1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534653 inlägg · 4127 ämnen
« · 140671 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modotröjor
mike66: Mina länskollegor heter Morgårdshammar, Häradsbygden och Noretpojkarna osv.
Jag har 2 bandyklubbor här på Nygatan. Bland annat den som Korpalov spelade sin sista Bajenmatch med. Matchen spelades på Västanfors IP melln just "Fläkten" och Bajen. De sistnämnda gick upp i allsvenskan i och med den segern och Frisco är med på lagkortet efter matchen... Fantastiskt var ordet.

mike66:

Kamilla har ju valt att inte kunna tänka i asraka tillstånd, så hon klarar inte riktigt av att kliva ur sitt invanda tankemönster.
100 - 0, är en bit kaka på lördagar.

(Kanske jag menar abstrakta...)

Frisco:

Och jag som trodde hela MoDo-HS-ligan var på väg ut till "the new Löta arena" Ta tredubbla tröjor för det är j-ligt kallt härnere i södern. Tyvärr så har ej våran sarg kommit på plats ännu men vi spelar väl bandy i brist på hockey isf.

100-0? Det har ju Kamilla redan räknat ut att det inte går att vinna med. Osportlig tippning dädäringa med hjärtat när det gäller era länskollegor också.

Paddan:

Hållberg ? Vem är det ? Har han spelat i MoDo, märkligt det har jag inget minne av...

Frisco:

MoDo - Timrå 6-1 med hjärtat, hjärnan, röven, levern och njurarna.

mike66: Tröjor.. Nej det är inte Nolby vi ska se...Det finns tak på 4 hallar i Övik.. M-T 4-1 med hjärnan. 100-0 med hjärtat.

Jahaja här snackar ni tröjor som om det inte fanns viktigare saker för er att snacka om. Ta på er dubbla tröjor i möra så att ni inte blir förkyld.

SMÅLAND:
Tycker att du var lite väl ödmjuk i ditt tippande denna gång.

MoDo - Timrå IK.....1-8 med hjärtat. 2-3 med hjärnan.

Sv: Precis hemkommen...
Björn VII:

Var dock, mycket riktigt av Taddys kontakt, Damgaard som inte hängde med i svängarna. Skulle tro att det inte handlade om många centimetrar för att det där skulle ha blivit offside, perfekt passning och en spelare i exakt rätt läge.

nikki88:

4-2 var väl mest ett bevis på att den gode Juuso har Freddan-kvalitéer på både gott och ont. Sådana puckar som slinker in har man lite för många flashbacks av för att inte se likheterna. Som tur är har ju de båda också positiva egenskaper, det kanske inte ska vara så pass lätt att vandra in från kanten i ett MODO där defensiven sitter lite mer 100%-igt än vad den gjort hittills.

Taddy: 1-2, 2-2 och 3-2 får laget ta på sig, där var det väldigt klapp-klapp.

5-3 målet kom FBK 3 mot 1 med Hedin som back så jag kan inte direkt skylla på honom..

4-2 målet var på "fel" sida rinken, så jag såg inte vem som var back då.

Zajkowskis och Hållberg tröjor blev de enda tröjorna utan bud. Werners tröja dyrast. Hmm, var är de där 1.600 kronorna när man behöver de. Då blev det ingen Hlinka-matchtröja i år heller.

Sv: MoDo-Timrå
4-1 till Timrå IK jag behöver inte säga mer........

gnuttan: JAG FICK HJÄRNSLÄPP 1-3 SÅ KLART

Paddan: MODO-TIMRÅ 3-1

Paddan: MODO-TIMRÅ 3-1

Wewillwintoday: Tror på en målsnål match imorgon, för eftersom gud tydligen är TIKare så går det ju inte att tro på honom ;)
Mitt tips är 2-1 till MODO. Vilka gör då målen? Ja, varför inte öppna målskyttet med Wennerberg, Krykov kvitterar och så får Enström äran att avgöra matchen i slutminuten.
Vore väl kanon ifall Eilert kunde vara pausunderhållning då båda lagen verkar ha viss anknytning till herr Pilarm på ett eller annat sätt.

Sv: Jocke tillbaka imorgon..
Dream Team: Bör finnas goda förutsättningar för att hamna närmare 5.000 imorgon, om inte över, med mer än 120 tillresande TIK-supporters vad jag förstått.
Svårt med fylla lär det inte bli imorgon i hallen!

Sv: Jocke tillbaka imorgon..
Wewillwintoday: Fulsatt?? Med ett hemmasnitt på 4011 (bästa siffran 4460, mot DIF), lär det nog bli svårt att fylla hallen...

