1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534652 inlägg · 4127 ämnen
« · 141096 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo is stupid
Bo Bly: Är meningen att din argumentation här ska leda någon vart?

knaskamilla: Modo har ingen linje i sitt spel.
Linje 0.Årets lag måste vara det sämsta sen
60-talet.

Bo Bly:

Ja, jag tycker att det är en bra värvning.

Hade jag rätt i vad du grundade ditt omdöme på?

Paddan:

Vad dum jag är. Du har förstås rätt. Linje 8 åkte förbi honom klockan 8 - och han hann inte med.

Paddan: Eller runt klockan 8.

knaskamilla: Tycker du att Wilde är bra?

knaskamilla: Nja, tror att det var linje 8, eller något sånt, som åkte runt honom och han missade bussen. Eller så åkte något runt runt honom klockan 8.

Bo Bly:

Varför åkte de förresten åtta stycken runt honom? För jag antar att det är det du menar.

Bo Bly:

Jag kanske är dum i huvudet, men det verkar precis som att du drar slutsatser om en spelare utifrån EN match (av de elva som spelats), och dessutom jämför honom med ALLA andra spelare i elitserien. Ganska vågat.

knaskamilla: Wilde är juh Elitseriens största
rundningsmärke såg han i premiärmatchen
dom åkte 8 runt han och han hann inte med.

Bo Bly:

Lewerström - en misslyckad junior från Färjestad (som inte har ngt juniorlag längre)?

Vad är felet med Wilde då?

Bo Bly: Green och Wilde har inte gjort oss så besvikna och vad har det med uppslussning av juniorera att göra?

NuMountain: Jag menar att ni tillhört toppen nästan
varje säsong sen början på 90 talet.Årets lag får ni
vara nöjd med om ni slipper kvalserien.Kolla värvningarna
Lewerström,Lehtinen,Green och Wilde dom kan juh inte
göra någon glad:.)

Bo Bly:

Går emot vad? Juniorerna eller smarta värvningar?

Att en junior tar en dyr värvnings plats är väl positivt (förutom att den dyra värvningen var onödig...)?

Bo Bly: Ursäkta att jag bryter mig in, men vad har det ena med det andra att göra och... Vad menar du egentligen?

knaskamilla: Jag måste säga att Modo genom alla år
flyttat upp juniorer och värvat smart.Men i år verkar det
som allt går emot är det så?

NuMountain:

Ja, eller ett felcitat (som vanligt, när det är ÖA)?

Sv: Modotröjor
knaskamilla: Lillebror kom hem till morsan glädjestrålande en dag från sitt dåvarande jobb på CEWE-förlaget och utbrast: "Vet ni vad, jag såg faktiskt en hel hockeymatch igår och tyckte det var kul". Så kul, tydligen, att han inte sett en enda match till sedan den olycksaliga dagen.

knaskamilla: Jo så stod det. Fast är det ett utdrag ur en längre mening kanske?

NuMountain:

Man kan ju säga så här:
Det stod i ÖA att han sagt det.

Morgondagen derby ( c :
Vilken tid börjar matchen ?
Tänkte komma upp om jag hinner . är det 15 eller 16 den börjar ?

Bo Bly: Hur ska vi veta det?

Modo is stupid
Sa verkligen Mika Lehtinen det i ÖA!

Paddan:

I vår familj har det också blivit något fel: min far har inte lyckats bli det minsta lilla hockeyintresserad. Ej heller min bror eller syster. Mycket underligt.

(Okej, min bror går väl på en del matcher ibland...typ en vartannat år...och syrran har faktiskt varit på två stycken också, men bara för att hennes skotske pojkvän tycker att hockey är roligt...)

westerlind: Sååå jädra tråkigt kan det väl ändå inte vara om man skickar med sin far pengar för att köpa hem en MODO-matchtröja som sonen sedan kan bära närmast hjärtat under den där vita matchtröjan från Gävletrakten för att kunna tämja sina smyg-Modoitiska känslor.

