1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534719 inlägg · 4127 ämnen
« · 143732 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV 71 - MoDo
westerlind: Hehe, du är nog ganska nervös just nu tror jag. 10 raka heter strike i bowling. Undrar vad det heter i hockey?

Frisco: Försök inte, så lätt får du mig inte att besvara dina inlägg.

Tyson tillbaka i afton. SKa knäckebrödslaget knäcka Kaffelaget för gott?

För aktuella odds på Bomben 4 HV-MODO och MIF-LHF, följ länken.

knaskamilla: Hahaha, låter bra det. Då kan jag lugnt återgå till mitt rapportskrivande, med andra ord, i förvissning om att allt i fortsättningen går att härleda till mig.

Paddan:

Okej. Du är på väg mot insikt. Det är positivt. Det tar vi med oss.

knaskamilla: Eftersom att jag redan är bosatt i "The village of the damned" så borde det väl vara ett steg på vägen i "rätt riktning" mot dina farhågor.

Tänk om det var mitt fel att vi förlorade mot FBK, eller förresten det är alltid mitt fel, hade ju tänkt att logga in på HS under matchens gång men det lilla samvete jag har kvar sade till mig att jag borde hålla mig härifrån under matchtiden. Och matchen mot Timrå borde jag ju självklart hellre ha följt hemifrån lägenheten via datorn än att uppleva den på plats, för att ha undvikit lördagsmatchens resultat....

Sv: Sv: HV 71 - MoDo
Frisco:

Jovisst. Fast då ska jag öva lite först.

knaskamilla: Hockeyspelsturnering nån gång?

knaskamilla: Jomenvisst, det stämmer nog.

Paddan:

Om jag inte har helt fel var det där andra gången du konstaterade det... ;)

NuMountain: Hahaha, "Alfliknande" utseende, den var ju riktigt bra.

knaskamilla: Vad kul att se att man är så "intressant" att jag behöver diskuteras här. ;)

NuMountain:

Grr.

knaskamilla: Vi skall plocka bort inläggen nu när de är harmlösa.

NuMountain:

Var scim också med på din onda plan?

knaskamilla: Jag skötte det perfekt. Helt enligt de riktlinjer de styrande över denna gästbok bestämde.

NuMountain:

Jag litar på dig. Du är ju trots allt MoDorator (även om du inte skötte ditt jobb riktigt häromkvällen).

knaskamilla: Vi får se om kräldjuret antar ett "Alfliknande" utseende. Vi får nog ha koll på det.

NuMountain:

Då undrar man om han gör nytta någon annanstans just nu. På sitt jobb? Njae, tveksamt.

Den däringa lulingboken får man nog aldrig bort honom ifrån. Det är som i en skräckfilm - han kommer att förenas och bli ett med den gästboken, och sedan kommer han att försöka infiltrera vår gästbok med lulingfasoner (utan att han själv förstår vad som händer, förstås). Han är helt uppenbart i någon sorts förnekelsefas för tillfället.

knaskamilla: Jag tog och loggade ut honom eftersom jag ansåg att han inte gjorde någon nytta här nu. Jag tycker att han skall vila upp sig till det är dags. Bara han inte tjuvskriver i den däringa luleboken.

NuMountain:

Bra. Då är det beslutat.

(Vad skönt det är att kunna ta sådana beslut utan att personen det berör mest är närvarande. Minst tjafs så.)

knaskamilla: Helt rätt. Vi loggar in paddan då. Sen loggar vi ut honom när matchen är över.

HV 71 - MoDo
Jag har klurat lite på hur MoDo ska ha en chans mot HV på torsdag, och jag har bara kommit fram till en enda lösning. Det är en vild chansning, men det kan väl knappast gå sämre än förväntat (eller?).

Ska vi inte testa vad som händer om Paddan är inloggad på HS under matchens gång i alla fall...?

Sv: Mika Lehtinen...
Wewillwintoday: hoppas på nr4 han har inte fått mycket istid.

Wewillwintoday: Eller så kanske det blir den femte teorin: MODO låter honom köra ismaskinen, för jag antar att citatet "Modo is stupid" egentligen handlar om att han hade synpunkter på strukturen på isen i Kempehallen.

Finns även en sjätte teori: MODO låter honom undersöka varför det inte går att göra drickbart kaffe i Kempehallen.

