1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534834 inlägg · 4127 ämnen
« · 153634 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En knasig bildgåta
westerlind:

Vad nu, tillhör du också skaran som inte blev annat än "klipp dig och skaffa ett jobb"?

knaskamilla:

Mikelen:

Hallå. Fuskis!! Du måste ju så klart tala om vad du fick för poäng också.

Mikelen: Tro inte på test som är skrivna av fjortisar.

knaskamilla: Oj jädrar vad mogen jag är. Det hade jag inte en aning om.;-)

westerlind:

Pessimist. Vem fanken vill vinna en rosa bil?

Nu har jag iaf räknat ut det ultimata sättet att ta reda på om ngn är mognare än ngn annan här på HS. Se länktips. (Om det ser ut som det gör i min webläsare så är det bara att skriva ut och kryssa/ringa in, om man inte har ngn penna som är lämplig att skriva på skärmen med. Om det ser konstigt ut skyller jag på Frisco, som hävdar att det ser ut för honom som det ser ut för mig.)

knaskamilla:

Sveriges mest sålda bil förmodar jag? Grön, vit eller rosa, samma färgskala som ett halvkänt elithockeylag. Grattis LJ!

Sv: Friscos bildgåta #1 1/3
NuMountain: Jaså, det hade jag glömt. Tycker du inte han har så det räcker med den där kvinnan från Härnösand då?

NuMountain: Jag är svarslös.

westerlind: Jag trodde att det var Frisco som skulla ha ett svar.

Lumber Jack:

Du gissade rätt på min bildgåta. Bra! Du vinner en ny bil.

Frisco:

Jag anade en viss fientlighet i din gissning...det blir minuspoäng för det...

NuMountain: Har du funderat klart så att jag kan få ett svar?

Björn VII: Wiener Stadthalle var ett bra tips. Tennisbollen på fasaden var reklam för en ATP-turnering som skulle hållas i Wien strax efter att jag tog bilden.

RÄTT mao. Good.

NuMountain:

Jag tackar för det, men vad svarade du på? Jag blev lite distraherad av Nalle Sjuh.

Björn VII:

Kuba? Ligger inte det i Bjästa/K-holmentrakterna?

westerlind:

Godmersta?
Kuba!

westerlind: Går det att låta bli om man har chansen och en dålig ursäkt?

westerlind:

Ingen aning, nu verkar det som jag måste lämna ifrån mig hela härligheten iaf...Gonatt!

(Själv tycker jag att Helsingin Jäähalli är sketasnygg, om jag får hälsa adjöööö....)

Klick.

Björn VII:
Hahaha, gubben-i-lådan från Godmersta är här. Hur skulle vissa klara sig utan att kunna lurpassa på HS-LIVE?

Frisco:

Wiener Stadthalle.
Punkt slut.

Nä förresten: "å titta på Bengt-Åke", "Det är den blågula fanan som vajar mest". "Jag ska kyssa Krutov".

Typ.

westerlind: Det beror ju på var du befinner dig. Om du råkar befinna dig i mjölkdrinkarnas lokal så befinner du dig i världens mittpung.

Frisco:

Måste bara vara Solvalla dädäringa. Tycker mig se en travsulky i de solfilmsbeklädda panoramafönstren. Kan det vara Stig H:s loge längst ut till höger?

NuMountain: Från vadå? Nygatan, Ludvika eller nipstan?

Någonting med Linköping. ( Vilket jäkla väderstreck är det.?)

Frisco: Nä, snälla - inte än.

Frisco:

Badhuset i Övik innan -92.

NuMountain: Fel det med. Tror jag får låta Knas gå in på andra rundan=)

Frisco: Bärstreck? Nordi-Kallen.

westerlind: Det är inte Folkets Hus Bio i Blötberget heller.

Frisco:

Hahaha, du luras - det där är ingen hall. Nu känner jag igen den: Det är en affisch från Fiskja Bio: "Bärplockaren anfaller!"

Frisco:

Vad bra. Då behöver jag inte gissa på det.

knaskamilla: Det är inte badhuset i Ludvika heller.

Frisco:

Det ser nästan ut som badhuset i Härnösand.

westerlind: Fel hall. Fel väderstreck.

Frisco: Nordhallen?

Frisco: Jag ger en ledtråd på en gång. Nämligen bilden.

Friscos bildgåta #1 1/3
Kort och gott: -VILKEN HALL?

