1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534836 inlägg · 4127 ämnen
« · 154365 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dags att plocka hem Niklas Nordgren...
SirPimme: Oj, vilken onödig reaktion???
Jag sa det mest på skoj. Men det är klart man hoppas, han
har ju utvecklats mycket..

Nja, kan ju bara säga att du har helt fel.

MODO går mot åter bra tider gällande talangerna.
6 MODOiter för övrigt i det uttagna J-VM laget. Hur många har Timrå??? Jag får det till en, Mats Hansson...

Det här är spelarna som kommit med:
Tobias Enström, 17 år, ordinarie back i MODO och rookie kandidat nummer ett för titeln "årets rookie i elitserien".
Jonas Almtorp, 18, röstad som sveriges bästa 83 ifjol. Ordinarie i modo, har bildat modos bästa kedja med Wennerberg(som inte heller är mer än 21).
Jocke Lindström, 18 år, ordinarie i MODO.
Johan Agu, ordinarie i ÖSK, kommer med stor sannolikhet bli ordinarie i modo nästa år.
Michael Zajkowski, 18 år, målvakt i ÖSK, delar på uppgiften med
Fredrik Ödling.

Jag behöver väl knappast nämna att samtliga är draftade?

Sen finns ju fortfarande andra också i MODO som är riktigt stora talanger som Peter Öberg, 20 och Magnus Hedlund 20.

Vidare Kristofer Persson, 18, (?)som nu också spelar med ÖSK, har redan debuterat i MODO på försäsongen, och kommer nog med största sannolikhet att bli en mycket bra spelare även det.

Årgången 86 i MODO är den bästa på många år. Med spelare som bl a Tommy Enström(Tobias lillebror).

Sen finns det en 15 spelare i NHL som kanske kommer hem en vacker dag, så intresset lär ju inte svalna då iaf.

NuMountain: Den dagen ni får hem en del av era NHL spelare, då ryser jag...både av vällust och obehag.

SirPimme:

Ett faktum är dock att MoDo har sina guldkorn i NHL och att de ska hem någon dag. Oavsett vilken hall som klubben då är inhyst i så tror jag inte att det blir några problem med att fylla den. Kanske blir det iom. det, en "Björn Borg"-effekt kring Modo. Talanger som väljer hockey och som vill bli som sina idoler. Det är en gissning, inget faktum, men nog ser MoDos framtid ljus ut, inte mörk. Ett enda år i mellanskiktet på ES. är ingen katastrof.

Vinhandlare på bänken
Islanders vann ikväll matchen mot Dallas med 3-2. För andra matchen i rad var Mattias Weinhandl healthy scratch.

Wewillwintoday: Jaså han duger nu...

...säger så här TIK är en förening på uppgång såväl sportsligt som publikt som massmedialt och är även attraktivt för såväl spelare som sponsorer.
MoDo å andra sidan är på väg ner i en svacka, talangerna blir färre och färre spelaromsättningen ökar samtidigt som nyförvärven floppar.
Enda räddningen är väl den nya hallen som kan innebära ett lyft men även där finns ett frågetecken angående det skrala publiksnittet vilka ska man fylla hallen med? Finns det möjlighet att sälja ut svindyra säsongskort och loger som ska täcka kostnaden för detta bygge?
Chansen att Gunno vänder hemåt är i det närmaste lika med noll!

Det är inget påhopp det är snarare ett faktum...

Wewillwintoday: Långnäsa.

Dags att plocka hem Niklas Nordgren...
... nästa säsong..

Foppa på tv4 sporten...
...kl. 20:00.

Sv: Karlin deux points...
MartinSedin: Jo, han fick väl spela på försäsongen mot Boden om jag inte misstar mig. Dock i elitserien kanske det är en bit kvar till..

Ska bli riktigt roligt och höra om Karlin imorgon. Hopppas han debuterar mot Frölunda.

Wewillwintoday: Roligt att se att Karlin gick och gjorde poäng direkt. Karlin har väl inte snittat två poäng per match sedan sina dagar som B Junior.

Ännu roligare att se att Kristofer Persson går in och även gör två poäng i sin första seniormatch på tävlingsnivå. Frågan man ställer sig är hur långt ifrån debut i Elitserien som Persson är.

Wewillwintoday: Kristofer Persson utökade till 5-3. Inte illa av
unge herrn, även han 2 poäng denna afton.

Karlin deux points...
Kalle gjorde alldeles nyss 4-3 i numerärt underläge mot Kiruna.
Han assisterade även till ett tidigare mål.

Sv: Der Wennerberg!
knaskamilla: Jag såg eftersändningen. Det var klippt så mycket, att man knappt fick se honom. Det jag såg var nog helt godkänt. Han tacklades och kämpade som vanligt.

Sv: Der Wennerberg!
Någon som lyckades vara hemma och se matchen igår, som kan avslöja hur W skötte sig...?

Sv: Friscos bildgåta #2 3/3
Frisco:

Nu ska jag se på Arash.
Forza, Schajbo, Heja och GO! VF! GO!

Sv: Här kom det poäng
Paddan: Henrik spelar som förste center tillsammans med Näslund och Bertuzzi.

Daniel har det fortsatt tungt... en match blev han bänkad och nu spelar han i fjärdekedjan..

Björn VII: Radioaktivt. Det få rmig osökt att tänka på den stenhårde fotbollsspelare som fick guldbollen 1980. Nej nu ska jag inte svamla mer.... z z zz zZ ZZ z zz z.

Sv: Här kom det poäng
...och Kabben noterades för +4, vilket inte är helt fel

Här kom det poäng
I nattens NHL-omgång noterades Salle för assist till Peter Bondras 4-0 mål för Washington i matchen mot Philadelphia (4-1 till Washington).