Sjunde teorin är att MODO låter honom återvända till finska ligan.

Wewillwintoday: Urk, jag är så trött nu. Gonatt...

Laken: Det vet vi nog inte för tillfället. Dock kommer nog det att uppdagas inom kort.

Jag har 4 teorier:
1. MODO lånar ut honom till Hammarby.
2. MODO lånar ut honom till Malmö.
3. MODO lånar ut honom till Brynäs.
4. MODO behåller honom och låter honom spela.

Jag vet inte vad som är bäst. Jag tycker fortfarande vi har det bra på backsidan...

Laken: Alla är vi fundersamma och nyfikna...

Ni övriga: Z Z z z z z . . . . ...........

Mika Lehtinen...
Hur blir det med Mika Lehtinen?
Blir han kvar i MoDo, eller?
Vilket lag är annars aktuellt?

Sv: Dagens match
knaskamilla:

Självklart, men det blir på ett annat forum, tror jag.

Vad jag menade, initialt, är att jag gillar att se på förvridna ansiktsuttryck, hos supportrar till ett lag som jag varken har de ena eller de andra känslorna för.

Socialantropologi, tror jag att det kallas för.

Björn VII:

Alltså måste du supporta mig.

Frisco:

Sov gott. :-)

knaskamilla:

Du är ingen gamsupporter, du är en gam.

Björn VII: Hemska tanke....

Björn VII:

"Gamsupporter"? Vad har jag med saken att göra?

Björn VII:

September? November!

Frisco:

Får se om mina kvalitéer som "gamsupporter" får komma fram i skånska staden som det går vilt till i, om det bjuds kvalrisk för Coop skall jag nog dra mig dit och beskåda det hela.

Tänk vilken upplevelse ni fortfarande KAN få: Ruddalen en disig, duggregnig september-eftermiddag, Arash Talebinjad som ångar på mot en övergiven målvakt i den 93:e minuten, typ.

Vad säger du?

Björn VII: Hammarby, kan inte vinna.

Frisco:

Bajen åker ur i år.

Björn VII: Fotbollskväll på TV nu. Se och lär...

Björn VII:

Hehe...om det vore så väl: "Lyckats snitta över två mål/match de senaste 37 åren."

Frisco:

får...*pekpinnen över fingrarna*

Bakläxan genomföres lämpilgen på www.histora.org

-->Tournaments
-->English league

Och så klickar du på segrarlagets namn 1931, förslagsvis.

Tjafset om långbollar härstammar i mångt och mycket från tre säsonger, 1974-76, och närvaron av supportrar med förmågan att suga ut det mesta av det extrema fåtal motgångar som lokalkonkurrenterna drabbas av. Detta pga faktumet att de själva, trots sin "champagnefotboll", inte lyckats snitta över två mål/säsong de senaste TRETTIOSJU åren.

Men hej, trodde du att du fick mig upprörd? Nope, vi föredrar rivalitet med riktiga lag, typ Real, Milan, Barca...välkommen att bjuda upp. I nuläget är ni ungefär lika intressanta för oss som IK Göta är för den genomsnittlige djurgårdaren....;-P

Lumber Jack: TACK! (den som gjorde det borde träffa Sollefteås hockeylag en fredagkväll runt 24.00)

Frisco: Jag får väl gratulera till trepoängaren.

(Undra vem som sumpade tippningstråden...)

westerlind: Jag är överallt........ MMmmums... Jag gottar mig. Vilka killar.

Frisco:

Var håller du hus nu då? Här är det jag som får ställa allt till rätta som vanligt: 3-1 och matchen slut - Heja Bajen!

Frisco: 3-0 till Söderbröderna mot Pekingankorna.... En halvtimme kvar. Ska Leif Boorks gamla uttalanden knäcka Bajen?

westerlind: Hela 28 minuter innan du svarade=) Arsenal är väl grundat runt 1886 om jag inte missminner mig. Iså fall har de spelat fotboll i ca 116 år. Det är vad jag förstått bara de senaste 3-4 åren som man spelat bollen på marken över mittlinjen. Det ändrar inte min uppfattning.

Frisco:

Vakna nu Frisco: 2-0! Hahaha, jämför du Norrköping med Arsenal? Psch. Jag vägrar tro du är så okunnig. Hammarby kan liksom Arsenal göra mål i varje fall.

« · 143732 · »