1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535893 inlägg · 4130 ämnen
« · 189573 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Floskeltoppen
knaskamilla: Äh, vadå? Jag hänger inte med längre. Luften kanske?

Sv: Per Bäckmans medieskola
NuMountain:

Lagbygget och inriktningen på värvningar under två års tid är inget som förändras med att man sätter in en tränare i båset som pumpar Bäckman-floskler. Han är en vuxen människa och kan själv göra avvägningen om huruvida hans spelfilosofi är genomförbar med nuvarande material.

Låt oss undvika debatten om det var "rätt" eller "fel" med tränarbyte. I den uppkomna situationen var det säkert oundvikligt. Hur situationen uppkom är något för historiker. Allt jag vill bedöma är Pirros insats som förstetränare för MODO Hockey under omgångarna 30 t.o.m. 50 säsongen 2002/03.

Det är hans jobb just nu, och med en bra insats på den posten ska han självklart vara aktuell för ett nytt kontrakt.

samjo och Björn: Kan man ge mera än "Järnet"? Knappast. Pirros inställning till bortamatcher är ju det som skiljer honom från Britén. Här ska vi vara med i matcherna igen. Omställningen från lätt och glättigt spel, till stenhård disciplin, säkert spel och glödhet vilja är inget som bara kommer på beställning. Jag tror det är det som är problemet. Att få spelarna att spela smart försvarsmässigt efter den förmåga man besitter, kompenserat med offer i form av blod svett och tårar. Målsättningen är alltså uttalat att vi ska vara med i matcherna, alla matcher, för att kunna känna segervittring även om det går emot. Det är i sanning en taktik för lag i prekära situationer. Förövrigt så går det inte att ta ut mer än 100% av egen fri vilja. Om sedan pirro är en nödlösning eller inte är oviktigt just nu. Vi sitter med ett spelarmaterial som lämnar mer att önska och vi sitter med en tränare som vi inte har en aning om.

Björn VII: Jag håller med dig i ditt resonemang.

Om jag får gissa så är Pirro en nödlösning och det vet han själv om. Han kommer med 99% säkerhet inte vara huvudtränare nästa år. Frågan är om han verkligen besitter den kraft och iver som krävs för att piska ut 110% av grabbarna ALLA återstående matcher (14 stycken). För detta är ett måste redan NU! Målsättningen ska vara 3p nere i Jönköping imorgon. Annars ramlar vi med största sannolikhet ner på kvalplats och väl där så kommer spelarnas psyken att bli än mer testade.

Per Bäckmans medieskola
Jaja, då har ni tydligen gått och halkat ner i pysmysträsket rejält under mina tre veckors frånvaro, så jag tänkte ta och sänka stämningen lite grann. Det handlar om MODO, ambitioner och framtiden hade jag tänkt mig.

För det första skulle jag vilja säga att det är tråkigt att se hur Pirro tydligen tagit åt sig av de sämsta sidorna av gamle parhästen Per Bäckman, läser följande ur dagens inför match-text på modohockey.se:

"- Ingen kräver att vi ska åka och ta tre poäng i HV eller Frölunda (torsdag). Det är bara att åka på den här miniturnén och ge järnet hela tiden. Jobbar vi bra kommer flytet och marginalerna på vår sida till sist."

Skulle jag kunna få säga vad jag själv tycker först eller benämner du mig "ingen" i vilket fall som helst? Jag kräver då i alla fall minst tre poäng från den här turnén, i den mån MODO...

a) Ska ha någon realistisk chans till slutspel.
b) Inte halka in i en psykologisk betingad dålig trend som i praktiken resulterar i sämre resultat än vad materialet har kapacitet för.

Sanningen är att HV 71 verkligen inte är någon oöverkomlig motståndare i dagsläget och du, Per-Arne Alexandersson, har en förbannad skyldighet att behandla det här (och alla återstående grundseriematcher) som om kniven vore "körd i strupen".