I matchen mot Buffalo fick Svarten en assist på Atlantas SH-mål som innebar kvittering till 2-2. Matchen slutade med seger för Atlanta, 6-4.

Markus Näslund gjorde 1 mål och 1 assist och Henrik Sedin 2 assist när Vancouver besegrade Phoenix med 5-2

Och i AHL noterades Richard Lintner för en assist när hans Hartford Wolfpack besegrade Bridgeport Sound Tigers med 6-2.

Frisco:

Coolt, går det där att tillämpa radioaktivt? På hockeyfinaler alltså?

Slutresultat i bildgåta # 2 3/3

Björn VII: 2 rätt
Westerlind: 1 rätt
Övriga: Kämpade väl
---
Tillägg: Westerlind 2 min utvisning för protest mot domslut.

Frisco:

Jag tycker faktiskt att Westerlind gjort sig förtjänt av ett eventuellt pris då han på gammalt gott Brynäs-manér enbart surfat på vågen - tagit tillvara på några enstaka felpassningar och snabbt kontrat sig fram till 6-5...förlåt 3-2-segern i de sista skälvande sekunderna.

Jag föll på min pompösa inställning och dåliga coachning av det material jag hade tilll mitt förfogande, det är bara att erkänna.

Dessutom är han ju en gammal ledbruten man som typ förtjänar att få sitta ner på bussen ba', ge honom priset nu asså.

Sv: Straffar
knaskamilla: Om jag säger att matchen skall vara avgjord innan den är slut då?

NuMountain:

Jag tycker att du ska bestämma själv.

knaskamilla: Tyvärr är det större chans att jag somnar än att jag förstår NuMo.

knaskamilla: Ska jag svara tycker du?

westerlind:

Hallå. Ska inte du stå upp för mig??

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig. Hoppas att ni förstår varandra innan ni somnar.

Godnatt!

knaskamilla:

Du ska då alltid lägga dig i. Jag tycker det är dags att NuMo själv tar ansvar för sina handlingar: Jag kräver ett svar.

westerlind:

Vad bra att du förtydligade dig, så att jag slapp bränna hjärnceller i onödan.

NuMountain:

Jag tror inte att nollåttan syftade på att det inte fick bli oavgjort. Jag tror att han mer menade att regeln var att "gör ni inga mål förtjänar ni för helvete inga poäng heller!".

westerlind:

Vad du är trög.

knas: Jag menade naturligtvis: "När tänker du svara på min fråga?"

NuMountain: Det är riktigt. När tänker du svar på min fråga?

Just nu på Rockklassiker: "Holy Diver" med Dio. Kärlek.

Sv: Dagens språkfråga
Hmm, nää, inget cyberspace fanns det med i SAOL. Borde annars ha stått mittemellan cyansyra och cykel....
Inte heller stod MODO som en av förklaringarna till ordet plantskola, knepig ordlista!

westerlind: En match som slutar 1-1 är väl inte mer avgjord än en som slutar 0-0?

knaskamilla:

Jaha, som den där Kalle Anka-regeln dom hade i sydamerikansk fotboll: Om matchen slutar 0-0 så får inget lag poäng? Mystiskt nog slutade ofta matcherna 1-1 med mål i 89:e och 90:e minuten. Nä, låt nu NuMo förklara sig: Sånt här trams måste han försöka stå upp för själv, utan ditt vänliga men ogenomtänkta stöd.

westerlind:

Han har ju i princip besvarat den... Jag hade tolkat det hela rätt, och du fel. Simple as that.

NuMountain:

Tänker du besvara min fråga om din femminutersregel, eller ska jag behöva skicka knas på dig?

knaskamilla: Äsch, behövs inte. Hittade just morsans gamla exemplar av SAOL från hennes barndom, hmm tryckår 1959, tro om cyberspace finns med....

Paddan:

Du kan få låna min ordbok. Säg bara till så tar jag med den på hockeyn nästa gång jag är där.

knaskamilla: Jäklar, trodde det var där jag var redan. Hmm, inte undra på att jag tyckte att ni diskuterade väl mycket hockey för att handla om Värsta Språket. ;)

Öh, skillnaden mellan sallad och sallat handlar väl om att de har olika bokstav i slutet på ordet, antar jag....

Paddan:

Dagens tips: gå in på www.svt.se och klicka dig fram till Värsta språket. Där kan man själv ställa språkfrågor.

(Ngn frågade vad skillnaden mellan sallad och sallat var. Pinsamt. Det borde väl gå att slå upp i en ordbok, om man inte vet det?)

NuMountain:

Given succé, faktiskt!

knaskamilla: Just det ja. Dagens språkfråga. Hmm, fröken språkpolis kan ni säga mig varför det blev just färgen röd som man använde i fråga om vissa trådar? Själv har jag ingen aning.

knaskamilla: Självklart. Tänk vilken desperation det skulle bli om man insåg att man kanske inte skulle få någon poäng alls. Lagen skulle riskera allt för att nå ett avgörande.

Paddan:

Oj då. På tal om trådar: hur många här håller reda på vad tråden de skriver i heter...? ;)

knaskamilla: Måste säga att jag är lite förvånad. Inte en enda ny tråd om Samuel Påhlsson på forumet sedan 16-tiden idag. Däremot två trådar som varken handlar om Påhlsson eller MoDoTIFO. Skandal, det är vad det är, skandal!

Frisco: Typiskt dig, så fort du måste bjuda på något så försvinner du.

knaskamilla: Ja du, om jag hade något bra svar på den frågan skulle du få det. Tror nog att jag var lat och föredrog tevesoffan framför trängseln på Hamnplan.

Frisco:

Varför måste man svara först? Det stod det ingenting om i reglerna: Ge hit priset, jag är den enda som haft alla rätt.

« · 154365 · »