1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536919 inlägg · 4132 ämnen
« · 222831 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

22 ute-spelare tränade idag....
Äntligen är vi skadefria! Måste säga att vi har väldigt bred trupp som kunnat ställa upp med 4 femmor hela året, med konstant 3-5 spelare skadade.

Ser bra ut inför slutspelet. Ser gärna dock att Jocke går in så fort som möjligt på nån plats med tanke på den kapaciteten han besitter. Det såg vi inte mins ifjol när han blev delad 6:a i poängligan i slutspelet...

CTRL C + V från Pirros funderingar:

3 Pierre Hedin,
6 Tobias Enström –

16 Dusan Milo,
7 Jesper Damgaard –

27 Martin Johansson,
44 Mika Lehtinen.

Forwards:
9 Magnus Wernblom,
33 Stefan Öhman,
11 Tommy Pettersson –

14 Peter Högardh,
23 Magnus Hedlund,
10 Anders Söderberg –

19 Kim Staal,
30 Miroslav Hlinka,
4 Jan Öberg –

26 Mattias Wennerberg,
17 Fredrik Warg,
18 Peter Öberg –

22 Joakim Lindström.

Sv: Glad vs Sur
knaskamilla:

Självklart, försöker du insinuera något?
För att fastslå det en gång för alla: Eventuella klagomål på lottningar och regler kommer obönhörligen att rendera i poängavdrag.

Så: Var det ett klagomål du framförde eller enbart utlopp för din näbbgäddiga sida? (Har överseende för det sistnämnda)

Björn VII:

ri-ara, idog skrivare och trägen inloggare? Hmm.

Frisco:

Kan ju också ta och tillägga att följande skribenter är direktkvalificerade till årets tippningstävling i slutspelet för MoDoiter här på HS, genom sitt idogna skrivande och trägna inloggande:

Frisco
poffa
NuMountain
Wewillwintoday
Lumber Jack
Paddan
knas
Samjo
scim
ri-ara

Därmed är de direkt inlottade i "kvarts"finalerna, men om det finns fler (MoDoititiska)skribenter som känner att de kan ta på sig ansvaret och pressen denna tipstävling innebär, så går det också att anmäla sig till en Wild-card-omgång som avgörs efter sista kvartsfinal och segraren får en plats i semifinalerna.

Anmälan sker i form av HS-mejl till mig och är bindande. Följ min presentation för utvecklingen i frågor rörande denna tävling.

Sv: Mindre än en vecka kvar till slutspel
Frisco:

Jaha. Jag som trodde att Carro och Gufen slogs med varandra! Då kanske det var Bjästaborna som skämde ut sig, då?

Frisco: Nej nu lämnar jag HS för idag innan jag blir utsparkad.

zzzzzzzzzzzzzzzzz / /Frisco

mike66: Tragiskt är ordet.

BlackBay: Jag bara väntade på nån som inte kunna tåla att Örnsköldsvik är gladast av de 9 kommuner som nämns i artikeln utan var tvungen att låna in grannkommuner. Fy skäms!=)

Sv: Allvarlig olycka vid Kempis!!
poffa:

Nu vet vi vad som hände vid Kempis i förmiddags...

Se länktipset.

Frisco:
Sundsvall kan räknas in till Timrås statistik eftersom många fans kommer därifrån...

Sundsvall
64% 36%

Sv: Slutspelet i din TV4
radiosaigon: Enligt hockeyligan.se: "Kvartsfinaler och semifinal 1-3 sänds i Canal +, com hem & Canal Digital.
Övriga semifinalmatcher och samtliga finalmatcher sänds i TV4."

mike66: Vi känner alla för berörda familjer. Tyvärr så lär det ju aldrig ta slut på idioter som inte vet att värdera andras liv. Ingen lämplig diskussion här inne ändå så, over & out.

Föredetta hockeyliraren Lars Byström ska det givetvis stå skrivet.

Frisco: Apropå glad vs Sur så ligger det i lä jämfört med detta som hänt. Jag har jobbat tillsammans med många utav grabbarna på Ådalens baxning & rivning och man lider med både familj och arbetskamrater - sånt här upprör verkligen. Tragiskt är det rätta ordet och så onödigt. Jan-Ola som så tragiskt blivit mördad är också bror till den mer kände hockeyliraren Lars Byström.

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,267945,00.html

Allvarlig olycka vid Kempis!!
Enligt Radio Västernorrland har ett femtontal skadats i samband med ett mindre utsläpp av ammoniakgas från en av maskinerna i Kempehallen. Av allt att dömma är det den gamla ismaskinen som orsakat utsläppet. Den maskinen används i MODO-Hallen.

Slutspelet i din TV4
Hur har TV4 lagt upp slutspelet egentligen? Går dom in i kvarten vid match 4 eller..går dom in över huvudtaget i kvartsfinalerna?
Jag har hört alldeles för många teorier.