Tips: 5.100.

Frisco: Justnutröja - MODO-tröja, hmm varför kom man inte på den latinska ordassociationen.

Björn VII: Tänkte maila kansliet och bjuda 100:- för Lehtinens justnutröja.

Björn VII: Jag har redan en #21. Ja just ja, ingen vit eller röd.

scim: Nu är till och med Janssontröjan till salu=)

Frisco:

Jag tar nog en rövare istället och köper en replica i juni...

#21.

Hoppas att webshopen får en kapacitetshöjning om jag har drömt rätt.

Paddan: Hihi, jag som "bara" betalde 1300 för min Hlinka-tröja ifjol...

Frisco: Hade man bara haft 1600 kronor liggandes till ingen nytta så hade ju Hlinkas tröja inte suttit helt fel.

Modotröjor
Nu har ni en halvtimme på er att köpa en ÄKTA MoDotröja.....

1 Lundström 1 200:-, Ulf Ohlsson
2 Pihl 1 000:- Thorbjörn Bohlin
3 Hedin 1 500:-, Jimmie Gustavsson
4 Öberg 1 100:-, Pär Ericsson
6 Jansson
7 Hållberg
9 Wernblom, 2 700:-, Adrian Berisha
10 Söderberg 1 000:-, Stefan Borg
11 Pettersson 1 000:- Jon Johansson
13 Weinhandl, 1 900:-, Birgitta Andersson
14 Högardh 1 200:-, Börje Gustavsson
15 Zajkowski
17 Warg, 1 000:- Peter Brodin
18 Öberg 1 000:-, Anders Bostedt
19 Pettersson 1 000:-, Tommy Söderfalk
22 Lindström, 1 200:-, Thorbjörn Bohlin
23 Hedlund
26 Wennerberg, 1 500:- Martin Persson
27 Johansson, 1 100:- Tommy Johansson
29 Staal 1 000:-, Edward Gustavsson
30 Hlinka, 1 500:-, Olle Karlsson
31 Hirsch, 1 300:-, Johan Nilsson
33 Öhman, 1 100:-, Tomas Eskilsson
41 Lintner, 1 200:-, Fredrik Mårtensson

Giron: Oops skrev jag så, då måste jag vara ordentligt snurrig. Nåväl, gjort är gjort. Där ser man hur bra koll på laget jag har!

Paddan: Ett gott dagsverke som back????
Öberg har inte spelat back en enda match så här långt förutom i vissa boxplay.

Jocke tillbaka imorgon..
Riksman står i målet igen.

Hoppas det blir fullsatt kempis. Såg att Högardh jag gjorde ett av sina karaktäristiska mål mot Färjestad, upp i nättacket med backhand när han låg ner :)

Tycker matchen är rätt viktig. Efter denna match väntar borta mot HV71, vilket alltid resulterar i bortaförlust..(aka hvspöket).

Visste att det skulle 5 svåra matcher(först borta mot ssk), hemma mot Djurgården gick bra, borta mot Färjestad(spelade vi bra dock), hemma imorgon mot Timrå och sedan HV borta.
6 poäng är klart godkänt. Vi har 3, och vi behöver 3 till imorgon...

Sitter och tittar på bilderna från matchen mot FBK och märker att Wennerberg fått ett nytt namn: Musan Milo.
Enligt SAOB så kan musa användas "om person som med framgång ägnar sig åt konst". Nog för att det var ett konstigt mål, men ändå.... ;)

Dream Team: Kommer nog bli en mycket jämn match imorgon, tror jag också.

nikki88:

Har hört från folk på plats att Milo bjöd på 1 mål och damgaard på 1 mål.

Stämmer det?

ModoAnte: Men dom har väl knappast övertygat i år??

Här är MoDo´s hemmafacit: 5 3 1 1 14 - 6
Timrå´s dito fast borta: 6 4 1 1 19 - 13

Timrå har bara en "riktig" bortaförlust, mot HV 71. MoDo´s enda hemmaförlust är också mot HV...
Verkar som det är rätt jämnt skägg, eller??

Dream Team: Modo är hemmastarka det blir Timrå som får det tufft.

MoDo-Timrå
MoDo får det tufft i morgon....

Paddan: tro att milo kan funger bra som center han har ju ett bra skott som han inte använder tillräckligt ofta.

Krossa Timrå!!!!!!