Vad var det med Per Bäckman då - Jo, oförmågan att ta ansvar för sina egna resultat. Bäckman är en mästare på att med hjälp av massmedier plocka ner förväntningarna på sin egen trupp och under sin tid i MoDo fick han även benäget bistånd av en klubb med väldigt stark ekonomi som plockade in nyförvärv i den takt som behövdes/begärdes.

Men självklart behandlar Pirro det här som den trots allt rutinerade coach han är, med erfarenhet och inspiration från tänare med vitt skilda filosofier, han har tränat på Div.1-nivå och nått hyfsade resultat, han har varit en del i utvecklingen av ett flertal blivande NHL-proffs och toppspelare i Elitserien och Allsvenskan...Nej det är inte hans kvalitéer som tränare jag är ute efter eller att han på något sätt skulle sköta den uppkomna situationen på ett sämre sätt än Gåsapågen.

Nej allt jag är ute efter: Ta ditt ansvar.

De senaste veckornas förluster är ett misslyckande, inget annat. Du har själv valt att omforma MODOs spelfilosofi, du ger i viss mån andra spelare förtroendet än vad föregångaren gjorde (Don't mention the Wilde, dock). Kort och gott: Det här är ditt MODO Hockey Per-Arne Alexandersson, ingen annans.

Ta chansen.

Martin Johansson petad???
Hmm. MaJo var inte med på matchuppställningen mot HV71 imorgon...

Varför inte testa honom som forward??

Tvillingar i MODO?!
Hej på er!!

Ville bara komma med en liten tröst i det tillfälliga mörkret. I fredags tittade nämligen våra tvillingar Viggo & Malte ut. De kommer att bli inskrivna som medlemmar så snart de fått sina personnummer och sedan blir det till att tokdrilla dem i Modoism! :)

Räknar med att det kommer att ta ca. 17 säsonger tills vi får se dem i A-laget :)

Tvillingarna Sedin
Tvillingarna Kedén
*ryser och myser*

Ha det gott bröder och systrar!!

mvh Benny

Paddan:

Ja, så här det här i Härnösand. Här är alla snälla och vänliga (förutom att de kör bil som idioter, och inte klarar av att lägga en "nästa kund-pinne" efter sina varor på kassabandet i affärerna).

knaskamilla:
Inte vad jag kan minnas. I och för sig börjar minnet bli halvrisigt.

Förresten, det är ju bussigt av den där Sam att låta dig sitta i biblioteket och knappa på datorn.

Paddan:

Det tror jag inte. Har jag någonsin gjort det, t.ex.?

knaskamilla:
Betyder det där att han kommer att avsluta sina inlägg med
"från Floskeltoppen/ lika som bär" i fortsättningen?

Sv: Falcon Rinksite
samjo:

Jag vet inte var man kryssar, eftersom det var länge sedan jag kryssade. En massa spam får jag iaf inte. Det enda jag får är brev som påminner mig om att jag borde tippa på Rinksite. När man fått brevet har man dessutom typ tre-fyra dagar på sig att verkligen tippa (det kanske är ännu längre?). Väldigt praktiskt!

Knylan:

Det har vi faktiskt inte diskuterat, men det är garanterat han. Han visade mig likheten mellan de där två för inte så länge sedan.

Coolt. Då har både han och hans bror fått med en lika som bär.

Sv: Poängjakten 2003
samjo: Enbart tur alltså. Samuel J. Laxson.

knaskamilla: Var kryssar man då?

"Jag vill ha nyhetsmail från Rinksite"?

Får man inte en massa annan reklam då eller är det bara påminnelse för Rinksite? Jag gillar inte spam. Man får tillräckligt med det redan nu.

