1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534853 inlägg · 4127 ämnen
« · 156879 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchtråd
ria-ra:

Men han släppte en djävel över bron iaf!
PP.

NuMountain:
utvisningsbåsvaktaren låter hälsa att det är lapp på luckan!

NuMountain: Fast å andra sidan. Nu är det så många i utv.båset att ingen kan riktigt veta vem som får spela en man mer.

ria-ra: Nej Förra målet kastade visst Lundqvist in. Nu slog Wilde tillbaks bara för att någon våldförde sig på honom, så nu slipper vi spela PP.

NuMountain:
det är inte nog med att modo ligger under, jag får inte några dt poäng heller! om frölunda nu måste göra så många mål kan väl åtminstånde rätt spelare få göra dem.
eller gör modo målen själva?

NuMountain:

Dåså! Fr.o.m. nu är det pansarhockey ála St Paul som gäller.

Björn VII: Det visade sig att man kom ut som ett japanskt div. 4-lag. 1-4

NuMountain:

Funkar ju inte...kissemissar skar'e va!

Björn VII: Jo det fanns flera alternativ men för att få gedigna modoiter på isen så valde jag mellan de klippiga bergen och Fan-kover.

NuMountain:

Tänka sig, ditt inlägg (och resultatet) får mig att frivilligt vilja bjäbba om ännhåäll. Jag är ju (som ett fåtal skribenter redan vet) en gammal North Stars-junkie och har därför ett annat förslag till förändringstema för att bli coola katter igen.

Röda, vita, gröna - nu åter lika sköna.
Wild - såklart.

Nu gäller det att utnyttja periodpauset för att spänna musklerna på varandra och sen komma ut som ett nytt lag. Gärna Colorado.

Lagstraff Frölunda. Man har spelat med för många spelare. - Och det upptäcker man nu?

NuMountain:

Nu? Gratis PP.

Björn VII: Tjugosex tid är senare ....ikväll.

Björn VII: Hedlund. 1-3. Då är det inte omöjligt liks förb....

Björn VII:

Nej, Borlänge!

Björn VII:

Jahapp, Tjusex!

11.10 Skottstatistik 1-8. Målvakterna hann vara nästan lika bra ändå.

Björn VII: Laget trampar vatten också. Tre kallsupar än så länge.

NuMountain:

The Reds har aldrig låtit mer tysta än vad de gör nu, när de väl sjunger en ramsa alltså. Det låter som en simhall, med den skillnaden att folk inte svär lika ofta i en sådan.

ria-ra: Nej. Det är femtio minuter kvar.

NuMountain:
ja tyvärr är jag ju det.

0-3 är matchen slut nu?

Björn VII: Jaha. Nu har vi 0-3. Nu byter vi till andremålis.

NuMountain:

Slut på det nu.

NuMountain: Nu jämarns är det våran tur att fippla med pucken i två minuters överläge.

ria-ra: Är du hemma? Inte underligt att det går dåligt. Skäms på dig!

NuMountain: hehe, släkten är värst :)
alavaara!

NuMountain:
men va fan! o-2 redan.

0-2 nu. Inte ta en massa onödiga utvisningar just mot rödskinnen.

danoj: Högardh visar sig i protokollet i alla fall. Två minuter i snickerboa.

NuMountain: det är som vi säger, gött mos! :)

NuMountain: Prutt! Mål i första försöket. Hirsch sprattlar förgäves.
0-1

Utan snus i fjorton dagar, har vi försmäktat på denna ö.

Matchtråd
Jämmerdalar, nu börjar det!

Sv: Blindkäpp
Paddan:

Joo, de domare som begåvats med den statusen är då & då berättigade till sådana excesser. Tilldelningen tycks dock vara lite godtycklig.

Den exkluvisate tårtbiten av urvalet kan dock, till synes, poängtera sin betydelse och därigenom få tillgång till slikt. Men du! Försök inte, jag vet att Tomas var berättigad till poliseskorten den där gången, jag har nämligen träffat anledningen till detta :-D.

Sv: Friscos Bildgåtor #4
Drömscenario: 3-0 efter 1.30.
Mardrömsscenario: 0-3 efter 1.30.

Hoppas hur som helst på en riktigt bra och underhållande match med bländande skridskoåkning, lysande passningsspel, en domarinsats utöver det vanliga och helt enkelt underbara mål (av vilka MODO självklart kommer att ha gjort de flesta).

Nej, nu beger jag mig mot kempis, vi syns!

knaskamilla: Tack för det. Tack för det. Tack för det.

Ett knasigt TV-tips
Ikväll, 22.10, SVT2: Värsta språket.
I aftonens program får vi lära oss skillnaden mellan "vart" och "var" av kvällens språkpolis.

Hockey? Va?

Frisco:

Heja, heja, heejjjaaaa... Hare så skoj på hockeyn ikväll!

Frisco: Att publiken är dålig kan jag förstå, kan känna mig lite småkrasslig ibland ;)

Paddan: Det är inte domarna som är dåliga. Det är spelarna och publiken. -Hallå Frisco, vad sa du? -Va?

Björn VII: OK, tackar så mycket för den informationen.

Stjärnstatus, domare i limousin, ingår det då poliseskort till och från arenorna?

Paddan:

En stabil hemmadomare, vanligen. Det enda tråkiga undantaget i år har varit när han dömde...VF borta mot Brynäs. Verkar vara en kille som ligger precis under sjärnstatusen bland domarna.

Och med "stjärnstatus" lägger jag då inga personliga, kvalitativa aspekter på det hela, utan mer i stil med: vilka domare som dyker upp i stort sett varenda omgång.

Sv: Modo - Frölunda
Paddan: 7-2 ??!!
Nu får la du lugna ner dig pöjk, 3-1 till frölunda blir det har jag sagt :)

Åh åh, Peter Hööögardh.... Ikväll smäller det.

ModoAnte: Inte bara Milo som måste våga skjuta i PP. Alla backarna borde skjuta mer än de gör. Men det blir väl det gamla vanliga förbannat långsamma passningsspelet som de brukar ägna sig åt i numerärt överläge. Motståndarna hinner ju nästan sätta sig ner och ta en fika innan det kommer något avslut på mål.

Dags också att TommyP och Söderberg börjar att göra mål, lägen i massor har de ju skapat de senaste matcherna men avsluten har inte direkt varit vassa.

7-2 till MODO. Målskyttar för MODO: Wennerberg, Milo, Högardh, Öhman 2, Tommy P, Hlinka.

Frisco: Hmm, få se, det kanske är jag som är dålig på att räkna men kommer inte #5 efter #4? Vadan detta hopp till #14 helt plötsligt? ;)

Lumber Jack: Det känns som det är dags för #14 nu. Ska vi ha eget halsdukshav?

Paddan: vi frå hoppas på ett bättre pp mot frölunda än vad dom har visat upp tidigare under säsongen.Milo har ett bra skott han måte använda det i pp.

« · 156879 · »