Borde väl förresten tillhöra god uppfostran att fadern lär sin son att älska sitt eget favoritlag. Men det är klart, det kan ju bli vissa fel ibland som med min lillebror som är i total avsaknad av intresse för något som helst som har med ishockey att göra.

Hockey till folket!
Upp till kamp! Nu är jag så trött på att aldrig få se mina hjältar i TV. Visst kan jag titta på Brynäs när Comhem emellanåt nedlåter sig att visa vårt mästarlag. Men detta får ses som en stor ynnest. Nu vill jag att SVT köper in rättigheterna till J20-Super Elit. Då kan vi hängivna hockeylunatics få se rolig hockey varje vecka till ett rimligt pris: Gratis. Billigare än så blir det sällan.

Hårdrock.

Lumber Jack: Jaha, var det HÅLLberg som jag skrev, trodde i min enfald att det var Eckes HOLMbergs gamla tröja som såldes. Där ser man...

Frisco:

Apropå boooring, farsan ska gå och kolla på MoDo när ni möter Timrå i morgon. Han har som bekant den dåliga smaken att vara supporter till detta lag. Quisling. Förrädare.

westerlind: Boooring, boooring ASSenal..... Bergkamparn vill ju inte åka med de andra spelarna utan tar sig fram till och från matcher på eget sätt. De kanske har svårt med kamratandan i den föroreningen? Det är inte lätt med överbetalda Franska, Svenska, Engelska, Holländska, Kameruanska, Brasilianska, Danska, Elfenbenskustianska, Grekiska, Nigerianska, Ukrainska, Egyptiska och Lettiska spelare i samma lag kanske?

Frisco:

Trevligt. Arsenal spelar fotboll tillsammans. Är det något Tottenham funderar på att införa?

knaskamilla:

Håll nu upp detta debattforum ikväll för själv så ska jag nu åka och Statoila.

westerlind:

Vad tror du om att börja med konståkning? Vore detta något för mig?

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll för nu loggar jag ur. ZZZZzzzzz...zzzzzzZZZZzzzzzzzZZZZZäta...

westerlind: 78 minuter till Hammarby i period 1. Angående Tottenham så är jag övertygad om att hela laget reser tillsammans.

westerlind:

Jag vill bara göra dig uppmärksam på att både mitt och mike66:s senaste inlägg faktiskt handlade om hockey.

Frisco:

Ja du har rätt, jag ber om ursäkt å deras vägnar. Jag försöker så gott jag kan att styra in mike och knas på hockey, men det är som att få Tottenham att börja spela fotboll. Omöjligt.

mike66: Vad ni snackar. Det intressanta just nu är hur många utvisningsminuter Hammarby ska få i första perran mot Skellefteå.

knaskamilla:

Ta med dig skridskorna och kom ut så ska jag lära dig att åka åttor på isen. Funderar faktiskt på att bjuda ut ett gäng med HS-stollar bara vi får is på planen.

Vi får väl se till vintern om ni får någon inbjudan att besöka oss härute i Nolby. westerlind han har ju t o m spelat golf längst upp på Nolbyknölens topp.

Nu kanske ni också undrar varför det tog en sådan tid att skriva det här korta inlägget? Telefon? Gulasidorna? Vem vet?

westerlind:

Jag har hört att jag har en lysande karriär som Nolby-klack tillsammans med dig också. Vad ska man tro på?

(PS. Är det nu man ska skapa en ny tråd som heter "svammel" eller något liknande, tror ni? DS.)

knaskamilla: Om du bara vill har du en lysande karriär i CSKA Nolby Vets, tro mig.

mike66:

Du har i alla fall haft en karriär, du. Själv har jag aldrig ens fått prova på att spela hockey (vågat av westerlind att ta med mig i förstafemman i sin laguppställning...). Däremot var jag en hejare på (rink-)bandy sist jag spelade det. Hade jag bara vetat hur man träffar mål med en tennisboll och bandyklubba hade jag nog gjort ett tjugotal mål (det var väl ungefär det totala antalet frilägen jag fick p.g.a. att motståndarlagets spelare tyckte det var så jobbigt att åka skridskor att de parkerade i anfallszon - hela högen).