Floskeltoppen
Ni har förmodligen diskuterat detta, men eftersom denna GB och dess skribenter har en benägenhet att göra slut på en sida på en kvart så orkar jag inte sitta och leta i timmar. Men hur som helst så läste jag Anrells lika som bär i gårdagens SB och då så stod det att en viss Frisco hade bidragit med ett av bärparen. Tror det var Anger vs Lasse Åberg. Finns det mer än en Frisco? Bör vara illegalt iåfall.

samjo:
Måste ju helt enkelt ha varit av den enkla anledningen att jag råkar ligga tvåa i den där tabellen.
Med tanke på att jag låg överlägset sist efter ett par omgångar med runt -20 poäng så får jag väl vara nöjd.

Jäklar, det där Rinksite är det läääänge sedan jag tippade på.

Löven-MoDo
Hoppas på er i kvalserien, vill inte ha dit Löven...

samjo:

Eller också kan du helt enkelt kryssa i på Falcon-sidan att du vill ha ett mail i god tid innan tippning. Är inte det enklare?

(Har funkat för mig hela den här säsongen.)

Apropå denna tävling. Går det inte att anställa en ideell samordnare (typ frisco eller mike) som skickar ut påminnelse om att logga in på www.falcon.se och tippa matcherna. Detta kan göras förslagsvis 1-2 dagar innan deadline till alla som är med i HS-Rinksite (kommer ej ihåg det riktiga namnet). Då kanske alla som finns i ligan också deltar och det blir tuffare att vinna en omgång :)

samjo:

Skickligt av cadburus att få ihop hela noll poäng i en match där MoDo gör tre mål... ;) (Fast det klår förstås inte -8 i en match som MoDo vinner med 5-0.)

Poängjakten 2003
Poängjakten på modohockey.se fortsätter, och till skillnad från Rinksite så kan man faktiskt få poäng även om man inte loggar in varje vecka (eftersom laget man redan valt stannar kvar tills nästa omgång). Mycket bra för folk som är dementa eller bara allmänt glömska... (räcker upp handen).

Här är iaf senaste "topplistan" på "HS:are hitåt".

Namn Poäng / Supertotal Senast
1 Samuel J (samjo) 20 / 62 poäng (12)
2 Morgan Stafrin (Paddan) 16 / 68 poäng (12)
3 Kerstin Andersson 14 / 46 poäng (7)
4 Linn Engvall (Kapusta) 12 / 87 poäng (11)
5 Johan Pahlin (Vader) 12 / 80 poäng (8)
6 R Eriksson ( L. Jack) 12 / 50 poäng (12)
7 Rickard Hägglund (gizMODOs) 11 / 59 poäng (11)
8 J. Westman (radiosaigon) 11 / 35 poäng (3)
9 André Söderholm (Deas) 10 / 59 poäng (10)
10 Per Lundgren (poffa) 10 / 47 poäng (10)
11 Frisco 10 / 22 poäng (10)
12 Knas 8 / 36 poäng (8)
13 ria-ra 8 / 27 poäng (8)
14 NuMo 7 / 59 poäng (7)
15 Anderas svedin 7 / 56 poäng (7)
16 Magnus Börlin (cadburus) 7 / 23 poäng (0)
17 Linda Persson 6 / 21 poäng (4)
18 tummen 5 / 76 poäng (4)
19 Mattias Viberg (scim) 5 / 60 poäng (5)
20 Mikael Lundvall 3 / 11 poäng (3)

Jag vet inte riktigt varför jag fick för mig att publisera den här tabellen just nu. Vet ni? :)

Sv: Carolina-Colorado
westerlind: Fel fel. Frölunda har fuskat med elmätaren så att de ligger på plus. Alltså det är varmare nere i Götet.

Gonatt en gång till.

NuMountain: Gäller det även i Timrå? De och Frölunda har ju delad ledning.

NuMountain: Ja som fastighetsägare så har man mycket att stå i då kall-naren biter en i örat. J-la kommunistland vi lever i. Snart har man inte råd att starta upp datorn ens.

Gonatt igen.

Nu blir jag förb.. "- Graninge höjer tarifferna
Dyrare elnätavgifter i Norrland än i Stockholm beror i första hand på att det är glest mellan kunderna med längre ledningar per kund."

