1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536900 inlägg · 4132 ämnen
« · 222222 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mindre än en vecka kvar till slutspel
Fornemmer jeg negativ stemning????

NuMountain:

Jag räknar med att du inte förväntar dig att jag förväntar mig snabba besked vad det gäller profilskapet.

knaskamilla: Förvänta dig inga snabba besked.

NuMountain:

Jaha. Okej. Om ni vill mig något finns jag på modohockey.se.

knaskamilla: Det blir ett moment 22 är jag rädd. Vi skickar inga mejl till personer som inte är profiler om att de blivit valda.

NuMountain:

Okej. Du kan väl skicka ett mail om jag blir profil, så kan jag återkomma då.

knaskamilla: Ge inte upp. Frågan tas upp till veckan.

NuMountain:

Jaha. Attans. Okej, då vill jag bara säga att HS var en trevlig bekantskap - så länge det varade.

(Svara bara på en sista fråga: hade det varit annorlunda om jag var en profil?)

knaskamilla: Fast din person är egentligen inte väsentlig i gästboken i den mening att vi vill veta vilka delar av olika artiklar du finner intressant. kom igen när du har något att säga om saker och ting.

NuMountain:

Nja. Min avsikt var mest att folk skulle få läsa vad jag tyckte var intressant i den artikeln. Jag hatar sammanfattningar och redovisningar med egna ord. Blä.

Frisco:

På tal om guljackor: jag hörde att de slogs i bussen efter att jag klivit av. Vilken spännande resa!

westerlind:

Men äre en vajdskriin da?

Portello: Ursäkta jag ljög - nu har jag kontrollmätt 18 tum är den.

NuMountain: Den här behöver man inte vara raketingenjör för att sköta - man kan titta på tv istället.

westerlind:

Jo, men det faktum att den går på TV4 får mig att avstå, jag hyr den istället.

westerlind: Du gillar inte så jättenya saker va? Hur i allsin dar hamnade du i sajberjymden?

westerlind: Nu gjorde du mig allt avundsjuk. Jag vill också ha en sån.

Portello: OK, nu ska jag bänka mig framför min 20 tums widescreen från 1982.

westerlind: Den är rätt bra.

westerlind: Ingen insider för mig. Däremot en 10 kilometersresa till Dekarsön nu.

LEV!!

z / /Frisco

scim: Nu: "Insider" på TV4 - det har jag för mig är en mycket bra film.

knaskamilla: Fast du hade fått pluspoäng om du själv hade gjort en egen sammanfattning av det du tyckte var intressant i artikeln och redovisat det med dina egna knasiga ord. - Sen hänvisat till artikeln med ett länktips. Gästboken blir liksom mer levande då. Det var väl din avsikt att artikelstycket på något vis skulle avhandlas här och då är det god sed att börja själv. Du vill väl ha en levande gästbok va? Eller hur, visst vill du väl det?

knaskamilla: Källanvisning, ja där ser man vad en del använder fina ord.

scim:

Sorry. Fast jag tyckte ändå att resten av artikeln var ointressant, och jag hade med källhänvisning.

knaskamilla:

Från reglerna:

Du ska INTE
...
Klistra in artiklar från andra hemsidor. Använd då länktips istället.
...

Frisco:

Äh. Jag tyckte att resten av artikeln var ointressant.

knaskamilla: Fungerar inte länktipset?

Sv: öhman?
knaskamilla: Pirro sa ju inget om det heller på presskonferensen efteråt...

Mindre än en vecka kvar till slutspel
"Att Modo är i slutspel är värt säsongens längsta applåd. Minns att Modo blev av med fantastiska spelare som Mattias
Weinhandl, Mikael Wahlberg, Per Hållberg och Richard Lintner.

Dessutom har Modo gått igenom en turbulent tid efter att ha sparkat fjolårets bästa tränare i landet, skåningen Jim Brithén.
Jag lovar att ingen tränare i landet vill lottas mot Modo och Magnus Wernblom i slutspelet.
Inte Djurgården. Inte Timrå. Inte Färjestad. Framför allt inte Frölunda. Göteborgarna har två raka förluster i serien mot Modo, och då laget stod på öronen i slutspelet förra våren var det mot, just det, Modo." /Mattias Ek, Expressen

Sv: öhman?
ria-ra:

Eftersom ingen verkar ha hört något om Öhman kanske det inte var så farligt...eller?

Sv: Spännande sporter
scim:

Ajdå, Lintner - det dräpande argumentet.

Hursom - Kim Staal fick inte ut max av sina offensiva kvalitéer ifjol tack vare att han spelade i kedja som inte fungerade på ett sådant sätt att han utnyttjades till 100%. Att sedan sätta en center som inte har sina största kvalitéer i det offensiva tillsammans med Staal och Weinhandl var säkert något som går/gick att diskutera, menmenmen...när vi har en kedja som lyder: Öhman...med varierande: Pettersson-Warg /Pettersson-Pettersson m.m. så är det den som jag helst vill se tar det stora defensiva ansvaret.

Att sedan Hlinka gick fram och visade en helt annan sida under slutspelet borde ju rimligen vara ett bevis på att han har de offensiva kvalitéerna också, för man vill ju inte reducera ett 15-matchers slutspel till "tur".