Zigge: Tycker att det vore intressant att prova honom på den positionen, med sitt fina driv i skridskoåkningen och utmärkta passningsspel. Visar enligt min mening klara brister i defensiven men är otroligt pigg att anfalla i bästa/värsta Lodinstil. Tycker att han går bort sig ganska ordentligt emellanåt i försvarszonen och han dräller lite för mycket med pucken i egen zon.
I och för sig har vi ju som du säger Jan Öberg som går att använda som center, men just nu tycker jag att han gör ett gott dagsverke på backsidan.

Paddan: Milo som center?? Vaffödå? Räcker det inte att upp Öberg? Har Mio såna egenskaper, tror du?

knaskamilla: Nej, inte direkt. Klubbnamnet MODO kommer väl inte att klinga alltför ädelt i finska öron i fortsättningen, antar jag.

Paddan:

Det är kanske ingen vild gissning att Lehtinen inte kommer att tala så gott om MoDo för sina finska kompisar...?

Sv: Poängjaktsresumé.
Frisco: Följetongen fortsätter. Min framryckning fortsätter, men till T G och gizMODOs börjar avståndet bli HV-stort.
Frisco lämnar sistaplatsen.

HS:are hitåt !

1 Rickard Hägglund (gizMODOs) 39 / 30 poäng (7)
2 thomas gustafsson 31 / 25 poäng (6)
3 André Söderholm (Deas) 24 / 13 poäng (6)
4 Morgan Stafrin (Paddan) 24 / 11 poäng (4)
5 Linn Engvall (Kapusta) 23 / 21 poäng (4)
6 NuMo 23 / 13 poäng (9)
7 Johan Pahlin (Vader) 18 / 13 poäng (4)
8 R Eriksson ( L. Jack) 18 / 4 poäng (7)
9 Knas 17 / 11 poäng (4)
10 Per Lundgren (poffa) 13 / -2 poäng (7)
11 Linda Persson 12 / 5 poäng (1)
12 Kerstin Andersson 11 / 3 poäng (7)
13 Magnus Börlin (cadburus) 11 / -5 poäng (5)
14 ria-ra 10 / -5 poäng (1)
15 Frisco 9 / -3 poäng (7)
16 Samuel J (samjo) 8 / -2 poäng (0)
17 Mikael Lundvall 8 / -3 poäng (6)
18 Anderas svedin "Modoante" 7 / 1 poäng (-2)
19 J. Westman (radiosaigon) 7 / -7 poäng (-1)
20 Mattias Viberg (scim) 6 / -6 poäng (-1)

Har för mig att denna artikel om Lehtinen hade rubriken "Modo is crazy" i pappersupplagan. Men det kanske bara var jag som läste fel i det allmänt zombieliknande stadiet innan första kaffekoppen.

Dynamic duos
Batman & Robin, Starsky & Hutch, Ben & Jerry, slagfärdiga par med framgångsrecept som nu utökats med ... Foppa & Sakic, i varje fall om man får tro Rocky Mountain News. Foppa 2 mål och 1 assist i natt och Sakic 1 mål 1 assist.

Vad sjutton ska man jämföra med i MODO, kanske just nu Hedin och Enström?

Läste i ÖA nu på morgonen att de räknade med att Lehtinen idag kommer att göra klart med ny klubbadress. Kommer i sådana fall tydligen att lånas ut till en elitseriekonkurrent. Det är väl inte helt uteslutet att det blir MIF som ju var ute efter "överblivna" backar i elitserien.
Finns tydligen anbud från finska lag också.

Fick Lehtinen någon istid idag, eller är hans chans att ta en plats i laget ungefär lika stor som att Leif Boork kommer att bli helgonförklarad i Timrå?

nikki88: Skönta att gör att modos borta spel börjar bli bättre synd att modo inte fick med sig någon poäng

nikki88: Låter bra att Hedin och Enström var bästa backpar, verkar som att Enström var den backpartner som behövdes för att få Hedin att komma ut ur det komaliknande tillstånd han såg ut att befinna sig i emellanåt.
Och MaJo fick göra elitseriemål också, enormt kul.

Sv: MODO-S/T Hockey
mike66:

Ingen fara, ni har fina prospects! :-)

Go'natt!

Paddan: Det var en tripping, men han kanske hjälpte till lite. Milo-Damgaard vad stabila, men bäst var Hedin-Enström som vanligt. Kan inte säga att Milo var indirekt orsak, det får nog laget ta på sig och inte bara han.

Sv: MODO-S/T Hockey
Björn VII:

I´ll be back, but not tonight.

ZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZ

Krossa MoDo...ZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZzzzzzzz

« · 140671 · »