Frisco: Du glömde att Karlstad inte fick vara med ;)

Glad vs Sur
Aftonbladet har haft en glad/surundersökning. Av hundra personer i Örnsköldsvik så log 61 medan 39 såg sura ut. Öviksbor är alltså gladast av alla i hela Elitseriesverige.

Örnsköldsvik 61% 39%
Göteborg 60% 40%
Jönköping 53% 47%
Gävle 37% 63%
Linköping 28% 72%
Stockholm28% 72%
Södertälje 21% 79%
Luleå 17% 83%
Malmö 16% 84%

Timrå och Leksand fick inte vara med i Undersökningen.
Jag har svårt att tänka mig att det finns mer än 61 stycken Haile Gebrselassie i Timrå. För det hade nog behövts för att slå Örnsköldsvik i denna listan.

knaskamilla: >>>>>På tal om guljackor: jag hörde att de slogs i bussen efter att jag klivit av. Vilken spännande resa!

Jag såg ingen guljacka som slogs. Men jag var ju i den främre delen av bussen och där var det lugnt sånär som på en yngling nån stoppade enkronor i.

Sv: Missmedia
NuMountain:

"Jag vill kunna se vad Lonken gör på småtimmarna."

Min gissning är att han endera sover eller tvättar damasker. Men kan det verkligen vara något? Att göra Lonkens liv till en Big Brother-sändning? Såå jävla intresserad är inte ens jag.

NuMountain:

Jag är verkligen beredd att haka på det missmediala korståget du föreslår. Att vilsesprida antikorrekt information och på så vis totalt förvirra motståndarnas taktiker till den grad så de enbart matchar materialaren och sportchefen. Apråpå Forsberg, varför nöja sig med en, enligt gulasidorna finns det ju 109 stycken, värva allihop - det borde skrämma slag på vartenda motståndarlag.
För att sedan totalt garantera hemmavinster så skyltar vi om i Ö-vik och leder motståndarlaget rakt ner i Öviksfjärden, Walkover och maximal utdelning.

Vi behöver föresten inte stanna vid medial dyngspridning. I boxplay byter vi ut klubborna mot isskrapor och pucken mot en curlingsten och ställer oss på rad på blå. Ett annat uppenbart genidrag vore att maskera den egna sjukgymnasten och sedan skicka in honom till motståndarlaget med uppdraget att slå knut på samtliga motspelares senor och muskler.

Vart tog föresten den där lysande pucken som man skulle använda i NHL vägen? Inför sådan, sätt i en rejäl halogen lampa och utrusta samtliga Modo-visir med solglasögon.

NuMountain:
Hmm...Rita, gissa, vinn med Pirro, Fem Warg är bättre än fyra Wilde, Björn VIIs magasin, Peter Högardhs Flying Circus, Tekrundan, Backtuellt, Sportdrycksspegeln....finns hur många bra program som helst som bara väntar på att få sändas för den oupplysta allmänheten.

Paddan: Det är beklämmande att de inte används till något nyttigt. Jag vill kunna se vad Lonken gör på småtimmarna. Jag skulle vilja höra resonemang mellan Hasse Andersson, The Reds ordförande och Kabben. Det skulle tom. kunna gå att göra små barnprogram.

NuMountain:
Hmm...så du menar att MoDo-TV inte finns, vad sjutton används då alla tvkameror runt hallen till? ...eller är det Alvis-TV som jag tänker på, kanske...

knaskamilla: På senare tid har jag ju faktiskt blivit HV-positiv. Ska vi få se Modo fler gånger så blir det bväl mot dem.

NuMountain:

Jag tycker annars att det finns Canalenindikationer som tyder på att det blir MoDo-HV i final.

Missmedia
Nu gäller det att se till att Modo vinner varenda match i slutspelet. För det första så kan det vara bra med krigsföring på ett annat plan än planen. Vad sägs om att bombardera våra motståndares hemmaorter med desinformerande flygpost? Det skulle kunna handla om felaktiga laguppställningar med namnet Peter Forsberg i, att Hirsch plockar med högern eller att Bäckman skall stå som assisterande i båset. Vi kan med walkie-talkies försöka ta oss in på FM-bandet och gör "riktiga" sportsändningar där vi desinformerar så det står härliga till.

- Ja knaskamilla. Vad tror du om Hirsch efter isen i år? Ifjol gick ju Färjestad in för att skjuta efter isen.
- Det blir till att skjuta högt i år. Hirsch har ju i stort sett spelat "i" isen hela säsongen. Över axlarna har han dock problem. (hehehe!)

- Jaha, det var dagens experttips från en av HS minsta profiler. Och nu över till studion.

- Studion här. Det har nu varken bekräftats att Virus drabbat hela laget på flyget ner till Timrå eller dementera. Lagkapten - Markus Näslund - säger sig dock inte veta något om Lindberg verkligen följt med på resan. Kanske hade det varit bättre att söka källan i Pierré Hedin vars far verkligen varit och följt förhandlingarna som han fått till stånd med de NHL spelare som i dagarna skall ta ställning till när de ska skriva på kontraktet med Modo.