Björn VII:

Hlinka var ju tvungen att dra ett väldigt tungt lass i defensiven förra säsongen eftersom han i princip hela säsongen drogs med backparen Jansson + Johnston och senare Jansson + Lintner.

Björn VII: det verkar som vi har löst det.

NuMountain:

Hmm, minns ett telefonväkteri med Leif Boork i Radio Västernorrland, hösten '94, när han precis blivit ny MoDo-tränare. Han bedyrade att han visst hade offensiva idéer och att han gärna skulle kunna tänka sig att ta ut målvakten i oväntade situationer.

En lyssnare från Sollefteåtrakten ringde in och bedrev eldigt retoriserande över att man alltid skulle ta ut målvakten vid underläge. Detta eftersom man, rent statistiskt sett, gör fler mål och släpper in färre vid numerärt överläge i spelare på plan.

Lysande retorik, tyckte jag då och nu.

Björn VII: För att den taktiken skall fungera när man är puckjagare, så måste man ta ut målvakten varje gång man försvarar sig. Det blir så dåligt tryck annars.

NuMountain:

Defensiv i Brithén-tappning innebar att förlägga så mycket speltid som möjligt i motsåndarens försvarszon, härligt så länge det varade och var möjligt säger jag.

Björn VII: Han kanske fick uppgiften att ta hand om det andra lagets hala spelare?

scim:

Ett skönt försök till undanflykt, tråkigt bara att han var den av de ordinarie centrarna som löste den defensiva uppgiften sämst av alla; de 69 utvisningsminuterna, mestadels i form av hakningar av redan passerade anfallare ej heller att förglömma.

Nejnu ska jag nog ge mig, t.o.m. Svarten har ju blivit beskylld för det ena och andra av större hockeyexperter än mig själv. :-)

Björn VII:

Anledning till att Hlinkas poängskörd var mager under grundserien var väl snarare för att han var tvungen att ta ett stort defensivt ansvar, än att han var ointresserad! Ahrg...

Rackarns Hammarby, 3-1.

scim:

Nej, för jag försöker att se det positiva i stället - han var j*vligt intresserad av slutspelet.

Det tar vi med oss. :-)

Björn VII:

Var vänlig att utveckla:

"trots att han under en stor del av säsongen fick gå i samma kedja som en slovak som verkade måttligt intresserad av grundserien."

Dream Team:

Ang. Staal så har han haft en ganska så spikrak utveckling fram till årets skadeproblem, ifjol hade han en smått fantastisk säsong, med 37 poäng, trots att han under en stor del av säsongen fick gå i samma kedja som en slovak som verkade måttligt intresserad av grundserien.

Jag är ganska så övertygad att han skulle ha haft en säsong i klass med Wernblom om han varit skadefri, ett annat bevis på hans storhet var ju att han dels kunde gå in i Brithéns hårda forechecking i höstas och börja producera på en gång, samtidigt som han till synes verkar finna sig väl tillrätta i Pirros mer kontringsinriktade hockey nu i vår. Han finner sig i den omgivning han måste spela i och går direkt in och börjar producera, anledningen finner man nog till stor del i hans hockeyhjärta och höga ambitioner.

öhman?
är det ingen som vet något om öhman? blev han ordentligt skadad av bentacklingen?
hörde att en person fått hjärtstillestånd av ghb i timråhallen, hoppas att hjärtat kom igång igen och att ghb inte håller på att bli en ny sport dryck.

Sv: Juniorrapport
Wewillwintoday: Repris. Falk blir utvisad för Timrå och MODO släpper in ett mål med en man mer på banan....

Sv: MODO - HV71...
Frisco:

Försökte kolla din fil, men det enda som kom upp var ett meddelande om "det hämtade filpaketet var skadat, vill du försöka igen?"

Tänk, det får mig att minnas en klassisk ramsa, när man tänker på "paket" och fotbolsspelare alltså...

Who ate all the pies?
Who ate all the pies?

forts...

Portello: Östman verkar inte göra så mycket bättre. Nu har de tappat ledningen och släppt in ett mål med en man mer på banan...

MartinSedin: Kan inte vara så kul att lämna isen med 0 i räddningsprocent...

MartinSedin: Undrar om MODO orkar, de har inte ens tre fulla femmor att gå runt på...

Portello: MODO har bytt målvakt inför den andra perioden. In md Östman och ut med Königsson.

MartinSedin: Två snabba mål av MODO och det är plötsilgt 4-6 med nästan fyra minuter kvar av matchen. Sekunder efter 4-6 målet åker Tommy Enström på matchstraff..

MartinSedin: Kan inte vara någon rolig match för Modos målvakt.

Juniorrapport
I helgen har det varit full fart för MODO J20 samt J18.

J20 vann igår en meriterande seger mot Brynäs på bortaplan med 5-4. I laget spelade bla Jonas Almtorp som gjorde tre poäng. Daniel Sondell fortsätter att ösa in poäng och backrekordet bara ökar och ökar.

Idag spelar J20 borta mot Leksand och i skrivande stund så leder Leksand med 6-2. Men i och med att AIK ligger under mot Frölunda så verkar det bli slutspel ändå.

J18(som bara förlorat fyra matcher denna säsong) har 2-2 mot Timrå efter en period. 14-2 till MODO i skott säger väl det mesta om matchbilden?

« · 222222 · »