Frisco:
Ja för fanken, det där är verkligen en idé jag gillar. Men Nolby kan väl vara reservarena, ifall inte isen har lagt sig i Solna?

Frisco:

Har inte haft de tankarna förut men det tåls att diskuteras iaf.

MoDo - Timrå IK på Råsunda, njaee är ju närmre till Nolby dårå för bägge parter.

Frisco:
§3 Nu har Piteå bytt målvakt igen....

mike66: Rättvist eller inte tycker jag kvittar. Klart att hockeyfinalen ska avgöras i en enda match. Det har vi snackat om tidigare här. Jag tycker fortfarande att Råsunda Fotbollstadion skulle vara den givna arenan.

westerlind:
§1 Jag var mig själv, iförd min gamla härliga bandykeps.

§2 Piteå bytte målvakt efter 3.53

Frisco:

Karriären var kort men intensiv. Det är roligare att se på bandy än att deltaga. Vore kanske något att sikta in sig på, en bandy SM-final. Tänk om hockey SM-finalen också bara skulle spelas i en match och dessutom på månskensrink i Nolby. Rättvist eller orättvist?

Frisco:

Var du med på lagkortet? Det var verkligen roligt - Brynäs brukar också ha med maskoten på kort ibland. Vad hade du för klädsel? Kanin? Grävling? Abborre? Nä, jag tror på sorken jag...

mike66: Kul skildring av hela din bandykarriär..... Undertecknad har endast varit publik på bandymatcher men det brukar vara varmt och gööööt i bröstet. Har sett x antal div 2 matcher, x antal allsvenska matcher och 1 VM-mtch mellan Finland och Norge och (tror jag) 6 SM-finaler. Kul sport med varm dryck.

Lumber Jack:

Du menade inte asradar?

Frisco:

Ok, vi skippar hockeysnacket så här på fredagskvällen och går in på något mycket mer intressantare, nämligen bandy.

Jag har ju också provat på denna primitivare form utav ishockey. Efter avslutad hockeykarriär redan som 18 åring så blev jag inlurad på en bandyplan och det var det absolut dummaste jag har gjort i hela mitt liv.

HOIF (Heffners/Ortvikens IF) blev min nya klubbadress och det började direkt med spel i juniorallsvenskan. Detta utspelade sig under säsongen 1985/86 och blev sedemera en väldigt dyster säsong för HOIF både A-laget som junisarna.

Hade väl varit på en och annan bandymatch när Selånger spelade i högsta serien men där gick också gränsen, trodde jag. Det blev också mycket riktigt bara bandyspel i en säsong för mig innan jag hivade bandyklubban upp på läktaren i Gärde efter att ha manglat ner Hasse Bengtsson i Selånger och fått rött kort. detta var under en DM-match som vi också förlorade med en herrans massa mål, tänker inte skriva här hur mycket vi förlorade med.

Någon bandyklubba har jag dock inte kvar, utan den ligger nog kvar på läktaren i Gärde än idag. En sak som jag alltid undrat över är varför inte bandyspelare har en kudde fastsurrad runt sin bak?

Man ska dock inte förneka att bandy är en väldigt trevlig sport att gå och kika på. Men efter att ha spelat ishockey i hela sitt liv och sedan fösöka att sadla om, det var svårare än jag trodde.

Sv: MoDo-Timrå
Såg Modos träning i dag fredag. De tränade enormt mycket avslut - och det är ju aldrig fel. Den stackars (?) Mika Lehtinen fick i alla fall vara med och träna, men lär väl hamna på läktarn mot Timrå ändå. Mannen är en gåta. Att gå ut och säga "Modo is stupid" är kanske inte det smartaste om han nu vill spela. Men å andra sidan får man förstå honom.

Jag ser scenariot framför mig. Någon annan elitklubb tar honom istället, och där gör han stor succé. Men vad ska man göra? Han har trots allt fått en del chanser i Modo, men inte tagit dem. Han måste kunna prestera mer. På träningen var han rent av usel, så inte är det konstigt att han petas. Frågan är hur scoutingen har varit?

« · 141096 · »