Längre ledning. Kraftverket ligger ju bara två hundra meter härifrån. Om jag inte missminner mig ligger Stockholmen bortom det.

Ähh, ska ni gå och sussa nu. Jadå tar vi det en annan gång.

Gonatt & sovgott.

knaskamilla: Satan vad skäggig jag var. Dags att raka bort slutspelsskägget nu eller? Ni som är experter kan väl förklara hur det funkar det här med slutspel och skägg osådärarå. När ska man börja att odla? Vad är världsrekordet i slutspelssverige på den längsta knävelborren? Ja ni fattar nog vad jag menar?

knaskamilla: Ahh. k+Z=?

NuMountain:

Nej, det mer som ett enda långt zäta. Det längst ut på ena kanten är framtidens HSare.

Grr...gonatt igen.

westerlind:

Nejdå. Det funkar lika bra med dig (om det nu inte hänger på håret).

Jag glömde ju i mitt förra sista-för-kvällen-inlägg:
Sov sött, pojkar!

knaskamilla: Är det ett mellanslag som är i mitten?

knaskamilla: "Högre instans"? Lumber Jack?

NuMountain:

Nu ska jag ägna mig åt den del av min uppfostran som du faktiskt lyckats med.

Bifogar en favorit i repris-bild. Den kan du och westerlind studera, så lär ni er kanske att skilja på vissa särdrag som jag och miiike har (det kan möjligtvis hjälpa när ni ska bedöma de tomma inläggen).

knaskamilla: I uppfostringssyfte så passar alla etiska former in.

NuMountain:

Ja, det var väl en djäkla tur det. Metoden var i vilket fall som helst oetisk. Nu när jag tänker på det ska jag nog prata med ria-ra om att föra det här vidare till en högre instans.

(Om du hade skött ditt jobb riktigt hade det här kanske varit mitt tretusende inlägg...)

westerlind: Intressant frågeställning, utveckla det vidare. Jag tror jag förstår vad du menar med ditt inlägg.

westerlind:

Nu var det inte dig jag syftade på, g*mle m*n, utan NuMo.

knaskamilla: Men vi blev ju i alla fall "vänner" igen, kompis.

knaskamilla: Haha, nu stavade du fel - "poetiska" menar du väl?

NuMountain:

Du far med oetiska metoder i din MoDorering, det står jag fast vid.

westerlind: Jag gillar inte när du faromkring med osanningar på HS. Det fattar väl vem som helst att Kamilla och jag inte skriver detsamma i våra tominlägg. Helt klart så måste det bara gå att skilja på oss. Själv så brukar jag skriva om trimmade ismaskiner som är flakelackade med eldsflammor därbak. Läs vidare.

westerlind: Spam bejvras.

mike66: Jag har redan läst dem - det stod samma sak i allihop.

knaskamilla: Ja visst var det hemskt att alla inläggen blev refusrefuserade?

NuMountain: Tack för det. Det kan dock uppta en hel del dyrbar HS-tid för dig och dina HS-kollegor. westerlind hjälper säkert också till att läsa de tomma inläggen.

NuMountain:

Jag gillar att testa gränserna.

För övrigt är jag fortfarande lite putt över det konstiga förfarande på vilket en viss MoDorator försökte få mig och en väninna till mig att sluta skriva inlägg om söta pojkar i vår gästbok.

mike66: Jag lovar att jag ska läsa igenom alla era tomma inlägg innan det slutgiltiga giltighetsbeslutet kommer.

knaskamilla: Nu ligger du farligt nära den gudomliga linjen kallad; Låt bli med det där.

NuMountain:

Åh nej, inte de tomma. För oneliners måste man väl ha rätt att posta bäst man vill?

Efter att ha letat och letat efter mitt inlägg om klubbarnas ekonomi har jag för övrigt insett hur bra bokmärkesfunktionen är. Om någon hade missat det, alltså...

« · 189573 · »