Varför finns det inte MoDo-TV? Jag har ju Man U- TV här hemma. Jag hade hellre sett en massa MoDo-godis. Juniormatcher och Seniorintervjuer med gamla föredettingar och så. Matchanalyser av sådana som verkligen kan sitt Modo.

på tal om TV. Man har ju införskaffat Canalen plussen, för att kunna följa ES och framförallt MoDo. Men inte visar de nå vidare värst mycket Modo inte. Egentligen har jag ingen nytta av Canalen om de inte visar Modo. För MODO Hockey så har det här lite för lilla massmediala intresset varit ett problem under flera år. Det är svårt att hitta villiga sponsorer när laget så sällan syns i massmedia. Framförallt i tv då. Klubben har ju verkligen fått kämpa för att få synas i rutan lika mycket som vissa andra lag. Ofta har vi varit tvungna att hålla ut matchserier så långt så att alla andra lag redan blivit klara, då har bara Modo och deras motståndare blivit kvar och Canalens utbud nästan har varit nere i 0% möjlighet att låta bli att visa laget. Modo har alltså spelat i slutspelet ända till man fått sin beskärda del av tv-tid. Det betyder alltså ända till och med final. Därför tror jag att Modo går ända till final i år igen. Vilket annat val har vi?

Nu har ju inte andra förfördelade lag upptäckt knepet. Luleå t.ex. Därför tror jag inte vi får möta varken dem eller Timrå i en final. Nej, tråkigt nog så blir det Färjestad som vanligt, och i år kan de misslyckas att ta SM-guld. Det är alla experter eniga om.

Sv: TIK-MoDo
westerlind:
Der er knaspirationer igang overalt, åbn øjnene og du vil se dem...nu vil jeg lukke mine og zzzZZZzzzzZzzZZzzZzzz

Aben: Jaså, har du egna knaspirationsteorier - det kan vara skönt med lite omväxling...

Aben:

Det behövs ingen konspiration för att Hirsch ska få stå i mål.

knaskamilla:
Jeg tror på de tre store konspirationsteorier: JFK, Månelandingen og Hirsch på mål i slutspillet 2003 (og den sidste kan jeg godt lide)...

Aben:

Nu undrar jag om inte du har sett lite för mycket på film...skør-Aben!

Dream Team:
Kan det være at der er sat konspirationer igang, så Hirsch kommer til at stå i slutspillet????

Dream Team:

Somnade han som skötte skottstatistiken, kanske?

knaskamilla: Säg såhär, t.om tränarna i TIK (Kenta och Eldarn) tvivlade starkt på uppgifterna om skottstatistiken, dom hade tydligen helt andra siffror.
Man plockade ut Freddan 18.41 in i tredje. Man ska alltså ha bombarderat Hirsch med 17 skott sista 79 sekunderna, det blir ett skott var fjärdekommasjätte sekund det. Tillåt mej tvivla...

NuMountain:

Det där har redan spruckit... ;)

knaskamilla: Ett gott råd. Lita på alla killar.

Jag hörde av en kille att TIK hade 32 skott på mål innan de tog ut Freddan i slutet av matchen. Kan det verkligen stämma att de sköt 17 skott efter det? (Eller ska jag bara låta bli att lita på killen som sade det till mig?)

knaskamilla:Jej skä köre dig pa en rullebär, Till lykke, tämigfän.

Aben:

Tack, tack. Autografer skrives senare.

Aben:
Tillæg....en lille :-)

knaskamilla:
Imponerende...

knaskamilla:

Tillägg: inlägget nedan är naturligtvis bara ett gästspel, då jag förpassats till coolare forum än detta.

Aben:

NuMo bad mig förklara för dig, eftersom jag är slängd i danska. Därför ska jag nu skriva ned ungefär allt jag kan på danska, och se om du förstår bättre då:

Fem flade flødeboller på et fladt flødebolle-fad.

Sjovt!

scim:
Moderator-Mafiaen slår til igen...

Aben:

Vi har gett Forsberg ett erbjudande han inte kan motstå...

scim:
Knas har utroligt nok ingenting at gøre med det ...det er blot ting jeg hører på gadeplan, du ved...street-talk...Moderator-mafiaen i MODO-HS, den ondeste hockeymafia i Sverige...I burde da også kunne gøre noget så Forsberg og Näslund spiller i MODO næste sæson????

Aben:

Jasså? Är det månne knas som skvallrat? Hon är bara avundsjuk...

scim:
Nå på den måde....Jeg har godt hørt lidt om Moderator-mafiaen :)

Aben:

Haha, nej då, det är bara vi moderatorer som driver lite med vår favorit-ickeprofil här på HS.

« · 222831 · »