Sv: Falcon Rinksite
scim:

Jag vet inte. Huliganism?

knaskamilla:
Vad kallas föresten vänskap mellan olika lags supportrar?

westerlind:

Äh, det hjälps inte. Jag kan nog inte vara kompis med dig längre.

knaskamilla: Jamen, jag tippar ju bara ibland, just för att jag ska ligga efter.

scim:

Fast nu är det ju iofs så att westerlind faktiskt brukar komma ihåg att tippa, och därför ligger fasligt nära mig i Rinksiteligan... Kanske man ska säga upp bekantskapen?

westerlind:

Ja, om man inte tippar så konkurrerar man ju inte med nån, vilket innebär att man ger dom andra större chans att vinna, vilket gör dom glada, vilket ökar chanserna att bli kompis med dom.

Lysande!

Sv: Har funderat på.
MartinSedin:

Helt rätt, men det är ändå det villkoret som elitishockey i Ö-vik i mångt och mycket har byggt på hittills. Vi har aldrig, som i Göteborg, haft möjligheten att under vissa säsonger sälja ut 10000 stolar i snitt som besitts av glass- och popcornssugna människor.

Vi har inget enormt framgångsrikt sextio- eller sjuttiotal att bygga upp en idé om "hela sveriges lag" kring. Vi har istället haft sponsorer som, i varierande omfattning, garanterat vår verksamhet. Att man som klubbledare står handfallen när ett till synes långsiktigt åtagande på 7-10 miljoner/år försvinner, är förståeligt och ska MODO nu klara av att göra en omställning från sponsorsberoendet till... (ja vad då?)

...så kommer det att krävas tid och hjärnceller. Även om det talar mot mina estetiska principer om hur ett hockeylag skall framställas tror jag på leksands- och brynäsmodellen för omställningen. Det vill säga: vi kan med stor säkerhet säga att vi kommer att få ett mycket lyckat sportsligt 00-tal OM ett antal spelare kommer hem. Jag vill då se att man från klubbens sida är beredd att verkligen på alla sätt utnyttja det faktumet att vi får många nya och nyväckta supportrar - se till att så många som möjligt blir supportrar på livstid och att de konsumerar MODO i långt större omfattning än idag. Som en parantes läste jag en artikel i slutet av 90-talet om att Leksands souvenirförsäljning ligger på ungefär 3-4 gånger så stor omsättning som MODOs.

Och slutligen: att de i sin tur tvingar sina barn att hålla på "hela Sveriges lag från Ö-vik".

Många som kan bli äcklade av sådant, men jag är beredd att svälja stoltheten ;-)

------

Om vi nu bortser från min smått osmakliga lösning och går vidare till din fråga så...ja! jag är beredd att sälja klubbens namn och färger igen. Av den anledningen att "MoDo/MODO" inte är något som kan kallas ursprungligt, utan egentligen bara är ett stadium, som visserligen inte är avslutat i nuläget. Vi har ingen "genuin" tradition vad det gäller namnet eller dräkter, så en förändring för att få bättre möjlighet att överleva ska man i mitt tycke bara applådera.

Så: Kommer det en möjlighet till ett sponsorskontrakt som ligger bara i närheten av det sista MODO Paper-avtalet säger jag: Sälj!

scim:

Jag brukar också glömma bort allt möjligt, men det gör inte så mycket. Jag är bara med för att få kompisar.

A kick in the groin...
Samme Samme Samme.

Jag tycker det hela förefaller troligt att vi inte kommer att få se Samme i modotröjan...
Måste säga att jag blir riktigt riktigt besviken om han nu väljer Frölunda eller FBK istället..

Usch, man börjar betvivla om det finns någon klubbkänsla
bland dagens alla proffs....

knaskamilla:

Om man glömmer är det mindre chans att komma ihåg.

scim:

Om man tippar är det större chans att man vinner...över någon.

samjo: Jag har varit med i flera år, men jag tippar inte, det glömmer jag alltid bort, samma som jag gör med dreamteam, poängjakten, spisplattor etc. etc...

Nu har även jag gått med i Falcons Rinksite, men jag känner mig lite ensam. Kanske är det roligare om man är med i någon liga (eller vad det nu heter?). Tydligen börjar det en ny omgång i december så fr.o.m. då kanske man kan få vara med och slåss med andra modo eller HS-relaterade mäniskor/tippare?

'samjo' var namnet (även på Rinksite).

« · 153634 · »