1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535523 inlägg · 4129 ämnen
« · 182056 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo - Ove Molin
knaskamilla: Måste väl ha varit när Lehtinen ville visa Anger sin fina nya klubba som han fått i julklapp och Anger halkade på isen av förvåning vid åsynen av denna dyrgrip. Anger blev sedan tvungen att slita av sig hjälmen och kasta den ifrån sig för att få åt sig andan efter denna upphetsande syn med det mindre lyckade resultatet att hakremmen trasslade in sig i tänderna....

Sv: FRISCOS BILDER 30 DECEMBER 2002
Bunnykamilla:
Äh man får ju tackla i hockey. Du snackar Bulan du men tacklingen jag la in på Moverare igår på suppmatchen den var riktigt ful den. Bulan är en kärring precis som Wiklund var i Sundsvall och Wernblom i MoDo.

Det ska vara fult och hårt och snabbt. Det är den svenska melodin på hur hockey ska spelas.

På torsdag blir någon av oss inte glad. Lite tråkigt att MoDo nu är påväg ner i seriesystemet med stormsteg. Brynäs är snart ikapp också, vad sysslar ni med? Sparkar tränare och förlorar mot Brynäs? Jag förstår ingenting av vad MoDo i dagsläget sysslar med?

Jag är iaf glad ;)

El Maco:

Nej, inte vad jag vet. Däremot skulle jag önska att han inte skrev någonstans alls, med tanke på att han är en usel journalist som inte ens har några kunskaper i det svenska språket.

knaskamilla: Skriver Hasse i Expressen också?

Intressant matchrapport i Expressen:
"I Örnsköldsvik såg en hockeykunnig publik ett pånyttfött lag spela instruktionsbokshockey inledningsvis. Brynäs, som var utdömda av allt och alla för en månad sedan, vann med 3-4. Matchen såg avgjord ut i den andra perioden när Roger Kyrö sköt både 2-1, efter 8.58, och 4-1, efter 18.21, men Modo arbetade sig tillbaka i matchen i den tredje. Mattias Wennerberg reducerade till 2-4 och Tommy Pettersson fixade 3-4 med 40 sekunder kvar att spela, men närmare kom aldrig Modo."

Såg ni förresten att Anger förlorade tre tänder? När hann han med att göra det?

scim:

Det var ju intressant att det var en höjdpunkt. Med tanke på din skeptiscism (äh...jag orkar inte lägga ner ngn energi på att försöka stava det där ordet...) inför muffinsarna tar jag det som att du tyckte att det var en väldigt meningslös match.

NuMo:

Hälsa Roger varsågod. Det var ju kul att han kunde komma. Du kan förresten hälsa att jag ska försöka komma ihåg att ta med mig de lyckade muffinsarna till någon match i framtiden.

miiiiike:

Det vore faktiskt trevligt om alla var glada jämt. Själv är jag glad för att alla (möjligtvis exklusive två lulingar) insett att Warg-tacklingen på Bulan faktiskt inte var så hemsk.

På torsdag hoppas jag att jag blir glad.

scim:
Själv är jag glad att westerlind återigen är glad. Det svåra i det hela är att få alla olika hockeysupportrar (mammor som pappor) glada samtidigt. Själv så skulle jag bli ännu gladare om det gick att lösa det här med gladningen på ett bra sätt. Då skulle juh alla vara glada jämt och ständigt.

scim: Min äldre bror...Roger, tackar för de goda muffinsarna. Han pratar lyriskt om dem. Själv är jag mycket tveksam, men tackar likväl. Tack för allt knas.

Lumber Jack:

Jag instämmer helt i vad du säger, under vissa delar av andra perioden skämdes man verkligen över vad laget höll på med.

I övrigt så var det ju en ganska kass match där inget av laget förtjänade att vinna men Brynäs förtjänade inte att vinna lite mindre och därför vann dom, grattis.
Matchens höjdpunkt var helt klart när Kamilla (efter matchen förvisso) bjöd undertecknad, LJ, Num och hans äldre bror Roger på delvis koagulerad muffinsmet.

Till skillnad från Luleåfansen så var föresten Brynäsditona väldigt trevliga och det var ju väldigt trevligt att träffa smilfinken westerlind, även om det vore trevligare under trevligare omständigheter.

Frisco:

Fanken, det ser ju ut som att jag är kompis med en massa BIFare. Ska du dumpa det oket på mig, Frisco? ;)

För övrigt gläder det mig att se att så många tyckt att just bilden på mig och Selander var rolig att titta på. För det kan väl inte ha haft med bildtiteln att göra...?

HYLLNINGSTRÅD TILL BEN PERREAULT
Kommentarer överflödiga.

Lumber Jack: Du har en god portion humor.

Frisco:

Mitten av andra perioden var ta mig fan det sämsta och mest patetiska jag sett MoDo "presterat" sedan Leif Boorks tid. Helt plötsligt slog det mig att här har vi förklaringen till det bittra klientel som hänger sina liv till Luleå hockey. Så dåliga som MoDo var idag, för första gången på nästan tio år, så usla är de nästan för jämnan!! Man borde nog känna medlidande och sympati för dessa varelser.

Frisco: Trevligt att se westerlind glad igen. Var ett tag sedan man såg ett sådant segersmile. Pappa lär dock inte vara lika glad. Inte alla som har en pappa och en mamma hängandes här på HS iaf. Ska vara Olle & Kamilla dårå.

