säga det men man tappar gnistan… Ber och bönar att MoDo går till slutspel och det äntligen blir heta matcher.
Gavelo: Vi måste lära oss att komma med timing i forechecken. Dvs med fart från typ defensiv blå till röd/offensiv blå och får stopp i spelet på bred front
Monno: Trodde aldrig jag skulle säga det men man tappar ju fan intresset. Inte bara är spelet dåligt men motståndet är ju också bottenskrap kväll efter kväll så det blir liksom aldrig ett brinn eller spännande öht.
Sigge: Vi hade ju kunnat ta in en ass.tränare inför säsongen som kunde styra upp försvarsspelet. Men istället så fortsätter man i samma hjulspår och kör på sektlinjen med enbart folk från trakten i tränarstaben. Lite mer ödmjukhet att vart på sin plats