PlayboyBunnyn ser bekant ut.

Sista bilden: 65 Selander

Förbröd(syst)ring

Är detta reklam för Tidningen Playboy?

Vad har den okände soldaten i ögat?

FRISCOS BILDER 30 DECEMBER 2002
Vem är detta?

Wewillwintoday: 1-4.

Kört. Onödiga utvisningar...

Wewillwintoday: Hmm ser ej bra ut. 1-2.
Nu åkte Lehtinen ut på 5+20...

Kom igen nu...

Sv: Lägesrapport
knaskamilla: Hej på dig.
Jag är Olle Westerlinds pappa.
Du tar väl hand om min son, han deppar ihop när Modo åker ifrån Brynäs i kväll Vinst 5-2, till MoDo Så klart
Överraskning att "gubben hittade rätt på Olle, ha,ah!
Hälsningar från ett kallt Östersund -25o.

Logan: Enligt laguppställningen som just kom på swehockey.se spelar alla tre.

Det kommer nog bli stenjämnt precis som förra gången.

Sv: Rapport direkt MoDo - Luleå
Lumber Jack:

Vadå, är han snygg?

Frisco:

Nu blir nog knas lycklig då man kan spana in Ylverton i bakgrunden...

MartinS: Jag hörde att Hedin,Wennerberg och Högardh eventuellt inte kunde spela (Hedin axeln dom andra vet jag inte vad det skulle vara för fel på) och då kan det bli svårt, hoppas ryktet är felaktigt

Kylan stoppar väl en del så 4 000 skulle väl vara helt ok

Modo - Ove Molin
Så då var det dags då för årets sista match. Spännande match ikväll, Brynäs måste va på g efter stjärnsmällen senast. Likaså Modo med en skön kämpaseger, såna bruka hänga med några matcher till. Blir säkert målsnålt igen.

3-1

Någon som vet om det blir mycket folk ikväll?

Påhlsson har tydligen tagit sitt förnuft till fånga. Jag har aldrig förstått vad killen hoppades på med sin strejk.

Frisco: Bulans kommentarer ska tas med en nypa salt. Tänk på att killen nog fortfarande är förvirrad av hjärnskakningen. :-)

Ny medlem i klubben
Efter Pär Styf, Fredrik Sjöström med flera är det dags för nästa medlem i klubben nämligen Urban Ormark som gör debut i Elitserien för SSK redan ikväll.

Logan: Du menar denna artikel www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,245035,00.html
---
Bulan säger: [Ja, dom grät väl inte när jag bars ut på bår (skratt)]

Jag tror inte Bulan nånsin fått så mycket applåder i Kempehallen som han fick i lördags. Inte ens sammanlagt under alla matcher han spelat där.

Lulekickan: Läs Bulans egen kommentar i dagens AB.

Frisco o Knas mm
Jag beställer en kokt utan bröd med mycke senap på och för att skölja ner korven så kan jag ta en kall också.

Har vi tur så kanske vi ses däruppe i kväll, åker nu för ansluta till Bussen i Gävle. Vi är väl en ca 40st som kommer plus alla som åker sneresea.

ps/va snäll med Westerlind annars så får ni mede mig att göra *ler*

6-1 till Colorado nu .
Har det vänt nu för dom?

NuMountain: Ähhhh

ZZZZZZZ z z Z Z zz

Portello: Som vanligt när Foppa är med tycker man att det är slöseri på tid när han inte är på isen.

Lyfter på hatten för Foppa. Nu sköt han in ett slagskott rätt upp i krysset. En riktig rökare som knappast ens Kung Cannabis skulle ha tagit. Grattis grattis.

NuMountain: Happ då gjorde Peter den store hat-trick.
Grattis till honom och Colorado.

knaskamilla: Foppa tröck in en till puck nyss. Iofs. så kan man säga att backarna insåg fakta och tröck in den själv. Foppas mål dock.

knaskamilla: Och nu gjorde Foppa mål.
Joo Söderberg är rätt lik Holmström i spelstil när du säger det :)

Portello:

Jag tänkte på Anders Söderberg, men nu när du säger det...

knaskamilla: vem tänker du då på ? Wernblom eller??

Portello:

Har för mig att MoDo har en spelare med Holmströms spelstil, faktiskt.

Paddan: Det får man väl beteckna som rätt hyffsat. Han skulle småkronorna behövt.

Portello: Verkar gå hyfsat bra hittills i JVM för en av Renbergs "lagkamrater" Carlo Colaiacovo som jag har för mig spelat någon match med Toronto den här säsongen. Han har gjort ett mål och sex assists på tre spelade matcher.

NuMountain: Tala om skillnad på Speaker nu och amrikanarna som vi hörde i pausen. Svensken har ju ingen inlevelse + att han är tyst långa stunder.

Portello: Jag har full respekt för Holmström. Och Renberg. Mycket kompetenta spelare.

NuMountain: Hehe du säger det :)
Det måste ju vara en spelare alla lag skulle vilja ha i sitt lag, finns inte så många som har hans spelstil.Eller bemästrar den kanske jag skulle skriva.

Portello: Han kanske skulle pasa fint in in Modotruppen som komplementspelare då.

« · 182056 · »